Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ
Свържете се с автора на петицията
Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ
Гост |
#7512012-03-07 13:28Колко % от учениците, приети в 5-ти клас в СМГ, остават и след 7-ми клас в училището? Не повече от 60%. Какво е станало с останалите "талантливи" математици, "обичащи" математиката? СМГ трамплин към 91НЕГ, 1АЕГ, 9ФЕГ, ИЕГ и АК ли е? Как стои този въпрос в останалите МГ? Колко от учениците в МГ след 8-ми клас наистина се интересуват от математика? Колко от учениците от 5-7 клас имат интерес към математиката и притежават нужния потенциал? Има ли СОУ и ОУ с математически паралелки, в които може да се осъществи подготовката по математика на талантливи деца? На ниво ли е тази подготовка? Ученици от тези училища печелят ли национални и международни състезания? Какъв е тогава проблемът? Какво значение има къде точно се е подготвяло детето 5-7 клас, след като е получило нужната подготовка? След 7-ми клас, ако наистина има интерес към математиката, би могло да отиде в МГ. Само не казвайте, че децата, учили 5-7 клас в МГ, се представят по-добре на състезания – примери за обратното има колкото искате! |
Гост |
#752 Re:2012-03-07 13:45А същите тези деца след 7 клас къде отиват, дали си остават в кварталното СОУ? |
Гост |
#753 Re: Re:2012-03-07 14:09Отиват да се развиват според интересите си. В кварталното СОУ няма специализирана подготовка по математика или език след 7-ми клас. |
Гост |
#7542012-03-07 14:26"Човек не трябва да взима чуждото, нито да му отнемат неговото" Платон ........................ |
Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)
2012-03-07 14:53- Date of removal: 2012-03-07
- Причина за премахване:
Гост |
#756 Re:2012-03-07 14:54Вие май изобщо не разбирате как стоят нещата от гледна точка на "умното" дете. Та вие отричате възможността да съществуват деца с интерес към математиката след 7-ми клас, само защото не познавате такива :)) Вие очевидно не сте минали през МГ, щом виждате преразпределението след 7-ми клас като текучество и аргумент срещу МГ–тата. Нека да ви помогна да видите другата гледна точка: Паралелките 5-7 клас са предпочитани, защото осигуряват силна среда и предоставят качествено образование. Децата които са много добри по математика обикновенно са силни ученици и по другите предмети (защото притежават добри аналитични способности и умеят да откриват логиката, а не се стремят просто да зазубрят материала). Фактът, че тези паралелки са предпочитани както от деца които имат амбиции и интереси към математиката, така и от такива, които са просто силни ученици и искат да учат сред други силни ученици, не означава, че първата група не съществува! Нито, че от паралелките няма полза! Означава , че умните деца с хуманитарна насоченост от тази възрастова група към момента нямат равностойна алтернатива, отговаряща на интересите им. В СОУ тези деца са абонирани за 6-цата без да правят каквото и да е, и се тъпче на един и същи материал, защото има деца, които са глупави или незнаещи. Вместо да ликвидирате паралелките 5-7 клас в МГ, създайте възможност и училища с друг профил да имат профилирани паралелки СЛЕД ИЗПИТ! Подготовката по математика в СОУ/ОУ все още не е алтернатива на тази в МГ. Може да има еденични примери за успешно представяне на някое състезание, но това нищо не доказва. Как ми се иска правото да публикуваш пост да е обвързано с някаква логическа задачка от трети клас - да спориш с хора, които не разбират понятия като пример и контрапример, статистика, необходимо и достатъчно условие е ужасно досадно! |
Гост |
#757 Re:2012-03-07 15:43Само не казвайте, че децата, учили 5-7 клас в МГ, се представят по-добре на състезания – примери за обратното има колкото искате! Не, няма примери колкото искаме. Има отделни изключения.Ето един линк към реалната картинка при един от силните турнири: https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxlc2VuZW5tdHxneDozOGIxODFhYzY3YzY2ZDE2 А това, че 40% от децата напускат МГ и отиват другаде значи, че ЦЕЛИ 60% остават да учат математика. Което е много добър процент. |
Гост |
#758 Re: Re:2012-03-07 16:12
А да сте чули някой родител да каже, че детето му не е умно? Тогава за каква гледна точка говорим? На чие дете? Тъпче се на един и същ материал ли? Погледнете на сайта на МОМН допуснатите до национални кръгове на олимпиадите по различните предмети и ще видите, че това съвсем не е така. Единствено на олимпиадата по математика болшинството от учениците в 7-ми клас са от МГ. На олимпиадата по физика половината са от СОУ и ОУ, а на останалите олимпиади почти няма ученици от 7-ми клас от МГ. Та, значи, и в СОУ и ОУ учат силни ученици, а май и подготовката там по всички предмети е на ниво, докато в МГ подготовката по математика е на ниво (не навсякъде обаче), но по останалите предмети явно не е така. Такива изводи си правя аз, гледайки класиранията. Във всяко училище има и добри, и лоши ученици. Същото важи и за учителите. След 7-ми клас има деца с интерес към математиката, но не са много. След 10-ти клас пък са направо смешно малко.
