Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието


Гост

/ #36

2012-02-21 16:12

Има много недообмислени неща,с които не мога да се съглася. Как може да се закриват Помощните училища? Училищата за деца с увреден слух и сензорни остават,а къде отиват децата с тежка умствена изостаналост-на улицата ли? Ако някой ми каже ,че минават към Центровете, ще попитам дали центровете дават ОБРАЗОВАТЕЛНА СТЕПЕН, защото аз си мисля,че те са по-скоро подпомагаща структура. Както са и Ресурсните центрове,при които отчетите на хартия са отлични,но те не работят както трябва и постиженията им са минимални, да не кажа никакви. Не ги отричам на цяло, има деца, при които системата работи и това са предимно по-леките случаи. При останалите само се отчита дейност. Според мен Помощните училища трябва да останат в системата, трябва да се мисли по-скоро за др. наименование,което да не е дискриминиращо,ако трябва и тях да ги направят Специални училища за деца с умствена/ментална/ недостатъчност. По цял свят ги има.Не може да закриваме нещо,което работи, след 5-6 години да го отчетем като грешка и тепърва да се чудим как да го правим отново,да загубим обучени специалисти и др. А да не говорим,че масовите учители и базата в масовите училища не са готови за такива деца.