Отворено писмо в защита на Христина Шиндова

Коментари

#402

Сте права,обожавам децата ,които обучавам,съчувствам на родителите ма деца със СОП,но не всички са вградими!

Nataliya Ilieva (Перник, 2017-08-25)

#403

Защото и аз съм една от тези учителки в детска градина (с група от 28 деца, а преди 3години от 34деца), които имат дете със СОП в групата, а няма такова висше образование!!!! Поредно безумие от страна на министерство!!!

Нина Михайлова (Пловдив, 2017-08-25)

#406

Подписвам, защото смятам, че децата със СОП трябва да се обучават в специализирани училища от квалифицирани специалисти и колеги!

Цвета Виткова (Ботевград , 2017-08-25)

#408

Подписвам, защото смятам, че е недопустимо да се връщаме в едни мракобесни времена, в които хората нямаха правото да говорят свободно или за приказките си биваха наказвани с наказание или порицание пред строя.

Димитрийка Вучкова (Пазарджик, 2017-08-25)

#411

Все по-често се сблъсквам в практиката си с такива деца и напълно подкрепям колегата. МОН трябва да се допитва до нас за подобен род промени, а не да ни товари с куп задължения, които не са в нашите компетенции. И аз често повтарям, че ако исках да работя с такива деца щях да се квалифицирам в друг профил, но кой ме слуша.

Галина Тодорова (Варна, 2017-08-25)

#422

Категорично споделям позицията на Колегите!

Десислава Думанова (София, 2017-08-25)

#428

Децата се нуждаят от специално внимание и специализирана помощ !

Румяна Лазарова (Севлиево, 2017-08-25)

#429

Подписвам се защото ,никой от изброените по-горе лица никога не са работили с деца със специални образователни потребности,поради този техен пропуск от незнание и липса на опит с такива деца . Аз не бих желала да работя по техните написани закони,без да са имали професионален опит с деца със СОП.

Весела Димитрова (Шумен, 2017-08-25)

#433

недомислици в нормативната уредба, неефективно обучение на останалите деца в класа, поради пречките които създават деца с по-тежки форми на СОП, недостатъчна квалификация на учителите, уравнивиловката в заплащането - повечето директори, да не кажа всички, заплащат минималната сума от 20 лева независимо, колко са децата със СОП, големината на класа в който има деца със СОП, огромната писмена работа, индивидуални планове по отделните предмети, особенно в начален етап, където един учител обучава по много предмети - няколко деца със СОП по няколко индивидуални плана и подготовката за всеки учебен ден на всяко такова дете ....

Борис Челебиев (Габрово, 2017-08-25)

#437

Това изказване е зов за подкрепа на учителките в детските градини, които не са готови в психологически, методически и емоционален план, да се справят с многообразието от специфични проблеми в развитието на малки деца. Това, че наричаме нещата с истинските им имена /зверски опасни/, е повод за размисъл и търсене на "път преди каруцата да се е обърнала". Тези деца - /зверски опасните/, са опасни за себе си, за другите деца, ако щете дори за това да бъдат приети добре от останалите родители, не затова, че учителите не ги искат, а защото състоянието им налага обучение в една ЗАЩИТЕНА среда. Всеки родител на дете с увреждане, особено тези с аутизъм, е наясно, че те се нуждаят от среда щадяща сензорните им възприятия. Такава среда в детска градина и училище е почти невъзможно да има. И насищането със сензорни дразнители е първата причина те да са /зверски опасни/.

Димитринка Миленкова (Самоков, 2017-08-26)

#438

Всеки има право на мнение!

Цветанка Каменова (Козлодуй, 2017-08-26)

#449

Подкрепям петицията!Децата със СОП трябва да получават адекватни,според потребностите си грижи!!!!За съжаление ,това не могат да предложат огромните групи и класове само с един педагог в тях!Ако сме с грижа за децата със СОП, трябва да променим досега действащите наредби.

Стоянка Николова (София, 2017-08-26)

#451

Госпожа Шиндова казва на висок глас истина, която всички си мислят! Колко инцидента трябва да станат, за да се промени законът?
Трябва ли да има убто дете в детска градина, за да се вземат мерки? Агресивните деца със СОП трябва да получават индивидуална и специализирана помощ! Учителите да могат да сигнализират за деца с поведенчески проблеми и родителите да са задължени да посещават специалист, осигурен от държавата, който да диагностицира и работи с тези деца и семейства!

Петър Петров (Варна, 2017-08-26)

#453

Напълно подкрепям и съм съгласна с изказаното мнение на колежката от Варна Христина Шиндова.

Татяна Пенева (Бургас, 2017-08-26)

#455

Шиндова просто е изказала мнение.Все пак от дете със СОП до дете със СОП има голяма разлика.Не трябва да я нападат толкова рязко.Подкрепям Шиндова,детето ми е много доволно от нея,аз вярвам на неговата преценка.

