Против строежа на 215м небостъргач до мол Парадайс

Коментари

#4202

Има други места в София където може да е по удачно да се строй такава сграда! Мястото е с невероятна гледка към планината, а строежа на такава сграда, ще положи началото на стена между града и нашата природа.

Радостина Христова (София , 2017-04-26)

#4203

Все по-грозни и загрозяващи сгради се строят, залива ни безувен ненужен бетон от който единствено печалбата има полза.

Николай Каменов (София, 2017-04-26)

#4205

Не се модернизират болници, детски градини и т.н.,а се строят небостъргачи, това е меко казано нелепо.

Радослава Дойчева (София, 2017-04-26)

#4209

Живея в квартала и не искам това" л...о" да загрозява пейзажа.Мисля, че достатъчно презастроихме Лозенец. Сега и тоя кич.

Антоанета Велева (София, 2017-04-26)

#4210

Подписвам, защото смятам за нередно закриването на гледката.

Мартин Григоров (София, 2017-04-26)

#4211

Транспортната Инфраструктура няма да издържи такава сграда, най-посещавания МОЛ, лечебни заведения и най-посещавания парк.

Георги Янков (София, 2017-04-26)

#4216

искам въздух

Гергана Обретенова (София, 2017-04-26)

#4217

Podpisvam, za6toto tova e izdevatelstvo nad sofiqnci! Sofiq e zemetrasna zona!!! Komu e nujno tova prezastroqvane , a sega i nebostarga4?

vivana miyteva (sofiq, 2017-04-27)

#4218

Не желая високи сгради в южните части на София. Гледката към Витоша е едно от красивите в града неща.

Радослав Славчев (София, 2017-04-27)

#4225

Защото е безумие!

Десислава Данкова (София, 2017-04-27)

#4231

Там мястото е абсолютно неподходящо.

Венера Косева (София , 2017-04-27)

#4236

Скандално е главният архитект на София да не одобрява подобно безумие и същевременно общинския съвет да взима подобно противоречиво решение.
Искаме незабавно предефиниране на закона свързан с градоустройствойто, за да се попречи на подобни безумия в бъдеще, както и вече започналата 33-етажна сграда на ул. Златен рог.
Безумие е в най-високата част на София да се строя небостъргачи, които да засенчват и да застрашават живота на живеещите в близост.
Дори не споменаваме клетата инфраструктура на квартала, задъхваща се от неуморния трафик.
Това трябва да има разумни граници, които вече се прескачат и граничат с беззаконие.

Емилия Кулинска (София, 2017-04-28)

#4238

Не трябва да се закрива изгледът към Витоша. Мястото на тези небостъргачи е по бул. "Тодор Александров" на запад от "Мария Луиза". Там е редно да се оформи бизнес центърът на града.

Иван Пировски (София, 2017-04-28)

#4241

Има други места за подобни сгради !
Повторение на трите небостъргача на НИКМИ на бул. Витоша и бул. България ли трябва да има ? Нека не се повтаря подобно градоустройствено недоразумение !

юлия райчева (софия, 2017-04-28)

#4244

Разваля облика на квартала и гледката към Витоша.
Ще увеличи трафика в района, а от там и въздуха ще стане ужасен.

Аделина Великова (София, 2017-04-28)

#4249

Мол "Парадайз", както и многобройните строежи, които изникнаха около него в последните 2-3 години претовариха и почти блокираха трафика. Този мастодонт не само ще закрие гледката към планината, но ще блокира окончателно движението.

Румен Димитров (София, 2017-04-28)

#4252

е грозно

Yavor Chakarov (Sofia, 2017-04-29)

#4260

София не е задния двор на някой полукриминален "инвеститор" за да си хвърля боклуците където си поиска, да ходи да прави небостъргач в Грузия, там има толкова подходящи места за това

Антон Вутов (София, 2017-04-29)

#4263

Витоша е част от герба на София, защото е неотменна част от силуета на града. Не искам някакви печалбари да ограбват нашата столица. Да строят на запад, където няма високи планини и няма да закриват никаква гледка.

Евгения Петрова (София, 2017-04-29)

#4270

Такъв строеж няма място локация като тази и на никоя друга...!

Мария Божилова (София, 2017-04-30)

#4274

Подписвам, защото съм съгласен с мотивите, изложени в петицията. Не всичко трябва да е свързано с пари и печалби, трябва да има и морал, и мисъл за обществото, за хората, за града и за бъдещето!!

