Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието
Свържете се с автора на петицията
Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието
Гост |
#12012-02-20 18:09Даааа, много внимателно с всичко, което касае децата на България! Те не са толкова много, че да вземаме решения, които ги касаят, с лека ръка! Внимавайте, дами и господа управляващи! Това е бъдещето на тази държава!!! |
инвеститор |
#2 Re:2012-02-20 18:58Внимавайте, бащи и майки! Това дете е Вашата инвестиция. Години наред Вие влагате в него време, средства, чувства. В училище Вашата инвестиция трябва да бъде поне съхранена. А не попиляна в нехигиенична, безцеремонна, опасна за детето среда от безпомощни учители. Вие имате право да изисквате детето да учи в уютна обстановка, подкрепяно от умни и смели хора. Защото щастието на детето е Вашето настояще. Нещастието - също. |
Гост |
#32012-02-20 19:33Детето е инвестицията на родителя. Образованието е призвано да съхрани и умножи тази инвестиция - за това родителят плаща допълнително чрез бюджета. От години образователната система на България унищожава родителската инвестиция - факт е функционалната неграмотност на 41% от младите българи. Искам внимателно да огледам проектозакона, да се консултирам със специалисти и министрите да обяснят как ще борят неграмотността. Защото през декември министър Игнатов поиска реформа - университетите да ограмотяват първокурсниците. Ако духът на проектозакона съответства на това предложение, то това е антизакон. |
Гост |
#42012-02-20 19:41Считам, че Държавата трябва с особено внимание да се отнася към най-ценния си капитал, а именно децата на България! Ние родителите влагаме много време и средства за да израснат нашите деца, като знаещи, можещи и достойни хора. Някои от тези деца утре ще управляват Държавата, затова е добре да се помисли как може да им се предостави възможно най-качествено и добро обучение! Считам, че законопроекта не покрива подобни критерии. |
наивна, но не чак толкова, г-н министър |
#5 Re:2012-02-20 19:52 |
Гост |
#6 Re: Re:2012-02-20 20:22#5: наивна, но не чак толкова, г-н министър - Re: Но моля, обсъждаме сериозна тема! Ето линкът, от който можете да проследите: |
Гост |
#72012-02-20 20:31Каквото е образованието в държавата ни, такова ще е и житието ни. |
kokona |
#8 казус2012-02-20 21:03Уважавам учителите с пкс, но на моя приятелка детето учи в клас, в които учителят е с 1 пкс, а няма 1 дете написало диктовката без грешка. В същото време в клас на учител без пкс, 15 деца са написали диктовката без грешка. Кой работи повече, и това не са деца от малцинствата.Взимат пари за пкс, а работата къде е. |
Гост |
#92012-02-20 21:40Как ще се гарантира бъдещият равен шанс за образование на децата със СОП, статута на Ресурсните учители и Педагогическите специалисти и как ще бъдат прилагани единните стандарти за Децата със СОП? Явно господата мислищи законите никога не са работили със деца с проблеми и не знаят каква е болката на родителите им. |
Гост |
#102012-02-20 21:47Ресурсните центрове показаха добър модел на работа през изминалите 5години.Основата, която те изградиха общините не могат да надграждат, защото нямат разбирането и финансовия механизъм. Моля, в името на децата със специални потребности,не правете Ресурсните Центрове общински! Най-добрия модел е специализирано звено към МОМН!!! |
Гост |
#11 педагогически специалист2012-02-20 22:08Защо законотворците с лесна ръка унищожават един успешен модел на приобщаващо образование чрез ликвидирането на Ресурсните центрове?Защо отнова се връщаме в изходна позиция от преди 6 години?Защо нямаме смелостта да надграждаме,а не с лека ръка да ликвидираме всичко успешно?Или издръжката за Ресурсните центрове ще отидат в частните училища?Ми хайде стига вече експерименти върху гърба на децата със специални образователни потребности!!! |
инвеститор |
#12 Re:2012-02-20 22:11Принципно изразявам съгласие, но с молби не става. Става с настояване от родителите и с контрол от тяхна страна върху качеството. Ако имат кураж да го поискат и да се борят - при отказ - ще постигнат доброто за своите деца. Ако се уплашат - ще загубят постигнатото. |
Гост |
#132012-02-20 22:47Дано някой се вслуша в предложенията ни, за да се получи действащ закон.Повече обсъждания и предложения - повече практични и действащи неща, а не само писанки и бюрокрация. |
Гост |
#142012-02-20 22:59Образованието и възпитанието създават качеството на най-важният ресурс и капитал на една държава. Освен това става въпрос за човешки права и отговорности, което налага качествен и продължителен обществен дебат по въпроса. |
Гост |
#15 Re: Re:2012-02-20 23:12#5: наивна, но не чак толкова, г-н министър - Re: за съжаление - не ! |
Гост |
#162012-02-20 23:13Крайно време е важните промени в страната да стават открито и не насила. Да се вземат предвид ВСИЧКИ факти и мнението на ВСЯКА засегната страна. Обратното е антидемократично, антихуманно дори. |
