Защита на професионалните компетенции на инженера-геодезист относно проектиране на вертикална планировка, трасировъчни планове и подробни устройствени планове в обхвата на инвестиционните проекти

Коментари

#201

Подкрепям петицията "Защита на професионалните компетенции на инженера-геодезист относно проектиране на вертикална планировка, трасировъчни планове и подробни устройствени планове в обхвата на инвестиционните проекти" тъй като е крайно време да се престане със станалото вече традиционно омаловажително отношение към труда на инженерите геодезисти, което дотолкова се е "развило" , че нашият продукт е най-често пренебрегвания и "спестявания" от всички останали инженерни специалности! В преобладаващият брой случаи вертикалната планировка НЕ СЕ изпълнява по проект, а това НЕ СЕ и контролира като част от реализирания инвестиционен проект! При иначе толкова популярното изграждане на улици, площади и магистрали СЪЩО се пести от нашия труд - не ни ангажират в необходимата степен и по време на асфалтирането, а последиците са ясни на всички граждани, обаче не всички са наясно каква е причината....за образуване на условия за аквапланинг, за локви/ дупки, липса на качествено водоотвеждане на повърхностните води и др... Стига сме спали! Но и стига сме си подливали вода! Единение, достойнство и чест!

(Велико Търново, 2019-03-13)

#206

геодезист съм и съм възмутена от обидите отправени към наши колеги ,професията ни и некомпетентното коментиране на геодезията.

(софия, 2019-03-13)

#210

Чувствам се засегнат професионално!

(РУСЕ, 2019-03-13)

#213

Пази боже сляпо да прогледне!

(ДУПНИЦА, 2019-03-13)

#214

Подписвам защото това наистина е прекалено и други части от нашата специалност може да изчезнат, заради такива, като тези наглеци.

(София, 2019-03-13)

#219

Подкрепям изложеното в петицията

(ПЛОВДИВ, 2019-03-13)

#231

Има различни професии все още. И за всяка такава си има обучени специалисти. Пътен инженер в нивелир, теодолит, тотална станция и/или GPS не е геодезист. Геодезията не включва само вертикалното планиране и верт.планиране не е отделно от останалата част.

(Пловдив, 2019-03-14)

#232

СПОКОЙНО МОЖЕ СПЕЦИАЛИСТИТЕ ОТ НПС ТСТС в КИИП ДА ИЗУЧАТ ОФИЦИАЛНО И ГЕОДЕЗИЯТА.
РЕДНО ДА УВАЖАВАТ СВОИТЕ КОЛЕГИ ОТ ДРУГИТЕ СПЕЦИАЛНОСТИ.

(СОФИЯ, 2019-03-14)

#246

..."нашите професионални компетенции са за проектиране на вертикалната планировка, трасировъчните планове и подробните устройствени планове – регулационни планове и парцеларни планове"...

(София, 2019-03-14)

#248

Подписвам за да защитя професионалните интереси на всички проектанти геодезисти в България.

(София, 2019-03-14)

#252

Подкрепям петицията за професионалните компетенции на инженерите по геодезия.

(София, 2019-03-14)

#256

Подписвам, защото напълно подкрепям и съм съгласна с колегите.

(Пловдив, 2019-03-14)

#257

Подписвам, защото съм против омаловажаването на професионалната компетентност на специалистите и проектантите по геодезия и приложна геодезия. Против съм на противопоставянето на геодезисти срещу проектантите по транспортно строителство.

(София, 2019-03-14)

#258

Подписвам, защото съм съгласен с гореизложените доводи и заключения!

(София, 2019-03-14)

#259

съгласен съм с изложеното и
подкрепям петицията.

(гр.Тервел, 2019-03-14)

#262

Подписвам защото смятам, че трябва да има професионална етика между всички специалности. За мсички има достатъчно работа и всеки трябва да сси изпълнява професионалните задължения, съобразно своята си специалност. Няма място за деление и раздори! Всеки специалист си тежи на мястото!

(Ямбол, 2019-03-14)

#269

Съм напълно съгласна с горепосочените факти и изложения за защита и контрол на професионалната ни компетенция!

