За нормализиране на размера на групите в детските заведения още от следващата учебна година

Коментари

#201

Подкрепям изцяло исканията и настоявам да се въведе и наказателна отговорност за директорите, които приемат деца извън посочената възможна бройка в ИСОДЗ . Достатъчно легенди се носят за необходимата сума в брой или обаждане от подходящ човек, за да приемат детето в ОДЗ. За "болните" деца да се обособят, изградят или отделят от съществуващите групи и/или детски градини където с подходящ персонал ще им се отделя достатъчно внимание и грижи. Болшинството от приетите извън планово деца са с неустановена причина за алергия и предлагам да се даде платен отпуск на родителите, под контрол на държавата, за да оздравеят напълно до 7 годишна възраст.....

(София, 2017-10-29)

#208

Не се издържа вече работата в яслените групи! По 20 и нагоре деца и по над 30 лятото в сборни групи!

(София, 2017-10-29)

#211

Много е трудно един учител да обхване 30 и .... деца и те да получат необходимото обучение и възпитание.

(Казанлък, 2017-10-29)

#213

Работата в детските градини стана невъзможна

(Долна баня, 2017-10-29)

#214

Одобрявам исканията.

(Вършец, 2017-10-29)

#216

Не е човешко да се работи с над 30 деца в група, при положение, че стаите са предвидени за 25 деца. Децата нямат нито лично пространство, нито въздух, леглата и столчета не достигат. После се чудим как да се справяме с агресията в предучилищна възраст. Така се застрашава физическото и психическо здраве, както на децата, така и на учителите, което води до безброй инциденти и проблеми с родителите, които са основните причини да липсват кадри в тази сфера. Не ниското заплащане, а проблемите и лошото отношение са причините учители да напускат масово!!!Всяко дете има право както на добро образование, така и на лично пространство и внимание от страна на учителя, което е невъзможно в група от 35 и повече деца!!! При положение че има свободни места в детските градини в околността е грехота да се блъскат по 37 деца в група в определена градина. Родителите могат да са спокойни, че има добри учители във всички градини, не само в една определена.

(София, 2017-10-29)

#234

Съм съгласна с исканията

(София, 2017-10-29)

#237

Големия брой деца в едно помещение почти 11часа от денонощието ,винаги води до агресивно поведение!

(Русе, 2017-10-29)

#238

Защото не е нормално 1 госпожа да се грижи и да отговаря за 30 деца.

(Бургас, 2017-10-29)

#241

Заради децата!

(Пловдив , 2017-10-29)

#243

Неспособност на учителите да им обръщат необходимото внимание.

(София, 2017-10-29)

#255

Искам по-добро бъдеще за децата ни.

(София, 2017-10-29)

#258

Децата имат нужда от повече индивидуално отношение и внимание.

(София, 2017-10-29)

#260

За доброто на децата и учителите.

(Варна, 2017-10-29)

#261

и децата, и възпитателите имат право на адекватна среда

(София, 2017-10-29)

#269

Трябва да се намали броя на децата в групите на мах.15, за да се осъществява нормален образователно възпотателен процес!

(Девня, 2017-10-29)

#272

Подкрепям!В гр.Пловдив положението е същото.Моята група е от 31 деца... Само,който работи с толкова деца,знае какво означава това...Ако управляващите наистина искат РЕФОРМА,то тя трябва да започне от намаляване броя на децата в групите!

(Пловдив, 2017-10-29)

#276

Работя в ясла и е ужсно трудно да се работи с толкова деца в група

(София , 2017-10-29)

#278

Подписвам, защото съм педагог и знам какво е да работиш с толкова много деца.В България е безумие това, което се случва..тъпчем на едно място, а е толкова елементарно решението- намален брой деца и достатъчен персонал! Но нали все няма пари, та затова берем горчивите плодове и ние педагозите и родителите от другата страна.Виновните са други! И всички ги знаем!

