Против проект на Постановление за изменение на Наредбата за финансирането на институциите в системата на предучилищното и училищното образование за увеличаване на броя на децата в групите

Коментари

#1

Подкрепям!

(Девня, 2019-03-16)

#2

Уважаеми министър Вълчев, крайно време е да бъде разписан стандарт за брой деца на един учител, В европейските страни съотношението е 12:1 . В България с помощта на общините се наблюдава феноменът '40 деца в група с един учител'. Спрете тази порочна практика! Не позволявайте повече от 25 деца в група по списък. Благодаря!

(София, 2019-03-16)

#4

Подписвам, защото искам благоприятна среда за физическото и психическото здраве на всички деца, посещаващи държавна градина!

(София, 2019-03-16)

#18

Когато броят на децата надвишава 25 в градинска група е прекалено много. Самите деца не се чувстват добре. Не им достига пространство и учителите не могат да обхванат всички деца е ежедневните занимания и грижи.
Редно е да има построени повече детски градини и групи, в които дацата да не надвишават бройката 25.
Като родител настоявам за нормална бройка на деца в групите, а именно до 25 деца в една група, нито едн дете в повече.
Даже в настоящите групи с 30 деца е редно да се намери начин и да се намал бройката до 25.

(София, 2019-03-16)

#27

Напълно подкрепям!

(София, 2019-03-16)

#36

Дъщеря ми трябва от септември да започне да посещава ясла.

(СОФИЯ, 2019-03-16)

#49

Защото качество не се постига с бройки,само пари.

(Русе, 2019-03-16)

#54

Децата в групите и сега са много, и не може да им се обърне нужното внимание.

(София , 2019-03-16)

#55

Уважаеми министър Вълчев, не намирам логика в последното ви предложение за увеличаване броя на децата в група в ДГ. В предходните две изменения на същата наредба в обобщените резултати от общественото им обсъждане след подобни предложения се четеше: Недостигът не места не може да бъде мотив за учвеличаване броя на децата в група. Няколко месеца по- късно недостигът на места в градове като София, Пловдив, Бургас, Варна, Велико Търново е Ваш основен мотив. Това говори единствено, че предложението Ви е плод на натиск от общински ръководители на образованието в градове, в които липсва воля за решаване на хроничния недостиг на места в детските заведения. Максималният брой деца 25 в група не е изненада за тези общини, дошла с Наредбата за финансиране на институциите в системата на предучилищното и училищното образование. Стандарт 25 деца максимален брой в група е от 30 и повече години. Наличният сграден фонд от детски заведения навсякъде в страната отговаря на този стандарт. Условия за повече деца в група никъде няма. Не искам да допусна, че за министър на образованието това е новина. Убедена съм също, че за министър на образованието не е новина, че проблем с недостиг на места се решава единствено и само чрез строителство на нови детски заведения, за които явно в гореспоменатите общински ръководства воля няма. И как да има, като само до миналата година отричаха, че имат такъв проблем? В разрез с всякави нормативни и поднормативни документи в образованието препълваха и ще продължават да препълват съществуващите групи с 35 и повече деца. И това не е новина за Вас, министър Вълчев. Оставам с очакването, че ще преразгледате предложението си и ще го оттеглите. Оставам с очакването, че няма да толерирате повече дългогодишното бездействие на общински ръководства в образованието, на които ЗПУО е делегирал правото да осигурят условия за качествена грижа и качествено предучилищно образование.

(София, 2019-03-16)

#76

Децата имат необходимост от спокойна атмосфера, място за игри и почивка. Възпитателите също, за да изпълняват задълженията си

(Перник, 2019-03-16)

#81

Дори и сегашните бройки са значително завишени. Децата не се чувстват собре, когато са 25+ в група и не може да им се обърне индивидуално внимание, когато се налага. Детските градини са инкубаторза болести, защото знравния филтър е сведен до минимум

(София, 2019-03-16)

#83

Не съм съгласна децата да са 28 в група. И 25 не е ок, но за сега е по-малкото зло.

(София, 2019-03-16)

#87

Съм учител в ДГ. И знам всяко дете отгоре какво значи

(София , 2019-03-16)

#92

Съм учител и родител и смятам, че това е геноцид! Децата не са стадо!

(София, 2019-03-16)

#94

Подписвам,защото децата трябва да растат в спокойна и приятна атмосфера!

(София , 2019-03-16)

#96

Броя на децата в група трябва да се намали,вместо увеличи!

(София, 2019-03-16)

#97

С това се застрашава живота и здравето на децата, психическото равновесие на персонал и педагози.

(Долна Оряховица, 2019-03-16)

#107

Подписвам, защото съм абсолютно наясно колко е трудно класирането и постъпване на дете в детско заведение (с първото успяхме да влезем чак за градина, а сега ни предстои отново с второто) и е видимо за децата и учителите колко е вредно, натоварващо и изнервящо големия брой! Нито може да се обърне внимание, дори минимално на всяко едно, а то си има своята нужда, това е не ефективно, подтискам едни емоции и поражда други, които в последствие влияят на отношението и погледа в училище и след това! Не напразно се казва, "че липсват първите 7"...липсват много неща! Не желая децата да са подтиснати, недооценени, пренебрегнати, тормозени, докато родителите съвестно плащат такси и данъци на държавата!

