Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието
Гост |
/ #120 Re: Re: родител2012-02-23 23:45Аз съм Зорница Стоянова и работя като психолог в РЦ- Пловдив. Пиша в отговор на мнението на родител, спрямо работата на Ресурсните центрове с убеждението, че да се говори под общ знаменател за работата на всички ресурсни специалисти е некоректно. Важно е да се говори конкретно, защото всеки РЦ има своя практика в реализацията на интегрирането на децата със СОП в масовите училища и детски градини; Допълнителната квалификация на служителите си; Осигуряването на дидактични матеряли, избрани от екипа, работещ с детето; Организиране на обучения и беседи с педагозите в "масовите" учебни заведения; Присъствия на родителски срещи и часове на класа; Психологическо, логопедично и педагогическо бследване на децата със СОП; Изготвяне на индивидуални програми и контролни механизми от страна на ръководството за изпълнението им; Индивидуална работа с логопед и психолог в оборудвани кабинети и др. Всички тези дейности са ежедневие за ресурсните специалисти и са част от трудовата ни характеристика, независимо, че по сегашната уредба, голяма част от тях се случват в извънработно време. Предполагам, че ако сте в София, идеята да има ресурсни екипи или нещо подобно към всяко училище или детска градина , Ви се вижда възможно като реализация. Но, да не забравяме за всички деца и родители в малките населени места, където не е възможно общината, а още по- малко училището да поддържа екипи за работа с детето със СОП. Последните години, при нас се забелязва, увеличение на родителите, които търсят подкрепа от Ресурсните центрове, за да запишат децата си в "масови" учебни заведения в селата и малките градчета. За повечето от тях, отговора получен при опит да запишат детето си е бил помощно училище, дори когато детето може да се адаптира, да учи и играе с децата в норма. Да остане в дома си, а не да живее в пансион към помощното училище, което се налага най- често заради транспортни разходи и т.н. Тези родители се нуждаят от външна подкрепа, извън детската градина, извън населеното място, дори извън семейството /много често дори бащата или дядото и бабата на детето не разбират защо то трябва да излезе от дома, "да го гледат и одумват хората"/. Този авторитет и инструментариум, като самостоятелна институция притежават ресурсните центрове. Искам да отбележа, че аз разбирам и подкрепям работата на колегите си в помощните училища и смятам, че те имат своето място в образователната система. Разбира се има още много работа, за да направим "невидимите" деца на България "видими". Да се случи хармонична интеграция на децата със СОП в училищата и детските градини, да се изчистят пожеланията на хартия, да се мотивира желание за екипна работа от страна на РЦ, учебните заведения, родителите, учениците и детето със СОП. Да се подкрепят педагозите с конкретна методика за работа. Да се ограничи до едно дете със СОП в група/паралелка, освен когато паралелките са недостатъчно и др. Има много неща, които да се подобрят в случването на интегрирано образование, но нека градим, а не да рушим! На вас, лично, като родител ще пожелая да успеете в "битката" си, да осигурите образованието и социализацията, която вашето дете заслужава!
|
|
За максимална ефективна присъда за Габриела Сашова и Красимир Георгиев, и за законодателни промени, предвиждащи по-тежки наказания за престъпления, извършени срещу животни!
Бъдеще за децата и лица с увреждания
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
За отваряне на още групи в детските градини и ясли в гр. Варна
Отсрочка за забраната на TPO – Да защитим професионалните салони в България!
Подкрепа за Диляна Гайтанджиева
Да запазим езиковите гимназии и часовете по чужд език
Отворено писмо против ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО религиозно обучение
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
България не е за продан!
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
За истинско и качествено образование
1161 Създадено: 2025-09-03
Да се преосмисли забраната за телефони в училище
530 Създадено: 2025-08-27
Да спрем изливането на канализация в Перловска река - Южен парк
395 Създадено: 2025-08-28
Стоп на незаконните конфискации на коли и тормоза над гражданите
559 Създадено: 2024-04-01
„Дайте шанс за живот на децата със STXBP1 в България!“
849 Създадено: 2025-08-18
Спрете соларния парк край с.Златна ливада – защитете най-стария манастир в Европа и тракийското наследство!
777 Създадено: 2025-08-22
За решаване на водната криза в Плевен без изграждане на язовир Черни Осъм.
199 Създадено: 2025-09-01
Увеличение на минималните тарифи за таксиметров превоз за град София
359 Създадено: 2025-08-06
ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА НАЦИОНАЛЕН РЕФЕРЕНДУМ ОТНОСНО ВЪВЕЖДАНЕТО НА ЕВРОТО В БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ 2026 Г.
3241 Създадено: 2025-05-10
Петиция за връщане на грижата за хора с увреждания към АСП. Против чл.3, т.4 от тазгодишния Рамков Договор м/у НЗОК и фирмите за протезиране
145 Създадено: 2025-08-23
Справедливост за Старо Стефаново, Розмари Де Мео и Валентин Илиев!
2429 Създадено: 2025-07-05
Апел за осигуряване на тоалетна хартия и хигиенни условия в НМУ Л.Пипков
61 Създадено: 2025-09-02
България не е за продан!
3593 Създадено: 2025-08-06
Против продажбата на парка зад Философския и Стопански факултети на СУ
4173 Създадено: 2025-07-07
Бъдеще за децата и лица с увреждания
869 Създадено: 2025-05-12
Издаване на Акт 16 за помещения към Храм „Св. Прокопий Варненски“
43 Създадено: 2025-09-03
Оправдателна присъда За Ивет Стайкова
17118 Създадено: 2025-01-12
Не на продажбата – да превърнем резиденцията в университет!
40 Създадено: 2025-08-30
Гражданска петиция за спасението на Амфитеатъра на Сердика
12549 Създадено: 2025-08-04
Да запазим езиковите гимназии и часовете по чужд език
6961 Създадено: 2025-08-16