Против удължаване на учебната година от МОН

Свържете се с автора на петицията

Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията Против удължаване на учебната година от МОН


Гост

#51

2015-11-25 00:44

''Не само в Лудогорието, а и в столицата не могат да говорят ПРАВИЛЕН български. Голямо мекане пада, за ударението на думите не ми се говори.'' Може да не е правилен, но все пак е БЪЛГАРСКИ. И защо не получим европари за ограмотяване на населението в България или пари за развитие на български предприятия? А кой е виновен образованието, което имахме преди 20 год да девалвира? Във всеки случай не са децата ни:) Но всичко това изобщо не тревожи чуждите ни ''благодетели'', даже ги радва:( Просто население по-лесно се лъже и управлява. Те имат опит със сев амер и някои страни от ес, като англия напр. Относно ученето за бележки 6 не за знание подобно нещо наблюдаваме и в сев амер. Учениците/студентите директно отиват при учителите и им казват, че им трябва А+, защото не им стигало да кандидатсват за стипендия или нямало да ги приемат в желана от тях специалност.. Вместо да седнат да се подготвят и да учат яко.. така че България не е изолиран случай в това отношение..за съжаление


Гост

#52

2015-11-25 07:57

Имам 2 деца в начелен курс на обучение, които въпреки високия си успех чразят училището именно заради лошия материал написан на недостъпен език, мръсните тоалетни и безхаберието на училищното ръководство. ИМат гръбначни изкривявания и се стискат. Средствата и времето, които като родител давам за да компенсирам училището което ги ограбва като време за игра, детство и начин на мислене не стигат.
Организатор

#53

2015-11-25 11:07

Моля, разпространявайте петицията колкото можете повече! 


Гост

#54

2015-11-25 17:24

''ИМат гръбначни изкривявания и се стискат. " Ето това вече е НЕДОПУСТИМО и мон трябва да вземе много бързи мерки за отсраняването на подобни срамни ситуации в родното училище. Преди 89 год такива изкривявания се установяваха много рано при профилактичните ни прегледи, които имахме два пъти в годината. Аз лично имах ниска степен на изкривяване и след един такъв преглед веднага ме записаха на т.нар. изправителна/оздравителна гимнастика. Бях в 6-ти клас и в групата ни бяхме около 20-30 деца от 5-6 клас. Оставахме по 1-2 пъти седмично след училище и учителят ни по физ. въз ни показваше упражнения, които ние за около 40 мин изпълнявахме. Упражненията бяха препоръчани от специалисти и училищния лекар. След две години на занимания изкривяването напълно изчезна и сега въпреки че не съм така млад имам здрав и прав гръб. Подобно не могат да кажат моите интерфрендс, много от тях с училищни нелекувани изкривявания. Разбира се те благородно ни завиждат за грижите, които са били полагани за нас, а за тях не. Какво прави мон, освен да приема европари , които го правят зависим, и да унищожава българското образование и хората? За тоалетните изобщо не коментираме, още по-голям срам и унижение:( Кога ще се възстановят училищните лекари и зъболекари- децата ни имат нужда от тях, както и ние едно време имахме и както сега след толкова години оценяваме тяхната работа чрез нашето ЗДРАВЕ:)!! Кой говори тук за хмммм ''носталгия'':))))


Гост

#55

2015-11-26 15:59

Аз като директор на училище подкрепям напълно тази петиция, която изразява всичко много точно както относно децата, така и за учителите, превърнати в най-унизените индивиди на това "демократично" общество.

Гост

#56

2015-11-26 17:01

Образователната система е на ужасно ниско ниво. Децата излизат незнаещи. Много, като обем и написана на високо ниво информация, за която няма време за затвърждаване на знания. Тестовото изпитване трябва да се забрани. Това не е проверка на знания, а отбиване на номера. Изисква се голяма реформа на учебници, поднасяне на информацията и упражнения. Та в учебника по бълг. език за 4-ти клас няма уроци. Има заглавие и 4 броя упражнения. Няма теория, обяснение или каквото и да било друго.

Гост

#57

2015-11-26 17:06

''Аз като директор на училище подкрепям напълно тази петиция, която изразява всичко много точно както относно децата, така и за учителите, превърнати в най-унизените индивиди на това "демократично" общество.''

