Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието


Гост

#151 Re: Re: Re:

2012-02-25 15:17

#145: izvan balgaria - Re: Re:

Поне пишете с български букви, че да Ви се види граматността. А що се отнася до неграмотна Америка какво търсят там нашите грамотни деца? Може би отиват там с благородната цел да ограмотят неграмотните е зле живеещи американци?


Гост

#152

2012-02-25 16:09

Не само този закон,а всичко което се разглежда в НС е така претупано и гласувано.

Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2012-02-25 20:46



Гост

#154 Re:

2012-02-25 22:08


Гост

#155

2012-02-25 22:09

Не само не трябва да се закриват помощните училища, а трябва да се направят по европейски стандарт. Запозната съм с холандските програми, с които работят в Бургас. Прекрасни програми, децата усвояват знания, работят с желание. Какво става с децата, които уж се интегрират в масовото училище. Нищо. Не постигат минимума знания, защото не могат. Какво правят ресурсните учители – нищо, пишат си дейности. По два – три часа седмично трябва да се занимават с едно дете, обаче когато в класа има две деца, за това време уж работят с двете. И как ги обучават, като пречат на останалите в класа. Представяте ли си двама учители да обясняват едно и също нещо – единият по-високо, а другият шепнешком обяснява. През другото време, когато трябва да работят индивидуално с децата, те са във фитнеса – пак отбелязват дейност. Не казвам, че всички ресурсни учители са еднакви, но не виждам някаква полза от тях в масовото училище. Трябва да работят в специална среда, да бъде пригодено за децата, а самите те, трябва да усвояват това, което ще им е нужно в живота. Освен това учителите не са подготвени за тези деца, колкото и обучителни семинари да посещават, те си оставят неподготвени. И как иначе, след като олигофрено-педагозите учат с години, а другите – няколко часа. Тук говоря за деца, които са с лека степен. Макар че се полагат рехабилитатори, не се осигуряват. Липсват и психолозите, които да работят с тях. В така наречените помощни училища, когато на едно дете му омръзне да се занимава с една дейност, то може да се насочи към нещо друго, а в клас, това не е възможно. Те се уморяват много бързо, вниманието им е твърде неустойчиво. И какво искаме от тези деца – да пишат съчинения, да търсят лице на фигура, обем на призма или пирамида, да решават квадратни уравнения. И за какво са им всички тези неща, къде в живота ще им бъдат нужни. Не знам какво препоръчват о ЕК, но това, което се прави в България е безумие. А какво ще кажете за деца, които са с тежка форма на олигофрения, деца дауни, и други тежки случаи. Какво правят в масовото училище? Какво полезно ще научат . Нищо. Тежко е за децата и за техните родители, но трябва да се разбере, че те нямат място в масовото училище. Поне не в нашето. Системата ни е сбъркана и няма полза за тях.
Мога да пиша с часове. Но истината е една – ще бълват все повече неграмотни, след като не могат да остават да повтарят докато научат минимума. Кога ще се научат да четат, пишат, смятат – когато отидат в пети клас ли? И тогава ли по програма трябва да се учат да сричат, да учат таблицата, да пишат елементарни преразкази и съчинения. Искам министъра за един месец да бъде учител в четвърти клас, в който има поне 4-5 деца, които не могат да четат гладко, пишат с грешки, не знаят таблицата, а след това с тях да премине в пети клас и да започне да учи с тези ученици действия с дроби, да се опита да направи анализ на една приказка, след като няма да може да я прочете поне до половината, да ги накара да напишат преразказ в сегашно време, след като не знаят какво е това.
И понеже това ще си остане докато завършат образованието си, някои от тях ще отидат по някаква случайност в университетите, където според министъра трябва да се учи задължително български език, защото повечето студенти били неграмотни. Ама как няма да са неграмотни, нали вие ги направихте такива, Господин Министър, вие и другите преди вас, специалистите, които работят с Вас и си нямат най- малка представа от работата в училище. Срам ме е, че съм българка, срам ме е, че живея в такава държава, в която се толерира незнанието и неграмотността. Обърнете внимание и на неразбираемите учебници, върху които се трепят българските ученици, учебници, които са напълнили джобовете на много автори, които не разбират от нищо, въпреки че имат степени.

