Отворено писмо в защита на Христина Шиндова

Коментари

#1

Нека сложим край на своеволията над българските учители!

Яна Шишкова (София, 2017-08-25)

#2

И аз съм детска учителка, и аз работа с деца със СОП и знам за какво става на въпрос в група от по 32 и нагоре деца.

Stoyna Dutcheva (Варна, 2017-08-25)

#7

Подписвам, защото прекалено дълго мълчим явните истини!
И не може и не трябва да се чувстваме виновни...или да бъдем наказвани, защото сме изразили своето мнение.
Живеем в свободна държава....или греша?!?

Станимира Николаева (Дългопол , 2017-08-25)

#11

Ние сме педагози, а не социални работници и/или ресурсни учители. Квалификацията и професионалните характеристики са различни. Да имат допирни точки, но не се препокриват, затова и се изучават като отделни специалности в университетите.

Магдалена Пендева (Бургас, 2017-08-25)

#15

Време е да се спре с ловът на Вещици и да се заемем с истинските проблеми. Само слабият наказва, силният показва "Как".

Катя Атанасова (Бургас , 2017-08-25)

#18

Защото знам, че учителите обичат децата и цялата история е преекспонирана. Ние искаме едно и също, защо се противопоставяме учители и родители? Царят е гол, но е по-важно да кажем, че има прекрасен нов костюм. А интересът на децата? На ВСИЧКИ деца?

Боряна Цонова (Свищов, 2017-08-25)

#31

Подкрепям Христина Шиндова! Нека управляващите да се слушат малко повече в думите на българският учител!

Йоана Викторова (гр.Горна Оряхховица, 2017-08-25)

#33

Учителката казва истината. Ние сме педагози, не специални и социални грижи. Имам 2 висши образования, в нито едно от тях не са ме учили как да обучавам такива деца.

Бойка Павлова (Сливница, 2017-08-25)

#34

Всичко е казано съвсем точно. Подкрепям!

Гергана Терзиева (Стара Загора, 2017-08-25)

#35

Съгласна съм напълно с петицията.

Надежда Господинова (Шумен, 2017-08-25)

#36

Подписвам го, защото напълно подкрепям написаното. Подписах го и защото съм съгласен с изводите, до които би стигнал всеки нормално мислещ, четейки това...Подписвам го-защото не съм съгласен с това учители да бъдат санкционирани, затова, че казват истината! И накрая - подписвам го , защото се надявам на промяна и се моля началото да дойде с отговора на това писмо. Аз съм млад учител, който от подобни случки и от подобен сценарий в законодателството губи мотивация...Върнете ми я!

Димитър Хаджииванов (София, 2017-08-25)

#37

Съгласна съм с изложените доводи. Считам, че и аз не съм подготвена да помагам на такива деца колкото и да желая. Нека в общообразователните училища останат деца с леки увреждания, които не пречат на останалите и не подлагат психиката им на системен тормоз.

Galina Welinova (София, 2017-08-25)

#47

Подписвам защото смятам, че тези деца имат нужда от индивидуално обучение и грижи. Едно такова дете има нужда от специални грижи поне в ранните години до 7 годишна възраст минимум за да успее после да се внедри в обществото, а и едно такова специално внимание и спазване на определена диета при тези деца е възможно да го промени към по добро състояние. Тези деца са наши, но диета в ДГ е невъзможна. До колкото съм запозната не трябва в менюто им да има храни съдържащи глутен.

жаклина колева (Ямбол, 2017-08-25)

#48

Това, което се случва в България във връзка с приобщаването на деца със СОП е във вреда и на тях, и на останалите. Колежката е написала една истина. Подкрепям!

Стефка Русева (Сливен, 2017-08-25)

#50

За всяко дете със СОП да има личен асистент или ресурсен учител.

Ангелина Дякова (Варна, 2017-08-25)

#52

Колегите са прави. Подкрепям за промяна в ЗПУО. Иначе Помощните училища ги преобразената.

Димитринка Станчева (Лом, 2017-08-25)

#53

Подкрепям, защото съм съгласна с написаното

Пламена Овчарова-Вутова (Кубрат, 2017-08-25)

#55

Тормозът, на който е подложена колежката Христина Шиндова е незаслужен и абсурден!