Стоян Дюлгеров (София, 2017-05-01)

#4276

Строителтвото ще влоши трафика ,ще лиши гражданите от гледката към Витоша и няма никакъв положителен принос.

Бояна Топчийска (София, 2017-05-01)

#4278

Против строежа на небостъргач до мол Перъдайс

Светлана Ехингер (Добрич, 2017-05-02)

#4281

Текст:

До г-жа Йорданка Фандъкова

кмет на Столична община


До г-жа Диана Тонова

Областен управител на София-град


Копие до г-н Румен Радев

Президент на Република България


Уважаема г-жо кмет,

Уважаема г-жо областен управител,


Моля да върнете за ново разглеждане от Столичен общински съвет (съгласно чл. 45 от ЗМСМА) решение №161 от 6.4.2017г. на СОС, с което се одобрява подробен и работен устройствен план на 215м небостъргач до мол Парадайс (м. "Кръстова вада", кв. 7, УПИ I-134), тъй като това решение е нецелесъобразно и е взето в нарушение на редица законови норми.
Възможността на това място да се допусне строеж в противоречие на изискванията на Общия устройствен план за плътност и интензивност на застрояването стъпва върху псевдонормативен общ административен акт: писмо на зам. министър на МРРБ № 70-00-935/26.10.2007, в което се прави спорно тълкуване на чл. 27 ал. 3 от ЗУТ за конкретен имот. Това писмо е посочено и в решението на СОС и като фактическо, и като правно основание. Писмото не може да се класифицира като тълкувателно и автоматично приложимо за всеки случай, тъй като тълкувателната дейност в областта на административното право е изключителна компетентност на ВАС.


Налице е противоречие в последователността на процедурата. Проектът е приет от ОЕСУТ на 4.1.2017г, но още на 13.12.2016г. вече е налице одобряване на кадастралната карта, а в текста на решението на СОС е записано, че „След приемане на проекта от ОЕСУТ, за територията със Заповед № РД-18-108/13.12.2016 г. на Изпълнителен Директор на АГКК е обобрена кадастрална карта.“ В обосновката се твърди и че "Проектът е изработен върху влязла в сила кадастрална карта в съотстветствие с чл. 115 ал. 1 и 2 от ЗУТ", но проектът е от 19.10.2016г, а кадастралната карта е от 13.12.2016г, докато одобрението от ОЕСТУТ е от 4.1.2017г.




Решението на СОС е незаконосъобразно и поради липса на материалноправни предпоставки за издаването му. Те са бланкетно визирани за чл. 134 ал. 1 т.1 от ЗУТ, но тя касае изменение на ОУП, при която задължителна предпоставка е "настъпването на съществени промени в обществено-икономическите и устройствените условия, при които е бул съставен планът". Такива не са посочени в ршението на СОС. Липсва фактическа мотивировка и за чл. 134 ал. 1 т. 2 от ЗУТ. Следователно решението на СОС е без същински фактически основания, което противоречи на чл. 59 ал. 1 от АПК.

Считам, че приемането на устройствени планове за сграда с височина от 215м без извършена оценка на въздействието върху околната среда е в потенциално нарушение на закона за биологичното разнообразие, тъй като липсва обосновка дали сграда с такава височина би възпрепятствала прелитането на птици над града.

Съгласно чл. 45 ал. 5 от ЗМСМА кметът на общината има право да върне за ново разглеждане решение на общинския съвет не само по законосъобразност, но и по целесъобразност. Това решение е нецелесъобразно, тъй като сграда за търговия и офиси с толкова голяма разгърната застроена площ значително би влошила трафика в южната част на столицата. Направеното изследване на транспортния трафик е с редица пороци и драстично подценява транзитния трафик, генериран по бул. Черни връх и при евентуално доизграждане на бул. Тодор Каблешков. Обхватът на изследването е силно ограничен и не може да се добие реална представа за наличния трафик. Въпреки слабостите изследването признава, че изграждането на подобна сграда на това място би увеличила трафика в пиковите часове два или три пъти.
В допълнение изграждането на сграда с височина 215м. в полите на Витоша би закрила гледката към планината Витоша и би влошила качеството на публичните пространства в града. Това становище се потвърждава и от мнението на "Геел архитекти", заявено и пред кмета на София г-жа Фандъкова на 31.3.2017г.

С оглед на горепосоченото моля да върнете за ново разглеждане решението на СОС за приемане на подробен и работен устройствен план за изграждане на 55-етажна сграда в подножието на Витоша и това решение да бъде отменено.

