Против проект на Постановление за изменение на Наредбата за финансирането на институциите в системата на предучилищното и училищното образование за увеличаване на броя на децата в групите

Коментари

#201

Имам дете

(Пловдив , 2019-03-16)

#205

Увеличаване на бройката деца в границата на една градинска група, не е решение на проблема с дефицит на места в София, а ще доведе до много по-сериозни от това проблеми, а именно: влошаване качеството на услугата, предвид брой на персонала и големина на помещенията. Децата не са стадо овце/свине, които просто да бъдат наблъскани някъде. Това ще доведе само до увеличаване на заболяваемостта, некачествено обучение, невъзможност от страна на персонала да контролира и обгрижва адекватно децата, до повишен брой инциденти в градините, до повишено напрежение между персонал и родители.

(София, 2019-03-16)

#206

Подкрепям исканията. Говорим за "щастливи прасета" и спазване на изисквания за това. А,щастливи деца!

(Пловдив, 2019-03-16)

#207

Съм майка на две малки деца и напълно подкрепям по-горе изложените становища.

(София, 2019-03-16)

#209

Защото е абсурдно да се отглеждат, възпитават и обучават деца в такава многобройна група.

(Благоевград, 2019-03-16)

#213

Защото искам децата да се чувстват добре, а педагозите да вършат работата си по-спокойно.

(София, 2019-03-16)

#217

Има регламентиран брой, който определя ефективността на всяка група, според възрастовите и характеристики и цели на създаването и. За възрастта, обхващаща детските заведения, той е под 20 дори. Не бива да се пренебрегва и факта, че Наредбата за приобщаващо образование обхваща и детски градини. При група 28, ако 3 деца са със СОП, останалите с различни потребности от внимание, то ще се получи като работата в Домовете преди реформата в социалната сфера- има деца и специалисти, но те нямат възможността да покрият индивидуалните потребности на всяко дете, защото са заети да покрият организационните по общото им обрижване. Все пак става въпрос за обучение и възпитание, а не за хранене и сън.

(Плевен, 2019-03-16)

#222

Съм против децата в градинските групи да станат 28!

(София, 2019-03-16)

#226

Подписвам защото, повишаването на броя на децата не трябва да бъде за сметка на тяхното здравословно отглеждане, възпитание и образование. Не е нормално проблемът с липсата на ДГ да се решава с увеличението на броя деца в групите. Не се решава един проблем, а се създава нов и то
по-голям.

(София, 2019-03-16)

#232

Децата не са добитък и имат нужда от лично пространство и внимание!

(Търговище, 2019-03-16)

#235

Не съм съгласна да се увеличи максималния брой деца в групите!

(София, 2019-03-16)

#243

Защото и сега децата са много,спрямо персонала

(София, 2019-03-16)

#244

В Европа и САЩ броят на деца в група в ДГ е около 12

(София, 2019-03-16)

#247

Не смятам, че е правилното решение, даже напротив!

(сливен, 2019-03-16)

#253

Подписах,защото децата са моето ежедневие и бъдеще .

(София, 2019-03-16)

#255

Смятам, че децата и учениците трябва да са максимум 15 в група или клас.

(София, 2019-03-16)

#261

Безумие е да се увеличава броя на децата в група, при положение че така или иначе не се спазва и са над упоменатата бройка. Учителите са принудени основно да ги връщат живи, защото няма как да се обърне индивидуално внимание на 30 деца. Има масови закрити бази, които могат да де открият отново и да се отворят нови работни места за възпитатели с адекватна бройка деца, на които да се обърне специално внимание с тенденция за добра грижа към всяко едно! Увеличаването на броя деца в една група само доказва безмосъчното действие на лицата вземащи тези решения и то !БЕЗ мнението на родителите! До кога ще се вземат решения без мнението на народа, питам аз?!

(София, 2019-03-16)

#262

Не е нормално в група да бъдат пивече от 12-15 деца, камо ли 34, както е в групата на детето ми

(Костинброд, 2019-03-16)

#263

Подписвам, защото се случва поредното безумие. Бройката на децата е от решаващо значение за качеството на образованието. В никакъв случай не бива да се увеличава.

(София, 2019-03-16)

#266

Съм против

(София, 2019-03-16)

#267

Съгласна съм с перицията

(София, 2019-03-16)

#271

Петицията е в интерес на децата и педагозите.

(София, 2019-03-16)

#272

Не желая броят на децата в детските групи да е повече от 25 деца, а ако става дума дори и тази бройка е твърде голяма.

(Варна, 2019-03-16)

#273

Ефективната работа на учителя е възможна п.и оптимален брой деца в група или клас.

(София , 2019-03-16)

#274

За да говорим за качествено образование учителят трябва да има възможността да обърне индивидуално внимание по време на ситуации, да може да общува с всяко дете, а не работния му ден да преминава с мисълта да издаде децата живи и здрави.

(София, 2019-03-16)

#277

Подкрепям!

(София , 2019-03-16)

#280

Не съм съгласна с увеличаване броя на децата в детските градини.

(Бургас, 2019-03-16)

#281

Трябва да се стремим към подобряване средата за развитие на децата.

(София , 2019-03-16)

#288

Учител съм.

(Софияю, 2019-03-16)

#305

Ефективността зависи от броя на децата.

(Кубрат, 2019-03-16)

#308

Аз съм против увеличаване броя на децата в група

(Варна , 2019-03-16)

#313

Това е моето мнение!

(Пазарджик, 2019-03-16)

#319

Когато се работи в по-малки групи, може да се обърне повече индивидуално внимание на всяко дете.

(София , 2019-03-16)

#333

Детската градина не е кокошарник. Там се полагат основите на доброто поведение, на взаимоотношенията с другите. Пощадете децата и учителите им!

(Горна Оряховица, 2019-03-16)

#334

Подписвам петицията, защото смятам, че по-големият брой деца, се отразява на качеството на работа на учителя. В последните години , нараства броя на деца, които имат нужда от допълнителна и по - специална подкрепа и за да може, учителя да я предостави, трябва броя на децата да е по-малък.

(София, 2019-03-16)

#343

Нужна е здравословна среда за учители и деца, тогава да говорим за качество в образованието!

(Пловдив, 2019-03-16)

#346

Подписвам, защото качеството е по-важно от количеството.

(Любча , 2019-03-16)

#356

Против съм увеличението броя на децата в групите. Не е нормално да се работи с 30 деца. Напротив за да има ефективност в работата и за да можем да обърнем внимание на всяко дете броят трябва да се намали.

(Карнобат, 2019-03-16)

#368

Защото не трябва парите да са водещ фактор!

(Варна, 2019-03-16)

#373

Качество в образованието,не количество деца!

(Благоевград, 2019-03-16)

#381

Подписвам, защото моето голямо момче в момента е в 1ва група в детска градина. В началото децата по списък бяха 23 и горе долу изкарваше 2 седмици без да боледува. В момента са 28, като се очакват още деца... И едвам изкарва 3 дни :( Също така в началото се обръщаше много индивидуално внимание, което в момента е физически невъзможно!

(Габрово, 2019-03-16)

#382

Защото е крайно време е да строят детски градини и децата да се развиват в нормална и позитивна среда а не да се тъпчат като сардели в консервена кутия .А иначе много обичаме децата но само на думи .

(Ловеч , 2019-03-16)