Десислава Дянкова (Сливен, 2017-08-25)

#57

Подкрепям петицията и съм съгласна с всичко написано .

Atanaska Arnaudova (Пловдив, 2017-08-25)

#58

Колегите са абсолютно прави.

Стефка Борисова (Девин, 2017-08-25)

#62

Подписвам,защото свободата на словото предполага всеки да може да изрази становището си по даден въпрос

Теодора Костадинова (Брюксел, 2017-08-25)

#64

Подкрепям

Мариана Минкова (София, 2017-08-25)

#66

Честната, научна и обективна истина е такава: учителят в клас няма ресурси и възможности да се справя със СОП-четата.
Не трябва и техните проблеми да се сипват на неговата глава.

Николай Дренчев (София, 2017-08-25)

#69

Учител съм и подкрепям колежката.Истината понякога много боли.

Bistra Jeleva (Стара Загора, 2017-08-25)

#75

Подписвам, защото бих искала да работя пълноценно с децата,независимо дали са със или без СОП! В сегашните условия това е невъзможно!

Галина Георгиева (Варна , 2017-08-25)

#79

Подписвам петицията , защото в класа ми вече трета година има 3 деца със СОП , с които работя много, резултати не виждам и най -много губят останалите деца в класа ми.Подкрепям напълно колегата Шиндова.

Галина Добрева (Дългопол, 2017-08-25)

#82

Напълно подкрепям писмото.

Боряна Томова (Русе, 2017-08-25)

#84

Всеки ден се сблъсквам с този проблем .Не всички деца със СОП могат да бъдат в класната стая

Галина Александрова (Кюстендил, 2017-08-25)

#87

Подписвам, защото смятам, че всеки има право да изрази собственото си мнение.

Нели Христова (София, 2017-08-25)

#90

Подписвам петицията, защото съм солидарна с писмото на колегата ни Яна Шишкова в подкрепа на Христина Шиндова.

Веселина Василева (Хасково, 2017-08-25)

#98

Подписвам, защото всеки има право да изразява лично мнение на база собстмен опит. Смятам, че българското училище не разполага с материалната база и чавешкия ресурс за описаното в ЗПУО и съответната наредба за прилагането му приобщаващо образование.

Даниела Попова (Пловдив, 2017-08-25)

#100

Подкрепям !

Татяна Григорова (Вършец, 2017-08-25)

#102

Изцяло подкрепям колегите. Във всяка една детска градина има поне по едно дете със СОП и всички знаем колко трудна, и още повече отговорна е работата ни. А още по-страшни е, че има и масово деца, които не са диагностицирани, а видимо имат проблеми. Но тогава се сблъскваш с родителите, които по никакъв начин не можеш да убедиш, че детето е проблемно, дори излизаш виновен, че ти некомпетентни я учител си позволяваш да поставяш диагнози.

Анна Каменова-Петрова (Карлово, 2017-08-25)

#107

Трябва да защитим децата и учителите,потърпевши от поведението на децата със СОП

Йонка Митева (Варна, 2017-08-25)

#108

Съм преживяла всички тези неща и съм съпричастна към недоволството към новия закон.Подкрепям колегата.

Елена Иванова (Бургас, 2017-08-25)

#111

Подписвам, защото всичко написано в писмото е вярно!Омръзна ми да сме виновни за всичко и да ни се вменяват отговорности извън професионалните ни компетентности.

Снежана Стоилова (Кърджали, 2017-08-25)

#112

Напълно подкрепям колегите! Специален педагог съм. Работя в едно от тези помощни училища, които сега са Центрове за специална образователна подкрепа. Всекидневието ми е изпълнено с такива инциденти, породили реакцията на колегата. Аз също се питам, ами ако това се беше случило в масово училище, кой щеше да обърне внимание на изпадналото в агресия и автоагресия дете? И с кое дете да се оправям първо - с тези от целия клас(25-30) или с това? Подготвени ли са учителите да отговорят на потребностите на дете със СОП?

