Против спирането на трамваите по Мария Луиза

Свържете се с автора на петицията

Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията Против спирането на трамваите по Мария Луиза

Никола Петков

#1 ПРОТИВ ПЕТИЦИЯТА !

2013-06-07 12:50

... e за първи път виждам по-недообмислена и ПЪРВОСИГНАЛНА петиция!
1.Живея на на МЛ 44 до милицията откакто съм се родил (1951)и по невероятна случайност досега съм оцелял сред грохотния ТРАМВАЕН ТЕРОР! Освен нестихващия шумова синусоида между 04:30 сутринта и 01:30 през нощта, се наслагват вибрациите (дори и след уж модерното полагане на релсите върху каучук след 98 г.), дрънчащите прозорци, почти еженощните ремонти, при които сигнализацията между техника на скелето и шофьора се осъществява с чукане по камбана! (Неслучайно се шегуваме, че на МЛ се развъждат психопати)! Единственото нормално време бе когато се строеше метрото! И за наш ужас трамвая го пуснаха отново!
2. Дублирането на трамвая с метрото е разхитително скудоумие. Особено отсечката между ул. "Козлодуй" и "Алабин", където трамвая е напълно излишен! Колко ли струва - отделен въпрос!
3. Колкото за предгаровия площад - следва да се прецени дали комуникацията на кв. "Орландовци" с ЖП- и Авто-гарите е икономически и урбанистично оправдана или трамвайните площи в района да бъдат заменени с зелени пространства, а трасето на транвая да бъде продължено по ул. "Козлодуй" от бул. МЛ до бул. "Хр. Ботев" !
4. След идиотското прекъсване на естествения СЮ-диаметър на столицата по бул. "Витоша" без осигуряване на алтернатива, ако се спре трафика по МЛ между "Лъвов мост и бул. "Т. Александров", по бул. "Хр.Ботев" ще настане ад! Пешеходният "мерак" може да се задоволи със затварянето на бул. Ал. Стамболийски" между "Св. Неделя" и "Възраждане" (през 1980 г. го правиха предновогодишно, че и овце имаше!)("Т. Александров" засега е допустима алтернатива, а на "Възраждане" по "Ботев" между "Т.Алксандров" и "Стамболийски може на първо време да се организира нещо като елиптично-кръгово движение, а на второ - две нива!
5. С премахването на трамвая по МЛ между "Лъвов мост и "Халите" могат да се направят зигзаг-образни вкопавания в тротоара до 4-5-та плочка между дърветата, за косо паркиране, практически без ущърб за пешеходното движение ( в момента са изнесени тук-там маси на заведения, а да не говорим за участъка МЛ 44-50, където милиционерските коли оставят по 2-3 плочки за пешеходците, но странно протести няма!)!
6. Цитат: "Представяте ли си как ще изглежда Лъвов мост без трамваи?" - докато се строеше метрото - изглеждаше чудесно!. При това именно заради трамваите, задръстващи трафика мостът бе кощунствено обезличен с паралелните пешеходни мостоиди! А при планираното ново кръгово движение на площада трамвая хептен няма място (ако не е на различно ниво от кръговото практически го обезмисля)! Отделно - отдавна следваше да се помисли по руслата на Владайската и Перловкита реки + някои от все още "неусвоени" трасета на околовръстните и заводските ЖП линии да се построи висящ монорелсов влак по кръгово трасе!
7. В по-голямата част от градовете по света, където все още се поддържа трамваен транспорт тенденцията е центровете да се освобождават от него, а да се изнася в предградията! Е, ту-там остава, но главно като туристическа атракция, а не гръбнак на трафика!
Гергин Борисов

#2 Неадекватно планиране

2013-06-07 14:10

Бих искал да кажа, че воплите на хората, твърдящи, че Мария Луиза е важна за автомобилния трафик, се сринаха тотално по време на строителството на метрото: и сега трафикът по Мария Луиза е символичен и спокойно може да се поеме от успоредните улици и булеварди, така че Мария Луиза спокойно може да стане пешеходна улица и да се върне малко поне красотата ѝ, като се реновират трагичните фасади на някои сгради.

По въпроса за трамвая: той определено трябва да се запази, но не в този си вид: транспортната функция на трамваите по Мария Луиза е незначителна, но могат да се запазят, заради историческата си стойност, като трасето им се преформи да изглежда така, както е изглеждало в началото на 20ти век: със стълбовете на контактната мрежа в средата между коловозите и трасето да продължава така до Съдебната палата и в летния сезон по него да се пускат ретротрамваи, които ще върнат и Лъвов мост като историческа забележителност на града и ще привнесат стилът, загубен от града отдавна.

Гост

#3

2013-06-07 19:23

Изобщо не е незначителна, днес пак минах с колата и трамваите бяха пълни. Някои хора не обичат да влизат в метрото, което е по-миризливо от трамваите вътре.