(София, 2019-03-16)

#113

Дори при 25 деца в група, в края на смяната има поне 2-3 деца, с които учителката въобще не е разговаряла този ден. Ако станат повече, някои от тях тя няма да успее даже да погледне и да си спомни дали са присъствали.

(София, 2019-03-16)

#116

Подкрепям описаното.

(Бургас, 2019-03-16)

#119

По няколко деца в много групи са със СОП и имат нужда от допълнителна подкрепа.Все повече деца се нуждаят и от обща подкрепа. Да се осигури и повече персонал за отглеждането,възпитанието и социализацията на децата

(Благоевград, 2019-03-16)

#126

Цели се узаконяване на порочни практики, които така и не доведоха до решаването на проблемите с недостига на места.
В София проблемът го наблюдавам от 10 години. Решенията не трябва да са за сметка на децата и учителите

(София, 2019-03-16)

#128

Подписвам петицията, защото при горна граница 23 деца по ЗУПО, днес в големите градове със съгласието на РУО, надвишават 30. Не знам до къде ще се стигне, ако се приеме този проект.

(Пловдив, 2019-03-16)

#134

Подписвам, защото смятам, че е правилно и редно децата да не са повече от 22 в група и 18 в ясла.

(София, 2019-03-16)

#138

Детските заведения не са "паркинги" за деца! За да има грижа и напредък в усвояването на знания и умения, групите трябва да са до 15 деца.

(Пловдив , 2019-03-16)

#140

Смятам че дори и сега броя на децата в група е прекалено голям.

(София, 2019-03-16)

#141

Аз съм педагог, моята група е от 27 деца, даже тази бройка е много, а да не говорим за 30 и нагоре. Максимум 17-18 деца в група е добре.

( Plovdiv, 2019-03-16)

#144

Не искам да се увеличава бройката .

(Русе, 2019-03-16)

#145

Винаги съм настоявала за съотношение учител/деца - 1/18. При 32 деца в детска група няма придружена игра на всяко дете, няма емпатия и нява обвързване в партниране. Има скука, формлано подчинение и липса на комфорт.

(София, 2019-03-16)

#149

Защото увелочаване броя на деца е опасно за здравето им.

(София, 2019-03-16)

#150

Защото съм против увеличаването на броя на децата в групите. И сега е достатъчно трудно да се работи с над 20 деца.

(София , 2019-03-16)

#152

Подписвам защото образованието е качество на работата на учителя, а качеството зависи от спокойствието, похватите и на първо място от индивидуалното внимание към децата!

(София, 2019-03-16)

#161

Работя в системата - начален учител съм - и съм запозната с проблема. Наясно съм колко е трудно не само за учителите, но и за самите деца, защото те също са потърпевши. Полза от такова обучение няма. Детската градина не е само забавачка.

(Добрич, 2019-03-16)

#163

Подписвам, защото смятам за идиотско и ненормално да има над 25 деца в група с един педагог. Да се построят нови детски градини и да се подобрят условията и за децата, и за преподавателите е крайно необходимо. Предлагам всеки един държавен служител да изкара по един месец на учителска заплата и в условията, в които работят преподавателите в детската градина. И 25 деца са много за 1 педагог, но над 25 е безумие.

(София, 2019-03-16)

#165

Подписвам в името на психичното и физическото здраве на деца и педагози!

(София, 2019-03-16)

#170

Защото смятам че и в момента броят на децата в група са повече, за да се обръща внимание на всички.

(София, 2019-03-16)

#171

Подписвам, защото подобно решение няма да е полезно нито за децата, нито за учителите.

(Варна, 2019-03-16)

#172

Подписвам, защото не желая тормоз над деца и персонал в градините, чрез увеличаване на бройката на децата в група!
Строете нови градини, за това се плащат данъци!

(София, 2019-03-16)

#178

Да бъдат 25 децата в група.

(Благоевград, 2019-03-16)

#184

Броят на децата в групите е от съществено значение за физическия и психически комфорт на децата.

(Варна, 2019-03-16)

#185

При много на брой деца не им се обръща вниманието което заслужава всяко едно от тях

(Костенец , 2019-03-16)

#186

Крайно време е,всяко решение на МОН,
да бъде съгласувано-на първо място с учителите,възпитателите,хората,които всеки ден,години наред са сред децата и най-добре виждат как трябва да се обучават и възпитават!
Крайно време е,разни некадърни чиновници да спрат да се месят в системата на образованието и да съсипват
всички добри и работещи практики!!!

(София, 2019-03-16)

#196

Съгласна съм с всичко по горе написано.

(Русе, 2019-03-16)

#197

Количество за сметка на качеството- абсолютно неприемливо за българското предучилищно образование!

(София, 2019-03-16)