Гост

#156

2012-02-25 23:30

Kato bivsh slujitem na MON i kato roditel moga samo da kaja che e gruba greshka prekopirvaneto na normi i standarti ot edna ili druga darjava ot EU opitvajki se prosto taka da se prilojat v Bulgaria. Hora razberete obrazovanieto e nay-vajnata investiciya v badeshteto na edna darjava. A za vsyaka edna takava investiciya sa nujni PROUCHVANIYA, IZSLEDVANIYA koito trybva da pokajat polojitelniya rezultat v kraynata cel. A v Bulgaria cel nyama prosto neshto tryabva da se usvoi ot nyakakvi fondove. Za koeto shte patyat i nashite deca i cyalata darjava v posledstvie.
кобра

#157 Re:

2012-02-26 00:16

#101: -

Абсолютно вярно,подкрепям това становище,но дали някой дебил от рода на някой "професор", та било то

министъра на образованието ще го разбере.Съмнявам се,а и целта е ,колкото повече необразовани,толкова

по-добре,по-лесно обществото ще бъде манипулирано и т.н.


Гост

#158

2012-02-26 08:25

Герб ще паднат от власт, ако приемат този безумен закон!

Гост

#159

2012-02-26 08:29

Помощните училища си имат своята естествена ниша в много от добре развитите държави, като например САЩ и Холандия. Чудно ми е на кой тъпанар отгоре му е хрумнала идеята да ги закрива в България?
Гост

#160 Re: Re:

2012-02-26 09:12

 Кобра, този закон е съставен и списан, както се отбеляза на "кръглата маса" в МОМН от 200 - 300 човека. В цялата страна е имало подобно организирани кръгли маси, на които хора, незаети преко с образованието са се съгласявали с директиви, за по убедително представяни като предложения от ЕС. Платени министърски съветници и сега по форумите "хвалят" достойнството на Проекта за Закон. А в него няма нищо, което да е категорично. Прочетен задълбочено се виждат едни препратки към неизмислените все още т.н. "стандарти". Как тогава разумен човек да приеме този проект, след като едва след приемането на Закона и то "скоропостижно", поради дадения  срок от ЕС, ще се разписват тези стандарти? Ами в тях може да се запишат много нелепости, но те ще са подкрепени със Закона. Отново се слага каруцата пред животното.

Гост

#161 Re:

2012-02-26 10:20

Гост #159,

Преди вече 10 години, някои "министерски съветници" искайки да оставят следа след себе си и да спестят пари на държавата от помощните училища (ПУ),   започнаха да ограничават тези пари и да измислят пречки за прием на ученици.  Така леко се затвориха вратите на ПУ. Няма прием  -  няма I клас. На следващата няма  II  клас. И така. Идеята за т. н. ресурсно подпомагане, явно  е внесена от командировката на друг "министерски съветник" в ЕС. Но копирана 1:1 няма как да се случи у нас. Нужна е подготовка, на обществото, на кадрите в масовото училище, на специалните педагози, на инфраструктурата в училищата. Но с усилия и професионализъм специалните педагози от ПУ успяват в ресурсните центрове  (РЦ) да оказват помощ на 11 000 деца и ученици от страната с различна нужда от подкрепа. Сега някой пак иска да спести пари. Oт РЦ.  И то по много фатален начин. Дa прехвърлиш финансовото обезпечаване на тази дейност на общините, които формират бюджета си 50:50 приблизително от държавния бюджет и местните приходи,.... В големите общини някак ще става. но малките, без никаква икономическа дейност? Да не говорим за това как общинските съветници политически оцветени ще подкрепят тази дейност и каква методическа помощ ще "оказват" на  педагозите. Проекта за закон трябва да се  обсъди задълбочено. Може и на кръгла маса, но там да има представители на тези, които реално осъществяват подпомагането. А не хонорувани министерски съветници.


Гост

#162

2012-02-26 11:03

Обърнете се назад към миналото,от там също има какво да се вземе. Нямаме право на грешки когато става въпрос за нашите деца.

Гост

#163

2012-02-26 12:38

Радвам се ,че имам възможност да дам своя подпис/глас/ за нещо полезно.Дано се вслушат в този призив.За съжаление на тези,които после осъществяват образованието, почти никой не се интересува от техните предложения, мнения и съвети. А и имам чувството, че новия проектозакон е поредната "пародия" в нашето образование. Ако наистина се осъществи  "леле- мале!!!" Дано сега е по- различно!


Гост

#164

2012-02-26 17:46

Живея в мялък град, където се вижда, че учениците не влизат в часове, учителите формално карат ден да мине друг да дойде, масово преписват като ползват за това и gsm, учителите се интересуват само кой ще вземе повече диференцирано заплащане. Стига се дотам, че учителите казват отговорите на тестовете на учениците за да изкарат високи оценки и да се хвалят колко са добри. Тестовете са напълно фалшиви и излишни в училищата.

