Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието


Гост

#76

2012-02-22 12:31

Поредното безумие е преминаването на РЦ към общините. Ще стане така както стана с преминаването на ЛА към общините. Какво ще стане с децата със СОП, които учат на индивидуална форма в масово училище? Примерно убочението от къщи е най-добрия вариант за сина ми в сезона на вируси и студове. С промяната това ще бъде невъзможно.

Гост

#77

2012-02-22 14:18

xaresva mi

Гост

#78

2012-02-22 14:21

Сега ни е нужен възможно най-широк дебат и тази петиция пледира именно за това - да ни дадат допълнително време за осмисляне и формулиране на корекции първо в ДУХА на закона. Сегашният му вид не е приемлив за "Новото образование", заявило еднозначно, че ще преследва "Целите на училищното образование в България" на разположение тук --> http://www.novoobrazovanie.org/celite/celite.htm
П.Лазаров

Гост

#79

2012-02-22 14:32

Няма да свърши светът,ако законът влезе една годин по-късно,но да е добре обсъден и одобрен от по-голямата част от учителското съсловие

Гост

#80 проектозакон на образованието

2012-02-22 14:37

За РБългария като страна на Европейския съюз е стратегически важна потребността от издигане статуса на професионалното образование у нас.В по- голямата си част от професионалните гимназии са с половинвековни традиции и богата МТБ , изграждана и обогатявана с десетилетия.В тях държавата е инвестирала много средства за техническо оборуване на специализирани кабинети,лаборатории и работилници по много професии и внедрен финансов ресурс за енергийна ефективност.
В условията на криза и ограничения на публични разходи по линия на общинския бюджет, едно преминаване от публична държавна собственост в публична общинска по силата на чл.305 от проекта една сравнително богата база крие риск да бъде приватизирана или разпродадена
В професионалното образование се подготвят кадри по професии,които са необходими за икономиката на държавата и е редно тя да изгражда стратегии за неговото развитие.

Във тази връзка предлагаме:

1.Професионалните гимназии,които по Закона за народната просвета са държавна собственост да запазят статута и собствеността си на държавни училища.За целта да се допълни текста към чл.41,ал.3 така:........както и професионални училища,определени по критерии при условия и ред ,установени в Закона за професионално образование и обучение.

2.Член 22 ал. 2 предполага да са известни и налице всички подзаконови актове на съответните министерства визирани в останалите алинеи от ал.3 до ал.8,защото:
-в съответствие с чл.222,ал.2, за учебната 2012 / 2013г времето ще бъде недостатъчно за натрупване кредити по квалификацията на учителите.
- във връзка с чл. 71,ал.3,т.1 за първи гимназиален етап осми-десети клас и чл.82,ал.4 не е ясно къде учениците ще придобиват първа степен на професионална квалификация и /или /по част от професията
От изложеното по-горе предлагаме да се промени $4 от преходните и заключителни разпоредби като настоящия закон да влезе в сила от 2013 / 2014година.

Гост

#81

2012-02-22 14:42

Крайно време е в България да се чува гласа на работещите в тази сфера, а не някой парашутист да ни създава закони, за които няма понятие!!!

Гост

#82

2012-02-22 15:50

Никъде не се коментира какво отражение ще има промяната в структурата на училищата ! Това неминуемо ще доведе до затваряне на селските училища и в частност на доста градски .Основно училище без седми клас не може да съществува , поради невъзможност да издържи финансово.В голяма степен ще пострадат и средните училища поради стремежа на основните да запазят при себе си първата степен на средния курс.Учениците , които завършват 10 клас , са на 17 г., което е в противоречие с Кодекса на труда и реално да се включат на пазара на труда.В заключение :защо трябва чиновници да срутват една система единствено заради идеята да се узакони 8 /осми/ клас на училищата с прием след 7/седми/ клас !Кой ще поеме отговорността или отново ще се скрием зад колективната безотговорност !?

Гост

#83

2012-02-22 15:54

..."Който бързал...бавно стигал..." ;-)
Павел Лазаров

#84 Ваш ред е професионалисти!

2012-02-22 17:25

#81: Крайно време е в България да се чува гласа на работещите в тази сфера, а не някой парашутист да ни създава закони, за които няма понятие!!!

Ето, сега можете да се изявите вие, професионалистите. Като имате ясни идеи, излагайте ги тук и да ги отстояваме заедно. Става ли?