инвеститор |
#17 Re:2012-02-20 23:27Може да стане само по един-единствен начин - да поискаме граждански контрол в образованието. Да участваме при вземането на решения и да огласяваме нарушенията в училище. мислите ли, че можем да се организираме? Без да заявим, че го искаме и го можем - няма да станат от самосебе си желаните промени. |
Гост |
#18 Re: Re: Re:2012-02-20 23:54Защо да не се засили обучението по български език в начален и среден етап, да не се преминават неграмотните ученици в по-горен класа, а трябва чак в университета да се спасява българския на българските студенти?!?!? |
Гост |
#192012-02-21 00:38Крайно време е обществеността в България да започне да функционира правилно. Недопустимо е обществото да не взема участие в тези дискусии. |
Гост |
#202012-02-21 01:09"VOX populi, VOX dei!" Да, ама Не! ЯВНО гласът божии вече не е гласът народен, а нечий друг..., с който ние трябва ВЕРОЯТНО безусловно да се ИЛИ да не се съгласим /и примирим/! |
Гост |
#212012-02-21 06:54Аз съм ЗА реформив системата на държавното образование и намаляване на броя на акредитираните учебни заведения (най-вече безбройните университети, които предлагат диплома срещу заплащане). Аз съм ПРОТИВ парите да вървят с ученика. Тук не става въпрос за "едни пари", а за системата на образованието като цяло. Иначе тези "едни пари" ще се продават масово от циганското население, а качеството на образованието в държавните училлища ще намалява заради липса на средства. Частните училища са ЛИЧЕН ИЗБОР, който не трябва да се спонсорира от останалите данъкоплатци. Не така стои въпроса с детските градини. Лично аз записах моето дете в частна детска ясла, а после и градина, тъй като отглеждам сама детето си и с нашите 7 (седем) точки така и не успяхме да се класираме за държавна. Именно в такива случаи - липса на места, осигуряващите се родители (не радващите се на всякакви социални придобивки цигани) да получават помощ за записване на детето в най-близката частна градина до освобождаване на място в държавна. |
Гост |
#222012-02-21 07:49Недомислено е и със завършването в Х клас. Няма предвидена и закована законова възможност да се придобие професия от децата, които завършват професионални гимназии /те следва да си останат точно такива, професионални, с конкретна насоченост/, както и децата, завършващи профилирани такива /те също следва да си останат профилирани/- предвижда се профилиращите предмети да не са заложени в първите години. Против съм училища, при които и в Х и в ХІІ не се придобива нито професия, нито има профилиране и подготовка за ВУЗ. Те са напълно излишни. |
Гост |
#232012-02-21 08:00Крайно необходима е обществена дискусия за образованието. Под натиска на ЕС (спомняте си за 6-месечния ултиматум) чиновниците отново ще претупат нещата. |
Гост |
#242012-02-21 09:47"All that's necessary for the forces of evil to win in the world is for enough good men to do nothing." Edmund Burke "Всичко от което злите сили се нуждаят, за да тържествуват в света, е достатъчно почтени хора да не направят нищо." Едмънд Бърк, Ирландски държавник, 1729-1797 |
Гост |
#252012-02-21 10:03Айде стига вече говорилни. Да вземат да го приемат тоя закон. Обсъждане на какво по-точно? Имаме стратегия, приета през 2006 (2006-2015), имаме обявена април 2010 тази кампания, тия си изтъркаха подметките да ходят по кръгли маси и дискусии. Всичките ни документи иса съобразени с препоръките на ЕС. То ако само приказваме... http://diploma.bg/?p=view&aid=3632От МОМН обявиха начало на кампанията "Българското училище през 21-ви век" Diploma.bg | 21.04.10ПринтирайИзпрати на приятелСподели Министърът на образованието, младежта и науката (МОМН) Сергей Игнатов даде днес начало на кампанията "Българското училище през 21-ви век" с представянето на проекта за закон за училищното образование. Това съобщи пресцентърът на МОМН. Нуждаем се от активен обществен живот и затова търсим обратна връзка от всички заинтересовани - ученици, родители, учители, е подчертал министър Игнатов. Той е поканил всички, които имат интерес по темата, да изпращат своите мнения и предложения на имейл: uchilishte@mon.bg и в групата във "Фейсбук" - "Българското училище през 21 век". Законопроектът за училищното образование предвижда началния етап на образование да се завършва в четвърти клас, като от първи до трети клас да няма оценки. Основно образование ще се получава след седми, а не след осми клас, а гимназиалният етап ще е от две части - до десети клас и от 11-ти до 12-ти клас. |
|
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
ОТВОРЕНО ПИСМО – ВЪЗВАНИЕ В ПОДКРЕПА НА УКРАИНСКАТА ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА И ЗА ЗАПАЗВАНЕ НА КАНОНИЧНАТА СЪБОРНОСТ НА ЦЪРКВАТА ХРИСТОВА
Подписка против касирането на епархийския избор на кандидати за Сливенски митрополит
Петиция за импийчмънт на Румен Радев от поста президент на Република България.
