Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ


Гост

#851 Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-09 15:21

#845: - Re: Re: Re: Re:

Като е "простотия, повърхност и глупост" защо всеки търси по-добре платена работа? Защо са тези непрекъснати искания за по-високи заплати? Или вие сте над тези неща? Може да си живеете в кирпичена къща на село, да ходите пеша (или с конска каруца), да ядете хляб и лук,  децата ви да учат в селското училище с още 10-на ромчета и 2-3 българчета.

 

Тази публикация е изтрита от администратора на сайта. (Покажи подробности)

2012-03-09 16:53



Гост

#853 Re: Re:

2012-03-09 17:27

#828: - Re:  

 

Някой от тях с месеци не ходеха на редовно училище.И понятие си нямате за какво говорите.

Гост

#854 Re: Re: Re: Re:

2012-03-09 18:50

#829: - Re: Re: Re:

Врели некипели ги ръсиш. Щом Стефка Костадинова е скочила 209 см, значи много могат, ако положат усилия. И защо само един единствен от АК го е направил, защото останалите не полагат усилия ли?

А темата е конкретно за 5-7 клас.


Гост

#855 Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-09 21:06

#854: - Re: Re: Re: Re:

Защото само един е поискал!

 


Гост

#856 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-10 06:44

#855: - Re: Re: Re: Re: Re:

Защото само един е поискал!

Ха, ха, ха. В АК има специален курс за децата с изявен интерес към математиката. Води го един от най-добрите специалисти в областта - Ивайло Кортезов. Конкретно за тези деца подготовката е съизмерима с тази в МГ. И въпреки това само едно единствено момче има тези успехи. Другите сигурно ходят на незадължителен курс и се явяват на състезания без да го искат?


Гост

#857 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-10 08:20

Защо да гледаме Словакия, Чехия? Да следваме примера на страни с по-добро образование – Англия, САЩ.#809: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 

"Making a Science of Education FOR SUCCESS IN AN INCREASINGLY COMPLEX, CROWDED, AND DANGEROUS WORLD, A NATION must strive to be a meritocracy: Its education and social systems should be structured to select those with the most talent, energy, wisdom, and character as the next generation of leaders for each segment of society. When I was young, I was taught that providing equal opportunities for everyone was a matter of social justice—part of the social contract in the United States. Now, I believe that it is also a matter of national survival. Any country that fails to encourage and develop the talent in each individual through its public school system will suffer greatly, because the quality of a nation depends on the collective wisdom of both its leaders and its citizens." SCIENCE VOL 323 2 JANUARY 2009 За kойто може да чете и разбира.(PISA???)

Гост

#858 Още за USA

2012-03-10 08:28

"Some readers may therefore question whether the science of edu-
cation deserves a prominent place in this prestigious journal. For them, I offer the wisdom of
Alfred North Whitehead, who wrote 80 years ago: “The art of education is never easy. To sur-
mount its difficulties, especially those of elementary education, is a task worthy of the high-
est genius.” [But] “when one considers…the importance of this question of the education of
a nation’s young, the broken lives, the defeated hopes, the national failures, which result from
the frivolous inertia with which it is treated, it is difficult to restrain within oneself a savage
rage. In the conditions of modern life the rule is absolute, [a country] that does not value
trained intelligence is doomed.”
SCIENCE VOL 323 2 JANUARY 2009

Гост

#859 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-10 11:00

#856: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Пълни глупости! Съизмерима, ама друг път! В МГ имат доста повече часове математика + СИП и школи, така че...

Все едно да кажете, че подготовката по АЕ в МГ е съизмерима с тази в АК или дори в която и да било ЕГ. В АК се учи много повече, отколкото в МГ (и то по всички предмети) и децата нямат нужното време да се занимават по-сериозно с математика. Правят се проекти, пишат се есета на АЕ. Едно е да си учите физика, химия.... на български, друго е да ги учите на АЕ, нали?А не са и отишли там, за да стават математици... Има деца, които обичат математиката, състезават се за удоволствие, а не с някакви си др. цели – класиране за международни олимпиади, стипендии...

Погледнете на сайта на РИО-София – изнесени са резултатите от областните кръгове на олимпиадите. И те, ако не ви говорят нещо... В СМГ има школа по физика (на сайта им пише), а представителите на АК, продължаващи на национален кръг по физика, са почти колкото тези от СМГ. От ЕГ + АК децата, които продължават, са повече тези от СМГ.


Гост

#860

2012-03-10 13:57

Как в някои МГ разбират, че децата имат математически талант единствено по оценките по математика и български език от удостоверението за завършен 4-ти клас? Ами какво става, ако се явят 100 деца с шестици по тези предмети? Тя и оценката по спорт е важна, нали трябва да има и отбори по различни видове спорт в МГ! В големите градове – курсове, частни уроци, стрес за децата и накрая – много от тях под чертата. Всеки с късмета си!
http://www.pmg-silistra.com/priem.html

Гост

#861

2012-03-10 15:21

?

