Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието


Гост

#176

2012-02-26 22:33

Като вкарахме ромите в българските класове ги накарахме още повече да видят,че са различни,че и нежелани. Децата са различни, потребностите различни, темпото също. Не може да вървят еднакво билингвите . Ние ги мъчим. Тия допълнителни работи и часове са без резултат-не става така, мъчим ги, комплексираме ги още повече и ги наказваме с консултации-уморени, в никакво времер а в часовете те бездействат .Индивидуалната работа във класно-урочна система е неефективна. Станахме палячовци.

Гост

#177

2012-02-26 22:34

ВЕРОЯТНО ИМА МНОГО ДОБРИ ЕКСПЕРТИ,НО В РИО-ДОБРИЧ ТАКИВА НЯМА.ТАМ СЕ ДЕЙСТВА КАТО ПРЕЗ КОМУНИЗМА ТОЗИ Е ОТ НАШИТЕ ЗНАЧИ ВСИЧКО Е "ОК".КАТО ЗНАМ И КОЙ Е НАЧ. ПРОСВЕТА В ОБЩИНАТА............................................................................................

Гост

#178

2012-02-27 06:57

Подкрепям всичко просперитетно за българското образование. Време е да се вземем в ръце и да помиим за нашите деца.
Гост

#179 Re: Re:

2012-02-27 07:59

Добро предложение, според Вас, но ако се замислите с каквото  трябва, дали е така?

 


Гост

#180

2012-02-27 09:37

+1

Гост

#181 Re: 171

2012-02-27 10:09

#174: - 171

Абсолютно верно! Директорите са местни феодали, които разполагат с чужди пари и ги раздават на своите хора. Смисълът на училището като място за обучение се измества като смисъл за вземане на пари по различни начини. Крайно лошо е да се дават правомощия на директорите да разполагат с тези държавни средства както те си преценят.


Гост

#182

2012-02-27 11:01

+1

Гост

#183 Re:

2012-02-27 11:05

+1#182: -  

 


Гост

#184

2012-02-27 11:54

необходимо е време за обмисляне и обсъждане

Гост

#185

2012-02-27 13:04

Трябва да има гласност и повече време за обсъждане. От това зависи бъдещето на децата в България и бъдещето на много специалисти работещи в системата на образованието.

Гост

#186

2012-02-27 14:33

Да се премахнат оценките по техническите предмети само до 4 клас

Гост

#187

2012-02-27 15:34

Пкс преди 2000 година да подлежат на атестация, за какъв по-различен труд вземат пари, същите дейности,същите постижения,какъв е смисълът им? Знаем как се даваха в онова време. А сега си вземат парите и нищо ново. Пари,пари.....
Би трябвало тогава главните учители да са само хора с ПКС, защото сега не е така.

Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2012-02-27 16:20


Гост

#189 Re:

2012-02-27 16:41

Гост # 184, Какво повече дава ПКС? Дори I ПКС да имаш, ако не знаеш защо го имаш или някой ти го е дал, ако не участваш активно в процесите в учебното заведение, ако само пребиваваш там, вземаш си заплатата, която на на главните учители от прословутите 100 лева падна на 66. Били обложени с данък. Но и така записани в лявата страна на ведомостта се облагат втори път.  Няма ли ясни правила, коити да се спазват нищо не става. Не може проект за закон да те препраща постоянно към несъществуващи текстове. Да го връщат на съставителите, да се съберат хора с практика в съответната област и да се запишат стойностни неща. От ЕС няма да ни обесят ако на лято нямаме влязъл в сила закон, които не става за нищо.


Гост

#190

2012-02-27 19:54

Законът като цяло е добър, защото ще ликвидира училищата,където не се преподава и се вземат само големи заплати