С уважение


----------------------------------------------------------------------------------------------------


Ако предпочитате да изпратите текста с писмо, ето адресите:

Столична община - 1000, София, ул. Московска №33

Обстен управител: 1000, София, ул. Алабин 22

Президент на Република България: 1123, София, ул. Дондуков №2



Допълнителни аргументи:

Допълнителни аргументи защо толкова интензивно строителство на това място би отежнило трафика в района, можете да намерите тук: https://obshtestven.wordpress.com/2017/04/10/nebosturgach-paradise-tower-traffic/

Само седмица преди скандалното решение на общинския съвет известни датски архитекти от "Геел архитекти" представиха впечатленията си от София и заявиха, че високите сгради южно от центъра на града закриват гледката към Витоша и влошават публичните пространства. Видео от презентацията на "Геел архитекти" можете да видите тук: https://www.facebook.com/voyslav.todorov/videos/1664880893816914/



В случай, че кметът на София и областният управител не отменят това решение, възможните стъпки са обжалване на решението в съда. Право на това имат собственици на имоти в съседство на одобрения терен. Ако Вие сте такъв собственик или познавате собственици в съседство, моля да ми пишете.


Благодаря за Вашата активна гражданска позиция за запазването на облика на София, на качеството на публичните пространства и на връзката на София с планината.

Теодора Овчарова (София, 2017-05-02)

#4298

Подписвам, защото не искам този хубав, чист квартал да бъде застроен с небостъргачи !!!
Обичаме Витоша- не си позволявайте да ни отнемате планината !

Рафаела Рафаелян (София, 2017-05-03)

#4300

Не Ви искам скапаната кула до мила.

Ангел Ангелов (София, 2017-05-03)

#4301

Не искам високата сграда да закрие гледката към Витоша.Толкова висока сграда ще загрози бул.Черни връх.Тя няма да се впише сред другите сгради в квартала.

Diana Sretenova (София, 2017-05-03)

#4313

Уродливи амбиции,игнориращи нагло правата на другите

Любов Ангелова (София, 2017-05-05)

#4314

Защото съсипаха квартала ни!

Павлина Стоянова (София, 2017-05-05)

#4315

Не намирам за нормално и естетически издържано високи сгради да бъдат строени южно от центъра.

Емил Славо (София, 2017-05-05)

#4319

Против строежа на небостъргач на това място в София.

мирослав Кожухаров (София, 2017-05-06)

#4329

Spored men niama nujda ot tolkova visoki sgradi-napolovina da e! I tochno tam...

Veselina Peneva (Sofia, 2017-05-10)

#4330

Смятам, че трябва да се служи край на безразборното застрояване на столицата ми.

Християна Георгиева (София, 2017-05-10)

#4337

живея в района

Светлана Желева (гр. София, 2017-05-18)

#4343

Не съм съгласна с перспекстивата от закриване на гледката към планината и задръстването на хубавия квартал с автомобили и хора.

Нели Дечева (София, 2017-05-23)

#4344

Каква е ползата от него за жителите на София, риторичен въпрос, тя е никаква. Достатъчно грандомански проекти с ненужно разширени до гротеска сгради са реализирани. За пример -МОЛ Сердика, който задуши квартала. 90 % от офисите са незаети и половината от магазините.Огромният многоетажен паркинг е празен, посетителите са в пъти по-малко от очакваното. Същото е и с Мол Парадайз. Да, има хора, защото трябва да пазаруват, но и един приличен търговски център би вършил същата работа.
Искаме си пространството и въздуха. Не сме ви пратили в общинския съвет за да пляскате с ръчички на всеки дошъл да лее бетон.

Румяна Борисова (София, 2017-05-24)

#4347

Защото искам да има поне малко продтор и въздух в този град. Искам квартала да се запази поне малко и да не спира притока на свеж въздух от планината. Искам да има гледка

Светлана Тодорова (София, 2017-05-29)

#4350

Аз съм против свръхзастрояването и лишаването от гледка към Витоша.

Лилия Гунчева (София, 2017-05-30)

#4352

Не съм против високото строителство. Но съм против това да става на парче, разхвърляно из града. Трябва да се създаде клъстър или така нареченото сити, с подходяща инфраструктура, транспортна достъпност и най-важното да не скрива гледката към най-голямата ни ценност - гледката към Витоша.

Кирил Киров (София, 2017-06-04)

#4355

Обичам своя град!

