За нормализиране на размера на групите в детските заведения още от следващата учебна година

Коментари

#1

Подписвам, защото съм обезпокоена от масовостта на явлението в гр.София. Считам, че децата ни трябва да бъдат обгрижвани и отглеждани при условия, които да гарантират както физическото и психическото им здраве.

(София, 2017-10-28)

#4

Защото искам по-добро бъдеще за детето си!

(София, 2017-10-28)

#5

Имам дете в яслата

(София , 2017-10-28)

#10

Подписвам защото и в нашия град е масова практика децата да са над нормата като бройка . Не може на 34 деца 1 учител и една леля помощник ( детски градини )

(Перник, 2017-10-28)

#11

Не е нормална и адекватна грижата към.децата само от две лелички за 33 деца.

(София, 2017-10-28)

#15

Психическото здраве на учители, помощен персонал и деца е сериозно застрашено!

(София, 2017-10-28)

#18

Подписвам защото съм съгласна с по горе написаното!

(София, 2017-10-28)

#22

Средата, в която се отглеждат децата ни е не здравословна. Заради огромният им брой работата на персонала е неефективна и децата ни само си губят времето там.

(София , 2017-10-28)

#23

Има крещяща необходимост от промяна на законодателните принципи и подобряване ефективността и качеството на предлаганите услуги.

(Русе, 2017-10-28)

#26

Проблемът с натъпканите деца в градините и яслите ме касае пряко. Не е възможно един да гледа 35! Ако едно дете отиде болно на градина, на следващия ден всички са болни. Персоналът е недостатъчно и не е възможно да обърне внимание на всяко дете.

(София, 2017-10-28)

#28

Искам да се открият повече яслени групи

(София, 2017-10-28)

#38

Подписвам се , защото искам детето ми да получава повече внимание от учителките в детската градина , а това е невъзможно при групи от и над 30 деца

(София, 2017-10-28)

#43

Желая децата ми да бъдат отглеждани в адекватна и здрава среда

(София, 2017-10-28)

#44

Смятам, че с по-малки групи ще се подобри начина на работа и ефективността на персонала

(Приморско , 2017-10-28)

#47

Аз,съм За нормализиране на размера на групите в детските заведения още от следващата учебна година

(София, 2017-10-28)

#63

Подписвам, защото не е норнормално един възпитател с един помощник да се грижат сами за между 20 и 30 малки деца. Крайно необходимо е вече да се даде достъп до детските ясли и градини на по-шорок кръг специалисти и хора, които искат и могат адекватнио да се грижат за децата ни.

(София, 2017-10-28)

#65

Подписвам защото съм убедена, че една от основните причини за агресията в училище, в детските градини и детските ясли е точно несъответствието между стандарт и действителен брой на децата в групите и паралелките, а и една от причините за заболяемостта на децата поради факта че на кв. м. се падат почти тройно деца, а от там и непрекъснатия обмен на вируси между децата...

(Сандански , 2017-10-28)

#66

Искам децата ми да растат в здрава физическа и емоционална среда, да бъдат възпитавани и обучсвани адекватно!
Благодаря!

(София, 2017-10-28)

#68

Смятам,че големият брой деца (30) в една група,НЕ Е добре както за самиге деца,такя и за учетелките/лелките

(София, 2017-10-29)

#69

Подписвам, защото сегашното положение е безумие.

(София, 2017-10-29)

#70

Големият брой деца влияе върху натоварването на персонала,а от там и на зачестилите случаи на насилие над деца в детските заведения.

(София, 2017-10-29)

#79

Подписвам се,защото и Аз съм майка на две деца,едното е първа група,другото тепърва на ясла ще ходи. Смятам,че е лудост в една група да са по 30 деца,нашта група е от 29 деца и пак ми се виждат много. Стреса и напрежението за децата е голям. Искам децата ни да ходят в детски градини с нормалем брой деца и достатъчен персонал да ги гледа,без нерви и нспрежение от двете страни-учител-деца!

(София, 2017-10-29)

#81

Още преди да имам свое дете, това факт много ме притеснява.

(София, 2017-10-29)

#83

Настоящото положение е недопустимо!

