За Туристическа Полиция

Коментари

#1

Искам законите и Наредбите в тази държава след като излязат да бъдат спазвани!

Карина Бойковска (София, 2017-08-09)

#2

Споделям напълно изложеното в петицията .Крайно време МТ да разбере че НИЕ сме хората които представяме България чрез културен а не алкохолен ниско бюджетен туризъм!Закона и наредбата да се прилагат на ПРАКТИКА в защита нашите професионални интереси!

Пламен Стефанов (Пловдив, 2017-08-09)

#4

След като законите на Р България важат за мен, те трябва да важат и за всеки чужд гражданин! Не приемам аз, като професионален екскурзовод, да бъда санкциониран ако не спазвам законите на държавата, а чужди лица, упражняващи правата, за които аз съм поел отговорност, да отнемат възможността ми за работа в собствената ми Родина!

Филип Станимиров (София, 2017-08-18)

#6

Смятам, че министерството на Туризма не изпълнява функциите си на контролен орган и защита на правата на екскурзоводите, които така бързаше да впише регистъра. От него очевидно няма ефект. Чужди, нелицензирани, незапознати с България в детайли екскурзоводи представят страната ни необезпокоявани. Само можем да гадаем как България се представя на туристите от такива хора. Назначете инспектори, туристическа полиция, която да проверява всеки екскурзовод за лиценз. Нека такъв орган има правомощията да налага солени глоби на екскурзоводите, които не отговарят на изискванията на Министерство на Туризма. Нека плащането на глобите се изисква на момента и в случай на отказ да бъде задържан нарушителя. Както е в много други страни. Защитете българските екскурзоводи, тези, които сме посветили години от живота си да получим нужното образование да бъдем такива. Тези, които имаме знанията и опита, с които да представим страната ни по най-интересния и обективен начин. Също така забранете на туроператорите за изискват от българските водачи в чужбина да правят обиколки на европейски столици. Нещо, което е забранено със закон в повечето държави. Изисквайте от всеки туроператор да има договор с местен екскурзовод в съответната страна. Наложете глоби на тези, които нямат такъв договор. Също наложете глоби и на водачите, които се съгласяват да поемат такива ангажименти. Не направите ли това, всички екскурзоводи ще излезем на протест, за да защитим интересите на българския туризъм. Вслушайте се в гласа на нас, които имаме пряк контакт с туристите. Защото ние ги познаваме най-добре!

Volen Antov (Видин, 2017-08-18)

#9

Подписвам защото, искам в България да работят само лицензирани екскурзоводи и хора, които я представят по най-добрия начин пред чуждите туристи! Защото искам като в нормалните държави да имаме защита, а не чужденци да се правят на екскурзоводи в България!

Валентина Иванова (Благоевград, 2017-08-18)

#10

Подписвам,защото искам да защитя правата си .

Dobrinka Tosheva (Sandanski, 2017-08-18)

#11

Законите трябва да се прилагат! Нека контрола се осъществява от специална туристическа полиция, която да има правомощията веднага да налага икономически санкции.

Констанца Христова (София, 2017-08-18)

#12

Поради недоверие към Министерство не туризма много от нас не си подадоха документите, доколкото не вярваме, че това се върши в наш интерес и е някаква защита на националния ни интерес в туризма. Бих искала да се получи много ясно становище и да се видят резултати, при които реално да се глобяват чужди екскурзоводи на наша територия. Видя ли подобно нещо, ще съдействам колегите да се регистрират.

Яна Шишкова (София, 2017-08-18)

#15

Подписвам, защото е необходимо да има адекватен контрол за спазване на Наредба !.

Даниела Петрова (Варна, 2017-08-18)

#17

Трябва да се направи нещо. Не е достатъчно наличието на закон, нужни са някакви действия. Имаме светъл пример считаната за изостанала Албания. Дори там вече има някакви действия, а ние само си приказваме "вятър да става".

Веселина Даракчиева (Варна, 2017-08-18)

#19

Статията е написана много точно и ясно.Министерството на тиризма събра за пореден път такси от образованите и дипломирани екскурзоводи и и изобщо не ги е грижа дали се защитават интересите на кадрите им.Подписвам петицията !

