Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието
Свържете се с автора на петицията
Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието
Гост |
#262012-02-21 10:03Напълно съгласна с гореизложеното! |
Орлин Райков |
#27 Re:2012-02-21 10:37"Обсъждане на какво по-точно?" за това, че родителите в законопроекта са "изхвърлени". Трябва да е точно обратното. Служителите в Образователната система трябва да отговарят пред родителите и родителите да решават кое е добро и е приемливо за децата им. Те са тези, които плащат за образованието и имат право да оценяват успеха, да избират друга форма на образование и т.н. Всички вече приети стратегии, документи, и т.н трябва да се преразгледат. Вече изпратихме доста сериозни коментари на МОМН и нямаше отговор и коментар по същество за тях. Дискусия реално не е имало. Просто публично говорене от тях, а не от нас, гражданите, данъкоплатците и потребителите на тяхната образователна услуга. |
Гост |
#282012-02-21 11:49Кога най-накрая ще започнем да мислим за децата? Кажат ни "Правете реформи" и тръгваме да поменяме всичко. Защо не оставим доброто и работещото и да го доразвием. Да променяме само лошото. Добрия треньор сменя само слабите играчи. С тази децентрализация МОМН абдикира от всичко. Страхуват се от отговорност. Нали образованието е държавна политика. |
Иван |
#292012-02-21 12:38Направените предложения никой в МОМН не иска да вземе на сериозно. Предложения изведени от реалната практика, а не предложения измислени от министерски съветници, за което вземат куп пари. Щом в този проект на закон няма място за математическите гимназии и със сигурност ще ги приравнят към профилираните, какво бъдеще за нацията. За няколко години дейността в училищата свързана с ресурсното подпомагане стана разпознаваема и от учителската колегия и от родителите на деца. Но и такъв термин като ресурсен център и ресурсен учител няма в проекта на закон. С преобразуването на ресурсните центрове в центрове за личностно развитие каква методическа и финансова обезпеченост ще има в общините по места. Това не е децентрализация, а прехвърляне на отговорност или пълна абдикация от задължения. В България само средното образование не бе приватизирано, но сега и на това се слага начало със спонсорирането на частните училища. Замисъла е много дълбок, прикрит под формата на добро намерение. А идеята за преминаване в по-горен клас със слаба оценка по един предмет си е направо малоумна. Това е узаконяване да се учи по един предмет по-малко. Какво ще се получи ако този предмет е български език или математика? |
гост |
#302012-02-21 13:03 да...необходимо е оброзованието да бъде държавна политика, но какво се случва в новият проект на закон???..къде са стандартите, не е ли редно при представянето на закона да се запознаем и със стандартите??? кога ще ги видим... |
Гост |
#312012-02-21 13:57Господ да ви дава мъдрост и пак Господ да ни пази от човешката глупост. |
Гост |
#322012-02-21 15:03Срокът за обсъждане на Закона за предучилищното и училищно образование трябва да се удължи независимо какви срокове са ни поставили от Европа.Това е важен документ,който касае бъдещето на децата ни.Много са грубите нарушения в сегашния му вид и ако се приеме в този вид ще последват месеци и години след това на спорове,съдебни дела и т.н.Всичко това може да се избегне при едно прозрачно и задълбочено обсъждане,но най-вече предложенията да бъдат взети под внимание,а не аругнтно подминати. |
Гост |
#332012-02-21 15:04Към образованието на децата си трябва да подходим мъдро и много внимателно. Трябва да има достатъчно време за обсъждане и постигане на консенсус!!! |
Гост |
#342012-02-21 15:18Аз съм Зорница Стоянова и работя като психолог на деца със СОП към Ресурсен център. Новият проектозакон силно ме безпокои, не само с отношението си към процеса на интеграция на децата с увреждания и техните родители, но и с дълбокото неразбиране на основните проблеми на училищното образование в страната. В онези малки населени места, където борбата е за ограмотяване, а степента на етническо различие в клас граничи с това през първата година учителят да не бъде разбран от над 50% от учениците. Със забраната да се повтаря първи клас, поколения деца от ромски и турски произход, преминават от клас в клас , без да се ограмотят! А, всеки от нас, предполагам споделя тезата, че първите четири за образованието са като първите седем за възпитанието. И да не забравяме, че всяко дете един ден порасва и става възрастен човек... |
Гост |
