Не на премахването на Информатиката и ИТ в средното образование

Тази публикация е изтрита от автора на петицията. (Покажи подробности)

2015-11-07 15:22


Тази публикация е изтрита от автора на петицията. (Покажи подробности)

2015-11-07 15:25


прост шофьор

#128 Re: Re: Re:

2015-11-07 23:54

#8: Друг учител - Re: Re:  

 Докато вие се карате,младежите ще продължават да гледат порно.Не съм аз човека който ще реши проблемите,но искам да ви кажа на всички Вас-МОЛЯ ВИ НЕ СЕ ОТКАЗВАИТЕ ОТ НАС!!!


Гост

#129

2015-11-08 10:22

Информационните технологии са от изключително значение за професионалната реализация на младите хора във всяка една област на живота.Тяхната роля все повече нараства и съкращаването на часове ще доведе до затруднение в реализацията им на по късен етап.

Гост

#130

2015-11-08 12:41

Защото според мен е важно докато се учи средно образование, човек да развие поне малко логическо и анализаторско мислене. Даже и на човек въобще да не му се отдава, то може да си извлече доста поуки и дори да открие призванието си.

Гост

#131

2015-11-09 00:34

Образованието не трябва да се разбутва.

Гост

#132

2015-11-09 08:01

Подписах, защото смятам, че това е поредният пирон в ковчега на българското образование.

Гост

#133

2015-11-09 13:08

Убедена съм, че "прекрояването" на учебните програми се прави от хора, които не влизат в класните стаи всеки ден и не знаят с какво се сблъсква българския учител и от какво се нуждае системата на образованието изобщо. Нека и бизнеса да каже от какво има нужда. Дали това, че се предвижда в пети клас да се сваля учебен материал от седми и с какво това ще подобри знанията на учениците, които и без това нямат мотивация за учене. Или изведнъж първокласниците трябва да се учат да пишат sms вместо по цял час да си играят игрички на телефона. От реформа има нужда и в това съм убедена, но ако само ще задълбочава проблемите, по-добре да не се прави въобще.
Русев

#134

2015-11-11 12:05

Твърдо против. 

Предлаганата петиция е необоснована с факти а само с пожелания. Не е направен анализ нито финансов нито на ефективноста на предложението. Със същия ефект може да се подпишете и под петиция за раздаване на 100 хил лева на всеки завършил студент. Всички ще я приемем и после ще се чудим откъде да вземем пари.

Обучението по ИТ не е ефективно защото:

 - изисква огромен ресурс както за подготовка на преподаватели, така и за материална база. Това е recurrant cost не е еднократен. 

  - Повечето деца нямат интерес от този предмет. Защо да наливаме пари там където няма смисъл

  - В различните професии има различни нужди от знания в ИТ - няма толкова малко общо кратно което да се изучава от всички 

  - ако приемем тезата че има смисъл и все пак се намерят сериозни пари (макар и да няма учители) то тогава въпросът ми е от кои предмети ще се реже - отворете програмата и помислете. Преди да кажете нека режем от математика, физика, биология и т.н помислете. Хорариумът на часове които трябва да се направят за университетите в чужбина е определен. Смъкнете ли тези часове под определена граница Вашите деца автоматично няма да могат да кандидатсват в редица специалности в тези университети

  - ИТ е строго специализирано и профилирана дейност. С нея най добре да се занимава браншовата организация и да не вменява на МОН излишни отговорности за които МОН не е подготвена.

Ето едно реално и работещо решение - вместо да се наливат неефективно пари през държавата във образование по ИТ което няма никакв шанс да стане нито ефективно нито ефикасно то нека ИТ браншът да заложи на това което може да направи най-добре - онлайн платформа за свободноизбирателно обучение. Много добър приемерhttp://ucha.se. Защо ако мога да попитам ИТ браншът у нас се опитва да вмени на друг (МОН) управлението на своето бъдеще? Не е ли това дефакто признание че самият бранш не знае какво иска а още по-малко как да го направи?

ПС Пишещият тези редове е софтуерен специалист с добър опит в управление на проекти. 