|
Гост |
#759 Re: Re:2012-03-07 16:21А дали тези 60% остават заради математиката или поради друга причина (защото не са приети в ЕГ например...). Всички от оставащите ли успяват да се справят след 7-ми клас, всички ли научават математика на високо ниво? Не! Примери има много! ЗМС, Шумен... за всеки клас (5-7) поне по едно-две призови места за деца от СОУ. Това не е никак малко на фона на броя участници от МГ! Да, този турнир е един от силните, но в него участниците са 8-12 клас от МГ. Говорим за 5-7 клас – там картинката не е такава. |
родител на дете, което пее много фалшиво |
#760 Re: Re: Дали едно дете на 10 години може само да прецени какво го влече?2012-03-07 16:40#746: - Re: Дали едно дете на 10 години може само да прецени какво го влече? Явно не сте ме разбрали. Децата ,които имат подчертан интерес към математиката, затова скучаят в часовете ,защото търсят задачи ,които да са предизвикателства за тях, а не задачи само с бакалски сметки каквито са в сегашните учебници и ако отворите сборници ще видите задачи уж за 6-7 клас , а на състезания се дават и на третокласници и разликата знаете ли каква е? Седмокласник я решава тази задача със система уравнения и изписва по един лист без да се налага да мисли ,а третокласника я решава с логическо мислене или по рачешкия начин на един ред без никакви хиксове и игреци. Така че, който е ходил по състезания се е убедил в това и ми е чудно че учители пишешти тук не са се още убедили, което за мен е много притеснително. |
Гост |
#761 Re: Re: Re:2012-03-07 16:42Олимпиадите много често съвпадат по дати, а и е изморително да се явяваш навсякъде. Затова децат си слагат приоритети и е нормално в МГ да избират математика и физика. Пък и целта нали е да има избор? Който предпочита СУ - да заповяда. Който предпочита МГ - да не му се затваря тази врата. Това е духът на темата. |
Гост |
#7622012-03-07 16:54За всички ограничени мозаци, темата е за 5-7 клас, като цяло нивото на образованието е по-високо в МГ и ми е ясно че всеки, които не смята така не учил в МГ или децата му не са учили в МГ. Примера, че по другите предмети(!= математика) не са на парви места, не знячи че образованеито не е на ниво все пак МГ-атата в страната са в пати по мако от останалите училища... МГ-тата са най=добрите училища 5-7 клас, защото подготвят на високо ниво учениците си, който в последствие си избират да учат в 8 клас в езикова, математическа или друга гимназия. Повтарям тук ен става дуам за образование след 7 клас и статситически може да се докаже, че МГ-тата дават наи високото ниво на образование. Тези, които смятат, че това не е вярно, или не мислят логично и дават частни примери, или подхващат демата за гимназиите след 8 клас, затова МОЛЯ ВИ помислете добре преди да давате коментари и аргументирайте мнението си, а не просто да говорите празни приказки за спорта. |
Гост |
#763 Re: Re: Re: Дали едно дете на 10 години може само да прецени какво го влече?2012-03-07 16:58Да, ама не! Как с логическо мислене едно дете в 3-ти клас ще решава задачи от учебника за 7-ми клас? Как ще решава с логическо мислене или "рачешки метод" уравнения, неравенства или геометрични задачи? На кое състезание на третокласници се дават задачи за 7-ми клас? Седмокласник няма как да решава задачи със системи уравнения, защото те се учат втори срок на 8-ми клас! (Е, може да има 2-3 изключения на випуск). Погледнете първо учебниците и сборниците за 7-ми клас и тогава пишете врели-некипели! А вие да не би да искате специално за вашето дете да напишат учебник по математика? В МГ 5-7 клас се учи по учебници, по които учат и в ОУ, и в СОУ. По-различни задачи се решават само в часовете по СИП. Такива задачи се решават и на курсовете на СМГ. Тогава вашето дете ще скучае и в МГ 4 часа седмично (в часовете по математика ЗП). В много ОУ и СОУ също има СИП математика и там се решават задачи, различни от математика ЗП. В осми клас в ОУ, СОУ и МГ също се учи по едни учебници. Скука няма за децата в МГ, някои от тях вече не могат да се справят с материала с лекотата, с която са се справяли до 8-ми клас. Шестиците вече не са толкова много (като годишна оценка). След 8-ми клас намаляват още повече. |
Гост |