Гост

#85

2012-02-22 17:51

Ресурсните центрове градиха своята дейност бавно и с много усилия. Не тръгвайте към нови стратегии без да е кристално ясно как тя ще ползва вече сътвореното. Варна има отличен опит в работата с деца със СОП в детски градини. Може би е уместно да се ползва. Нека се огледат всички страни, нека дискусията продължи. И най-важното: на всяка цена закона да се придружава от стандартите.

Гост

#86

2012-02-22 17:52

90% от коментарите са пълни с правописни, граматични, стилистични и съдържателни грешки. Как тогава обществото във ваше лице ще обсъжда този точно проектозакон?
Гост

#87 Re: Брaво !

2012-02-22 18:53

За човек откриващ правописни, граматични, стилистични и съдържателни грешки в коментарите на другите, очаква се поне нещо съдържателно да е написано по темата.


Гост

#88

2012-02-22 19:56

За публична дискусия съм как точно ще се работи с децана със СОП - да е разписано в закона

Гост

#89

2012-02-22 19:59

.

Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2012-02-22 21:10



Гост

#91 Re:

2012-02-22 21:31


Гост

#92

2012-02-22 21:51

:)

Гост

#93

2012-02-22 22:14

Подкрепям исканията. Не може толкова важни решения да се обсъждат толкова кратко време.Когато се сътворява един закон трябва да се вземат под внимание мненията на хората, които са пряко заети с реализацията му, и които биха дали най-точната преценка за положителните му страни и негативите при неговото приложение. Не трябва да се отминава като важен и факта, че ще има много добри градивни предложения и препоръки точно от тези хора. А това не става за седмица или две. Реална представа за ситуацията ще дадат именно дискусиите и събирането на повече мнения. Успех!

Гост

#94

2012-02-22 22:26

Петицията е навременна и необходима. Събуди се о, гражданско общество !

Гост

#95

2012-02-22 23:35

strahotno e:_))))))))))

Гост

#96

2012-02-23 02:30

Obrazovanieto e nai-osnovnoto ne6to v jiteiskiq pyt na edin 4ovek. Dobroto obrazovanie, syzdava ka4estveni hora. Tyi kato v BG prostotiqta i nevejestvoto preobladavat, s4itam 4e teku6tata ni obrazovatelna sistema ne e na dobro nivo. Smqtam, 4e pisaneto na takyv vajen zakon ne e po silata na edna grupi4ka ot hora. Zatova, molq, pusnete zakona sa po-6iroko i prodyljitelno obsyjdane, za da sysdadem po-ka4estven zakon, koito da ne otide pak na bokluka sled 5 godini.
гост

#97 Re:

2012-02-23 08:53

#1: - Аз съм завършил професионална гимназия и от този проект не разбрах какви са степените, които могат да се завършват в училищното образование, кога ще започва и кога ще завършва обучението. Единственото, което ми стана ясно е, че еднаквата общообразователна подготовка за всички ученици е само до 7 клас (с една година по-малко) и след това се прилагат учебни планове с тясна специализация. Това увеличава неравнопоставеността на учениците. Известно е, че учениците от професионалните училища показват много по-ниски резултати на външните оценявания и това е така, защото учебните им часове са много по-малко. А сега пък и по-малко цяла учебна година! Ако целта на общите текстове е да се създадат тесни специалисти още в училищна възраст за сметка на общообразователната подготовка, то това никак не е добре. Това си е старата система  и с нищо не помага на непрекъсната необходимост да овладяваш компетенции и да надграждаш знания през целия живот.Аз нося на гърба си негативите й и се се боря с тях вече 10 години! Вместо да се увеличат възможностите, като се увеличат годините в основното образование, то е измислен някакъв първи гимназиален етап, чиято образователна цел въобще не е ясна. Професионалното образование се нуждае от съвсем нова концепция, а зад общите текстове, според мен, се крие намерението да се съхрани сега съществуващата система в още по-лош вариант - по-малко общообразователни знания, за сметка на това по-дълъг срок на обучение (5 години и то в рамките на тясна специалност). На мен ми се струва крайно нелогично да учиш напр. за сервитьор или за монтьор толкова дълго, както и да си решил още в 7-ми клас, че твоята любима професионална област е напр. "силикатното производство".  Непрекъснато се казва, че всички нерешени въпроси са предмет на друг закон - Законът за професионалното образование и обучение. То тогава би следвало да са направени промени и в този закон и ще бъде добре, ако двата закона се обсъждат едновременно.


Гост

#98

2012-02-23 09:34

Закони не се пишат от днес за утре без да се мисли какво ще навлекат след себе си.


Гост

#99

2012-02-23 10:12

Това е безумие,а ДЪРЖАВАТА ,,помагаше,,
на тези деца...какво се обърка...

Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2012-02-23 10:45