Подписка

Свържете се с автора на петицията

Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията Подписка


Гост

#1

2012-02-23 20:26

Няма да се подпиша.Съжалявам, Красимира.Не мога да подкрепя това безумие да се съсипва нещо доказано работещо.
Милена Дамянова

#2

2012-02-23 20:53

В заглавието могат да бъдат включени и спортните училища, училищата по изкуствата и културата, които запазват своя ранен прием и имат специален статут. Против съм крилата на талантливите деца да бъдат подрязвани, за да останат пълни ОУ-тата и СОУ-тата. Може на авторката да не й се иска, но до момента МГ и ПМГ са доказали, че предлагат качествено образование. Ако на нея, общообразователното училище на детето (децата) й, й допада нека да си ги държи там, но да не призовава за създаване на пречки пред талантливите деца.

Гост

#3

2012-02-23 20:58

Не подкрепям! Тезата е зле развита и пълна с противоречия! Ясно личи личен мотив.

Гост

#4

2012-02-23 21:01

Това е петиция,която е повече от смешна;петиция ,която се подиграва с талантливи деца,полагащи старание и труд,може би в пъти повече от човека,осмелил се да пусне такова безобразие!!!
ЗАСРАМЕТЕ СЕ!

Гост

#5

2012-02-23 21:06

Мишонке, ти ли си пиле варненско? :)))

Гост

#6

2012-02-23 21:11

И се наричате учител.

Гост

#7

2012-02-23 21:14

Тя не е просто учител. Тя е директор на училище. Не ме разбирайте погрешно, нямам нищо против селските училища, освен че новият проектозакон може би ги облагодетелства незаслужено. Но не мисля, че един математически талант ще се развие по-добре в ОУ " Васил Левски", отколкото в ОМГ „Акад. Кирил Попов” например.


Гост

#8

2012-02-23 21:15

Петицията наистина ли е направена от директорката на училището от с.Караджово или от подставено лице?

Гост

#9

2012-02-23 21:16

Директор и учител-ако има малко съвест-трябва да си подаде оставката,след такава позиция,и да се скрие някъде.

Гост

#10

2012-02-23 21:19

Това просто е грозно.

Гост

#11

2012-02-23 21:19

Такива хора очевидно смятат, че децата са инструмент за запазване на училището, а не че училището трябва да работи в полза на децата. Срам и позор!

Гост

#12

2012-02-23 21:22

Това вероятно е бъзик с екзалтираните МГмами. :D Макар че няма смисъл. Тяхната кауза е загубена.

Гост

#13

2012-02-23 21:32

Това училище не е ли ОУ? Ако децата след 4-ти клас отиват в МГ е много възможно да го закрият.

 

ПП. "Дискриминация" от Уикипедия:

"Дискриминация има тогава, когато е налице официално или неофициално разделяне на хората в отделни групи по някакъв техен общ признак, при което им се дават или отнемат дадени права, задължения и възможности, според групата към която принадлежат. Отношението към хората от различни групи трябва да е различно, неравноправно и нерационално.

Разделянето на хората в групи по даден рационален признак не е дискриминация."

"Установяването на специално отношение според личностни качества (като лични постижения, умения или опитност) не се считат за дискриминация."

Евелина Алексиева

#14

2012-02-23 21:32

"Обидно е да се смята, че качествено образование за учениците от V до VІІ клас може да се предлага само в математически гимназии. А основните и средните непрофилирани училища не предлагат ли качествено образование?"

Стремежът на децата за прием в едно учебно заведение е истинската оценка за неговото качеството.
Когато едно училище докаже своята ефективност, нормално е то да стане най-желаното за всички. И дайте да го забраним, за да могат другите да станат и те "качествени", това ли е пътя? Като спъваме развитието на умните и надарените, това прави ли ни по-умни????
Не подкрепям Вашата петиция и не изразявам мнение анонимно!

Гост

#15

2012-02-23 21:51

Само дрогиран измекяр може да започне такава петиция ..........................

Гост

#16

2012-02-23 21:53

Г-жо Директор, нямам нищо лично против Вас, но виждам, че имате цифром и словом 8 (осем) преподаватели в прогимназиален курс, един преподава едновременно история и география, друг - български, руски и трудово...
Моделът сигурно е чудесен за населеното място, в което се намирате, но нали не смятате, че това има предвид министърът под "европейско образование"?


Гост

#17

2012-02-23 22:03

Подкрепям петицията, защото:
1. Развитието на интересите и възможностите на учениците в областта на математиката може да се осъществява и във всяко средно училище (чл. 72, ал. 2 и ал. 3 от проекта на ЗПУО) – чрез разширена подготовка, която после да продължи в профилирано образование в първи и втори гимназиален етап. Оценявайки възможностите от 5 – 12 клас, предложеният от проекта на ЗПУО вариант, за обучение на талантливи деца е дори по-обширен и с повече възможности.
2. Качество на обучението по математика може да се реализира и чрез основното и средното училище. Доказателство за това са резултатите на ученици от такива училища на математически състезания и олимпиади.
3. Що се отнася до твърдението, „че математическото мислене се развива и формира от ранна възраст и изпуснатите години за специализирано обучение от пети до седми клас трудно могат да се наваксат впоследствие” - ЗПУО не позволява в училища, независимо от кой вид, различни от училища по изкуства и култура, да се осъществява специализирано обучение.
4. Определено считам, че математическите гимназии не са „търговска марка” (освен, ако те не се възприемат, като търговски дружества, но това вече е друга тема), тъй като „търговска марка” има легална дефиниция и тя определено не се отнася за училища. Държавна политика е осъществяването на качествено образование и това се извършва чрез спазване на ДОИ в училище, а не чрез наименование на училището.
5. Каква е разликата при изучаването на математика и чужди езици и защо математическите гимназии да се третират като специализирани училища? (Има ли изследвания, които доказват, че само математическото мислене се развива и формира от ранна възраст и не е ли твърде претенциозно да се говори за 10 -11г. деца с талант и “доказани интереси и възможности в областта на математиката”.)
6. В българската образователна традиция гимназиалният етап не започва в 5-ти клас.