DK

#135 Re:

2015-11-11 16:37

#134: Русев -  

 Русев, отдавна не сте бил в училище - базата е много добра, а преподавателите са подготвени. Аз лично съм такъв преподавател, със завършена магистратура информатика, със стаж и с ученици, които са класирани на челни места в национални олимпиади по информатика и ИТ! А училището, в което работя е езикова гимназия! 

Затова, хайде първо да помислите, преди да отправяте обиди към преподавателите и разбира се, посетете едно обикновено училище за да огледате базата!

Teachers IT
Авторът на тази петиция

#136 Re:

2015-11-11 20:13

#134: Русев -  

Господин Русев,
петициите не са средство за финансова обосновка. Колкото до ефективността - за това говорят постиженията на нашите ученици, които печелят призови места на международни олимпиади, както и последващата им реализация в престижни университети и фирми.
Ресурсите, които обезпечават обучението по ИИТ, вече са налице. Те бяха предоставени по Опреративна програма "Информационни и комуникационни технологии (ИКТ) в образованието", а също и с усилията на иновативно мислещи директори на училища. Добре подготвени учители също вече има предостатъчно - явно не сте прочели внимателно изложението на петицията. Личи си, че отдавна не сте имали допирни точки със сферата на образованието.
Напълно неясно остава на какви проучвания се основава Вашето абсолютно невярно твърдение, че децата нямат интерес към този (кой?) предмет, както и за какво рязане на часове говорите, защото ние не искаме това. ИТ биха могли да бъдат строго специализилани, ние обаче имаме предвид абсолютно задължителния минимум, над който всеки ще може да надгражда избирателно.
Говорим за дигитална грамотност, която е част от функционалната грамотност, господине!


Гост

#137 Re:

2015-11-13 19:12

Едва ли..... ами да рисува ме или пеем.....това не е ли губене на време.....

 

 


Гост

#138

2015-11-14 05:37

Абсурдно е, във време когато технологиите се развиват с такива темпове, вместо да се увеличават часовете по информатика и информационни технологии, те да се намаляват.

Гост

#139

2015-11-14 12:54

Защото смятам , че IT обучението е от изключително значение за бъдещето на нашите деца ....ако искаме те да са добре информирани и конкурентно способни на пазара на труда ...

Гост

#140

2015-11-15 06:08

Защото е необходимо и на малките деца да се дават под достъпна форма знания по информационни технологии. Моите 33 шестгодишни деца с програмата "Вики и Ники" си влизат в Интернет пространството и там играят забавни игри по различни теми, което допълнително облекчава усвояването на определени знания и го прави по забавен за тях начин. А информацията, която получават е несравнима по обем, ако се дава на хартиен носител. Ползите са много, разбира се, без да се прекалява във времето.

Гост

#141 Re:

2015-11-15 16:27

#1: -  

 Аз го направих! 


Гост

#142

2015-11-15 16:59

Не е редно да се премахват предмети в сферата на информационните технологии. Те са бъдещето. Нужно е поне за обща култура и елементарни познания

Гост

#143

2015-11-16 11:13

Обществото се нуждае от компютърна грамотност!
Ето един потресаващ пример:
Преди около 6 години във фоайето на Автогара Търговище поставиха терминал, който да указва рейсовете в областта, както и преминаващите през тази автогара автобуси. За съжаление доста скоро управата премахна това съоръжение, ЗАЩОТО НЯМАШЕ КОЙ ДА ГО ИЗПОЛЗВА! ХОРАТА СЕ ОКАЗАХА АБСОЛЮТНО НЕГРАМОТНИ!!!!

Гост

#144

2015-11-16 19:45

Разминаването между думи и дела на МОН.
От една страна се заявява като стратегическа ДЪРЖАВНА цел Република България - страна бедна на природни ресурси - да залага на съвременните информационни технологии.
От друга страна тази НЕРАЗУМНА, лишена от всякакви основания идея - премахването на Информатиката като учебен предмет.


Гост

#145

2015-11-23 17:21

НЕ МОЖЕ във времето на компютърните технологии да се намалят часовете, дори трябва да се увеличат!!!

Гост

#146

2016-09-16 13:44

Много точно обяснение на необходимостта от бъдещи програмисти и дигитално грамотни личности.