Не на премахването на Информатиката и ИТ в средното образование


Гост

#1

2013-12-09 13:21

Гласувам "ЗА", защото ми пука.

Гост

#2

2013-12-09 15:07

Гласувам "Да", защото смятам, че компютрите трябва да се използват грамотно и в пълните им възможности!

Гост

#3

2013-12-10 08:50

...

Гост

#4

2013-12-10 15:10

Подкрепям колегите.Надявам се Министерството да постъпи компетентно и отговорно,като промени решението си!
Учител

#5

2013-12-10 16:32

Какво се случва в момента в часовете по информатика и информационно технологии?!? Масово се гледа порно, играе се на игри и се разглеждат социалните мрежи. От къде идва този проблем - от това че 90% от учителите по информатика и информационни технологии са абсолютно некомпетентни да преподават тези учебни предмети. Докато не се намерят колеги, които да преподават качествено и тези учебни часове да се водят на ниво, и бройката часове в момента е много. Гореспоменатите умения учениците и сами в къщи си ги придобиват!!!

Гост

#6

2013-12-10 16:51

Това е безумие от страна на МОН
Петя

#7 Re:

2013-12-10 17:44

#5: Учител -

Извинявайте много, ама за некомпетентни учители си има директори и инспектори. А има и такива луди като мен, които постоянно карат учениците да работят и повярвайте ми, много ги марзи да мислят,а информатиката поне на това може да ги научи.

Друг учител

#8 Re: Re:

2013-12-10 17:53

#7: Петя - Re:

Не знам дали учениците ги мАрзи да мислят, но всички знаем, че учители по трудово за два дена се преквалифицираха и станаха "специалисти" по ИТ. Всички знаем, че нито директори, нито инспектори могат да махнат некадърниците. Затова часовете по ИТ и информатика, които всички наричат с едно общо име ИНФОРМАТИКА, са като часовете по физическо. Никой не гледа на тях като на сериозен учебен предмет. Колегата #5 е абсолютно прав.

Учител по ИТ и Информатика

#9 Re:

2013-12-10 17:59

#5: Учител -

Това е много тенденциозно и необоснованомнение! Учениците не знаят изобщо необходимото за бързо и компетентно справяне със поставена практическа задача! Ние създаваме умения и компетенции, които ще се надграждат цял живот! А наистина има некомпетентни учители пи Информатика и ИТ, защото са назначени хора без необходимата квалификация или се допълват часове на колегите по Математика, които не могат да предават добре предмета ИТ.


Гост

#10

2013-12-10 18:11

Не трябва да допускаме това!
Учител 5

#11 Re: Re:

2013-12-10 18:34

#9: Учител по ИТ и Информатика - Re:

Кой компетентен информатик ще отиде в училище, за да взима заплата от 500 лева, при положение, че в частната сфера такива специалисти взимат по 2000 лева. Това е всеизвестен факт и на директорите, и на инспекторите, затова се случва тази пародия в училищата - например бивша учителка по трудово на 60 години да преподава теми като "Обхождане на граф. Алгоритъм на Дийкстра"?!?  Да не говорим, че по тези учебни предмети класовете се длеят на групи. Справедливо ли е тези колеги да работят с по 10-15 деца, а останалите да сме с по 30 ученика в клас. По принцип съм за учеличаване на часовете по информатика и ИТ, но САМО ако се водят както трябва и от когото трябва!

Също учител

#12

2013-12-10 18:58

Ако говорите за информационните технологии 5-7 клас, ще се съглася до известна степен. Преподавам на ученици в гимназиален етап - повечето идват слабо подготвени, с нагласата, че това са часове "за отдих". Остават много изненадани, когато им се налага да учат по информатика и ИТ също толкова сериозно и упорито както по математика, български език или история например. След като проумеят това, те наистина придобиват знания, които са им нужни в живота. Една моя бивша ученичка ми каза: "Госпожо, работя точно с нещата, на които Вие ме научихте!" Ето точно затова не бива да намаляват часовете по ИТ, а да ги увеличат! Да, не всеки ще стане програмист, но има деца, които точно в тази възраст се впечатляват от информатиката и решават да се посветят на програмирането. Държа да подчертая, че не работя в математическа гимназия, нито с паралелки с такава насоченост.
А кой информатик отива да работи в училище - точно този, който е учил 4-5 години за учител по информатика и информационни технологии и иска да работи по специалността си. Учител по информатика не е еквивалентно на програмист, все пак. Да, има много колеги с преквалификация. Но това не е проблем ако подхождат сериозно към предмета. А добри и лоши учители има по всички предмети.

Гост

#13

2013-12-10 20:16

Намалиха часовете по математика ,появи се информатиката и ИТ и бе добре, а сега....та това са новите технологии в образованието,наливат се пари за оборудване на кабинети с терминални връзки ...и какъв е смисъла тогава????
учител
Гост

#14

2013-12-10 21:03

Подкрепям исканията на учителите. Това е шанс да се противопоставим на умишленото съсипване на образованието в страната ни (продължаващо повече от 20 години), криейки се зад някакви псевдореформи.