Анелия Стайкова (Пазарджик, 2017-08-25)

#117

Подписвам защото настоявам да се спре с т.н.Приобщаващо образование и прилагането му на практика в тази форма.Нека властимащите разберат,че всички са губещи -работещите,децата от състава на групите,самите деца със СОП също,защото не получават адекватни и специализирани грижи ,от каквито се нуждаят.Единствено родителите на тези деца може би имат известна полза ,защото са облегчени в тежките грижи по отглеждането на такива деца.Но това не решава нещата....просто проблема се отлага с времето.....Нека Държавата поеме своите отговорности в истинската им тежест и реши проблема в мащаб ,какъвто се изисква ,съобразно неговата важност! Подкрепям !

Станка Здравкова (Радомир, 2017-08-25)

#118

Подписвам, защото не виждам нищо нередно в думите на колежката си. Тя не цели да обиди някого с тях. Тя просто иска да опази децата живи и здрави. Включително и тези със СОП.

Марияна Крумова (Сливница, 2017-08-25)

#124

Всичко това е изстрадана изстина за БГ учител.

Пламена Желязкова (Карлово, 2017-08-25)

#126

Подписвам, защото всеки има право да изрази лично мнение на база личен опит и ако то не нанася физически и морални щети, не бива да бъде преследван и наказван. Смятам, че българското училище няма материалната база и човешкия ресурс за осъществяване на приобщаващо образование от типа, описан в ЗПУО и съответната Наредба за прилагането му.

Даниела Попова (Пловдив, 2017-08-25)

#127

Подкрепям писмото.

Добринка Кузманова (Чепеларе , 2017-08-25)

#128

Подкрепям

Катя Иванова (Петрич, 2017-08-25)

#132

Подписвам, защото имаме дете със СОП и трябва да го държим за ръката, в противен случай ще избяга

Димитринка Андонова (Бургас, 2017-08-25)

#138

Защото съм УЧИТЕЛ!

Антоанета Витанова (Стара Загора, 2017-08-25)

#140

Защото всичко трябва да се обмисли .Приобщаването на децата със СОП изисква постоянно присъствие на ресурсен учител до него.Децата със СОП имат нужда от постоянно внимание,а нормалните деца имат нужда от спокойна атмосфера за игра и обучение.СЕГА СТРАДАТ ВСИЧКИ

Невена Вълкова (ПЛОВДИВ, 2017-08-25)

#145

Подкрепям.

Anita Ivanova (Долна баня, 2017-08-25)

#146

Подкрепям напълно написаното. Много е лесно да порицаеш някой, особено ако си много далеч от тази материя. А и не веднъж съм свидетел на родители на деца (тежко СОП-че) как бързат да оставят децата си и да избягат от учебното заведение и поне за няколко часа да са без тях. Разбирам, че е тежко и никак не им е леко с такова дете, но когато трябва да опазиш живота и здравето на още 30 деца наистина е страшно. Има много агресивни деца, хиперактивни, деца с умствено изоставане и др. Когато се съберат в една група наистина е ад. Нека се класифицират и тези, които могат да се социализират да са в училищата и детските градини. За другите дечица просто сме безполезни, да не кажа вредни. За тях трябва специализиран учител.

Ралица Стоева (Стара Загора, 2017-08-25)

#147

Намирам закриването на помощните училища за фатална грешка. С малко повече мозък, може да се работи наистина за интегрирането на тези деца по различни начини, но в час, където има 2 или 3 деца с интерес и нормално поведение, 20 ,които просто си "изседяват" времето, и 3 или 4 деца със СОП, си е мъчение и за проблемните и за останалите ученици.Не знам дали родителите на децата със СОП са толкова наивни да смятат, че децата им не са обект на закачки, на манипулиране от останалите. Какво точно да прави учителят? Да проверява наученото за "Немили недраги ", , Сложно смесено изречение ли, или да дебне кой каква простотия ще спретне. Жалко е, че и родителите, и МОН искат твърде удобно да се скрият зад учителя. Не вярвам някой глупак да очаква "зашеметяващи" резултати от вендетата над учителите. Я погледнете резултатите от НВО и се опитайте да помислите Вие, с претенциите! И още нещо...родителите не са спрели да говорят, а ако започнат учителите....

