Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието
Свържете се с автора на петицията
Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието
Гост |
#762012-02-22 12:31Поредното безумие е преминаването на РЦ към общините. Ще стане така както стана с преминаването на ЛА към общините. Какво ще стане с децата със СОП, които учат на индивидуална форма в масово училище? Примерно убочението от къщи е най-добрия вариант за сина ми в сезона на вируси и студове. С промяната това ще бъде невъзможно. |
Гост |
#772012-02-22 14:18xaresva mi |
Гост |
#782012-02-22 14:21Сега ни е нужен възможно най-широк дебат и тази петиция пледира именно за това - да ни дадат допълнително време за осмисляне и формулиране на корекции първо в ДУХА на закона. Сегашният му вид не е приемлив за "Новото образование", заявило еднозначно, че ще преследва "Целите на училищното образование в България" на разположение тук --> http://www.novoobrazovanie.org/celite/celite.htm П.Лазаров |
Гост |
#792012-02-22 14:32Няма да свърши светът,ако законът влезе една годин по-късно,но да е добре обсъден и одобрен от по-голямата част от учителското съсловие |
Гост |
#80 проектозакон на образованието2012-02-22 14:37 За РБългария като страна на Европейския съюз е стратегически важна потребността от издигане статуса на професионалното образование у нас.В по- голямата си част от професионалните гимназии са с половинвековни традиции и богата МТБ , изграждана и обогатявана с десетилетия.В тях държавата е инвестирала много средства за техническо оборуване на специализирани кабинети,лаборатории и работилници по много професии и внедрен финансов ресурс за енергийна ефективност. В условията на криза и ограничения на публични разходи по линия на общинския бюджет, едно преминаване от публична държавна собственост в публична общинска по силата на чл.305 от проекта една сравнително богата база крие риск да бъде приватизирана или разпродадена В професионалното образование се подготвят кадри по професии,които са необходими за икономиката на държавата и е редно тя да изгражда стратегии за неговото развитие. Във тази връзка предлагаме: 1.Професионалните гимназии,които по Закона за народната просвета са държавна собственост да запазят статута и собствеността си на държавни училища.За целта да се допълни текста към чл.41,ал.3 така:........както и професионални училища,определени по критерии при условия и ред ,установени в Закона за професионално образование и обучение. 2.Член 22 ал. 2 предполага да са известни и налице всички подзаконови актове на съответните министерства визирани в останалите алинеи от ал.3 до ал.8,защото: -в съответствие с чл.222,ал.2, за учебната 2012 / 2013г времето ще бъде недостатъчно за натрупване кредити по квалификацията на учителите. - във връзка с чл. 71,ал.3,т.1 за първи гимназиален етап осми-десети клас и чл.82,ал.4 не е ясно къде учениците ще придобиват първа степен на професионална квалификация и /или /по част от професията От изложеното по-горе предлагаме да се промени $4 от преходните и заключителни разпоредби като настоящия закон да влезе в сила от 2013 / 2014година. |
Гост |
#812012-02-22 14:42Крайно време е в България да се чува гласа на работещите в тази сфера, а не някой парашутист да ни създава закони, за които няма понятие!!! |
Гост |
#822012-02-22 15:50Никъде не се коментира какво отражение ще има промяната в структурата на училищата ! Това неминуемо ще доведе до затваряне на селските училища и в частност на доста градски .Основно училище без седми клас не може да съществува , поради невъзможност да издържи финансово.В голяма степен ще пострадат и средните училища поради стремежа на основните да запазят при себе си първата степен на средния курс.Учениците , които завършват 10 клас , са на 17 г., което е в противоречие с Кодекса на труда и реално да се включат на пазара на труда.В заключение :защо трябва чиновници да срутват една система единствено заради идеята да се узакони 8 /осми/ клас на училищата с прием след 7/седми/ клас !Кой ще поеме отговорността или отново ще се скрием зад колективната безотговорност !? |