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
Книга с котка
10903 Създадено: 2024-03-08
Втора категория труд за учители,лекари и медицински сестри
6646 Създадено: 2022-12-05
За настаняване на Гергана Руменова Неделчева от гр. Пловдив за психиатрично лечение!
4636 Създадено: 2024-03-17
Чао Директоре.
4075 Създадено: 2024-03-11
Да спасим децата от хазарта! За забрана на рекламата на хазарт
10609 Създадено: 2022-12-02
Да запазим приюта в Преслав
1784 Създадено: 2024-03-13
Петиция ЗА създаването на защитена местност АРВАЛИЙКА и ПРОТИВ изграждане на ФЕЦ в землището на с. Къшин, общ. Плевен
1657 Създадено: 2024-03-09
Оставка на Директора! Ние сме с Жорко!
1578 Създадено: 2024-03-12
Призив за запазване на ръководството на СУ,,Иван Вазов”
851 Създадено: 2024-03-16
Кучето Белушка (Ивка) да остане там, където е живяла цял живот и да не бъде прибирана в приют
836 Създадено: 2024-03-14
Да спасим 142 ОУ "Веселин Ханчев"
789 Създадено: 2024-03-17
Застанете на страната на свободата: Спрете експулсирането на политическия дисидент Абдулрахман ал-Халиди в Саудитска Арабия
757 Създадено: 2024-03-04
Петиция относно броя дни, извинени по семейни причини за деца в задължително предучилищно образование
724 Създадено: 2024-02-28
Петиция против предложените промени в ЗУТ, ограничаващи професионалната реализация на ландшафтните архитекти
664 Създадено: 2024-03-06
Пълна забрана на рекламите на хазарт в България
5929 Създадено: 2024-02-21
ОТВОРЕНО ПИСМО ДО СО И Г-Н ВАСИЛ ТЕРЗИЕВ В ПОДКРЕПА НА ИЗГРАЖДАНЕТО НА УЧИЛИЩЕ И ДЕТСКА ГРАДИНА НA ТЕРИТОРИЯТА НА ИМОТ, СОБСТВЕНОСТ НА ДРАГАЛЕВСКИ МАНАСТИР В КВ. КРЪСТОВА ВАДA
532 Създадено: 2024-03-12
ОТВОРЕНО ПИСМО ДО ДРАГАЛЕВСКИ МАНАСТИР В ПОДКРЕПА НА ИЗГРАЖДАНЕТО НА УЧИЛИЩЕ И ДЕТСКА ГРАДИНА НA ТЕРИТОРИЯТА НА ИМОТ, СОБСТВЕНОСТ НА ДРАГАЛЕВСКИ МАНАСТИР В КВ. КРЪСТОВА ВАДA
532 Създадено: 2024-03-12
Подкрепа за преместване на бежански лагер от кв. Овча Купел
1341 Създадено: 2023-09-29
Спиране на изграждане на фотоволтаична централа и завод за производство на зелен водород, в територията на НАТУРА 2000- до село Богьовци и Беледие хан/обл.Констинброд
511 Създадено: 2024-03-17
ЗA провеждане на Sofia Summer Fest 2024 в Южен парк 2
503 Създадено: 2024-03-20