Аз смятам, че е време директорите на училищата и самите учители да протестират и излязат с декларация или петиция, даже с призив до цялото ни общество (все пак всички сме били в тази образователна система) за подобряване на условията на труд в училищата (както на децата така и на учителите), за невмешателство на чужди елементи в работата на учители и педагози, за повишаване на заплатите им и други бонуси. Подобно, почти трагично, е положението и в малко останалите родни библиотеки:( Успех на петицията, а ние ''децата// отпреди 25 години сме благодарни на Родното Училище за всичко, което ни е дало. Тогава ни развиваха в три области - физическа култура, духовна култура и професия:) Поклон!!!


Гост

#58 Re:

2015-11-26 19:54

#55: -

 Не мога да повярвам, че директор би се съгласил с такива глупави аргументи. Или колкото по-малко е учебното време, толкова по-малко ще са разходите на училището.


Гост

#59

2015-11-26 19:57

''Образователната система е на ужасно ниско ниво. Децата излизат незнаещи. Много, като обем и написана на високо ниво информация, за която няма време за затвърждаване на знания. Тестовото изпитване трябва да се забрани. Това не е проверка на знания, а отбиване на номера. Изисква се голяма реформа на учебници, поднасяне на информацията и упражнения. Та в учебника по бълг. език за 4-ти клас няма уроци. Има заглавие и 4 броя упражнения. Няма теория, обяснение или каквото и да било друго.'' 

Podobna e sistemata na obrazovanie v canada i us. Mnogo kolichestvo i obsht podhod, bez kachestvo i sprzializiran podhod kam rzlichnite profili. Naprimer dezata, koito sa v koleji uchat edna i sashta chemistry, nishto, che na ednite spezialnostta e  hranene, na drugi, bioogy, na treti himik injener, na 4 medizina.. Izobshto vsichko e haos i dezata masovo prepisvat, za da izkarat.. loshoto e, che tozi - Haos- idva i v Bulgarskoto Obrazovanie, koeto e mn. po-dobro ot sev amer i ec. Ot lichen opit znaem..Da se borim za nasheto obazovanie!!!


Гост

#60 Re:

2015-11-26 20:24

#51: -  

 Сигурна ли сте, че населението иска да се ограмотява? Младите хора масово не четат художествена литература, а с безплатна такава е пълно в Интернет. 

Лошите учебници са оправдание за родители на несправящи се с учебния материал деца. Ами да учат от Интернет, от енциклопедии, ама не им се учи. По-лесно и забавно е да се цъкат игри на телефона и компютъра. Пък и всеки е с различни възможности, та и с прекрасни учебници резултатите ще са различни. 


Гост

#61 Re:

2015-11-26 20:31

#55: -  

Директорите също носят вина за случващото се в образованието ни. Защо не се пишат двойки за годината, защо не се пишат отсъствия, защо не се изключват ученици? Заради пари, защото учениците са подвижни касички. Тогава защо се оплаквате, че сте "най-унизените индивиди"? 


Гост

#62 Re:

2015-11-26 20:37

#56: -  

 "Образователната система е на ужасно ниско ниво. Децата излизат незнаещи. Много, като обем и написана на високо ниво информация, за която няма време за затвърждаване на знания."

Незнаещи излизат тези, които не учат. Високо е нивото за тези, които не са с особено високи възможности. 

Ако бяхте чели където трябва, щяхте да знаете, че ще се пишат нови учебници. Но си има процедури, това не става за ден или два. 

Ако детето внимава в час, не е нужно да учи вкъщи по български. Точно пък в четвърти клас не виждам какво трябва да се учи. 


Гост

#63

2015-11-26 20:53

''Ако детето внимава в час, не е нужно да учи вкъщи по български. Точно пък в четвърти клас не виждам какво трябва да се учи.'' Извинявам се, но това е много повърхностно отношение към образованието. Да сигурни сме, че в 4 клас трябва да се учи в къщи и по български както ние учехме. И стихотворения наизуст, и граматика, защото ни изпитваха на дъската в 3-4 клас да правим граматически разбори на изречения, да правим преразкази на книги, които сме прочели и пишем такива. Аз лично пишех дълги преразкази на разкази за домашно в къщи. още ние правхмв кратки анализи на гатанки, които учехме в къщи и имахме време да помислим и много други неща. В сев амер не се учи в къщи, защото у-щето е по цял ден. Децата отиват в 9 сутринта и се прибират в къщи изморени към 3-4 след обяд. В училище не всичко се запомня, особено, когато учебните часове са по 1 час и 15 мин. - 2 часа.. Накарай дете да седи почти 2 часа и да се занимава, та дори и да помни...Количествения подход към образованието, особено в по-малка възраст. е убиец за децата и тяхното бъдещо интелектуално развитие. Някои са го разбрали много добре и много добре го ползват, за да рушат и създават лесно управляеми неграмотници:(


Гост

#64 Re:

2015-11-27 10:18

#63: -  

 Госпожо, живеете в миналото. Сега съвсем не е така. Вземайте колкото си искате отношение за образованието в Северна Америка, но за българското коментарите Ви не са адекватни, тъй като не сте запозната със случващото се в тази сфера. 