учител

#15 Re:

2013-12-10 21:20

#5: Учител -

Колега (Учител - 5), задръжте топката.... Така лесно е да плюеш, когато си анонимен... Ако влезете в час по ИТ ще се убедите колко много не им достига на учениците в познанията им по ИТ. Стига вече с този мит, че учениците знаят повече от учителите. Това не е истина. И ако някой Ви е крив то не са учителите по ИТ (най-вероятно). Това което казваш за протичането на часоветепо ИТ първо не е вярно, второ може да се отнесе за всеки друг час ползвайки телефони, таблети  и др.


Гост

#16 Re: Re: Re:

2013-12-10 21:29

#11: Учител 5

Колежке/колега/,като толкова много завиждате на преподавтелите по ИТ,че делят на групи класовете, защо не пробвате  Вие с 30 деца да водите часове в компютърна зала с 10 компютъра.Сигурна съм,че не бихте се  справил/а/.Да не говорим,че в много учелеща вече е практика да не се делят по-малките класове,например от 20 деца.


Гост

#17

2013-12-11 05:38

С две думи, това е бъдещето без поне основни познания по компютри и ИТ технологии се осакатява бъдещите поколения
Учител по ИТ

#18 Re:

2013-12-11 06:03

#17: -

Да, така е .Твърдения от сорта, че днешните деца с раждането си сядат на компютъра и се ограмотяват е невярно, защото висенето в социалните мрежи, скайп и игрите по никакъв начин не правят човек грамотен.С всяка изминала година установявам, че децата са все по-неграмотни в компютърно отношение.Не знаят как да си изпратят един имейл.И една от причините за това е, че се подценява нуждата от компютърно обучение, с оправданието, че те си знаят и си могат, а всъщност нито знаят, нито могат.Затова задължително трябва да се изучават информационни технологии през целия курс на обучение, като по-сериозната част от обучението да е в гимназиалния етап, когато децата вече започват да узряват , а информатиката развива логическото им мислене, което им е необходимо във всяка една област от живота.

Пепи

#19 Re: Re: Re:

2013-12-11 06:27

#11: Учител 5 - Re: Re:

Ами който вживее в провинцията например, големи заплати и ИТ фирми няма навсяккъде. Вместо да пишете че това не е сериозно или онова по-добре се замислете, че трябва да се промени системата и който не става за учител да не работи там. Ама е много сложно, докато директорите си правят каквото искат.


Гост

#20

2013-12-11 06:40

съгласна съм с изказаното мнение на колегите и подкрепям напълно исканията им.

Гост

#21 Re:

2013-12-11 09:17

#5: Учител -

Такова събщение може да го напише некомпетентен учител едва завършил с 3 с преписване или други начини, който не познава клавиатурата на компютъра и не знае, че има такова нещо по света. По вашата логика да върнем децата в килийното училище и да ги учим как се пише на пясък. Информационните технологии са абсолютно задължителни в средното образование най-малкото за да могат да си напишат молба. Според мен достатъчно затъпяха учениците от всевъзможните "реформи", т.е. разграждане на образованието, като се започне от 1 клас. Не е ли по-добре да се върне предишното 11 класно образование, съобразено разбира се с новите технологии, т.е. информационните технологии и единни учебници за съответния клас за цялата страна. Стига с тези "експрименти". Стига с тези делигирани бюджети. Стига с тези олигофренски изпълнения.


Гост

#22

2013-12-11 09:48

Много точно колегите са описали проблемите - информационните технологии,искаме - не искаме, са нашето бъдеще! Затова напълно подкрепям изложените тези в отвореното писмо...

Гост

#23

2013-12-11 10:03

Подкрепям исканията.Отношението към предмета е негативно от страна на директори и колеги от другите предметни единици. Болно ми е когато учениците предпочитат да пребивават в час без изисквания и реален учебен процес.
Учител по ИТ

#24

2013-12-11 11:00

Чудя се от какво се страхуват тези, които не са си показали името?! Хора, освободете се от страха си, дайте си сами тази свобода, ако искате да промените света около себе си в положителна посока!
С.Златанов
Гост

#25

2013-12-11 13:16

Подкрепям петицията изцяло, но не се учудвам на поредния опит на т.нар. "управленци" да съботират българското образование.

Премахването на Информатиката от средното образование не се случва за първи път. По възрастните от учителите вероятно ще си припомнят, че Информатика се изучава не от 20 години, а от 27 години. Информатика в средния курс се изучаваше от 1986 година, някъде до 1990,1991 г., когато бе премахната като общообразователен учебен предмет. По-късно информатиката и ИТ бяха възстановени и разширени.


Преди не много години същите дами и господа бяха тръгнали да закриват професионалното образование, днес е повече от явно, че професионално образование е необходимо.


Същото ще се случи с Информатиката и ИТ. Само след няколко години ще бъде отчетена грешка, отново ще бъдат върнати часовете, отново ще бъде градена база, отново ще се вдига шум, отчита дейност. Ние българите като, че ли сме орисани да правим всичко по няколко пъти, по трудния начин. Не съм присъствал на организираните от МОН публични обсъждания, но знам, че представителите на министерството са били некомпетентни ( меко казано) и не са взели в предвид становището на редовия учител. Явно на "управленците" ( които и да са те ) не им трябват образовани хора, със знания и умения в областта на информатиката и ИТ. Жалко.

Не съм евро-скептик, но ми се струва, че и на обединена Европа, не и трябват конкурентно способни българи.