Vera Tomova (Бургас, 2017-08-19)

#20

Подписвам, защото е крайно време да се въведе ред в туристическите услуги в България.Май само България остана без туристическа полиция.След като Министерството на туризма събира пари за лиценз ,то трябва и да създаде туристическа полиция.Сигурна съм, че има доста чиновници, които скучаят по бюрата си и една разходка с цел инспекция в параметъра Президентство-Храм Св. Ал.Невски ще им се отразява добре. КЗП с която МТ си измива ръцете нищо няма да свърши. Министерството трябва да защити националните интереси първо, а след това да се правят показни обиколки по плажните капанчета и дискотеки.

Валентина Недевска (София, 2017-08-20)

#21

Искам Министерството да си изпълни функциите като контролиращ орган, така както е в останалите страни, с чието законодателство ние сме длъжни да се съобразяваме, когато сме на тяхна територия. Да вземе пример от Македония. Там глобата е 4000 евро. Колегите са защитени, а държавата печелим но и туристическата полиция си е на мястото.

илияна Градинарова (София, 2017-08-20)

#23

Подписвам се, защото смятам че нашият висококвалифициран и нискозаплатен труд трябва да е защитен, да се промени отношението към хората, които осъществяват огромната част от всеки туристически продукт, този факт да бъде асимилиран от голямата част от туроператорите. Да разберат, че ни има и от нас зависят много неща!

Румяна Титерякова (Пловдив, 2017-08-21)

#24

и на мен ми писна от безхаберието на МТ,КЗП и откровеното им нежелание да направят поне крачка напред към разрешаването на този въпрос

Николай Станчев (София, 2017-08-21)

#25

законите и наредбите трябва да се спазват!Оторизираните органи да си изпълняват превантивните и контролни функций!

Иван Титеряков (Пловдив, 2017-08-22)

#27

Крайно време е нещо да започне да се случва както трябва в този бранш.

Станчо Иванов (Станев, 2017-08-22)

#28

Крайно време е Министерство на Туризма да се сети, че туризма в България не е само плажове и шум по летните курорти. Крайно време е да има някакви ясни правила, спазването на които да помогне за подобряване на имиджа на страната като културна дестинация.

Йоанна Каймакчиева (София, 2017-08-22)

#31

Смятам, че министерството незабавно трябва да назначи туристическа полиция. Когато по обекти правим забележка на чужди гайдове, че нямат български гид, получаваме подигравателно поведение и ни казват, че нищо не можем да има направим. Нямате идея какви глупости някой от тях разказват на чужденците. Нека да влезем в Европа сега!

Марина Йорданова (София, 2017-08-22)

#32

Качеството на българския туризъм страда от липсата на адекватни правила и от неспазване на съществуващите.

Мария Батинкова (Пловдив, 2017-08-22)

#34

Съгласна съм с текста на петицията. Какво се промени след създаването на регистъра? Абсолютно нищо! Кога ще видим проверяващи инспектори на основните туристически обекти в София и в страната? Кога на граничните пунктове ще започнат да раздават листовки, подобни на тези в Албания? Има ли до момента глобен нелицензиран екскурзовод?

Анна Ваканова (София, 2017-08-23)

#35

Е крайно време закона да започне да се спазва, и това най вече засяга Общините. Масово в Общинските фирми Туризъм работят хора които са назначени на длъжност Екскурзоводи без необходимото образование и Лиценз. А по всички програми за временна заетост на безработни лица по различни Общински проекти единственото условие за назначаване на лица е да са трайно безработни като се прескачат всички други законови изисквания.Такъв е случая с екскурзовода по програма Клио за Белинташ проекта е на Община Асеновград. Човека е с Образование Еколог, отговора на Общината и Министерство на Труда е ,че единственото изискване за тях е да се води трайно безработен други наредби не ги вълнуват.

Dari Panayotu (Асеновград, 2017-08-23)

#38

Подписвам се, защото е крайно време от приказки и теории да се премине към реални действия! Защото МТ трябва да покаже, че лицензирането ни не беше поредната измислена причина за събиране на пари, а нещо, което действително ще ни защити, че всеки ще си върши работата: таксистите ще си карат такситата, чужденците ще се съобразяват с правилата и законите на страната, в която се намират, вместо да се държат нагло и арогантно, гледайки ни в очите и знаейки, че са безнаказани!!!!!!!

