Против удължаване на учебната година от МОН


Гост

/ #69 До Реформатор

2015-11-28 21:01

#68: -  

 

Уважаема/ми г-жо/г-н Реформатор,


Тонът Ви никак не е премерен. Бих казала, дори, че е откровено груб. Определения като „малоумен, глупости на търкалета“ и т.н. в случая са неуместни и издават липса на всякава култура. По всичко личи, че изобщо не Ви е грижа за здравето и бъдещето на децата ни!


На първо място, смятам, че е редно да се представите, както съм го направила аз с името си под петицията. Напишете и Вие своето, както и длъжността си.

Аргументите на Министър Ваня Кастрева бяха следните:
-Следване на европейския пример;
-Обгрижване на децата - това каза министърката по телевизията;
-Затвърждаване на материала, защото ваканцията била дълга и децата забравяли всичко. След обществената реакция в крачка се изтъкнаха още някои аргументи и също така се реши удължаването на учебната година да бъде „плавно“ за 1,4 и 7 клас.


Относно ранния час на започване на занятията в училище, както и двусменното обучение си личи, че не сте запознат/а. В гр. Ямбол децата може и да започват в 8 ч. и да са само в една смяна, но в София, в повечето училища децата от начален курс учат на две смени. В училището на моите деца се учи на смени, като от ІІІ клас първия срок са задължително първа смяна от 7.30 ч., втория срок децата минават втора смяна.
Факт е, че в държавите от ЕС имат много повече ваканции през годината, както и почивки за религиозни празници, които не се отучват. В някои страни на всеки 5 седмици имат 7 дни почивка или пък почиват в сряда. Повечето учат до обяд и след това имат занимания по интереси до 15 ч., не до 17.30-18 ч. както в България, в обстановка близка до домашната. Всички имаме близки в различни страни - Испания, Великобритания, Франция и т.н. и имаме информация относно материала изучаван в училище, дневния режим, както и ваканциите на учениците. Защо у нас не се броят часовете прекарани в занималнята? Нали обучението е целодневно? Защо не се помисли как учениците да спортуват повече, да се върнат забравените кръжоци – дори и платени, но в училище, в които децата да развиват дарбите си?


Като родител приветствам подобряването на материалната база, но за съжаление, има още много какво да се желае, особено в не „елитните“ училища. Изглежда не знаете, но в обикновените училища не винаги може да се осигури занималня за всяка паралелка, затова се налага да се събират повече деца в една стая, например за 3 паралелки от по 27 ученика осигуряват 2 стаи за занималня, в които са събрани по 35 деца /място за абсолютно всички деца няма/. Учителите се молят някое да се разболее, защото децата няма къде да седнат. Случвало се е да има ученици на бюрото на учителя и дори насядали по подиума пред „черната“ дъска. Определено 2 седмици повече при тези условия са фатални!


Как не Ви е срам да твърдите, че здравето на децата - гръбначните изкривявания, стискането по нужда, затлъстяването, нервното напрежение, агресията и др. са глупости на търкалета?! Да, дори и 2 дена са фатални и лекарите непрекъснато сигнализират за тези проблеми. На Конференция по нефрология през изминалата седмица националния консултант по детска нефрология Д-р Анелия Буева сигнализира именно за това. Децата са с разширени пикочни мехури, което води до хемодиализа в средна възраст! По-добре ли е да отгледаме бъдещи инвалиди?


Какво лошо има в това майките да се грижат за отрочетата си и да прекарват повече време с тях и ако искат да не работят или да работят на облекчено работно време? Нека държавата не ни лишава от тази грижата за собствените ни деца, моля!

В момента тече предаване по телевизията за дрогата в българските училища. Чия е отговорността? На родителите, на учителите, на децата?! Децата прекарват повече време в училище. Ще поемете ли Вие отговорността за това като институция, която възпитава?! Две седмици удължаване на учебна година могат да бъдат причина седмокласникът да посегне към дрогата, защото и без това през юни се дава по-лежерно в училище. 

Отговорете си на въпроса как бихте реагирали Вие, ако Ви възложат допълнителни професионални ангажименти без трудът Ви за тях да бъде заплатен? Вероятно ще ги приемете с радост и добра воля. Съвсем резонно би било учителите да поискат увеличение на заплатите. Нещо, за което бяха излъгани. Обществото беше заблудено, че заплатите им се вдигат с над 30%, но се оказа, че увеличение ще получат само младшите учители и заплатата им почти ще се изравни с тази на учител с 30 годишен стаж. Правителството изпълнява всички изисквания на полицаите, но за учителите…. тях кучета ги яли. И въпреки това ще ограничите ползването на полагащия им се годишен отпуск и да ги товарите с нови задължения.


По една случайност съм прекарала 2 години от средното си образование в тропическа страна и уверявам Ви, там е помислено за това децата да не учат в жегите /през сухия и горещ период на годината/, а сградите на училищата са построени така, че непрекъснато се проветряват. Но в тези страни истински ценят децата, повярвайте ми, никога не биха си позволили да си правят експерименти с тях.

В годините на криза децата са единственото ценно нещо, което имаме. Не посягайте на тях!

 

С уважение,

Г.Т.