Verplicht mondmaskers voor het weer te laat is!

2020-06-24_14-23-38.jpgOndanks het advies van vele virologen om op tijd mondmaskers te verplichten en niet, zoals de veiligheidsraad redeneert, als de Covid-19 besmettings-cijfers omhoog gaan (want dan is het alweer te laat), durft de veiligheidsrradd die beslissing nog niet te nemen. Geen draagvlak bij de bevolking. Gewoon een "sterk aanbevelen" om mondmaskers te dragen helpt duidelijk niet bij velen. Waarom zou een verplichting eerst een voldoende draagvlak moeten krijgen? Is er zoveel draagvlak voor andere beslissingen (belastingen betalen, wachtlijsten in gehandicaptensector laten aangroeien ipv wegwerken, ...). Moet een veiligheidsraad niet meer rekening houden met het advies van de experten terzaken (de virologen) en ook niet-populaire beslissingen durven nemen? Is mondmaskers dragen geen eenvoudig hulpmiddel om een tweede golf aan besmettingen te vermijden? Dus: mondmaskers verplichten, niet alleen in winkels maar overal waar de 1,5meter social distancing met mensen buiten je leefeenheid (oorspronkelijke bubbel) niet kan gerespecteerd worden.

С подписването си упълномощавам Chantal Thijsman да предаде информацията, която предоставям в този формуляр, на лицата, които имат правомощия по този въпрос.

Няма да показваме публично вашия имейл адрес в онлайн среда.