Марислава Илиева (Жулина, 2017-08-23)

#39

Писна ми от лъжи

Кирил Киров (Варна, 2017-08-24)

#40

Съм лицензиран екскурзовод под номер 418.

Ивайло Станев (Велико Търново, 2017-08-25)

#43

Мисля,че ни дължат обяснение за това, което се случва или това е прах в очите, отново....

Димитрина Колева (Пловдив, 2017-08-25)

#44

Kraino vreme e dargavata da si vlese v roljata v edin ot osnovnite otrasli v neinata ikonomika!Isvinjavam se , tsche pischa na latiniza, no v momenta njamam klaviatura n a kiriliza!

Ilija Iliev (Viena, 2017-08-26)

#45

Подписвам,защото ме интересува на кого,защо и как се издават лицензи, а човекът няма нито образованието, нито стажа, нито интереса относно тази дейност, но по стечение на обстоятелствата или други фактори, решил, че в момента ще се занимава с тази дейност без да се съобразява с дадени условия, мерки, култура или други изисквания! Само за пари!

Дарина Mihaylovа (Варна, 2017-08-26)

#47

Подписам защото смятам че е крайно време в страната ни да започне да функционира туристическа полиция и че създаването на такава би трябвало да бъде основен приоритет на Министерството на туризма!

Райна Димитрова (София, 2017-08-27)

#48

Подписвам защото смятам че наредбата и закона не са работещи без ефективен контрол.

Павлина Дочева (София, 2017-08-30)

#51

Подписвам, защото искам да има ред и сигурност в туристическите дестинации и, за да се отстранят самозвани конкуренти "Екскурзоводи"...

Димитър Денев (Варна, 2017-08-31)

#52

Подписвам ,защото съм съгласна с написаното по-горе

Ваня хубенова (Варна, 2017-08-31)

#53

Става въпрос и не само за чужденци, а и за самозвани "специалисти", като таксиметрови шофьори и като такива подобни "експерти" без належащо ниво на подготовка и ценз .

Наталия Боболова (Варна, 2017-08-31)

#55

Подписвам се, защото трябва, а не необходимо е, а трябва да имаме туристическа полиция, която да следи за правилното поднасяне на информацията, поднасяна на туристите. Не може псевдоекскурзоводи да говорят какви ли не небивалици, като например за Балдуиновата кула във Велико Търново, че била Самуилова кула! Освен това екскурзоводите чужденци колко могат да знаят за България? Все едно гостенинът да знае повече за дома, в който живея аз самият!

Александър Шопов (Варна, 2017-08-31)

#56

подкрепям инициативата

Зорница Божкова (Варна, 2017-08-31)

#57

Подписвам, защото не искам сульо и пульо, и хванати от улицата, от кол и въже субекти да упражняват незаконно моята професия, за която аз съм следвал 3 години точната специалност и съм изразходил доста средства, енергия, и нерви.
Най-малко пък чужденци!!
Искам да бъде защитен труда ми, да има ред и контрол и да се съблюдава изпълнението на наредбата на министерството!

Ивайло Андреев (Враца, 2017-08-31)

#62

Желая да защита труда си, както и този на колегите, които са се лицензирали по надлежния ред. По този начин се запазва и качеството на предлаганата от нас услуга, като се гарантира това, че туристите ще получат адекватна услуга, отговаряща на техните интереси и желания.

Калоян Великов (Велико Търново, 2017-08-31)

#68

Подписвам защото това, което казва колежката е вярно.Министерството нехае за туризма в странта.Не може да се развива туризъм дамо със срещи с разни високопоставени лица! В същото време не само чужди "екскурзоводи", но и местни желаещи за бързи печалби "развиват" туризъм у нас.Промерени ли са всички фирми, които по Черноморието предлагат на чуждите туристи екскурзоводски услуги!? Те най-често наемат не лицензираните колеги, а случайни хора, които някога са учили например руски в училище!? Мога да назова една такава фирма - Дракун на Тодор Андонов."Екскузоводи" при него са хора, работещи в Център за работа с децата или Общината. Кой ги проверява - абсолютно никой.Затова е наложително създаването на действаща туристическа полиция.