(София, 2017-10-29)

#100

Децата са нашето богатство и бъдеще, трябва да го пазим здраво и щастливо.

(София, 2017-10-29)

#111

Подписвам, защото е престъпление да не се спазва нормативната наредба , с максимум 23 деца в група. Това е геноцид , насочен и към децата и към детските учители.Не се чудете защо още от тази крехка възраст съществува агресия. Опитът показва , че именно това е причината-групи с по 35 деца е престъпление.

(Бургас, 2017-10-29)

#113

В ясшената групата на детето ми са 36 деца с 3 лелки! Това е недопустимо! Постоянно се чудят за какво да върнат някое дете,защото те не се справят! Дори не смогват да им слагат пижами за следобедния сън!

(София, 2017-10-29)

#119

Подписвам, защо това не е нормално. Децата са пренебрегнати, приети като една маса от учителките.

(София, 2017-10-29)

#125

Аз съм учител и знам,че не е нормално 1 човек да обхванеъ28 деца-толкова е групата на дъщеря ми

(Казанлък, 2017-10-29)

#128

Съм запозната с проблемите.

(София, 2017-10-29)

#149

Това е отромен проблем засягащ съдбите на хиляди семейства

(София, 2017-10-29)

#150

Работя в системата и виждам и изпитвам недостатъците, нежелание за промяна от страна на тези, които пишат наредби и вземат решения.

(Сливен, 2017-10-29)

#151

Напълно съм съгласна! Гласувам с 2-те си ръце!!!

(София, 2017-10-29)

#156

Местата не стигат за всички деца, включително и моето!

(София, 2017-10-29)

#158

Недопустимо е да се работи при тези условия!

(Варна, 2017-10-29)

#161

Подкрепям искането за нормализиране размера на групите в детската градина и съм съгласна с написаните за това доводи в петицията.

(Аксаково, 2017-10-29)

#169

Съгласна съм с петицията, защото това е за доброто за децата, когато те са над 15 е трудно да бъдат обгрижени, нивото на шума е значително по-голямо. След обяд остава един учител с всичките 30 деца, той трябва да изпраща децата, да разговоря с родителите, а децата остават сами, през това време може да се случи всичко, добре би било да има още един човек, който да помага и в следобедните часове. Има и друг проблем за който не се говори, трябва във всяка градина да има психолог и логопед, децата масово не умеят да говорят правилно, а има и такива който имат нужда от специална подкрепа - психолог.

(София, 2017-10-29)

#172

Няма ефективност на обучение с група от 28-30 деца

(Хасково , 2017-10-29)

#176

Подписвам тази петиция , защото съм съгласна със всичко описано в нея.

(София, 2017-10-29)

#178

Споделям същите притеснения.

(София, 2017-10-29)

#179

Наистина е непродуктивно, неефективно, свръхнатоварващо е и нездравословно да се работи с толкова много деца. Това не е сборище, а детска градина, където трябва да се осигури спокойствието, добър микроклимат за оптимален обучителен процес. Групата трябва да бъде от по 15-18 деца, за да няма изнервяне, агресия и натоварване върху децата. Крайно време е да се създадат нормални условия за работа, а не да се проектират лудници с 30 деца и един учител, който да се чуди откъде да я захване.

(Бургас, 2017-10-29)

#190

Не е нормално да се създава още една възможност за корупция, с което се ощетяват децата в ОДЗ-тата, които са там, защото са изпълнили всички изисквания. не е нормално "болните" деца да са повече от здравите, при същия персонал, което отново е за сметка здравето на всички деца в ОДЗ, а и на персонала там.

(София, 2017-10-29)

#192

Подписвам, защото моето дете също скоро ще тръгне на ясла и не смятам, че една, две или дори три жени могат адекватно да се грижат за 30+ деца.

(София, 2017-10-29)

#196

Внукът ми му предстои да започне на детска градина(ако евентуално успее да се класира) и не мисля,че е добре за децата и учителките групите да са толкова многобройни.

(София, 2017-10-29)

#198

Подписвам ,защото съм учител в детска градина и групата ми е 36 деца на списък, а посещават 35. Непосилно е!

(София, 2017-10-29)