#352012-02-21 15:57Наистина е необходимо обсъждане и допитване до мнението на хората работещи в училищата и детските градини. |
Гост |
#362012-02-21 16:12Има много недообмислени неща,с които не мога да се съглася. Как може да се закриват Помощните училища? Училищата за деца с увреден слух и сензорни остават,а къде отиват децата с тежка умствена изостаналост-на улицата ли? Ако някой ми каже ,че минават към Центровете, ще попитам дали центровете дават ОБРАЗОВАТЕЛНА СТЕПЕН, защото аз си мисля,че те са по-скоро подпомагаща структура. Както са и Ресурсните центрове,при които отчетите на хартия са отлични,но те не работят както трябва и постиженията им са минимални, да не кажа никакви. Не ги отричам на цяло, има деца, при които системата работи и това са предимно по-леките случаи. При останалите само се отчита дейност. Според мен Помощните училища трябва да останат в системата, трябва да се мисли по-скоро за др. наименование,което да не е дискриминиращо,ако трябва и тях да ги направят Специални училища за деца с умствена/ментална/ недостатъчност. По цял свят ги има.Не може да закриваме нещо,което работи, след 5-6 години да го отчетем като грешка и тепърва да се чудим как да го правим отново,да загубим обучени специалисти и др. А да не говорим,че масовите учители и базата в масовите училища не са готови за такива деца. |
Гост |
#372012-02-21 16:26Абсолютно справедливо искане. Проектозаконът съдържа много неясноти по отношение на децата със СОП и вратички за пълно ликвидиране на започналия процес на интеграция. Красивите думи не могат да прикрият това. Законът щял да бъде по-дескриптивен, нямало да има нужда от наредби и т.н. Един закон трябва да е достатъчно ясен, а не дескриптивен. |
потърпевш |
#382012-02-21 17:08Първото нещо, което помислих, когато прочетох този проектозакон беше "неприложим", второто "блазе им на частните училища" и третото - "горко им на децата и родителите, които искат качествено образование за децата си , но НЯМАТ ПАРИ.Голяма част от структурите и дейностите в този евентуален закон се базират на един Държавен образователен стандарт за приобщаващо образование ( ВСЕ ОЩЕ НЕИЗВЕСТЕН) и Държавен образователен сатнадрт за статута и професионалното развитие на педагогическите специалисти ( ВСЕ ОЩЕ НЕИЗВЕСТЕН). Авторите на това творение виждали ли са как се интегрира дете с ЛУИ в масово училище, като така смело предлагат и деца с тежка и умерена степен също да бъдат там. Също така ми хрумва да попитам в паралелка с 3 деца със СОП кой към кого ще се интегрира. А това безметежно преминаване от клас в клас кого обслужва? Как реално ще се осигури целодневно обучение на учениците до 7 клас - с какви средства и при каква организация на дневния режим.Искате ли да ни чуете наистина? |
Гост |
#392012-02-21 18:17Какво става с педагогическите специалисти? Ако кметът/общинските съветници/ преценят, че нямат нужда от логопеди и др., къде отиват те при закриване на Ресурсните центрове? |
Гост |
#402012-02-21 18:25Ресурсното подпомагане е най-подходящо за деца със СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ. РЕСУРСНИТЕ ЦЕНТРОВЕ СА НАЙ-ИСТИНСКИТЕ ПАРТНЬРИ НА СЛУЧВАЩАТА СЕ В БЪЛГАРИЯ- ИНТЕГРАЦИЯ. Подкрепям ги и ЗАНАПРЕД В ХУМАННАТА ИМ ДЕЙНОСТ. |
РЕСУРСЕН УЧИТЕЛ |
#412012-02-21 18:28РЕСУРСНИ ЦЕНТРОВЕ ТРЯБВА ДА ИМА ВИНАГИ. |
Гост |
#422012-02-21 18:30Моето предложение е не само удължаването на срока за обсъждане, а и достатъчно време, за да могат чиновниците от МОН да прочетат направените предложения И ДА ГИ ВЗЕМАТ ПОД ВНИМАНИЕ! А не само да докладват в ЕК, че са "обсъдили публично" проекта за закон - каквато най-често е практиката. |
Гост |
#43 Re: родител2012-02-21 18:40Къде точно го видяхте този добър |
Гост |
#442012-02-21 18:41Същото да се организира и за Проектозаконът за детето! |
Гост |
#452012-02-21 18:47Ресурсните центрове изграждат съответната подкрепяща среда за интегрирането на деца със специални образователни потребности в масовите училища. |
Гост |
#462012-02-21 18:55Иска им се направо да го приемат до 3 дни и да потекат парите към тях... |
Гост |
#472012-02-21 19:36Приветствам тази инициатива.В този проектозакон има много необмислени неща.Аз съм ресурсен учител.Работя в малка община. Четейки проектозакона откривам много парадокси касаещи приобщаващото образование.Няма го този стандарт и не се знае какво ще съдържа.Според мен преди да се започне такава промяна е необходима база и ресурс ,за да може да се реализират всички онези неща ,за които се споменава. |
Гост |