Преразкази на книги... ха-ха-ха.... че децата масово не чатат, какво да преразказват? 

Точно в училище са разбира и запомня, но за целта трябва да се внимава, а не да се броят мухите, да се цъка на телефона...

Две седмици повече съвсем няма да навредят на учениците. Ами колко учебни дни се губят около НВО за 4-ти и 7-клас? 

И понеже много обичате да пишете за времето отпреди 100 години, Вие помните ли докога се учеше в първи клас? Точно до 31 май. Какъв е проблемът и сега да се учи до тази дата, каквото е предложението?

Защо за 8-ми клас да е нормално да учат до 30 юни, но за 7-ми да не е? 


Гост

#65

2015-11-27 17:48

Уважаема номер 64, и другите останали номера. Явно тук  пише човек, който не обича децата, а изглежда и България. Другото е също ясно, че е платен с пари от европрограми и е активен деятел на някои от групите, създадени от интермафията с цел да разбиват не само образованието в България, но и нейната икономика, селско стопанство и пр. Пак показвате Изключително повърхностно отношение към образованието и детската психика, явно нямате деца:( Не всеки може да запомня добре под стрес в училището и аз, а и повечето от моите съученици, имахме нужда от спокойно време в къщи (само за нас) за да затвърдим, и разберем някои по-трудни моменти. Ученето в група (в училище) не е подходящо за всяко дете, даже за всеки студент..Не е вярно, че децата не четат сега. Аз познавам деца, които четат и пишат. А и децата винаги мога да се накарат да четат. 

Да, за амер образование знам доста, а и за българското, което някои хора, под чужда дудка, се опитват да променят подобно на американското, знам. Количествен подход - дълга учебна година, дълги учебни часове, повърхностно механично запаметяване на материала, който веднага се забравя, за да може да се отвори място за нова порция подобен материал, превръщане на учениците в един обикновен номер. и като резултат никакви или много слаби знания. 

Няма значение дали са 100 или 200 год, важното е качеството и ефекта, за децата да е добре и да ходят с приятно чувство на училище.. Ние също слушаме класическа музика и четем книги отпреди 100- 200 години..казва се класика:)

 

А ние учехме до 23 май, после ходехме на манифестация и последните няколко дни на екскурзии, спртни полудни, паркове, театри.. ако Вие това наричате учене до 31 май може До 8 клас  вкл. учехме до 15 юни, макар че дефакто се учеше в класни стаи до 5-7 юни. После екскурзии, културни мероприятия, спорт и туризъм.. Кой говори тук за носталгия:) Когато обясняваме, на интерфрендс какво е било нашето образование отпреди 100 - 200 год:)) те мислят, че сме завършили скъпи елитни училища:) А за училищните лекари, психолози и зъболекари Вие изглежда нямате мнение. Може би не са Ви платили да защитавате тази кауза:)) Приятен ден/вечер на всички, които ни четат. Имаме умни и работливи деца колкото и някои да ги хмм плюят и изкарват мързели, нечетящи и пр. 


Гост

#66

2015-11-27 18:01

Само да добавим, че освен чудесни деца имаме още и много добри учители и педагози, които си обичат работата и децата и въпреки ниското заплащане продължават да са учители.. Нисък поклон от признателните им ученици:) Желаем им здраве и дълъг живот и да не слушат разните платени ''реформатори'', които са много далеч от истинския живот и децата:(


Гост

#67 Re:

2015-11-27 18:02

#65: -  

 "Да, за амер образование знам доста, а и за българското, което някои хора, под чужда дудка, се опитват да променят подобно на американското, знам. Количествен подход - дълга учебна година, дълги учебни часове, повърхностно механично запаметяване на материала, който веднага се забравя, за да може да се отвори място за нова порция подобен материал, превръщане на учениците в един обикновен номер. и като резултат никакви или много слаби знания."

Написаното от Вас важи в пълна сила за българското образование. Ама Вие няма откъде да го знаете, защото нямате нищо общо с него, нали? 

