Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието

Quoted post

Орлин Райков

#27 Re:

2012-02-21 10:37

#25: -

"Обсъждане на какво по-точно?"

за това, че родителите в законопроекта са "изхвърлени". Трябва да е точно обратното. Служителите в Образователната система трябва да отговарят пред родителите и родителите да решават кое е добро и е приемливо за децата им. Те са тези, които плащат за образованието и имат право да оценяват успеха, да избират друга форма на образование и т.н. Всички вече приети стратегии, документи, и т.н трябва да се преразгледат.

Вече изпратихме доста сериозни коментари на МОМН и нямаше отговор и коментар по същество за тях.

Дискусия реално не е имало. Просто публично говорене от тях, а не от нас, гражданите, данъкоплатците и потребителите на тяхната образователна услуга.

Отговори

Мери Попинз

#124 Re: Re:

2012-02-24 02:06:03

#27: Орлин Райков - Re:

Как родителите изхвърлени? Я пак прочетете:

Глава десета

РОДИТЕЛИ

...................

Чл. 208.  Родителите имат следните права:

1.  периодично и своевременно да получават информация за успеха и развитието на

децата им в образователния процес,  за спазването на правилата в детската градина и в

училището и за приобщаването им към общността;

2.  да се срещат с ръководството на детската градина или училището,  с класния

ръководител,  с учителите и с другите педагогически специалисти в определеното приемно

време или в друго удобно за двете страни време;

3.  да се запознаят с училищния учебен план или със съответната педагогическа

система в детската градина;

4. да участват в родителските срещи;

5.  да присъстват и при желание от тяхна страна да бъдат изслушвани,  когато се

решават въпроси, които засягат права и интереси на детето или ученика;

6.  да получават подкрепа и консултиране в детската градини или училището по

въпроси,  свързани с образованието,  с кариерното ориентиране и личностното развитие на

децата им;

7.  да избират и да бъдат избирани в Обществения съвет на детската градина или

училището;

8.  да изразяват мнение и да правят предложения за развитие на детската градина,

училището и центъра за подкрепа за личностно развитие;

9. да участват в дейности по оценяване на образователната среда на детската градина,

училището или центъра за подкрепа за личностно развитие;

10.  да правят предложения и да участват в обсъждането на учебните предмети,

модулите и формите, които училището да предлага в избираемите и факултативните учебни

часове.

...................

Просто трябва да се знаят и упражняват тези права.