Йорданка Стоянова (Варна, 2017-08-26)

#456

Задължително,всяко дете със специални нужди има необходимост от специални грижи и внимание,но учителя също има право да мисли и преценя с какво може да се справи и с какво неможе!

Вяра Ралева (Бургас, 2017-08-26)

#458

Убедена съм от необходимостта на съществуване на помощни училища, където за децата със СОП се полагат специални грижи в адекватна за тях среда. Поставянето на децата със СОП в обща среда с другите ученици ощетява и едната и другата страна, да не говорим за учителя поставен в патова шахматна ситуация.

Йорданка Кочева (Котел, 2017-08-26)

#459

В подкрепа на казаното от г- жа Шиндова

Ефросина Ангелова (София, 2017-08-26)

#460

Наредбата за приобщаващото образование трябва да претърпи промени, касаещи доброто развитие на ученика със СОП, а не да противопоставя учители срещу родители и общество.

Диляна Димова (Попово, 2017-08-26)

#461

Съгласна съм с всичко казано от Г-жа Христина Шиндова !

Искра Пешева (Варна, 2017-08-26)

#464

Това е самата истина.

Виолета Зафирова (Долни чифлик, 2017-08-26)

#466

Считам,че наредбата е несъвместима с условията при които работим.Децата със СОП се нуждаят от рехабилитатори, психолози, логопеди.Специалисти, които детските градини не могат да си осигурят.

Дора Димова (Стара Загора, 2017-08-26)

#470

Спомнете си случаите от типа : "цял клас отказва да влезе в класната стая заради тормоз от дете със СОП". Общо взето всички деца изостават и страдат заради едно. Интеграция и приемане на различните е прекрасна идея,но приложена по неподходящ начин.

Ива Мутафчиева (Варна, 2017-08-26)

#477

Подписвам, защото съм съгласна с написаното в статията.

Атанаска Атанасова (Пловдив, 2017-08-26)

#478

Не желая да се изопачава истината и да се прикриват неща,това не помага на никого.Учителите наистина са сами,защо не искате да вникнете в проблемите и наистина да ги решавате,а само ги обвинявате?

Оля Ченова (Хепберг, 2017-08-26)

#483

Напълно подкрепям, защото с тези деца трябва да се занимаят специалисти, както е навсякъде в Европа!

Радослава Етова (Пазарджик, 2017-08-26)

#485

Подкрепям!

Теодора Башева (Сливен, 2017-08-26)

#487

Подкрепям госпожата, назова самата истина, но с по-дръзки думи.

Стела Георгиева (Царево , 2017-08-26)

#488

Учителите трябва да имат свободата да изказват мнения без опасност от наказания и репресии

Мариета Йорданова (Силистра, 2017-08-26)

#492

Аз съм дефектолог и виждам,колко е трудно и на децата със СОП това недообмислено интегриране.Кому е нужно и защо на всяка цена?Апелирам Пощадете колегите!Все по-малко учители остават,пазете гги!

Павлина Митева (Русе, 2017-08-26)

#493

Подкрепа на професионалното отношение към децата.

Кремена Жекова (София, 2017-08-26)

#494

Защото изказвам гласно или писмено същото мнение!!!

Силвия Боева (Червен бряг, 2017-08-26)

#498

Съгласна съм, защото съм на 100% на мнението на колежката Шиндова и тепърва ще носим последиците от това !

Ани Бойкова (Пловдив, 2017-08-26)

#499

Подписвам, защото подкрепям колежката!!!!!!!

Елица Станкова (Добрич, 2017-08-26)

#502

Живеем в свободна държава, и всеки има право да изрази мнението си. Съгласна съм с аргументите, че всички са потърпевши от тази "интеграция".

Свилена Захариева (София, 2017-08-26)

#504

Съгласен съм с мнението на колегите и г-жа Шиндова. Убийството е достатъчно основание да се съгласим с твърдението, че въпреки че са деца и със СОП те могат да бъдат опасни и с тях трябва да се занимават специалисти.

Бабек Раифов (Русе, 2017-08-26)

#511

Защото е крайно време в нашата държава всеки да се действа в областта на своята компетентност !

Пламка Иванова (София, 2017-08-26)

#513

Подписвам защото знам какво е да рабориш с деца със СОП! Дори в групата да има само 10 деца и 1 дете със СОП, за да премине една от ежедневните кризи, зарязваш всичко и минимум 10 минути се занимаваш само с това дете! А другите деца? Тях кой ще ги защити? Всички деца са " зверски опасни", затива децата трябва да са винаги с адекватен възрастен, такъв е закона!

Петя Вълкова (София, 2017-08-26)

#519

Съм против всякакъв опит за тормоз не само върху конкретния човек, но и върху учителството като цяло.

