Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието


Гост

#251 ?

2012-03-08 19:31

Защо бавят приемането на този закон?

Гост

#252 Re: ?

2012-03-08 22:07

#251: - ? 

 ми сигурно защото им е ясно, че не е дотам "избродиран"

resursna
Гост

#253 Re: Re:

2012-03-09 13:58

#202: - Re:  

 "Просто сменят работодателите си"? Явно нямате представа ,че тази промяна ще засегне главно децата.Ако имате интерес,ще ви обясня защо.Но да пишете без да разбирате си губите времето.

resursna
Гост

#254 Re: Re: Re:

2012-03-09 14:10

#168: З. Стоянова - Re: Re:  

 Колежке,не ви знам коя сте,но никак не ме и интересува.Ако сте чели внимателно,в което силно се съмнявам ,надявам се,ще разберете,че това е една ненормалница ,която няма и понятие че Ресурсният център не е училище ,а подпомагащо звено .Пък вие си наричайте както желаете.Защото тази петиция се чете и от родители.

учител

#255

2012-03-09 20:44

Спрете престъпното "управление" на делегираните бюджети от несменяеми мастити директори. Докато тези пари са в техни лъце не очаквайте добро образование. Краденето на пари озлобява и пристрастява към алчност и ражда извращения в отношенията с персонала в училищата. Директорите да бъдат назначавани с трудови договори към общината както всички останали служители. Управлението на паричните средства също от общините. Защото това вече не са училища, а места за счетоводни "гимнастики" за да се пълнят гушите на директори и техни хора.
потърпевш

#256

2012-03-09 21:19

Безобразията на училищните директори са повече от отвратителни, защото разполагат с ЧУЖДИ пари за собствени нужди. Премахнете делегираните бюджети и регламентирайте законово статута на работещите в училищата служители. Директорите са обикновени учители, те не могат да бъдат мениджъри и работодатели. Такива функции при тях опорочават и разбиват образователния смисъл на училището.

Гост

#257

2012-03-09 22:38

Закриването на помощните училища ще лиши от възможност да се обучават децата и учениците с умерена и тежка степен на умствена изостаналост, с множество увреждания и с разстройства от аутистичния спектър. Сега тези ученици се се обучават и възпитават от високо квалифицирани в областта на олигофренопедагогиката специалисти, в условията на индивидуален и диференциран подход при постоянно внимание и комплексно, в т. ч. и физиологично обгрижване от специалния педагог. Контактът с децата от аутистичния спектър и специфичен, труден, често невербален, и постигането му е в резултат на изключително много общуване, упорит труд и постоянство от учителя. Това едва ли е по възможностите на учителя от общообразователното училище, защото той не притежава необходимата подготовка и опит, а и задълженията му към останалите не малко на брой ученици от общообразователния клас/паралелка не биха му позволили това.
учител

#258

2012-03-09 22:39

Алчност,завист, доносничество- това е реалността в училищата. Така е, когато там в най-важна фигура с делегираните бюджети се превърна счетоводител, а не учител.
препатил от директор с психични проблеми

#259 Re:

2012-03-09 23:26

#257: -

Абе стига сте се правили на невиждащи. Ами, че познавам главен счетоводител на училище, който е аутист и никога не е прибягвал до помощта на олигофренопедагози. Завърши общообразователно училище, ама е с ВРЪЗКИ човека. В тази държава може и да си простак, неграмотен и тъп, но ако имаш ГРЪБ може и директор на училище да станеш.


Гост

#260 препатил от директор с психични проблеми

2012-03-10 00:11

А дирикторката е с психични проблеми, но държи КАСАТА,така че спасение няма, защото зад нея стоят хора от властта.
Sotkata

#261 Re:

2012-03-10 07:45

#25: -

Това е абсолютно невярно.

Във всички страни от ЕС, а и в целия свят има болнични училища, но според Проектозакона в България те ще бъдат закрити. Такива ли са препоръките на ЕС?

Училища, градени с години и абсолютно отговарящи  на европейските стандарти да бъдат закрити, заради невежеството на чиновниците от МОМН!?

Или да го претупаме набързо закона, пък който разбрал- разбрал. . .

реалист

#262 Re: Re:

2012-03-10 11:36

#261: Sotkata - Re:

Ами то болници закриват, Вие за болнични училища мечтаете...я погледнете реално на геноцица в тая страна и на лапачката на пари от тия закривания.


Гост

#263

2012-03-10 21:11

Миглена
22.02.2012 / 10:19
Родител на дете със увреждане на слуха съм. До сега с детето ми работеше сурдопедагог от Ресурсен център и съм много доволна от подкрепата, която беше ни предоставена. Силно съм притеснена какво ще стане след приемането на новия закон, тъй като предстои закриването на ресурсните центрове. от малка община съм и едва ли тя ще може да си позволи този лукс да плаща на сурдопедагог за 2-те деца, които живеят на нейната територия. Мисля, че няма да имам възможност за плащам за индивидуални часове и всичко постигнато от детето ми за две години ще се срине за два месеца. Категорично не подкрепям "реформите", предвидени в така предложения проект на закон в тази му част. Очевидно МОМН "вдига ръце" и бяга от отговорност и съсипва нещо добро, създадено едва преди 5 години, което доказа, че е необходимо и изключително полезно. Съжалявам, но това е моята истина. Явно ще се наложи аз като родител да запиша и уча магистратура, за да помогна на детето си. Държавата беше до тук!!!