Надежда Иванова (Варна, 2017-08-31)

#70

podpiswam;S.Ibrishimova

Stoyka Ibrishimova (Varna ul."D-r Stefan Titev 7, 2017-09-01)

#71

Подписвам защото съм съгласна с петицията.

Жечка Бояджиева (Варна, 2017-09-01)

#72

Благодаря Ви че организирахте петицията. Подписвам се с надежда че наистина най - накрая ще се промени несправедливостта към истинските работещи ексурзоводи.

Марияна Морарова (Варна, 2017-09-01)

#77

Podpisvam...

severin dedev (varna, 2017-09-02)

#79

Подписвам петиция за създаване на туристическа полиция, която да отстранява и наказва нелицензираните екскурзоводи, които упражняват незаконно тази професия в България.

Сидия Узунова (Варна , 2017-09-03)

#84

Защото съм инвестирал време и средства за да придобия тази диплома,а хора които хал-хабер си нямат ни вземат работните места.

Дейвид Алмалех (Сливен, 2017-09-15)

#86

Подписвам се защото некоректни и нелицензирани колеги подбиват авторитета и цените на екскурзоводските услуги с цел да бъдат избрани или сами си създават контакти и връзки с потребители и затова е нужна туристическа полиция,която да следи стриктно правилата на Закона по туризма. Туристическата полиция да не допуска нерегламентирани екскурзоводи да провеждат екскурзоводски услуги ,както за българи,така и за чужденци водещи чужди групи на туристически обекти в България . Туристическата полиция да следи екскурзиите и почивките на туроператорите в страната и чужбина и на училищни групи за лагери и екскурзии ,които не ползват услугите на туроператорите и на екскурзоводите и на всички,които не спазват Закона по Туризма.
Туристическата полиция да бъде от колеги работещи в тази сфера на туризма повече от 30 години на хонорар или на щат със специални правомощия и документи ,които трябва да внасят в Комисията за защита на потребителя за глоба според нарушението или на място.

МАРИОНКА СТЕФАНОВА КОКУШИНКОВА (БЛАГОЕВГРАД, 2017-09-15)

#87

Напълно съм съгласна с изложеното в петицията и с искането да се въведе туристическа полиция и Министерството на туризма само да спазва разпоредбите си, да се извършват постоянни проверки с налагане на глоби, където се установи неспазване на разпоредбите.

Наталия Стоянова (Варна, 2017-09-15)

#88

подписвам

Aлександър Миронов (Варна, 2017-09-16)

#90

Подкрепям изразеното в нея становище.

Румяна Зафирова (София, 2017-09-16)

#92

Подписвам, защото е крайно време да се вземат мерки срещу нелицензирани и неграмотни работещи като екскурзоводи. Искам правата ми да бъдат защитени. Законът за всички е еднакъв и той трябва да се спазва.

Светлана Ненчева (Варна, 2017-09-17)

#94

За да бъде спазвана една наредба или закон, трябва да има контрол.

Румяна Стойчева (Варна, 2017-09-18)

#96

Подкрепям петицията, първо, защото тя ме касае лично, в качеството ми на лицензиран екскурзовод.
Смятам, че един закон е лишен от смисъл, ако не се прилага в цялата му пълнота, което предполага контрол и санкции при неизпълнение. Всяка от лицензираните професии си има контролен орган, пряко отговорен за контрола на лицензираните лица. Не може да очакваме КЗП, да защитава правата ни, тъй като ние не сме потребители на екскурзоводската услуга, а я предлагаме и тук има противоречие. Необходим е специализиран контролен орган и това би трябвало да бъде Туристическа полиция, както е във всички страни с развит туризъм, каквито се опитваме да бъдем и ние.

Снежана Атанасова (Варна, 2017-09-19)

#97

Както на всякъде по света , така и в България е редно да има туристическа полиция, която да упражнява контрол.

Милена Младенова (Варна , 2017-09-20)

#98

Аз съм лицензиран екскурзовод, работещ повече от 20 години.

Evgeni Demirov (Варна, 2017-09-20)

#102

За да се повиши качеството на туристичесйия продукт и да изчезнат всички псевдо агенции и екскурзоводи които дават невярна информация и лъжат туристите. По този начин можем да бъдем сигурни, че името и историята на българия се предава по правелния начин.