Галина Георгиева (Варна, 2017-08-26)

#521

Детска учителка съм с 30 години педагогически стаж. Имала съм в групите си деца със СОП - аутисти. Знам как се отразява поведението на едно дете с проблеми на останалите /в най-добрия случай/ 30 деца.Разбирам родителите, които имат деца със СОП. Не им е никак лесно. Но защо те не разберат, че техните деца имат нужда от по-спокойна обстановка и групи или класове с по-малко деца, обучавани от специални педагози.Защо не поставят пред МОН искания за създаването към ДГ или училища на специални паралелки за децата им, а държат на всяка цена да се обучават заедно с нормално развиващи се деца.

Ренета Митрева (Варна, 2017-08-26)

#523

Подписвам, защото се надявам това писмо, благодарение на този учител, да бъде от полза както за българския учител, така и за всяко нормално развито българско дете. Успех на всички учители и ученици!

Павлина Дерелиева (Ивайловград , 2017-08-26)

#527

Подписвам, защото смятам че по този начин държавата ни унижава и подтиска началните учители, вменявайки им права и ЗАДЪЛЖЕНИЯТА на учители-специалисти, които за сметка на новите закони ОСТАВАТ БЕЗ РАБОТА. Началните са ПРеНАТОВАРЕНИ, а социалните БЕЗРАБОТНИ.

Паунка Василева (Бургас, 2017-08-26)

#531

Подкрепям изразеното общо мнение.

Таня Иванова (София, 2017-08-26)

#535

Подписвам, защото е истина.

Loreta Ivanova (Белене, 2017-08-26)

#536

Докога ще разкъсват българския учител и ще му вменяват още и още несвойствени задължения . За бумащината .... да не говорим . Децата имат нужда от нас , от нашето реално внимание и присъствие , а не от писарушките и буквоедите , в каквито ни превърнаха . Не съм против социализацията на децата със СОП . Но нека да има някакъв праг . Тези , които имат по-леки увреждания и ще могат да се справят , макар и с чужда помощ , без да да пречат на учебния процес , ДА . НО за останалите да се погрижат обучени специалисти , в подходяща среда . Подкрепям колежката изцяло ! Крайно време е МОН да се вслуша и съобрази с мнението на учителите !

Диана Юнакова (Сопот, 2017-08-26)

#540

МОН трябва да преразгледа законите си!

Pavlin Stanchev (София, 2017-08-26)

#549

Няма условия и ресурс за истинска интеграция.

Теодора Сотирова (София, 2017-08-26)

#550

СПОДЕЛЯМ МНЕНИЕТО

Иванка Цонева (Димитровград, 2017-08-26)

#556

Подкрепям петицията и изложеното в отвореното писмо,защото напълно споделям написаното в него.

Пепа Чавдарова (Бургас, 2017-08-26)

#559

Заслужено подкрепям колега.

Галина Вълчева (Бургас, 2017-08-26)

#566

Работя с 52 деца със СОП!

Traiana Kajrakova (Стара Загора, 2017-08-26)

#567

Законовите разпоредби в образованието задължават учителя да работи повече на "хартия" , а не реално с децата. Принудени сме да приемаме всяко дете като еквивалент на определена сума. Жалко!

Здравка Краева (Варна, 2017-08-26)

#568

Познавам лично г-жа Шиндова, беше учителка на моят син за кратко и заявявам твърдо, че е прекрасен педагог и ЧОВЕК!!!

Божидара Сотирова (Варна, 2017-08-26)

#570

Държавата подмени изцяло договор
ните отношения с учителството.

Пепа Филина (Панагюрище, 2017-08-26)

#572

Всичко казано в писмото е истина и касае всички нас.Крайно време е да се реагира и то за много неща.Адмирации за колежката.

Пенка Вълкова (Пловдив, 2017-08-26)

#580

Колежката Христина Шиндова е абсолютно права и е крайно време да се спре със създаването на хаос в образователната система. ЗПУО и съответните наредби на МОН са за генерален ремонт. Идеята децата със СОП, без значение от какво естество, да се интегрират в масовото училище е недомислица. Такова нещо няма никъде по света.

Наталия Сотирова (Велико Търново, 2017-08-26)

#585

Подкрепям напълно колегите!Крайно време е да се вземат мерки по този наболял въпрос

Мариана Минчева (Варна, 2017-08-26)

#596

Съгласна съм с казаното. Да се работи с клас от 25-26 ученици, в който има и дете със СОП е наказание и за учителя, и за останалите деца.

Маргарита Бумбарова (Благоевград, 2017-08-27)

#598

Подкрепям

Стефан Стефанов (Варна , 2017-08-27)



Платена реклама

Ще рекламираме тази петиция на 3000 човека.

Научете повече...