За повече нова българска музика в родния ефир

Свържете се с автора на петицията

Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията За повече нова българска музика в родния ефир

РаботохоликА

#26 Re: Re: Re: Re: Re: Re: : Re: За повече нова българска музика в родния ефир

2012-09-26 01:33

#25: Анакондата - Re: Re: Re: Re: Re: : Re: За повече нова българска музика в родния ефир

Лондон? Жалко.

После защо им излизало лошо име на българите в чужбина. (това в кръга на шегата разбира се)

Първо, в горните постове не ползвам въображение, а мишка и клавиатура. Второ, зад всяко важно твърдение има аргументация. Петър Иванов ми поиска различен бизнес модел и аз му го дадох. Но може би съм се объркал. Може би Richter collective не са независим лейбъл позициониран в Дъблин и Белфаст, а са плод на развинтеното ми въображението. А моделът, който дадох,  сам съм си го измислил и после съм им го пробутал на невежите ирландци и видиш ли те сега фалират.

Пич, поеми дълбоко въздух и успокой топката. Има неща в думите ти, които са истина. А именно, че конкуренцията е безумна и много малко от тях успяват. Има и друг фактор там а именно, че има страшно много места, където да се свири и публиката се разводнява. Особенно петък и събота. Знам за какво говориш пич. Все пак промоутваме и британски банди в София. Но темата тук е български банди и как тези банди да намерят бизнес модел, в който да са успешни.

"ти сега ми обясни, като се събирате така 4 банди и си събирате взаимно парите за да правят другите записи какво ядете. А какво става, когато една банда се разпадне или по човешките закони ви тегли една майна и си тръгне със записите, които вие сте финансирали"

Ядат това, което са яли и преди това. Колкото до второто, записи заплатени от лейбъла са собственост на лейбъла (хайде да го наречем фирма за да е по-ясно). Авторските права са собственост на бандата, но крайния продукт е собственост на фирмата. Ако групата си тръгне със записите, това си е кражба и се третира като такава от законодателството до доказване на противното.


Гост

#27

2012-10-05 03:47

Хубаво е, че има дискусия... дори виждам и конструктивни предложения.
Сега към всички участници ще кажа едно нещо което обяснява цялата тази работа, защото малко изгубихме темата.
Практиката държавата да гласува такъв закон не е нова и не е авангардна, а напротив съществува в много страни с ниво на живот на и над нашето. Те са видели, че не могат да се борят с Американската и Британската музикална машина и макар да съм сигурен, че в много от тези държави има стойностна музика и те в крайна сметка са прибегнали до тази мярка. Защо?!
Защото популяризирането на каквото и да е изкуство минава през медиите... и може би това важи най-вече за музиката. Популяризиране - използвам като термин с значение - "популуса(да наречем така средностатистически гражданин на една държава) да те чуе и види, че съществуваш" и той сам да реши дали му харесваш или не.
Ако всички медии подбираха музиката си абсолютно свободно и по свое усмотрение и предпочитание - тогава всички музиканти щяха да са с равен старт и който се е справил по-добре ще бъде чут от повече хора, но на практика не е така.
В сегашната ситуация ротациите на музика по медиите са основно платени... с малки изключения. И тук идва проблема. Как в България да извадим пари и да се борим с продуцента на Crazy Frog да речем. Давам за пример този хит от близкото минало, защото знаем колко "музикални достойнства" има. Да речем, че съм Диджей. Направим съм супер микс - уникално парче за всички дискотеки. Е да ама няма да ме завъртят така лесно по City, Fresh, nJoy и т.н. защото там играе портфейла на досадната жаба.
За това става въпрос...
Да знаем, че има много трески за дялане около музиката в БГ. Знаем, че и ние групите имаме мнго да копаме, но трябва да се отмятат нещата едно по едно. Други държави ни го дават този пример. Румънците съсипаха световните класации с хитове последните години - те имат такъв закон и там машината работи. Тук ние(ние - групи, певци, Диджеи, рапъри и т.н.) плащаме за записи, за техника, за пътувания по клубове и фестивали и всичко това е като да наливаш вода в кофа без дъно. Година по година приказката "музикант къща не храни" ще става все по-вярна докато накрая всякакъв ентусиазъм на младите да се занимават с музика ще изчезне под натиска - "искам ли пари за хляб, не искам ли".
За това трябват стъпки които да направят България по-добро място за развиване на музикален бизнес, както се каза по-горе... това е много сериозна част от културата на нацията... нация без култура............

РаботохоликА

#28 Re:

2012-10-08 11:52

#27: -

Добре,

аз мога ли да помоля за конкретни примери, а именно кои са тези държави с такова законодателство, какво гласи това законодателство и кои са тези артисти, които благодарение на това законодателство са получили "равен старт". За музикантите 2-3 примера ще са достатъчни.

Bella

#29 За повече българска музика в родния ефир

2012-10-08 21:03

Идеята за повече нова българска музика в родния ефир е страхотно и аз я подкрепям. Новата българска музика, заслужава да я оценим, и именно затова ще е много добре, ако виждаме повече български клипове по родните телевизии!!!

Гост

#30 Probot

2012-10-09 10:30

Ето плейлиста от едно софийско радио от днес, 9-10 часа.
Тук има 13 песни. 60% от 13 = 7,8 песни.
Като ги закръглим стават 8, т.е сметката е такава: 8 български и 5 небългарски. Нека всеки, който смята, че трябва да има 60% българска музика в ефира, да замени небългарските с български като направи съотношението 8 към 5 в полза на нашенските.

LOU VEGA - MAMBO N5
HAIR OST. - LET THE SUNSHINE
DIRTY DANCING OST. - TIME OF MY LIFE
PHIL COLLINS - I WISH IT WOULD RAIN DOWN
ТАНГРА - НАШИЯТ ГРАД
TRACY CHAPMAN - GIVE ME ONE REASON
NENEH CHERRY - 7 SECONDS
GEORGE HARRISON - I GOT MY MIND SET ON YOU
INNA - HOT
DEPECHE MODE - IT'S NO GOOD
EAGLES - HOTEL CALIFORNIA
FOREIGNER - I WANT TO KNOW WHAT LOVE IS
ERA - AMENO

Смятам, че когато нашенската музика стане конкурентна на чуждата, бъде оригинална и интересна, и не е изкопирана, заемствана, "вдъхновена" от вън, чак тогава може да очакваме някаква по-голяма слушаемост. Феновете вече имат достъп до огромно количество информация, групи, концерти, събития, ходят в чужбина на лайфове, фестивали; идват, сравняват и тн; бих казал даже, че са по-напред от самите музиканти, което не говори добре:) Никой няма да слуша нещо некачествено само защото е нашенско. Некачествено във всеки един смисъл: звук, оригиналност, аранжимент. В същия смисъл никой няма да си купи колата Грейт Уол, само защото е мейд ин Булгериа, а отиваш, гледаш, сравняваш, преценяваш...
Трябва да стане ясно, че българската музика се конкурира пряко със западната и това не става в радиостанциите. Това се случва в интернет и по концерти. Или да гласуваме закон за повече българска музика в интернет, за да може всички да имат равен старт? Или да гласуваме закон за по-малко западни банди в бг? Това ми прилича едно време играехме махленски мач с 3 гола преднина за по-слабия отбор. Стига комунизъм, братство и равенство. Качеството определя слушаемостта.

Ако вземем за пример нашата народна музика, ми тя няма нужда от закон, нали? Обиколила е целия свят няколко пъти и лети в космоса даже.

От друга страна за какво ни е радиото? Не знаете ли? То умира.