Подписка
Quoted post
Гост |
#172012-02-23 22:03Подкрепям петицията, защото: 1. Развитието на интересите и възможностите на учениците в областта на математиката може да се осъществява и във всяко средно училище (чл. 72, ал. 2 и ал. 3 от проекта на ЗПУО) – чрез разширена подготовка, която после да продължи в профилирано образование в първи и втори гимназиален етап. Оценявайки възможностите от 5 – 12 клас, предложеният от проекта на ЗПУО вариант, за обучение на талантливи деца е дори по-обширен и с повече възможности. 2. Качество на обучението по математика може да се реализира и чрез основното и средното училище. Доказателство за това са резултатите на ученици от такива училища на математически състезания и олимпиади. 3. Що се отнася до твърдението, „че математическото мислене се развива и формира от ранна възраст и изпуснатите години за специализирано обучение от пети до седми клас трудно могат да се наваксат впоследствие” - ЗПУО не позволява в училища, независимо от кой вид, различни от училища по изкуства и култура, да се осъществява специализирано обучение. 4. Определено считам, че математическите гимназии не са „търговска марка” (освен, ако те не се възприемат, като търговски дружества, но това вече е друга тема), тъй като „търговска марка” има легална дефиниция и тя определено не се отнася за училища. Държавна политика е осъществяването на качествено образование и това се извършва чрез спазване на ДОИ в училище, а не чрез наименование на училището. 5. Каква е разликата при изучаването на математика и чужди езици и защо математическите гимназии да се третират като специализирани училища? (Има ли изследвания, които доказват, че само математическото мислене се развива и формира от ранна възраст и не е ли твърде претенциозно да се говори за 10 -11г. деца с талант и “доказани интереси и възможности в областта на математиката”.) 6. В българската образователна традиция гимназиалният етап не започва в 5-ти клас. |
Отговори
Гост |
#24 Re:2012-02-23 22:19:561. Наистина ли ще се справят ли учителите от всяко средно училище? По мои наблюдения повечето от тях не могат да се справят с някои от задачите, които децата с математически способности решават още от 3-4 клас, много преди да кандидатстват и/или да бъдат приети в математическа гимназия или паралелка. 2. Успехите на децата от нематематически училища се дължат или на допълнителни извънкласни занимания, или на усилена работа на родителите с тях. Ако училището разполага с добър преподавател по математика, то си организира математическа паралелка и курсове, но тези училища са широко известни и се броят на пръсти. 3. Обучението по математика не е специализирано, то се провежда по общообразователните учебници, одобрени от Министерството, допълнителните занимания по математика надграждат, но по никакъв начин не заобикалят или прескачат държавните изисквания. 4. Не виждам по какъв начин наименованието "математическа гимназия" навява асоциации с "търговска марка". Това е просто гимназия с математическа насоченост, като и останалите предмети не се пренебрегват. Подборът на деца с талант в дадена област може да бъде само от полза и за децата, и за училищата. Нищо не пречи и езиковите гимназии да въведат такъв прием на деца с лингвистични способности. 5. Както в училищата може да има предучилищни паралелки, защо и в гимназиите да няма прогимназиални класове? |
Гост |