Гост |
#832012-02-22 15:54..."Който бързал...бавно стигал..." ;-) |
Павел Лазаров |
#84 Ваш ред е професионалисти!2012-02-22 17:25Ето, сега можете да се изявите вие, професионалистите. Като имате ясни идеи, излагайте ги тук и да ги отстояваме заедно. Става ли? |
Гост |
#852012-02-22 17:51Ресурсните центрове градиха своята дейност бавно и с много усилия. Не тръгвайте към нови стратегии без да е кристално ясно как тя ще ползва вече сътвореното. Варна има отличен опит в работата с деца със СОП в детски градини. Може би е уместно да се ползва. Нека се огледат всички страни, нека дискусията продължи. И най-важното: на всяка цена закона да се придружава от стандартите. |
Гост |
#862012-02-22 17:5290% от коментарите са пълни с правописни, граматични, стилистични и съдържателни грешки. Как тогава обществото във ваше лице ще обсъжда този точно проектозакон? |
Гост |
#87 Re: Брaво !2012-02-22 18:53За човек откриващ правописни, граматични, стилистични и съдържателни грешки в коментарите на другите, очаква се поне нещо съдържателно да е написано по темата. |
Гост |
#882012-02-22 19:56За публична дискусия съм как точно ще се работи с децана със СОП - да е разписано в закона |
Гост |
#892012-02-22 19:59. |
Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)
2012-02-22 21:10- Date of removal: 2012-02-22
- Причина за премахване:
Гост |
#91 Re:2012-02-22 21:31 |
Гост |
#922012-02-22 21:51:) |
Гост |
#932012-02-22 22:14Подкрепям исканията. Не може толкова важни решения да се обсъждат толкова кратко време.Когато се сътворява един закон трябва да се вземат под внимание мненията на хората, които са пряко заети с реализацията му, и които биха дали най-точната преценка за положителните му страни и негативите при неговото приложение. Не трябва да се отминава като важен и факта, че ще има много добри градивни предложения и препоръки точно от тези хора. А това не става за седмица или две. Реална представа за ситуацията ще дадат именно дискусиите и събирането на повече мнения. Успех! |
Гост |
#942012-02-22 22:26Петицията е навременна и необходима. Събуди се о, гражданско общество ! |
Гост |
#952012-02-22 23:35strahotno e:_)))))))))) |
Гост |
#962012-02-23 02:30Obrazovanieto e nai-osnovnoto ne6to v jiteiskiq pyt na edin 4ovek. Dobroto obrazovanie, syzdava ka4estveni hora. Tyi kato v BG prostotiqta i nevejestvoto preobladavat, s4itam 4e teku6tata ni obrazovatelna sistema ne e na dobro nivo. Smqtam, 4e pisaneto na takyv vajen zakon ne e po silata na edna grupi4ka ot hora. Zatova, molq, pusnete zakona sa po-6iroko i prodyljitelno obsyjdane, za da sysdadem po-ka4estven zakon, koito da ne otide pak na bokluka sled 5 godini. |
гост |
#97 Re:2012-02-23 08:53#1: - Аз съм завършил професионална гимназия и от този проект не разбрах какви са степените, които могат да се завършват в училищното образование, кога ще започва и кога ще завършва обучението. Единственото, което ми стана ясно е, че еднаквата общообразователна подготовка за всички ученици е само до 7 клас (с една година по-малко) и след това се прилагат учебни планове с тясна специализация. Това увеличава неравнопоставеността на учениците. Известно е, че учениците от професионалните училища показват много по-ниски резултати на външните оценявания и това е така, защото учебните им часове са много по-малко. А сега пък и по-малко цяла учебна година! Ако целта на общите текстове е да се създадат тесни специалисти още в училищна възраст за сметка на общообразователната подготовка, то това никак не е добре. Това си е старата система и с нищо не помага на непрекъсната необходимост да овладяваш компетенции и да надграждаш знания през целия живот.