(карлово, 2017-10-29)

#279

Старши учител в ДГ съм. В момента работя в София. Започнала съм трудовата си дейност в провинцията. Навсякъде има фактори, които пречат или затрудняват качествената услуга, казвам го съпоставяйки опита си от селото и столицата. Подкрепям спазване на нормативната уредба за брой деца в група, но е необходимо и преразглеждане и промяна в начина на финансиране

(Левски, 2017-10-29)

#282

Подписвам,защото сме в това положение при големия ни син...над 30 деца в група,ръководени от изнервени госпожи!

(София, 2017-10-29)

#284

Подписвам, защото моята внучка е в такава многобройна група в детска градина в гр.София

(Монтана, 2017-10-29)

#287

Подписвам, защото съм заинтересована и загрижена майка.

(София, 2017-10-29)

#293

Работя при такива условия на труд и не мисля, че те са нормални.

(София , 2017-10-29)

#295

Подписвам, защото има прекалено много деца в група и не им достига въздух и пространство за игра.

(Ямбол, 2017-10-29)

#298

Това не е проблем само в София, а във всички градове. Работя в ДГ и знам какво е с 30 деца. Работила съм и с 15 - несравнимо, в полза на по-малката група. Там нямаше агресия и проблеми.

(Нова Загора, 2017-10-29)

#299

Причините са много. Една от тях е, че не ми се струва нормално 32 деца да сформират 1 група в детска градина, да имат един възпитател на смяна и някой да очаква, че те ще научат всичко, което е заложено в безумната им програма. На децата им е необходимо внимание и индивидуален подход, за да могат да проявят и развият това, което е заложено в тях.
Не е необходимо някой да ги убеждава да тръгнат, респ. да се върнат в училище ходейки с медиатор в дома им. Необходимо е някой да ги запали, да ги накара да се почувстват специални, талантливи, можещи. Необходимо е някой да ги подкрепи. Колкото и учебници да се напишат, огънят тръгва от вътре!

(Варна, 2017-10-29)

#303

Покрепям всички искания !

(Павликени, 2017-10-29)

#305

Подписвам,защото смятам,че при 30 деца намалява възможноста за работа с децата.

(София, 2017-10-29)

#306

Съм майка на две деца, които посещават опименатите заведения и съм напълно съгласна с исканията.

(Тотева, 2017-10-29)

#307

Подписвам се, защото не мисля, че р редно да бъдат 30 деца в една ядрена група. Освен съмненията за опазването на физическото и психическото състояние, индивидуалното внимание, което трябва да им се обърне ще бъде недостатъчно.

(Генерал Тошево , 2017-10-29)

#310

Бройка над 15 деца в група е направо геноцид!!!

(Перник, 2017-10-29)

#311

В детска градина на Кр. село "Чуден свят" 2-ра група е от 31 деца!!?

(София, 2017-10-29)

#312

Съм съгласно с написаното

(София, 2017-10-29)

#313

Подписвам, защото съм работещ учител в детска градина, и като такъв, за мен е важно да обръщам специално внимание на всяко дете. Поради броя на децата в групата обаче, това е невъзможно!

(Габрово , 2017-10-29)

#318

Съчувствам на колегите - учители! Всяко дете се нуждае от достатъчно внимание и топлина, за да се развива нормално и от него да израстне щастлив и успешен човек.

(Перник, 2017-10-29)

#321

Искам детето ми да израстне обгрижвано и спокойно!

(Сифия, 2017-10-29)

#332

Децата не бива да се гледат като стадо. Всяко от тях е уникално и е личност!

(София, 2017-10-29)

#336

Съгласна съм с аргументите,изложени в петицията

(Бургас, 2017-10-29)

#337

Е пълен абсурд да се продължава с тези условия,които не мисля че влиаят добре дори на самите деца!Защото искам и за нас да има нормални условия на труд както и в другите страни на човек по 5 деца с които да работи!!!!