#764 Re: Re: Re:2012-03-07 17:05Та, значи, и в СОУ и ОУ учат силни ученици, а май и подготовката там по всички предмети е на ниво, докато в МГ подготовката по математика е на ниво (не навсякъде обаче), но по останалите предмети явно не е така. Ето един интересен линк: http://new.sliven.net/web/rio-sl/rioup/aktuall/230611/RIO%20rezults%202011.pdf Отидете на страница 26 и ще видите класиране за цялата страна по представяне (осреднено за всички изпитни дисциплини) на НВО след 7 клас. Няма да правя коментар, но искам само да обърнете внимание и на бройката участници. Що се отнася до състезанията по математика - ето линкове към класирането на националния кръг на най-масовото състезание - Европейско кенгуру: http://www.math.bas.bg/smb/kenguru/2011/kengnaz_2011_6.pdf http://www.math.bas.bg/smb/kenguru/2011/kengnaz_2011_8.pdf И тук няма да коментирам. |
Гост |
#765 Re:2012-03-07 17:06И кое ви кара да мислите, че като "цяло нивото на образование е по-високо в МГ" 5-7 клас? Фактите сочат точно обратното! Първенци в олимпиадите по всички предмети (без математиката) са деца от ОУ и СОУ. Следователно общата подготовка там е на по-високо ниво! По математика първенството е на МГ. В МГ в 5 клас трябва да се приемат само деца с интерес към математиката, а не такива, които търсят по-добра среда, по-добра обща подготовка, безплатна подготовка по математика за изпита след 7 клас или ... Бог знае какво. |
Гост |
#766 Re: Re: Re: Re:2012-03-07 17:11http://www.math.bas.bg/ch/2011/dm09.htm http://www.math.bas.bg/salabashev/htm/2011_11.htm http://www.math.bas.bg/salabashev/htm/2011_6.htm http://www.math.bas.bg/ch/2011/sh06.htm http://www.math.bas.bg/ch/2011/ya06.htm http://www.math.bas.bg/ch/2011/hs12.htm – и тези учат в ПМГ, ама май от ГПЧЕ имат по-добри резултати. http://www.math.bas.bg/ch/2011/vt09.htm http://www.math.bas.bg/ch/2011/vc06.htm http://www.math.bas.bg/ch/2011/gb06.htm http://www.math.bas.bg/ch/2011/gb07.htm http://www.math.bas.bg/ch/2011/gb08.htm http://www.math.bas.bg/ch/2011/gb09.htm http://www.math.bas.bg/ch/2011/gb11.htm А това тук е още по-интересно: http://www.math.bas.bg/ch/2009/pl07.htm http://www.math.bas.bg/ch/2009/pl06.htm Деца от МГ (5-7 клас) имат по-ниски резултати от деца от ОУ и СОУ. |
Гост |
#767 Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 17:24Какво трябва ни кажат всички тези линкове? |
Гост |
#768 Re: Re:2012-03-07 17:27Нивото на образованието е високо в смисъл, че 1 клас има по високо ниво отколкото клас не в МГ, а не че са супер добри по биология примерно . Не говоря за частни случаи. Подготовката за изпитите след 7 клас е на по високо ниво и специално за СМГ мога да кажа ,че по време на сипове се учат задачи и за по-горни класове. А примерите които дават хората за математически състезания не са мн коректни, защотото повечето дават примери за съзстезания от средно ниво- математически турнир, кенгуро, салабашев черноризец храбър и т.н. Като ще давате примери опитаите с по-серизоните състезания от типа на есенен и зимен турнир, националната олимпиада 3 кръг и международни състезания. |
Гост |
#769 Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 17:28Всички тези файлове вече ги четохме в смешната ви подписка, която не е мръднала 2 дена. За хората, които разбират от математика има само четири наистина значими състезания:Зимни математически състезания, Есенен математически турнир,Пролетен математически турнир и национален кръг на олимпиада по математика.Всичко останало е художествена самодейност. |
Гост |
#770 Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 17:32За хората, които разбират от математика има само четири наистина значими състезания:Зимни математически състезания, Есенен математически турнир,Пролетен математически турнир и национален кръг на олимпиада по математика.Всичко останало е художествена самодейност Да де, ама тази година няма да има Зимни. Зимните ще станат Пролетни. И смея да добавя националния кръг на ЕК - там задачите са на изключително високо ниво. Иначе по-горе (пост 757) дадох инк към Есенния математически турнир - тотана доминация на МГ. |
Гост |
#7712012-03-07 17:32Смятам, че агресията към математическите гимназии е стъпка към нивелиране и обезценяване на държавното образование. Ориентацията е към модел, който активно и създава, и възпроизвежда социални неравенства. |
Гост |