#482012-02-21 19:40През последните години се отчита,че България е на първите места по неграмотност, че все повече и повече бисери има на матури по БЕЛ и на изпитите за ВО. Не ги ли виждат господата-горе в министерството, откъде идват тези проблеми. Нима това не са последиците от това, че учениците нямат право да остават в начален етап на обучение. Колко ученици достигат до прогимназиален етап без да могат да четат и смятат дори до 100. Време е когато се правят закони, да излязат господата, извън София и обиколят малките населени места, проучат опита и тези учители, или те да застанат да работят при тези условия. Тогава да настояват и да прокарват проектозакона. |
Гост |
#492012-02-21 19:55uspeh |
Гост |
#50 Родител2012-02-21 20:42А пък най-голям абсурд представлява „гражданското“ сдружение, което си направиха ресурсните центрове, чийто служители всъщност са държавни служители. Истински абсурдното обаче е, че НПО-то им било създадено за да защитавали „гражданските“ си права. Аналогичен пример имахме съвсем скоро, с „гражданинът“ Първанов“, едно към едно същия случай. Всички тези хора или имат нужда от най-елементарно и начално обучение по гражданско образование. Това се отнася само за „НПО“-то на ресурсните центрове, НАРУ, защото на „гражданинът“ Първанов“ проблема му е съвсем друг, тотална липса на морал. Най-лошото е, че сред тях има много свестни хора и директори на ресурсни центрове, чиято дейност и те самите биват дискредитирани заради поведението и манипулациите на председателя им Калоян Дамянов. Реформата заложена в ЗПУО относно дейността и услугата, която предоставят, всъщност създава огромни възможности за всички качествени, мотивирани и добри специалисти от ресурсните центрове, да помагат по най-добрия и полезен начин на децата ни. Да печелят много повече пари, да се утвържават и развиват и като статут и като качество на услугата, в общността си и изобщо като услуга |
|
За максимална ефективна присъда за Габриела Сашова и Красимир Георгиев, и за законодателни промени, предвиждащи по-тежки наказания за престъпления, извършени срещу животни!
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
България не е за продан!
Подкрепа за Диляна Гайтанджиева
Бъдеще за децата и лица с увреждания
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
За отваряне на още групи в детските градини и ясли в гр. Варна
Отсрочка за забраната на TPO – Да защитим професионалните салони в България!
Да запазим езиковите гимназии и часовете по чужд език
Отворено писмо против ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО религиозно обучение
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
Да се преосмисли забраната за телефони в училище
493 Създадено: 2025-08-27
„Дайте шанс за живот на децата със STXBP1 в България!“
817 Създадено: 2025-08-18
Да спрем изливането на канализация в Перловска река - Южен парк
382 Създадено: 2025-08-28
Спрете соларния парк край с.Златна ливада – защитете най-стария манастир в Европа и тракийското наследство!
759 Създадено: 2025-08-22
Стоп на незаконните конфискации на коли и тормоза над гражданите
384 Създадено: 2024-04-01
За решаване на водната криза в Плевен без изграждане на язовир Черни Осъм.
156 Създадено: 2025-09-01
СТОП НА ЖЕСТОКОТО ОТНОШЕНИЕ КЪМ ЖИВОТНИТЕ!
1232 Създадено: 2025-07-09
Бъдеще за децата и лица с увреждания
863 Създадено: 2025-05-12
ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА НАЦИОНАЛЕН РЕФЕРЕНДУМ ОТНОСНО ВЪВЕЖДАНЕТО НА ЕВРОТО В БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ 2026 Г.
3232 Създадено: 2025-05-10
Увеличение на минималните тарифи за таксиметров превоз за град София
301 Създадено: 2025-08-06
Петиция за връщане на грижата за хора с увреждания към АСП. Против чл.3, т.4 от тазгодишния Рамков Договор м/у НЗОК и фирмите за протезиране
122 Създадено: 2025-08-23
Справедливост за Старо Стефаново, Розмари Де Мео и Валентин Илиев!
2420 Създадено: 2025-07-05
Против продажбата на парка зад Философския и Стопански факултети на СУ
4166 Създадено: 2025-07-07
Апел за осигуряване на тоалетна хартия и хигиенни условия в НМУ Л.Пипков
50 Създадено: 2025-09-02
Да запазим езиковите гимназии и часовете по чужд език
6954 Създадено: 2025-08-16
Гражданска петиция за спасението на Амфитеатъра на Сердика
12543 Създадено: 2025-08-04
За истинско и качествено образование
46 Създадено: 2025-09-03
България не е за продан!
3566 Създадено: 2025-08-06
Оправдателна присъда За Ивет Стайкова
17118 Създадено: 2025-01-12
Не на продажбата – да превърнем резиденцията в университет!
38 Създадено: 2025-08-30