Аз нося на гърба си негативите й и се се боря с тях вече 10 години! Вместо да се увеличат възможностите, като се увеличат годините в основното образование, то е измислен някакъв първи гимназиален етап, чиято образователна цел въобще не е ясна. Професионалното образование се нуждае от съвсем нова концепция, а зад общите текстове, според мен, се крие намерението да се съхрани сега съществуващата система в още по-лош вариант - по-малко общообразователни знания, за сметка на това по-дълъг срок на обучение (5 години и то в рамките на тясна специалност). На мен ми се струва крайно нелогично да учиш напр. за сервитьор или за монтьор толкова дълго, както и да си решил още в 7-ми клас, че твоята любима професионална област е напр. "силикатното производство". Непрекъснато се казва, че всички нерешени въпроси са предмет на друг закон - Законът за професионалното образование и обучение. То тогава би следвало да са направени промени и в този закон и ще бъде добре, ако двата закона се обсъждат едновременно. |
Гост |
#982012-02-23 09:34Закони не се пишат от днес за утре без да се мисли какво ще навлекат след себе си. |
Гост |
#992012-02-23 10:12Това е безумие,а ДЪРЖАВАТА ,,помагаше,, на тези деца...какво се обърка... |
Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)
2012-02-23 10:45- Date of removal: 2012-02-23
- Причина за премахване:
|
За максимална ефективна присъда за Габриела Сашова и Красимир Георгиев, и за законодателни промени, предвиждащи по-тежки наказания за престъпления, извършени срещу животни!
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
България не е за продан!
Подкрепа за Диляна Гайтанджиева
Бъдеще за децата и лица с увреждания
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
За отваряне на още групи в детските градини и ясли в гр. Варна
Отсрочка за забраната на TPO – Да защитим професионалните салони в България!
Да запазим езиковите гимназии и часовете по чужд език
Отворено писмо против ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО религиозно обучение
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
Да се преосмисли забраната за телефони в училище
493 Създадено: 2025-08-27
„Дайте шанс за живот на децата със STXBP1 в България!“
817 Създадено: 2025-08-18
Да спрем изливането на канализация в Перловска река - Южен парк
382 Създадено: 2025-08-28
Спрете соларния парк край с.Златна ливада – защитете най-стария манастир в Европа и тракийското наследство!
759 Създадено: 2025-08-22
Стоп на незаконните конфискации на коли и тормоза над гражданите
384 Създадено: 2024-04-01
За решаване на водната криза в Плевен без изграждане на язовир Черни Осъм.
156 Създадено: 2025-09-01
СТОП НА ЖЕСТОКОТО ОТНОШЕНИЕ КЪМ ЖИВОТНИТЕ!
1232 Създадено: 2025-07-09
Бъдеще за децата и лица с увреждания
863 Създадено: 2025-05-12
ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА НАЦИОНАЛЕН РЕФЕРЕНДУМ ОТНОСНО ВЪВЕЖДАНЕТО НА ЕВРОТО В БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ 2026 Г.
3232 Създадено: 2025-05-10
Увеличение на минималните тарифи за таксиметров превоз за град София
301 Създадено: 2025-08-06
Петиция за връщане на грижата за хора с увреждания към АСП. Против чл.3, т.4 от тазгодишния Рамков Договор м/у НЗОК и фирмите за протезиране
122 Създадено: 2025-08-23
Справедливост за Старо Стефаново, Розмари Де Мео и Валентин Илиев!
2420 Създадено: 2025-07-05
Против продажбата на парка зад Философския и Стопански факултети на СУ
4166 Създадено: 2025-07-07
Апел за осигуряване на тоалетна хартия и хигиенни условия в НМУ Л.Пипков
50 Създадено: 2025-09-02
Да запазим езиковите гимназии и часовете по чужд език
6954 Създадено: 2025-08-16
Гражданска петиция за спасението на Амфитеатъра на Сердика
12543 Създадено: 2025-08-04
За истинско и качествено образование
46 Създадено: 2025-09-03
България не е за продан!
3566 Създадено: 2025-08-06
Оправдателна присъда За Ивет Стайкова
17118 Създадено: 2025-01-12
Не на продажбата – да превърнем резиденцията в университет!
38 Създадено: 2025-08-30