Milena Tsonkova (София, 2017-06-06)

#4359

Не съм съгласна със решението за строеж на небостъргач в София

Снежина Илиева (София , 2017-06-07)

#4366

Защото, изобщо не ми харесва и защото още не е решен транспорта в града, така че да няма задръствания.

Красимира Петрова (София, 2017-06-08)

#4372

Обичам зелените пространства :)

Албена Ганчева (Сливен, 2017-06-09)

#4373

Не ми харесва.

Тошко Анастасов (с.Оброчище, 2017-06-09)

#4375

Подписвам се против този скандален проект

Georgi Aleksandrov (София, 2017-06-10)

#4377

Пренаселен град. Стига строене без мислене!

Мартин Стефанов (София, 2017-06-11)

#4378

България заприлича, особено София, на бетонна площадка без въздух,светлина и живот!

Васил Тосев (Пловдив , 2017-06-12)

#4381

Запознах се със случая и според мен толкова голяма сграда на това място ще влоши значително трафика, чистотата на въздуха и спокойствието на хората живеещи и работещи в района !

Траян Ангелов (София, 2017-06-12)

#4383

София и стигат високите сгради,Искам да живея в европейски град с традиций ,а не в измислен мутренски безвкусен и безстилен сбиротък от сгради,

Неолина Пелова ( София, 2017-06-14)

#4386

По избор

Ekaterina Asparouhova (София, 2017-06-21)

#4391

Считам, че нищо не налага строежа на небостъргачи в полите на Витоша.

Слава Славчева (София, 2017-07-07)

#4394

Разполагането на подобна сграда на това място ще нанесе необратими щети на пътната инфраструктура и ще влоши трафика многократно. Местоположението за мен не е удачно за толкова високо строителство.

Юри Танов (София, 2017-07-13)

#4396

Не съм съгласен с пътната инфраструктура около кръстовището на което ще се строи този обект.
Този колос ще загрози цялата визия на квартала.

Сашо Лазаров (София, 2017-07-14)

#4397

Отраснал съм в Лозенец, той е моят дом. Свързвам толкова много хубави моменти с него и величествената гледка към Витоша. Като жител на Лозенец, смятам за абсолютно абсурдно и неприемливо да се строи каквато и да е висока сграда, камо ли небостъргач. Нямам идея как се взимат тези решения дали да се строи такова съоръжение някъде или не, но смятам за редно органите, отговорни за това, да се допитат до мнението на живеещите в този район/квартал. Поне ни го дължат. Не смятам за уместно некомпетентни лица да взимат решения от такава важност като, първо, нито най-вероятно са родом от София, нито, второ, живеят в този квартал, нито пък, трето, ги интересуват последствията. Аз лично съм голям почитател на планината, както зимните спортове, така и тези, които пак могат да се практикуват на нея. Толкова много никому нужни молове бяха построени, а сега и небостъргач... Извинете, но само за сравнение, в много други европейски столици, а и по-големи градове, чак толкова много шопинг центрове няма. Основният проблем според мен е, че не съществува допитване до самите граждани, за могат те самите да си изразят мнението. Ако не сме ние да пишем такива дълги коментари и да подписваме петиции, абсолютно никой няма да ни обърни внимание, а дори и няма, уви, друг начин, по който да изразим недоволството си, но дори и да имаше, мога да се обзаложа, че нямаше да бъде взето под внимание. Това не е демокрация. Хора, живеем в 21. Век, такива неща са недопустими. Тази година завърших средното си образование и ще следвам със сигурност в чужбина с идеята и плана обаче да се върна да работя в София един ден. И какво ще заваря след 5 години, едно бетонно грозилище, закриващо величествената планина и продукт на лекомислено взети решения, последвани от масово недоволство. Знаете ли колко столици има в Европа, които се намират в непосредствена близост до планина? Знаете ли колко държави могат да се похвалят с такова нещо? Не си правете труда да търсите, ще Ви помогна, 2 са - България и Хърватска, съответно със София и Загреб. Там обаче да сте виждали такива постройки, продукт на едно безразсъдство? Не, няма и да видите! Това всичкото е едно безумие! Извинявам се за строгия и груб тон, но, уви, го заслужавате!

Николай Будуров (София, 2017-07-14)

#4399

Подписвам, защото не смятам че на небостъргача му е там мястото.

Иво Габровски (София, 2017-07-14)



Платена реклама

Ще рекламираме тази петиция на 3000 човека.

Научете повече...