Гост

#18

2012-02-23 22:04

Тази жена нещо не е в ред.
Даскала
Гост

#19

2012-02-23 22:05

Съдържанието и съвпада с мои професионални разсъждения и притеснения. По различни начини в новия проект за закон става така, че нашите, основни, средищни, селски училища ще бъдат "разностранно" ощетени. Да не кажа и друга дума! Възможността за Обединени училища е добро пожелание, но реализацията и относно задържане и намиране и на други ученици, необходими като нормативни изисквания ще ни затруднят безкрайно! Нека в МГ отиват деца с интереси, но няколко години по-късно!

Тази публикация е изтрита от автора на петицията. (Покажи подробности)

2012-02-23 22:05



Гост

#21 Re:

2012-02-23 22:08

#7: -

Нека е в ОМГ, но образованието от V до VІІ клас е прогимназиален етап, а не гимназиален.


Гост

#22

2012-02-23 22:18

Петицията е несъстоятелна и несериозна.
Милена Дамянова

#23 Re: Re:

2012-02-23 22:19

#20: - Re: Не преча на талантите и ни най-малко не искам да възпрепятствам развитието на децата. Единственото нещо, против което съм, е желанието на МГ да се нарича МГ, а да има прием от V клас. Може би е по-приемливо да се внесе предложение в проекта за закон за предучилищното и училищното образование да има вид училище от V до ХІІклас. Но гимназия с прием от V-ти не мислите ли, че е дискриминация спрямо останалите видове гимназии?

Аз съм за ранно профилиране на децата, не само в МГ. Но просто към момента всички останали гимназии са пасивни, независимо, че според сега действащия ЗНП също биха могли да приемат деца след 4 клас. Защитаваме МГ и ПМГ, защото единствено те ( и ограничен брой хуманитарни гимназии-в момента има и такива с прием след 4 клас, даже едната е национална) във времето са направили нещо,което е доказано качествено и работещо. Гимназиите в Германия също се наричат гимназии, но приемат от 5 клас. Може би, като директор на основно училище, не сте прочели целия проектозакон, а само онази част, която пряко засяга основните училища. Прочетете проекта. Ще видите в кой клас се предвижда да започне профилираната подготовка в гимназиите и колко точно време ще продължи. България просто ще се сбогува с успехите си на международната сцена в областта на природоматематическите науки. И не само това. Много деца, които имат дадености в една или друга област ще могат да ги развиват едва в 10-11 клас. В проекта са предвидени училища V-ХІІ клас - спортните. Ако се поинтересувате малко повече, ще разберете и колко време и усилия би струвала една пререгистрация. Но едва ли има смисъл да Ви убеждам. Много по-лесно е да си против нещо, което ти " краде" учениците, отколкото да подкрепиш идея, която може би ощетява ръководеното от теб учебно заведение, но дава страхотна възможност на децата. Вие сте взели своето решение. Жалкото е, че много ограничени хора мислят като Вас.


Гост

#24 Re:

2012-02-23 22:19

#17: -

1. Наистина ли ще се справят ли учителите от всяко средно училище? По мои наблюдения повечето от тях не могат да се справят с някои от задачите, които децата с математически способности решават още от 3-4 клас, много преди да кандидатстват и/или да бъдат приети в математическа гимназия или паралелка.

2. Успехите на децата от нематематически училища се дължат или на допълнителни извънкласни занимания, или на усилена работа на родителите с тях. Ако училището разполага с добър преподавател по математика, то си организира математическа паралелка и курсове, но тези училища са широко известни и се броят на пръсти.

3. Обучението по математика не е специализирано, то се провежда по общообразователните учебници, одобрени от Министерството, допълнителните занимания по математика надграждат, но по никакъв начин не заобикалят или прескачат държавните изисквания.

4. Не виждам по какъв начин наименованието "математическа гимназия" навява асоциации с "търговска марка". Това е просто гимназия с математическа насоченост, като и останалите предмети не се пренебрегват. Подборът на деца с талант в дадена област може да бъде само от полза и за децата, и за училищата. Нищо не пречи и езиковите гимназии да въведат такъв прием на деца с лингвистични способности.

5. Както в училищата може да има предучилищни паралелки, защо и в гимназиите да няма прогимназиални класове?


Anonymous

#25 #20

2012-02-23 22:20

Не преча на талантите и ни най-малко не искам да възпрепятствам развитието на децата. Единственото нещо, против което съм, е желанието на МГ да се нарича МГ, а да има прием от V клас. Може би е по-приемливо да се внесе предложение в проекта за закон за предучилищното и училищното образование да има вид училище от V до ХІІклас. Но гимназия с прием от V-ти не мислите ли, че е дискриминация спрямо останалите видове гимназии?