За разбиване на каква икономика и селско стопанство пишете? В България отдавна няма такива неща. Ядем вносна селскостопанска продукция, образованите и кадърни хора бягат в чужбина, защото няма какво да работят тук. След 20 години в България ще има само мургави, пенсионери и нискообразовани хора без никакви умения. 

 


Гост

#68

2015-11-27 19:08

''След 20 години в България ще има само мургави, пенсионери и нискообразовани хора без никакви умения.''

 

А на вас това Ви харесва, а може би и за постигането на тази цел Ви се плаща:(, защото това е и целта на интермонополите, банкерите и др. Да, сега българското образование не е това, което беше преди 89 год. защото беше разбито от  т.нар. демокрация, но ние имаме традиции в това отношение и там, където е текло пак ще тече:) Може да предадете на Вашите интер босове..Някои вече (вкл и Вие), съвсем са отписали България. Даже в новия световен план,новото разпределение на света, България не фигурирала като самостоятелна държава:(( Този план се появи преди няколко години: Иска им се на някои....Нека не бързаме, ще видим кой кого? 

Приятен ден на всички добри хора, които ни четат? И до скоро виждане в България(: На международна научна и образователна конференция. Ще имаме доста гости от чужбина, а също така и България:) Все от някъде трябва да се започне:)!!! Нали!


Гост

#69 До Реформатор

2015-11-28 21:01

#68: -  

 

Уважаема/ми г-жо/г-н Реформатор,


Тонът Ви никак не е премерен. Бих казала, дори, че е откровено груб. Определения като „малоумен, глупости на търкалета“ и т.н. в случая са неуместни и издават липса на всякава култура. По всичко личи, че изобщо не Ви е грижа за здравето и бъдещето на децата ни!


На първо място, смятам, че е редно да се представите, както съм го направила аз с името си под петицията. Напишете и Вие своето, както и длъжността си.

Аргументите на Министър Ваня Кастрева бяха следните:
-Следване на европейския пример;
-Обгрижване на децата - това каза министърката по телевизията;
-Затвърждаване на материала, защото ваканцията била дълга и децата забравяли всичко. След обществената реакция в крачка се изтъкнаха още някои аргументи и също така се реши удължаването на учебната година да бъде „плавно“ за 1,4 и 7 клас.


Относно ранния час на започване на занятията в училище, както и двусменното обучение си личи, че не сте запознат/а. В гр. Ямбол децата може и да започват в 8 ч. и да са само в една смяна, но в София, в повечето училища децата от начален курс учат на две смени. В училището на моите деца се учи на смени, като от ІІІ клас първия срок са задължително първа смяна от 7.30 ч., втория срок децата минават втора смяна.
Факт е, че в държавите от ЕС имат много повече ваканции през годината, както и почивки за религиозни празници, които не се отучват. В някои страни на всеки 5 седмици имат 7 дни почивка или пък почиват в сряда. Повечето учат до обяд и след това имат занимания по интереси до 15 ч., не до 17.30-18 ч. както в България, в обстановка близка до домашната. Всички имаме близки в различни страни - Испания, Великобритания, Франция и т.н. и имаме информация относно материала изучаван в училище, дневния режим, както и ваканциите на учениците. Защо у нас не се броят часовете прекарани в занималнята? Нали обучението е целодневно? Защо не се помисли как учениците да спортуват повече, да се върнат забравените кръжоци – дори и платени, но в училище, в които децата да развиват дарбите си?


Като родител приветствам подобряването на материалната база, но за съжаление, има още много какво да се желае, особено в не „елитните“ училища. Изглежда не знаете, но в обикновените училища не винаги може да се осигури занималня за всяка паралелка, затова се налага да се събират повече деца в една стая, например за 3 паралелки от по 27 ученика осигуряват 2 стаи за занималня, в които са събрани по 35 деца /място за абсолютно всички деца няма/. Учителите се молят някое да се разболее, защото децата няма къде да седнат. Случвало се е да има ученици на бюрото на учителя и дори насядали по подиума пред „черната“ дъска. Определено 2 седмици повече при тези условия са фатални!


Как не Ви е срам да твърдите, че здравето на децата - гръбначните изкривявания, стискането по нужда, затлъстяването, нервното напрежение, агресията и др. са глупости на търкалета?! Да, дори и 2 дена са фатални и лекарите непрекъснато сигнализират за тези проблеми. На Конференция по нефрология през изминалата седмица националния консултант по детска нефрология Д-р Анелия Буева сигнализира именно за това. Децата са с разширени пикочни мехури, което води до хемодиализа в средна възраст! По-добре ли е да отгледаме бъдещи инвалиди?