Гост

#862 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-10 16:21

#859: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ако в МГ имаше специална школа по английски щях да кажа, че подготовката е съизмерима. В края на краищата с два урока седмично децата от школите вземат СРЕ.

Няма разлика между физика или химия на български и на чужд език. Учил съм химия на немски, работя с английски и знам. Разликата е стотина - двеста думи.

В СМГ има школа по физика, посещавана от десетина деца. Да не мислите, че всички деца ходят на школа? В същото време децата в СМГ са 1% от децата в останалите училища.

Но за какво е всичко това? Темата е за запазване на приема в МГ след 4 клас все пак. Не е са сравняване на гимназии и частни училища.


Гост

#863

2012-03-10 21:48

?

Гост

#864

2012-03-11 11:59

От форум бг мама:
"4.Президент-с искане за вето,което пак ще забави нещата..."
"Това си мислех и аз, но едва ли ще се случи . Забави ли се закона , има вероятност да не бъде приет, което значи Президента да се опълчи срещу своите. Увеличава се , обаче шансът проблемът да стигне до най-високите етажи на властта , и тогава има някаква вероятност за сериозна промяна."

Толкова много думи, ама без смисъл! Законопроектът ще си стигне до "най-високите етажи на властта" и без ваша помощ – като бъде внесен за гласуване в НС. И какво като се забавят нещата? И след година да бъде приет, това едва ли е от значение, тъй като за 2012-13 година прием в 5-ти клас, дори да бъде приет законопроекта, ще има.
Има експерти, които са наясно с всичко, свързано с образованието. При вас едва ли нещата стоят точно така. При вас има само интереси, дребни, свързани най-вече с пари. Е, вие ли тогава трябва да "ковете" законите? Най-добре е всеки да си гледа работата!

Случайно да сте чували, че НС може да отхвърли ветото на президента? Болшинството е от ГЕРБ, експертите, създали този законопроект – също. Търсено е мнението и на математици. Ако представители на опозицията прочетат какви сте ги писали, едва ли биха имали нещо против този законопроект – вие признавате само математиците и МГ, а те, в болшинството си, не са такива и не са завършили МГ.
Ами утре шофьорите могат да поискат да отпадне задължителното ползване на предпазни колани – стотици хиляди шофьори, стотици хиляди подписа в петиция. Тъй, де, нарушава се правото на свободно движение по време на пътуване! Стоиш с часове като арестант!


Гост

#865 Re:

2012-03-11 12:36

#864: - Ами утре шофьорите могат да поискат да отпадне задължителното ползване на предпазни колани – стотици хиляди шофьори, стотици хиляди подписа в петиция. Тъй, де, нарушава се правото на свободно движение по време на пътуване! Стоиш с часове като арестант!

Малко си се объркал(а) - хората тук искат не да отпадне нещо, не да се забрани нещо, а да се ЗАПАЗИ нещо, което работи и в момента.

 


Гост

#866 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-11 13:53

#857: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Дами и господа "експерти" от МОНМ, много се активизирахте  напоследък.... ГОЛЯМ СТРАХ от народната любов!!!

 


Гост

#867 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-11 13:56


Г-н Игнатов, българските граждани никога няма да допуснат знанието да бъде привилегия само за фараоните, като в Древния Египет.

Неблагосъстоятелните (съответно несъстоялите се по вашите критерии) българи ще бранят завещаната от възрожденските им прадеди ненаситна любов към просветата.

Сбъркахте, като настъпихте българина по най-силния му инстинкт

- да изучи чедата си. За него образованието все още е единствен залог за оцеляване и пребъдване на рода - и затова ще го брани като свое най-скъпо право. Тази битка българинът няма да я загуби.

Много смелост, упоритост и силен ген трябват, за да оцелееш в нашата Страна на чудесата. Но моля ви, не ни пробутвайте тезата за дебелия портфейл в държавното образование, драги ВИП-ове и ВИП-ки!


Гост

#868 Re: Re:

2012-03-11 14:01

#865: - Re:

Не, хората искат да "коват" закони, без да имат нужната компетенция.

Освен това, доколкото разбрах, приемът се запазва, а се променя само името на гимназиите.

Не може да се угоди на всички – един иска прием, друг – не. Аргументи имат всички уж. Аз пък искам всички МГ, носещи имена като "Иван Вазов", "Гео Милев"... да се преименуват с имена на видни български математици. Моите уважения към горе изброените, но какво общо имат те с математиката? Все едно училище по изкуствата да бъде наречено на акад. Любен Чакалов или акад. Н. Обрешков.

Кажат ви: "Ще се запази приема, ще се промени само името", защо пък ще се променяло името. Май сте като малките деца – да стане на тяхната, пък дали е правилно, не е важно. Какво значение има как ще се казва едно училище? Едни започнаха да учат в техникуми, завършиха професионални гимназии. И какво от това? Това не им е попречило с нищо. При кандидатстване в университет някой да се интересува от това къде си завършил? Гледат ти хората оценките от дипломата и ДЗИ (или изпита) – за България. Има студенти, завършили СОУ с по-висок приемен бал от някои, завършили МГ. В чужбина не ги интересува МГ или СМУ си завършил, ГПЧЕ или ЕГ – Тойфел (и САТ за САЩ) с висок резултат и .... това е... Пари за такси и издръжка да имаш.

