Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието

Quoted post


Гост

#25

2012-02-21 10:03

Айде стига вече говорилни. Да вземат да го приемат тоя закон. Обсъждане на какво по-точно? Имаме стратегия, приета през 2006 (2006-2015), имаме обявена април 2010 тази кампания, тия си изтъркаха подметките да ходят по кръгли маси и дискусии. Всичките ни документи иса съобразени с препоръките на ЕС. То ако само приказваме...

http://diploma.bg/?p=view&aid=3632От МОМН обявиха начало на кампанията "Българското училище през 21-ви век"

Diploma.bg | 21.04.10ПринтирайИзпрати на приятелСподели

Министърът на образованието, младежта и науката (МОМН) Сергей Игнатов даде днес начало на кампанията "Българското училище през 21-ви век" с представянето на проекта за закон за училищното образование. Това съобщи пресцентърът на МОМН.

Нуждаем се от активен обществен живот и затова търсим обратна връзка от всички заинтересовани - ученици, родители, учители, е подчертал министър Игнатов. Той е поканил всички, които имат интерес по темата, да изпращат своите мнения и предложения на имейл: uchilishte@mon.bg и в групата във "Фейсбук" - "Българското училище през 21 век".

Законопроектът за училищното образование предвижда началния етап на образование да се завършва в четвърти клас, като от първи до трети клас да няма оценки. Основно образование ще се получава след седми, а не след осми клас, а гимназиалният етап ще е от две части - до десети клас и от 11-ти до 12-ти клас.

Отговори

Орлин Райков

#27 Re:

2012-02-21 10:37:48

#25: -

"Обсъждане на какво по-точно?"

за това, че родителите в законопроекта са "изхвърлени". Трябва да е точно обратното. Служителите в Образователната система трябва да отговарят пред родителите и родителите да решават кое е добро и е приемливо за децата им. Те са тези, които плащат за образованието и имат право да оценяват успеха, да избират друга форма на образование и т.н. Всички вече приети стратегии, документи, и т.н трябва да се преразгледат.

Вече изпратихме доста сериозни коментари на МОМН и нямаше отговор и коментар по същество за тях.

Дискусия реално не е имало. Просто публично говорене от тях, а не от нас, гражданите, данъкоплатците и потребителите на тяхната образователна услуга.


Гост

#43 Re: родител

2012-02-21 18:40:54

#25: -

Къде точно го видяхте този добър
модел създаден от ресурсните центрове?!? Та точно родителите от цялата страна,
с много малки изключения, пишат жалби и сигнали за изключително неефективната и
недобра работа на ресурсните центрове. Крайно недостатъчен брой ресурсни учители,
а за други специалисти, че се полагат на децата ни, и са задължение на
ресурсния център да ни ги осигури, като психолог, логопед, до съвсем скоро
масово родителите не знаехме изобщо, камо ли някой да ги е осигурил като подкрепа
и работа с децата. За сурдопедагози или слухово-речеви педагози, това само е
само в мечтите. За приобщаване в училището в момента, и дума не може да става,
до момента се е случвал единствено процес на интеграция, т.е. детето просто
физически се премества в масово училище, без никаква истинска и ефективна
подкрепа, и ако се справи, справи, ако не отпада, или в най-добрия случай
успява да избута донякъде. Шанс за качествено образование, пълен абсурд, шанс
за развиване на потенциал и способности, също, шанс за достойно бъдеще или някаква
реализация, никакъв. И чисто физическото престояване на детето там е в
оптималния вариант, ако родителят преди това е минал през ада на униженията да
го гонят от всички масови училища и градини и да не искат детето му като
прокажено. Ако е преодолял дискриминацията и детето му все пак е в масово
училище, родителя осъществява почти цялата подкрепа за детето си, и на специалистите,
и на ресурсния, и на достъпната среда, налага ни се просто, поради липсата им.
Включително и провеждаме обучения на обикновените педагози, на класния, как се
работи с децата ни, какви са им потребностите, материали носим.... И нещата се
случват качествено и добре, само там където сме успяли да попаднем на
качествен, т.е. добър педагог в масовото училище. Т.е. случва се благодарение
на един най-обикновен редови педагог и един родител, без никакви специалисти и
подкрепа от тях на практика. За цялата специализирана подкрепа, вкл. на
логопеди, терапевти, рехабилитатори....., всякакви, си плащаме като попове,
извън училището. И къде в целия този ад е добрия модел и качествената работа от
ресурсните центрове и великите им специалисти. Та те дори собствените си
ресурсни учители и специалисти не обучават и не повишават постоянно
квалификацията им, какво остава за масовите учители да обучават, което също им
е в задълженията. А в ресурсните центрове след детето влизат два пъти повече
пари, отколкото след детето в училището. Реформата, която е заложена относно
ресурните центрове и подкрепа изобщо в проекта на ЗПУО, е много добра и
правилна. Едно към едно е точно това, което препоръчва ЕКСП конкретно за
ресурсните центрове, в анализите и критиките си към България, относно съществуваща
сегрегация в образователната ни система спрямо децата с увреждания.

инвеститор

#53 Re:

2012-02-21 21:32:55

#25: -  Най-точно как ще контролираме учителите, които вместо да ограмотяват през 2009 произведоха 41% функционално неграмотни 17 - годишни българи. Не роми! Информацията е на сайта на МОМН - коректно представена. Това две години след увеличените заплати - учителската стачка 2007. Възможно е и естествено, прави се във всички страни на ЕС и го има в законите им. Нарича се родителски контрол. В този смисъл провикването : Айдее, да го приемаат, вече сме с европейски закооон - е на инертен, уморен човек, който явно не плаща данъци и затова не го интересува заради какви успехи всъщност се получават заплатите в образованието...не му вярвайте!

 

Sotkata

#261 Re:

2012-03-10 07:45:23

#25: -

Това е абсолютно невярно.

Във всички страни от ЕС, а и в целия свят има болнични училища, но според Проектозакона в България те ще бъдат закрити. Такива ли са препоръките на ЕС?

Училища, градени с години и абсолютно отговарящи  на европейските стандарти да бъдат закрити, заради невежеството на чиновниците от МОМН!?

Или да го претупаме набързо закона, пък който разбрал- разбрал. . .