Аркадий Кара (Варна, 2017-09-22)

#103

Подписвам тази петиция и съм за създаването на контролен орган - туристическа полиция, която би могла да се спре в бъдеще нелегалните чужди екскурзоводи, без знания за нашата страна и обекти, да водят групи по българските градове и обекти!

Hristina Nedelcheva (Varna, 2017-09-24)

#106

Държавните институции би трябвало да защитават интереси, особено след като се издават подобни Наредби!

Нина Шаманаева (Варна, 2017-09-24)

#108

подписвам,защото е наложително

ЕЛКА ЦВЕТАНОВА (ВАРНА, 2017-09-25)

#110

Подписвам, защото: искам законите и Наредбите в тази държава да се спазват; искам да защитя правата си .

СВОБОДА ГЕНОВА (ВАРНА, 2017-09-25)

#112

Защото без ЕФЕКТИВЕН контрол всеки т.нар. колега от чужбина може да плещи каквото си иска включително и да говори неверни и злепоставящи неща за България и да вземе, в края на краищата едни пари, които трябва да вземем ние, което си е също от голямо значение и много други неща. Например, ние провеждайки екскурзията правим и реклама и на други български дестинации, на предстоящи значими събития и т.н., за да имаме целогодишна заетост.

Анна Батинкова-Петкова (Пловдив, 2017-09-26)

#113

Крайно време е да защитим интересите си като екскурзоводи. Както пишат много колеги не може дори една Албания да изисква сертификат от тяхното министерство а тук никой да не го интересува каква информация се предлага на гостите на България от този и онзи.

Вълчо Семерджиев (София, 2017-09-26)

#116

Подписвам,защото контролът за лиценз на екскурзоводи е задължителен.

Екатерина Борисова (Варна, 2017-09-28)

#117

Подписвам,защото нашият труд има нужда от защита.

Таня Георгиева (Варна, 2017-09-28)

#118

Трябва да има ред.

Добромир Симов (Бургас, 2017-09-29)

#119

Подписвам защото, одобрявам петицията.

Мария Алексиева (Варна, 2017-09-29)

#124

За осъществяване на контрол от страна на туристическа полиция за защита на лицензираните ексурзоводи.

Искра Замфирова (Добрич, 2017-10-01)

#136

Подписвам, защото е недопустимо никой да не защитава интересите на екскурзоводите в България, които са единствената професионална група, работеща за изчистването на лошия имидж на страната. Подписвам с искане чиновническата каста да си свърши работата, за която й плащат данъкоплатците, в редиците на които сме същите тези екскурзоводи. Подписвам, защото ми писна все едни и същи да са изрядни - разбирай загубени, а хитреците без никакви документи, регистрации, карти и т.н. да си развяват байрака /имам предвид и родни, и чужди/.

Силвия Георгиева (София, 2017-11-10)

#142

Напълно съм съгласна с написаното в петицията .

Антония Спасова (София, 2017-12-06)

#143

искам да се спазват разпоредбите и да не сме поредните ,,шарани", платили на МТ за нищо.

Eлена Станчева (Варна, 2017-12-11)

#145

Подписвам защото държавните органи трябва да спазват разпоредбите и да защитават правата на гражданите. Защото трябва да се уважава достоинството на хората, доказали с труд, интелект и морал професионалната си квалификация на екскурзоводи.

Маргарита Панчева (Варна, 2019-12-03)

#146

Лицензиран екскурзовод съм и се сблъсквам с порочната практика, чуждестранни представители на туристически фирми да изпълняват ролята на псевдо екскурзоводи и да пътуват безпрепятствено по Черноморието ни, организирайки сами групи от клиентите на фирмите, които представляват през летния сезон. Освен това, много служители на туристически фирми от страната, без необходимото образование и практика, изпълняват ролята на "екскурзовод" пътувайки из страната и зад граница с български туристически групи. От там съдете, какво е качеството на екскурзоводското обслужване!

Емилия Пеева (Варна, 2019-12-03)



Платена реклама

Ще рекламираме тази петиция на 3000 човека.

Научете повече...