Гост

#264 Re:

2012-03-10 23:24

#255: +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

ninela
Гост

#265

2012-03-11 17:36

С всяка измината година и с всички промени образованието ставаше все по-лошо. Новият проектозакон се мъчи да унищожи математическите гимназии, които бяха единствено хубавото, изпитано и стабилно нещо в нашето образование през последните 20 тодини. Проектозаконът се стреми да превърне мат.гимназии в обикновени СОУ. В тези гимназии учат изключително умни деца на обикновени родители и тези гимназии са живото доказателство, че държавните училища могат да бъдат елитни. Нашите деца медалисти, които прославят страната ни са живо доказателство за обучението в тези училища.
Питам директно министър Игнатов и зам. министър Дамянова те какво разбират от математика??? И след като не разбират защо не се допитаха до директорите и учителите на тези гимназии. Те поне цял живот боравят с този изключителен детски материал. И не са профани в професията си.

ninela

#266 Re:

2012-03-11 17:43

#263:

Не мога да повярвам, че ресурсните центрове ще бъдат закрити. Още веднъж се убеждавам, че ако този проектозакон  бъде приет в сегашният му вид , той ще нанесе невероятни щети.

ninela
Гост

#267

2012-03-12 20:14

Много моля делегатите от Герб да принудят министър Игнатов да поправи проекто-закона, който е на път да разруши и малкото останало добро от българското образование. Частните училища финансирани от държавата не са решение за ограмотяването на един народ. Тези училища са регистрирани по търговският закон и нямат право да бъдат финансирани от държавата.
Министър Дамянова да си подаде оставката и да отиде да си превежда от унгарски. Тя само това може.
И понеже зная, че това няма да се случи апелирам към опозицията.
НЕ ПОЗВОЛЯВАЙТЕ ТОЗИ ЗАКОН ДА БЪДЕ ПРИЕТ.


Гост

#268 Re:

2012-03-12 20:40

#267: -

Напротив! Дано по-скоро бъде приет този закон за да има оптимизация на училищата. Това ще спести много излишни разходи за държавата. Напълно реално е, ако втората гимназиална степен се оформи като частна, защото там ще могат да учат тези за които учението е мотивация, останалите ученици и без това не желаят да учат и не ходят на училище. ОЧАКВАМЕ С НЕТЪРПЕНИЕ ТОЗИ ЗАКОН ДА БЪДЕ ПРИЕТ!


Гост

#269 Re: Re:

2012-03-13 08:55

#268: - Re:

Ще се осигури също нормална пълняемост на паралелките, ще сЕ прекратят походите на учителите да придумват ученици да се записват в техните училища и ще се сложи край на източването на пари от записването на неприсъстващи в час ученици, записани само по дипломи. ДАНО ПРИЕМАТ ЗАКОНА ПО-СКОРО!


Гост

#270

2012-03-13 09:19

И не на последно място ще се намалят много разходите по всекидневните пътувания на ученици от селата , където няма училища към градските.

Гост

#271 Re:

2012-03-13 09:58

#265: ninela -

Вие също казвате, че с всяка измината година образованието ставаше все по-лошо. Защо тогава сте против неговото реформиране и борба с неграмотността. При сегашната конструкция на образованието почти всички ученици са неграмотни. Е, при НОВАТА ще останат само тези, които наистина искат да учат. Защо не харесвате това?


Гост

#272

2012-03-13 18:04

Там , където учениците намаляват да се извърши сливане на училища. Това ще доведе до икономии вкл. и от административен персонал.

Гост

#273

2012-03-13 20:22

Каквото и да промените в образованието, ако оставите директорите да се разпореждат с делегираните бюджети не очаквайте да се случат добрите неща. Всички хубави намерения ще си останат само намерения. Защото всички се интересуват само от бонуси и заплати.

Гост

#274

2012-03-13 20:38

Смятам, че един от основните закони в държавата трябва да бъде прецизно подработен и обсъден на различните нива и звена в образователната сфера. А за всичко това е необходимо време и организация. Затова хората, които са заинтересовани да се приеме един Закон в сферата на образованието, който да надгражда, а не да руши всичко постигнато, трябва да се обединят и да отстояват своите позиции. Успех!

Гост

#275

2012-03-13 21:23

Целта е постигната. Игнатов спира закона.
Според Игнатов през последните две години се наблюдава наплив от желаещи да работят като учители и за една позиция кандидатстват средно по 5! 0-60 човека. Това той отдава на факта, че учителските позиции дават стабилност в кризата.

По думите му средната учителска заплата в България в момента е 720 лева месечно, като всеки учител получава по 56 дни отпуска на година.

На въпроса защо новият закон за младежта предвижда закриване на ресурсните центрове за децата в неравностойно положение, министър Игнатов отговори, че няма да има резки промени. Той уточни, че законът няма да влезе в сила от 15 септември тази година, защото по него предстоят още дискусии.