Анелия Георгиева (Ямбол, 2017-08-25)

#150

Защото отминаха времената, в които нямахме право да споделим това, което ни вълнува и тревожи!

ВАЛЯ УЗУНОВА (Сливен, 2017-08-25)

#156

Подписвам, защото отново се измества сериозната полемика за качествено образование като се настройват учители срещу родители. Бройката в групите е прекалено голяма, аз имам в групата си две деца със СОП и поне още 4, които не са,,соп",но имаме сериозни проблеми в поведението им за решаване. Когато започна ситуация, цяло чудо е да се осъществи,колкото и да сме артистични, гъвкави, трудно е да се обхванат, да се обгрижат деца с такава бройка(28).Имахме две много трудни години да положим основите, базата на едно приемливо, културно поведение и общуване. Често съм казвала и споделяла с колеги, че съм на ,,бойно поле" всеки ден.Бройката на групита трябва да се намали!!!

Светла Димитрова (Сиистра, 2017-08-25)

#157

Това е самата истина и въпроса не се отнася само до децата със специални потребности, а засяга всички!

Румяна Чолакова- Карамфилова (Пловдив , 2017-08-25)

#159

В Тази сутрин по NOVA родители казаха, че не се интересуват от дипломи, а само от приобщаване. На практика не е така.Много родители на деца със СОП практикуват схемата - до 7 клас е СОП, а в 7- стават редовни. Започва натиск върху учителите да пишат тройки, за да вземе детето диплома, защото видите ли , да не му вземаме хляба.И така осем години без да чете и пише, накрая се оказва с диплома в ръка.Това значи - ще шофира, ще работи с машини, без да е грамотен, а може и висшист да стане, нищо чудно! Права е г- жа Шиндова - не всички, но опасно амбициозни родители има и те прилагат опасна за всички нас практика.

Снежана Петкова (Омуртаг , 2017-08-25)

#161

Подписвам, защото малоумията в образователната сфера трябва да спрат! Не може хора без стаж и професионален опит да пишат закони и наредби, от които страдат учители и деца! Недопустимо е да се приемат само лобистки закони, от които да забогатяват НПО-та, частници, случайници, а децата да се поставят в трудна и недостъпна образователна среда. Безумията трябва да приключат , както и злощастните опити на негодни и посредствени хора, водещи образователната система към погром!

ZLATINA SIMEONOVA (Бургас, 2017-08-25)

#162

Подкрепям и подписвам, защото съм съгласна с изразените доводи в писмото!

Севим Юмерова (Шумен, 2017-08-25)

#163

Проблемът е сериозен и се нуждае от обществено обсъждане и промяна на закона

Elica Paneva (Варна, 2017-08-25)

#173

Изказвам пълното си съпричастие към колегата Шиндова, която в свободното си време е направила частно изказване по повод действителността, в която живее. Не приемам никакво наказание, мъмрене, психически тормоз да бъде оказван над нито един учител заради това, че си е позволил в СВОБОДНОТО си време да изкаже на глас свои мисли.

Боян Петров (Кюстендил, 2017-08-25)

#178

Колежката е абсолютно права.

Мария Червенкова (Пирдоп , 2017-08-25)

#187

Подкрепям тази петиция с две ръце,защото мисля,че децата със СОП наистина имат нужда от повече внимание и грижа.Същото се отнася и за децата с хронични заболявания,за чиито проблеми никой не говори.За тях също няма нужната подготовка.

Иванка Чобанова (Пловдив, 2017-08-25)

#193

Новият закон е с много несъвършенства!

Детелина Радославова (Попово, 2017-08-25)

#197

Подписвам се, защото смятам, че учителката е права! Учителите са в училище за да обучават и възпитават децата, а не са социални работници, ако им се наложи да се грижат, дори само за едно дете с проблеми, няма да могат да обърнат внимание на останалите деца!!

Александър Арангелов (София, 2017-08-25)

#198

Подписвам, защото смятам, че тези деца имат нужда от специален подход, за който преобладаващата част от колегите не сме подготвени.

Румяна Павлова (Тетевен, 2017-08-25)



Платена реклама

Ще рекламираме тази петиция на 3000 човека.

Научете повече...