#53 Re:2012-02-24 00:34:30Izvinete, 4e pi6a na latinica ( v momenta nqmam druga vuzmojnost). Vie za sujalenie, ne razbirate ni6to ot matematika i nqmate absoliutno nikakva predstava kakvo govorite: kazvam vi go kato majka na 2 deca: ednoto v MG, a drugoto - v oniknoveno u4ili6te, neuspqlo da vleze v MG!!!! U4enicite ot obiknoveni u4ili6ta mogat da dostignat podobni rezultati samo s dopulnitelna podgotovka kato 6koli, 4astni uroci ili roditeli matematici. Qvno takiva kato Vas imat interesi v nalivaneto na sredstva v kursove i uroci, ili imate neuspqlo da vleze v MG dete, ili ne moga da si predstavq kakuv drug motiv bi mogul da su6testvuva! Kak normalen 4ovek s normalna suvest bi mogul da pojelae da se zakrie forma na obu4enie, kum koqto ima takuv napliv ot jelae6ti!!!!!!!!!Svur6iha li prostotiite v obrazovanieto ni, ta ste si naso4ili energiqta kum ne6to rabote6to uspe6no, kum koeto tolkova deca se stremqt!!! Samata az sum u4ila v obiknoveno u4ili6te i kogato nabliudavam deteto si ot MG se radvam ot surce za nego, i sujalqvam, 4e ne sum imala podobna vuzmojnost! li4i si, 4e ne obi4ate matematika! Ne Vi haresva da ima takiva, koito uspqvat!!! Otkude izpulzqvat takiva kato Vas: na decata na obrazovanieto da posqgat, skriti pod maskata na "razumni dovodi"? Tova li e problemut na bulgarskoto obrazovanie? Tova li e problemut, koito spuva bulgarskoto obrazovanie: su6testvuvaneto napriem v MG ot 5 klas????? Takiva kato vsi4ki podkrepili tazi podpiska, me karat bezkraino da jelaq da napusna tazi strana! Otvra6tavate me i vie i psevdorazumnite vi dovodi!!! Hora bez 4est!!!!!!!!!! |
ОТВОРЕНО ПИСМО – ВЪЗВАНИЕ В ПОДКРЕПА НА УКРАИНСКАТА ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА И ЗА ЗАПАЗВАНЕ НА КАНОНИЧНАТА СЪБОРНОСТ НА ЦЪРКВАТА ХРИСТОВА
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
Подписка против касирането на епархийския избор на кандидати за Сливенски митрополит
Петиция за импийчмънт на Румен Радев от поста президент на Република България.
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
За ефективна присъда за насилника на Джеси - Стоил Георгиев!!!
2611 Създадено: 2024-04-12
Подкрепям откриване на директни полети от Виена до Пловдив
347 Създадено: 2024-04-13
Равнопоставеност между педагог. и непедагог. специалисти в системата на предучилищното и училищното образование относно реда и условията за получаване на представително облекло
365 Създадено: 2024-04-11
Незабавно отзоваване на посланик Юрий Щерк и обяснение по официалната позиция на Р. България за конфликта в Газа
317 Създадено: 2024-04-13
Подкрепа за Розовата къща!
793 Създадено: 2024-04-07
ЗА Възобновяване на полетите на Wizz air по линията Варна-Ларнака и Ларнака-Варна
694 Създадено: 2024-03-31
„Изграждане на обект за складиране и обработка на СЖП от селскостопанска дейност“
82 Създадено: 2024-04-18
Запазване на професия: Маникюр, педикюр , ноктопластика
697 Създадено: 2024-04-06
Пълна забрана на рекламите на хазарт в България
6147 Създадено: 2024-02-21
Доживотен затвор за убиеца на Димитър Малинов и присъда, предвидена за съучастие в убийство на лицата Валентин и Борислав Динкови
6320 Създадено: 2023-08-01
ЗА увеличаване на паричното обезщетение за отглеждане на дете през втората година и обвързване на обезщетението за отглеждане на дете през втората година на майчинството с размера на минималната работ
5846 Създадено: 2023-11-09
Да спасим децата от хазарта! За забрана на рекламата на хазарт
10688 Създадено: 2022-12-02
Втора категория труд за учители,лекари и медицински сестри
6779 Създадено: 2022-12-05
За изграждане на обособена кучешка площадка в Североизточна част ж. к. Кайсиева градина
30 Създадено: 2024-04-08
Публичност на процеса на управление на културното наследство
48 Създадено: 2024-04-01
Петиция против подписването на договор от страна на Република България със Световната здравна организация (СЗО).
22216 Създадено: 2022-02-02
Застанете на страната на свободата: Спрете експулсирането на политическия дисидент Абдулрахман ал-Халиди в Саудитска Арабия
897 Създадено: 2024-03-04
Спрете неправомерните отнемания на автомобили: Защитете правата на собствениците на автомобили
34 Създадено: 2024-04-01
Петиция за къси гащи в училище Иван Вазов град Плевен
7 Създадено: 2024-04-15
Петиция срещу билбордите със сатаната
137 Създадено: 2024-04-01