(Пловдив, 2019-03-14)

#271

инж.Марин ЗАНКОВ Спасов

(София, 2019-03-14)

#272

Съгласна съм с мнението на колегата Георги Гочев.

(София, 2019-03-14)

#273

Напълно подкрепям становището на д-р Калчев.

(София, 2019-03-14)

#282

В подкрепа на защита на професионалните компетенции на инженера-геодезист относно проектиране на вертикална планировка, трасировъчни планове и подробни устройствени планове в обхвата на инвестиционните проекти.

(София, 2019-03-14)

#289

Подписвам защото съм инженер геодезист и ми е омръзнало от мърлячи , които нямат работа.

(София, 2019-03-14)

#291

Браво на колегата!

(ТЕТЕВЕН, 2019-03-14)

#296

Поради това, че изучавам специалност геодезия и факта, че могат да откраднат бъдещето ми препитание.

(Раднево, 2019-03-14)

#297

Изложените аргументи в петицията са напълно разумни и съвпадат с отношението , което имам по посочения въпрос. Всеки от нас в виждал редица архитекрурни проекти и знаем как се оразмеряват сгради, но това не ни прави архитекти, по тази причина не проектирам пътища, не че не мога, не ми е работа и смятам , че е аналогично да се приложи моето разбиране от колегите по част ТС.

(Пловдив, 2019-03-14)

#300

Съгласен съм напълно с изложената обосновка.

(Шумен, 2019-03-15)

#307

Подписвам защото съм напълно съгласен с автора на тази петиция

(Пазарджик, 2019-03-15)

#335

Съм завършил УАСГ през 1996г и съм изучавал всички дисциплини, които са в основата на проектиране на части Геодезическо заснемане, Вертикално планиране и Трасировъчни планове, както и ПУП, които са единствено в компетенциите на нас инженерите по ГФК.

(София, 2019-03-18)

#338

Заменя се понятието "план за отводняване", което бе като изискване към пътните проекти с широко обхватното понятие "вертикална планировка". В резултат, в Пловдив са проектирани и изпълнени реконструкции на улици в които тротоарите са съобразени не с преназначението им за пешеходци, детски колички и хора със затруднения в придвижването, а са съобразени единствено с автомобили които влизат и излизат от гаражи и паркинги, а тротоарите са вълнообразни/безобразни/.

(Пловдив, 2019-03-18)

#349

... и защото инженерите от специалност "Транспортно строителство" не правят разлика между пътища и улици ;) и не само те...

(Плевен, 2019-03-19)

#353

Подписвам се защото работата трябва да бъде вършена от квалифицирани и образовани специалисти, а не от който свари.

(Нови Пазар, 2019-03-20)

#355

Всеки да си знае мястото. Вертикална планировка се изучава в факултета по Геодезия, никаде другаде. Може да им се иска на колегите пътищари, но нека да се усъвършенстват в пътното строителство. Ако нямат достатъчно работа да се хванат и добият втора специалност. Та те вече не ходят да си трасират обектите, разчитат какво им дадат геодезистите. Срещал съм инженери да ми казват, че не могат да мерят с"такова нещо"(нивелир), а те са проектанти.

(Sopot, 2019-03-20)

#367

Категорично подкрепям изказаната позиция на д-р инж. Иван Калчев и подписвам петицията за защита професионалните интереси на геодезистите. Като преподавател в УАСГ по три от изброените дисциплини, които изучават бъдещи инженери в инвестиционното проектиране имам ясен поглед върху подготовката на студентите както от Геодезическия, така и в Факултета по транспортно строителство. Освен отчетените брой часове и брой дисциплини, не маловажен е факторът "лична ангажираност" на студент от един факултет по отношение на учебен предмет, преподаван от друг факултет, или както го наричат "неспециален", т.е. не по специалността.

(София, 2019-03-27)

#371

подкрепям

(Пловдив, 2019-03-30)

#375

категорично подкрепям

(София, 2019-04-04)

#377

Подписвам се защото, 25 години работя, като геодезист. Вертикалната планировка, трасировъчните планове , подробните устройствени планове – регулационни планове , както и парцеларни планове са изключително в компетенцията на инженерите геодезисти.

(Пловдив, 2019-04-04)

#387

Подкрепям петицията!

(Пловдив, 2019-04-09)