Гост

#165

2012-02-26 18:18

Делегираните бюджети дават възможност на директорите да "възнаграждават" високо свои хора. Те превърнаха училищата в канцеларии и създадоха хаос и завист между работещите там. Изключително големи възможности за корупция и далавери, които са безконтролни. Работя в магазин и директорка на едно училище ме попита колко пари ще са за нея, ако купят от мен стоки.

Гост

#166 Re:

2012-02-26 18:42

#165: -

Аболютно сте права за делегираните бюджети. Директорите "възнаграждават" високо свои хора, а трябва да диференцират справедливо.  Изключително големи са корупцията и далаверите.  

 

ФОРД

#167 165.166

2012-02-26 20:38

не мога да си обясня защо директорите са председатели на комисийте за деференцираното заплащане.
по този начин се създават схеми за облагодетелстване на"ТЕХНИТЕ"ХОРА?
З. Стоянова

#168 Re: Re:

2012-02-26 21:32

#148: - Re:

И из работя в РЦ, но никога не бих нарекла някой "ненормалнице", дори мнението му да ме обижда. Може би заради хора с език като този има отрицателни мнения за нас. Искрено се надявам това да е провокация и да няма учител, който да подхожда с такава агресия. Това само вреди, никога не убеждава.

 

 

З. Стоянова

#169 Re: Re:

2012-02-26 21:40

#125: Мери Попинз - Re:

Скъпа, Мери Попинз, предполагам от името Ви, че най- вероятно се спускате с чадър до кръглите маси, които толкова време сте обикаляла из страната и после хоп- разтваряте чадъра и отлитате...


Гост

#170

2012-02-26 21:54

В подкрепа на равния достъп до образование на ученици със СОП, и Ресурсните центрове да останат държавни обслужващи звена

Гост

#171

2012-02-26 22:12

С колегите обсъдихме петицията. Заставаме зад нея. Искаме разумни, ефективни промени в интерес на образованието на децата. Стига експерименти. Учителите най-добре знаят и виждат какво е нужно. Чуйте гласовете им. Искаме дебати, гласност, мъдрост . Страхуваме се от последствията на този закон в предложения му вид. Не може без знания да градиш, къде отива равният старт, трябват нови форми,ново съдържание на обучението, алтернативи според индивидуалните потребности.

Гост

#172 Re:

2012-02-26 22:14

#170: -

Професионалните гимназии и РЦ да станат общински както е в новия закон- това е правилното


Гост

#173

2012-02-26 22:23

Дифиринцираното заплащане влезе в ръцете на директорите. А те си направиха комисийки от своите хора. Видях с очите си неправдата и стъкмистиката. Не може да се гаврят с труда ни. Не мотивация,демотивация допринесе това. Не е едно и също да подредиш табло, да пишеш сценарий, да работиш с роми и с талантливи деца. Как без да се отчита вход и характеристика на класовете се отчитат постижения.Какво значи работа с родители- как се отчита ефективността. А в образованието голяма част от усилията се виждат и след години. Директорът не влиза в часовете на всички през годината. А и май се затвориха в кабинетите си и разчитат на своите глашатаи. Знаете ли ,че на много места главният учител не е нито най-добрия,нито най-заслужил,но е послушник,който поема административни тежести и се занимава със задължения на пом -директорите. Каква е ползата тогава?

Гост

#174 171

2012-02-26 22:26

МНОГО ХУБАВО,ЧЕ СТЕ Я ОБСЪЖДАЛИ ЩОМ ИСКАТЕ ПРОМЕНИ ЯВНО НЕ СТЕ ЗАСПАЛИ,ЗАЩОТО ПОЗНАВАМ УЧИТЕЛИ КОИТО НЯМАТ СОБСТВЕНО МНЕНИЕ САМО МНЕНИЕТО НА ДИРЕКТОРА.КАКТО ТОЙ ГО ПРЕДСТАВИ ЗНАЧИ ТАКА Е ПО ЗАКОН ДАЛИ СА ИСТИНА ДУМИТЕ МУ НИКОЙ НЕ СИ ПРАВИ ТРУДА ДА ПРОВЕРИ


Гост

#175

2012-02-26 22:26

Много експерти не са мръднали в развитието си. Безумни препоръки. Налагат своята методика. А тях някой видял ли е що за педагози са.Защо те не покажат иновации?