Подписка


Гост

/ #17

2012-02-23 22:03

Подкрепям петицията, защото:
1. Развитието на интересите и възможностите на учениците в областта на математиката може да се осъществява и във всяко средно училище (чл. 72, ал. 2 и ал. 3 от проекта на ЗПУО) – чрез разширена подготовка, която после да продължи в профилирано образование в първи и втори гимназиален етап. Оценявайки възможностите от 5 – 12 клас, предложеният от проекта на ЗПУО вариант, за обучение на талантливи деца е дори по-обширен и с повече възможности.
2. Качество на обучението по математика може да се реализира и чрез основното и средното училище. Доказателство за това са резултатите на ученици от такива училища на математически състезания и олимпиади.
3. Що се отнася до твърдението, „че математическото мислене се развива и формира от ранна възраст и изпуснатите години за специализирано обучение от пети до седми клас трудно могат да се наваксат впоследствие” - ЗПУО не позволява в училища, независимо от кой вид, различни от училища по изкуства и култура, да се осъществява специализирано обучение.
4. Определено считам, че математическите гимназии не са „търговска марка” (освен, ако те не се възприемат, като търговски дружества, но това вече е друга тема), тъй като „търговска марка” има легална дефиниция и тя определено не се отнася за училища. Държавна политика е осъществяването на качествено образование и това се извършва чрез спазване на ДОИ в училище, а не чрез наименование на училището.
5. Каква е разликата при изучаването на математика и чужди езици и защо математическите гимназии да се третират като специализирани училища? (Има ли изследвания, които доказват, че само математическото мислене се развива и формира от ранна възраст и не е ли твърде претенциозно да се говори за 10 -11г. деца с талант и “доказани интереси и възможности в областта на математиката”.)
6. В българската образователна традиция гимназиалният етап не започва в 5-ти клас.