Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието
Quoted post
Гост |
#43 Re: родител2012-02-21 18:40Къде точно го видяхте този добър |
Отговори
РОДИТЕЛ |
#68 Re: Re: родител2012-02-22 10:06:54ТОВА СИГУРНО ГО Е ПИСАЛ НЯКОЙ КОЙТО Е ИЛИ ОЛИГОФРЕН ИЛИ С ЛУИ |
Иван |
#75 Re: Re: родител2012-02-22 12:29:43
Много злоба се излъчва от Вашия пост. Искате да оставите у другите впечатление на добре информиран родител на дете или ученик със нужда от специална подкрепа, но единственото, което постигате е, че затвърдявате твърдението как всеки се стреми към собствената си некомпетентност. А Вие си позволявате да коментирате толкова области и все неправилно. Като първо не познавате дейността на служителите на ресурсните центрове (РЦ). Искате да им бъдат вменени още дейности, които се отнасят към задълженията на социалния асистент. Ако има недоволство към резултатите от работата с ресурсен учител (РУ), вникнете по-дълбоко в процеса как става това. Като родител имате право да участвате в училищния екип и заедно с преподавателите, класен и РУ да определите в програма кое как да се случва, ако нещо не върви, да промените в правилна посока. Дали модела на приобщаващото образование е правилен и участието на Вашето дете в естествената среда на учениковия колектив, където съм убеден, че е прието като равен, то не малък принос има и РУ. РУ се среща с детето или ученика на някакъв етап и ако до този момент се е гледало с "лекота" на неговите потребности, то чудото ( резултати) няма как да се получат за кратко време. В длъжностната характеристика на РУ има и т.н. консултативна дейност, да консултират масовите учители за начина на работа, развиване на компенсаторни умения за преодоляване на определен дефицит. Не и да ги обучават. За това масовите учители си имат дипломи от ВУЗ. Бъркате и за финансите. Ако се запознаете с материята "Делегирани бюджети" и формулите за определяне бюджета на РЦ, ще видите, че част от този бюджет се поделя и с масовите училища за организиране на подкрепяща среда за тези деца и ученици. И в края Вашата информираност по препоръките на ЕКСП е най-малко странна и неправилно коментирана. Защото служителите на РЦ са тези, които ежедневно са до децата и учениците със СОП, и ако някой съзира сегрегация в образователната ни система, то тя не идва от страна на РУ. |
Гост |
#120 Re: Re: родител2012-02-23 23:45:54Аз съм Зорница Стоянова и работя като психолог в РЦ- Пловдив. Пиша в отговор на мнението на родител, спрямо работата на Ресурсните центрове с убеждението, че да се говори под общ знаменател за работата на всички ресурсни специалисти е некоректно. Важно е да се говори конкретно, защото всеки РЦ има своя практика в реализацията на интегрирането на децата със СОП в масовите училища и детски градини; Допълнителната квалификация на служителите си; Осигуряването на дидактични матеряли, избрани от екипа, работещ с детето; Организиране на обучения и беседи с педагозите в "масовите" учебни заведения; Присъствия на родителски срещи и часове на класа; Психологическо, логопедично и педагогическо бследване на децата със СОП; Изготвяне на индивидуални програми и контролни механизми от страна на ръководството за изпълнението им; Индивидуална работа с логопед и психолог в оборудвани кабинети и др. Всички тези дейности са ежедневие за ресурсните специалисти и са част от трудовата ни характеристика, независимо, че по сегашната уредба, голяма част от тях се случват в извънработно време. Предполагам, че ако сте в София, идеята да има ресурсни екипи или нещо подобно към всяко училище или детска градина , Ви се вижда възможно като реализация. Но, да не забравяме за всички деца и родители в малките населени места, където не е възможно общината, а още по- малко училището да поддържа екипи за работа с детето със СОП. Последните години, при нас се забелязва, увеличение на родителите, които търсят подкрепа от Ресурсните центрове, за да запишат децата си в "масови" учебни заведения в селата и малките градчета. За повечето от тях, отговора получен при опит да запишат детето си е бил помощно училище, дори когато детето може да се адаптира, да учи и играе с децата в норма. Да остане в дома си, а не да живее в пансион към помощното училище, което се налага най- често заради транспортни разходи и т.