Какво лошо има в това майките да се грижат за отрочетата си и да прекарват повече време с тях и ако искат да не работят или да работят на облекчено работно време? Нека държавата не ни лишава от тази грижата за собствените ни деца, моля!

В момента тече предаване по телевизията за дрогата в българските училища. Чия е отговорността? На родителите, на учителите, на децата?! Децата прекарват повече време в училище. Ще поемете ли Вие отговорността за това като институция, която възпитава?! Две седмици удължаване на учебна година могат да бъдат причина седмокласникът да посегне към дрогата, защото и без това през юни се дава по-лежерно в училище. 

Отговорете си на въпроса как бихте реагирали Вие, ако Ви възложат допълнителни професионални ангажименти без трудът Ви за тях да бъде заплатен? Вероятно ще ги приемете с радост и добра воля. Съвсем резонно би било учителите да поискат увеличение на заплатите. Нещо, за което бяха излъгани. Обществото беше заблудено, че заплатите им се вдигат с над 30%, но се оказа, че увеличение ще получат само младшите учители и заплатата им почти ще се изравни с тази на учител с 30 годишен стаж. Правителството изпълнява всички изисквания на полицаите, но за учителите…. тях кучета ги яли. И въпреки това ще ограничите ползването на полагащия им се годишен отпуск и да ги товарите с нови задължения.


По една случайност съм прекарала 2 години от средното си образование в тропическа страна и уверявам Ви, там е помислено за това децата да не учат в жегите /през сухия и горещ период на годината/, а сградите на училищата са построени така, че непрекъснато се проветряват. Но в тези страни истински ценят децата, повярвайте ми, никога не биха си позволили да си правят експерименти с тях.

В годините на криза децата са единственото ценно нещо, което имаме. Не посягайте на тях!

 

С уважение,

Г.Т.


Гост

#70

2015-12-01 15:28

Защото българското образование има нужда от положителна промяна.Новият закон и всички други промени,които се предвиждат да станат са измислени от хора,които не са прекарали и един час в училище и са на светлинни години от потребностите на училището.Демагози!

Гост

#71

2015-12-01 16:30

''Новият закон и всички други промени,които се предвиждат да станат са измислени от хора,които не са прекарали и един час в училище и са на светлинни години от потребностите на училището.Демагози!'' За огромно съжаление това е жестоката правда. Хора без никакъв опит и педагогически стаж, даже мразещи образованието, и децата се опитват да ни учат как да се образоваме и обичаме децата. Пълна подигравка...Поради тази причина трябва да се борим срещу подобни -  демагози и манипулатори


Гост

#72

2016-02-10 18:57

Шото сте мотички

Гост

#73

2016-04-05 18:49

Детето ми е достатъчно натоварено през учебната година и чака с голямо нетърпение ваканциите, за да е свободно да избира как да си почива и да се посвети на любимо занимание. Удължаването на учебната година е един недомислен абсурд, който ще доведе до изнервяне на децата, преумора и омраза към учението! Силно се надявам петицията да има успех и чиновниците, които се чудят какво ново да измислят и да променят, да се вслушат в мнението на родителите!

Гост

#74

2016-04-06 17:26

Учебната година на по-малките деца трябва да бъде по-къса, за да не се създаде чувство на апатия и омраза към училището. Повече игри и занимания на открито, които също могат да бъдат учебни часове, а именно обучение по природни науки, география, зоология, ботаника и др.. Освен това децата се нуждаят от повече спорт и културни развлечения по време на учебната година. Посещения на детски театри, концерти, организиране на детски спартакиади, екскурзии до исторически места и обекти. Това също спомага за по активно социализиране на децата. Лятото също може да се учи като се организират някакви занимания под формата на игра, екскурзии, събиране на билки,  рисуване в натура, изработване на малки фигурки от глина.. Могат по-активно да работят детските кръжоци за млади изследователи, математици, географи, биолози и при желание на децата и родителите им да се посещават от всички без заплащане разбира се. Много от тези неща се правят по света, а също така преди 30-40 г и в България. Аз съм израснала с това обучение и образование и съм изключително доволна:)

С уважение, Света


Гост

#75

2016-04-29 11:43

Всичко написано в петицията е вярно