(София, 2017-10-29)

#339

Децата ми са в група от 37 деца и не смятам, че това е нормално.

(София, 2017-10-29)

#354

Искам детето ми да бъде обгрижвано, а не подминавано като пътен знак

(София , 2017-10-29)

#359

Това е абсурдно

(София, 2017-10-29)

#361

Аз съм детски учител. Работих цяла година с 24 деца, яслена група. Една учителка и една леля на смяна е недостатъчно за нужните огромни грижи за децата. Работила съм и с 26 деца в детска градина. Трудно е да въдворяваш ред и дисциплина. Не през цялото време имаш помощник-възпитател на разположение. Трудно се организира педагогическата дейност с децата, няма възможност за индивидуален подход, внимание и любов, от което имат нужда малките деца...

(с.Абланица, 2017-10-29)

#363

Вярвам, че децата ни и преподавателите, които се грижат за тях, трябва да работят в нормални условия в яслите и детските градини.

(София, 2017-10-29)

#364

Като детски учител в детска градина смятам, че е невъзможно да се работи ползотворно в многобройни групи.
Децата буквално не могат да се движат свободно, да общуват и да играят в претъпканите занимални.

(софия, 2017-10-30)

#369

В дет. градина на дъщеря ми в групата са 35 деца с един учител!!!№№№

(Силистра, 2017-10-30)

#371

Подкрепям напълно! Лично на мен ми се е налагало в летните периоди да работя с по 48 деца в една група.

(Сливен, 2017-10-30)

#377

Броя на децата в момента е неефективен както за децата така и за двете учителите.

(Пловдив, 2017-10-30)

#379

Моето дете е в ясла и броя на децата е 31 по списък ( добре че ходят само около 20-ина)

(София, 2017-10-30)

#381

Подписвам, защото моето дете също е в голяма група.

(Sofia, 2017-10-30)

#382

Защото и аз имам група от 30 деца на 3 год. и знам колко трудно се обслужват и опазват от един човек. Налага се да ходим на обяд с час по-рано, за да можем да сложим децата да спят.

(Пловдив, 2017-10-30)

#384

Подписвам,защото искам сигурност и адекватно образование за детето си!

(София , 2017-10-30)

#386

В детската ясла на сина ми са 35 деца, а приети през системата 8 !? Това какво ви говори? Персонала издъхва и изобщо не може да се грижи за децата, камо ли да ги дарява с любов или научи на нещо.

(София, 2017-10-30)

#387

Подписвам, защото 40 години работя с претоварени групи и не мога да си свърша качествено работата; не мога да изпитам удовлетворение от добре свършена работа; не мога да общувам нормално с всяко дете и да го опозная отблизо, за да подхождам индивидуално към него при обучението и възпитанието му; Нямам време да изработя необходимите дидактични материали и помагала, необходими ми в ежедневието; Правя някакви еквилибристики при организирането на ежедневните дейности от дневния режим; Затруднено е общуването и с родителите...Децата стават тревожни, уплашени, с безпокойство, някои деца изпитват страх и ужас от тази "тълпа" и постоянно плачат и не желаят да посещават детската градина, защото се чувстват некомфортно; Налага се учителката да крещи, за да надвика децата, а много от тях приемат това за агресия към тях; Огромната бройка деца провокира агресия сред тях; Липсва достатъчно място за една нормална физическа активност; Да не говорим за психическото натоварване на учителката, която е в безпомощно състояние, защото не може да се справи, колкото и да й се иска...Мога да изреждам до довечера... но ще ме разберат само колегите, които имат този проблем!!!

(Велико Търново, 2017-10-30)

#389

Заради доброто физическо и психическо развитие на детето ми.

(София, 2017-10-30)

#395

Подписва, защото съм ва 100% съгласна с изложеното в петицията! Факта, че повечето директори на учебни заведения, приемат децата ни като стойност в пари, а не като личности е недопустимо.

(София, 2017-10-30)