н. Тези родители се нуждаят от външна подкрепа, извън детската градина, извън населеното място, дори извън семейството /много често дори бащата или дядото и бабата на детето не разбират защо то трябва да излезе от дома, "да го гледат и одумват хората"/. Този авторитет и инструментариум, като самостоятелна институция притежават ресурсните центрове. Искам да отбележа, че аз разбирам и подкрепям работата на колегите си в помощните училища и смятам, че те имат своето място в образователната система. Разбира се има още много работа, за да направим "невидимите" деца на България "видими". Да се случи хармонична интеграция на децата със СОП в училищата и детските градини, да се изчистят пожеланията на хартия, да се мотивира желание за екипна работа от страна на РЦ, учебните заведения, родителите, учениците и детето със СОП. Да се подкрепят педагозите с конкретна методика за работа. Да се ограничи до едно дете със СОП в група/паралелка, освен когато паралелките са недостатъчно и др. Има много неща, които да се подобрят в случването на интегрирано образование, но нека градим, а не да рушим! На вас, лично, като родител ще пожелая да успеете в "битката" си, да осигурите образованието и социализацията, която вашето дете заслужава!
|
За максимална ефективна присъда за Габриела Сашова и Красимир Георгиев, и за законодателни промени, предвиждащи по-тежки наказания за престъпления, извършени срещу животни!
Бъдеще за децата и лица с увреждания
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
За отваряне на още групи в детските градини и ясли в гр. Варна
Отсрочка за забраната на TPO – Да защитим професионалните салони в България!
Подкрепа за Диляна Гайтанджиева
Да запазим езиковите гимназии и часовете по чужд език
Отворено писмо против ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО религиозно обучение
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
България не е за продан!
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
За истинско и качествено образование
1161 Създадено: 2025-09-03
Да се преосмисли забраната за телефони в училище
530 Създадено: 2025-08-27
Да спрем изливането на канализация в Перловска река - Южен парк
395 Създадено: 2025-08-28
Стоп на незаконните конфискации на коли и тормоза над гражданите
559 Създадено: 2024-04-01
„Дайте шанс за живот на децата със STXBP1 в България!“
849 Създадено: 2025-08-18
Спрете соларния парк край с.Златна ливада – защитете най-стария манастир в Европа и тракийското наследство!
777 Създадено: 2025-08-22
За решаване на водната криза в Плевен без изграждане на язовир Черни Осъм.
199 Създадено: 2025-09-01
Увеличение на минималните тарифи за таксиметров превоз за град София
359 Създадено: 2025-08-06
ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА НАЦИОНАЛЕН РЕФЕРЕНДУМ ОТНОСНО ВЪВЕЖДАНЕТО НА ЕВРОТО В БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ 2026 Г.
3241 Създадено: 2025-05-10
Петиция за връщане на грижата за хора с увреждания към АСП. Против чл.3, т.4 от тазгодишния Рамков Договор м/у НЗОК и фирмите за протезиране
145 Създадено: 2025-08-23
Справедливост за Старо Стефаново, Розмари Де Мео и Валентин Илиев!
2429 Създадено: 2025-07-05
Апел за осигуряване на тоалетна хартия и хигиенни условия в НМУ Л.Пипков
61 Създадено: 2025-09-02
България не е за продан!
3593 Създадено: 2025-08-06
Против продажбата на парка зад Философския и Стопански факултети на СУ
4173 Създадено: 2025-07-07
Бъдеще за децата и лица с увреждания
869 Създадено: 2025-05-12
Издаване на Акт 16 за помещения към Храм „Св. Прокопий Варненски“
43 Създадено: 2025-09-03
Оправдателна присъда За Ивет Стайкова
17118 Създадено: 2025-01-12
Не на продажбата – да превърнем резиденцията в университет!
40 Създадено: 2025-08-30
Гражданска петиция за спасението на Амфитеатъра на Сердика
12549 Създадено: 2025-08-04
Да запазим езиковите гимназии и часовете по чужд език
6961 Създадено: 2025-08-16