Гост

#191

2012-02-27 21:39

Ще имаме най-добрата система, когато получим законодателна власт - ние гражданите - с реално право да свикваме референдуми и приемаме закони, когато избраните за това ни предават и се правят на ГЛУХИ. Искаме го отдавна, но.. другарите ни го подариха добре "изкормено". И Боко "алтернативата" се направи на глух, като поискахме РЕАЛНО право на референдум. http://edname4ta.dir.bg/_wm/news/news.php?nid=249641&df=45&dflid=3 Такива права обаче, не се вземат с петиции. Държавата ни е правзета от банда продажници, обслужващи най-тесни и чужди интереси на стари и нови "големи братя". Народът ни - огромното мнозинство от гражданите на България са напълно отстранени от управлението на страната ни с всички политики (вкл. икономическа репресия с монополни цени над платежоспособното търсене, беззаконие и лична несигурност, оглупяващо образование, лъжи, лъжи и заглушаване в медиите и Интернет) чрез една затворена лъже-демократична система с фалшиви парти, фалшиви избирателни и др.политически права, затворени медии под контрол.
България ще се роди, когато се ОСВОБОДИМ от ТЯХ - НЕ с нов "спасител-цар-освободител", а като станем господари на държавата си с всички възможни права за пряко влизане на гражданите във всички власти - законодателна, изпълнителна, съдебна и медийна. По-малко ще е измама в местното блато с крокодили при местното съотношение на силите между ограбен народ и ограбилата го другарска банда. Освобождение при напълно затворена система можем да постигнем с БУНТ - мирен и всенароден. За това да се свържем преди всякакви партии в повсеместни граждански събрания за пряко договаряне помежду ни на общи искания и действия.

Гост

#192

2012-02-27 22:23

Защо и с каква цел директорите на училища бяха превърнати във феодали, които имат самочувствието, че безнаказано могат да се саморазправят с ученици, учители и родители? Кога най-после ще се въведе мандатният принцип при избор на директори на училища за да може гражданското общество, т. е. ние – родителите, да изразим мнението си при този избор? Кога ще се премахне порочната практика всяка политическа сила, дошла на власт, да поставя на подобни постове удобни за нея хора?
снеслав

#193

2012-02-28 11:02

През 2006г. закриха част от помощните училища и интегрираха децата в масовите училища това беше политика на държавата и искане на Европейски съюз.През 2006г.откриха Ресурсните центрове -политика на държавата и искане на Европейски съюз.През 2011г.закриваме Ресурсните центрове-политика на държавата искане на Европейски съюз.Не ви ли се струва ,че тази държава много често сменя политиката си и се крие все зад този Европейски съюз.

Гост

#194

2012-02-28 12:00

Законът е написан така добре, че по естествен начин да отсее ненужните училища. А има много такива,нужно е преструктуриране

Гост

#195 Re:

2012-02-28 14:24

#194: - Законът е написан добре граматически но няма  смисъл от новите промени.Всичко е направено за затъпяване на нацията


Гост

#196

2012-02-28 16:00

Проектът за закон няма вид на закон. На нещо, с което държавата да указва какво да се случва. В този си вид прилича на стратегия, защото показва какво ще се случва в бъдеще. А то никак не е ясно при липсата на ДОС (държавните образователни стандарти) идващи да заменят ДОИ (държваните образователни изисквания), които ще бъдат приети до шест (6) месеца след влизане на Закона в сила. Къде е смисъла,....

Гост

#197 Re: Re:

2012-02-28 18:20

#195: - Re:

Напротив! Възмутително е как съществуват училища, в които учениците не идват на училище и при сигнал за проверка от Инспектората учителите ги викат по gsm за да са в наличност за проверката. На това съм свидетел. Нека да останат малко училища и те да са от 1 до 12 клас, а не да има няколко малки училища с директори и персонал.


Гост

#198

2012-02-29 16:55

Наистина образованието ни се нуждае от кардинални промени, но според мен всеки , който има деца,и то подлежащи на обучение трябва да се запознае с проектозакона и да може да коментира своето мнение на специално създаден сайт за това... Децата са нащето бъдеще и смятам ,че времето за обсъждане е твърде кратко за проектозакон с такава важност!

Гост

#199

2012-02-29 19:25

Всяко забавяне на този закон води до лоши последици.Необходимо е час по скоро да бъде приет от Народното събрание

Гост

#200

2012-02-29 20:59

Моля,чуйте родителите на децата необходими от специални грижи и копнеещи да живеят в нормални условия, сред своите връстници !Нека се наблегне на специалистите ,като логопеди, психоаналитици и ресурсни отговорници! Те са необходими за развитието на децата, за тяхното израстване и социализиране!