#772 Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 17:32Че не е от значение само това къде учиш, а как учиш и дали наистина си талантлив толкова, колкото мислят родителите ти. Вижда се, че на математически състезания има ученици от МГ с по-ниски резултати от участници от ОУ и СОУ. |
Гост |
#773 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 17:35#772: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Е намират се. В света нищо не е черно -бяло, естествено, че има тук - там деца от МГ с по-лош резултат от деца от СУ. За хора говорим все пак. Но гледайте общата картина - линковете към ЕМТ. |
Гост |
#774 Re: Re: Re:2012-03-07 17:39Това за СМГ също е частен случай. Ами ЕМТ, ЗМС са за големи ученици (8-12 клас) и е нормално участниците да са само от МГ – нали след 7-ми клас децата от ОУ и СОУ с интерес към математиката отиват в МГ. В ОУ няма ученици на тази възраст. Ученици от ОУ и СОУ (5-7 клас) също ходят на международни състезания и печелят медали – 125 СОУ, 107 ОУ. |
Гост |
#775 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 17:39#770: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Съгласна съм ЕК.Там задачите са много "идейни".Зимни празници поне за големите имаше в Ямбол. Да не забравяме и състезанията по информатика, там МГ са абсолютна доминанта, вижте резултатите от зимните празници, които се проведоха миналата седмица. |
|
За максимална ефективна присъда за Габриела Сашова и Красимир Георгиев, и за законодателни промени, предвиждащи по-тежки наказания за престъпления, извършени срещу животни!
Подкрепа за Диляна Гайтанджиева
Отворено писмо против ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО религиозно обучение
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
България не е за продан!
Бъдеще за децата и лица с увреждания
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
За отваряне на още групи в детските градини и ясли в гр. Варна
Отсрочка за забраната на TPO – Да защитим професионалните салони в България!
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
Искаме ефективна присъда за мъжа убил куче в Тетевен – Животните не са предмети!
3796 Създадено: 2025-08-05
Да запазим езиковите гимназии и часовете по чужд език
1780 Създадено: 2025-08-16
Отсрочка за забраната на TPO – Да защитим професионалните салони в България!
3187 Създадено: 2025-07-30
Гражданска петиция за спасението на Амфитеатъра на Сердика
12172 Създадено: 2025-08-04
Срещу инвестиционното намерение на „КАМИКО“ EООД за изграждане на кариера за добив и обработка на строителни материали от находище Локорско“ в зе
783 Създадено: 2025-08-08
България не е за продан!
3275 Създадено: 2025-08-06
Гражданска подписка за Справедливост и Надежда на пострадалите семейства при ПТП в Сл.бряг!
319 Създадено: 2025-08-17
Петиция за изграждане на околовръстен път на Кърджали
1581 Създадено: 2025-05-27
Петиция в подрекпа на ландшафтен арх. Милена Васева да продължи да управлява парковете и градините в София като Директор на общинско предприятие "Паркове и градски градини"
228 Създадено: 2025-08-15
Петиция с подписи, която да изрази ясно и аргументирано несъгласие с предложения Общ устройствен план (ОУП) за община Каварна и свързаната Екологична оценка
699 Създадено: 2025-08-07
Справедливост за Зоран Ачков Ангелов
109 Създадено: 2025-08-13
ЗА ОБОСОБЯВАНЕ НА ОБЩИНСКИ КАСТРАЦИОНЕН ЦЕНТЪР ЗА БЕЗСТОПАНСТВЕНИ КОТКИ И КУЧЕТА В ГРАД ВАРНА
313 Създадено: 2025-07-23
За запазване на футболен клуб Миньор Елшица
77 Създадено: 2025-08-14
ПЕТИЦИЯ ЗА ПОДКРЕПА НА БЪЛГАРСКОТО БИОЛОГИЧНО ЖИВОТНОВЪДСТВО
12321 Създадено: 2024-06-24
Необходимост от спешна подмяна на участък от водопровод, захранващ с. Кочово
66 Създадено: 2025-08-14
ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА НАЦИОНАЛЕН РЕФЕРЕНДУМ ОТНОСНО ВЪВЕЖДАНЕТО НА ЕВРОТО В БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ 2026 Г.
3058 Създадено: 2025-05-10
ЖП спирка Ромча – чакалня и читалня в едно.
106 Създадено: 2025-08-03
Да забраним лова и запазим дивите животни пострадали от пожарите в България.
445 Създадено: 2025-08-03
Против продажбата на парка зад Философския и Стопански факултети на СУ
4026 Създадено: 2025-07-07
Признаване на видеозаписите с автомобилна камера за доказателство
2474 Създадено: 2015-10-22