Ако на някой не му харесва да учи в математическо училище, да отиде в МГ след 7-ми клас. Такива ще има поне 7 в страната – толкова май сега нямат прием от 5-ти клас. Като прибавим и НПМГ, стават осем – достатъчно голям избор. Програмите, по които се обучават учениците, са едни и същи. Прехвърляне може да стане и в по-горен клас на гимназията, тъй като се освобождават места по време на учебната година. Но, според мен, не е важно дали училището ще е МГ или СМУ, а качеството на подготовката в него. Какво като в някой си град има МГ, като на випуск имат по не повече от 1-2 добри математици със знания за МГ. Какво като учиш в СМУ, като се представяш на ниво на олимпиади и състезания?

Избор има!!! Каквото и решение да се вземе, избор има! Е, винаги ще има недоволни, че не е на тяхната, но...


Гост

#869 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-11 14:03

#867: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Това го пишете за n-ти път (n>3).


Гост

#870 Re:

2012-03-11 14:07

Законопроектът ще си стигне до "най-високите етажи на властта" и без ваша помощ – като бъде внесен за гласуване в НС. И какво като се забавят нещата? И след година да бъде приет, това едва ли е от значение, тъй като за 2012-13 година прием в 5-ти клас, дори да бъде приет законопроекта, ще има. #864: -  

 

Учудваща и на моменти уникална в проявите си неспособност да схванете елементарни неща. Математическите гимназии и обучението в тях след 4 клас са се доказали като изключително полезен и ефективен начин за обучението на децата.И тъй като в този закон не се търси полезност и ефективност.Никъде не се говори за тези неща.Нещо повече, с този закон се поставят под въпрос фундаментални принципи, като например достъпът на деца до качествено образование.Може би ще кажете, че в конституцията никъде не се казва, дори "добро" образование?Да, това би трябвало да стане с този "нарочен" закон.Вместо това този закон не споменава никъде МГ.Защо?Ученици на МГ са доказали по целия свят, че са уникални.Имат безспорни резултати.Не отричаме, че за талива успехи са необходими и предподаватели.И въпреки това, нищо за тях.Пречи се и се спира развитието на тези световно успешни, функциониращи, математически ядра.Това е абсурдно.Може би ще кажете, не всички МГ-та са такива.Отговорът е пак елементарен.За да имаш добри училища, трябват добри добри учители.С какво стимулира принципала преподавателите.С нищо.Нито в стария, нито в новия.МГ са скъпи училища. Трябват добри преподаватели.Какво е например съотношението мъже/жени в ИТ бизнеса, и какво е при учителите по ИТ в образоанието.И защо е така?Този закон е пагубен за нацията.И затова трябва да бъде променен.

Гост

#871 Re: Re: Re:

2012-03-11 14:38

#868: - Re: Re: Избор има!!! Каквото и решение да се вземе, избор има! Е, винаги ще има недоволни, че не е на тяхната, но...

Естествено, че избор винаги ще има - и за нас като електорат, и за децата ни след време.

И малка подробност - обучението 5-7-ми клас в средни математически училища бе извоювано като обещание именно благодарение на тази подписка. Улеснения при пререгистрацията на МГ в "средни математически училища" - също. "Законотворците" с месеци отричаха наличието на тези проблеми.

 

 

 


Гост

#872 Re: Re: Re: Re:

2012-03-11 16:01

#871: - Re: Re: Re:

Много преди тази подписка! Не си приписвайте заслуги! В законопроекта беше предвидена възможност за обучение от 1-ви клас (по желание) и пререгистрация. Как ще си я правят, те си знаят! Техен е проблемът! Пререгистрацията не отнема две години. Винаги е имало сливане на училища и пререгистрирането им – например гимназия (от 8-ми клас) и ОУ поради липса на ученици се обединяват и се пререгистрират като СОУ. Внася се предложение и се решава от Общинския съвет (на извънредно заседание обикновено). Одобрява се от министъра... Няма нулеви години, няма трагедии...


Гост

#873 Re: Re:

2012-03-11 16:16

#870: - Re:

Ами то и ЕГ не се споменават! Достатъчно е само гимназии, без значение какви точно. Казано е, че гимназиите са 8-12 клас. Повече не е и нужно. И медалите ли искате да описват в закона?

Добри учители има във всяко едно училище. За съжаление същото важи и за лошите педагози. Ако получават по-високо възнаграждение, по-добри ли ще са учителите в МГ? Според мен, не! Призвание, любов към децата и работата са нужни! Заплатите на всички са едни и същи, но едни си изпълняват задълженията, а други ядат в час и си говорят по телефона, вместо да работят с децата – те си се подготвят сами. IT специалист едва ли би станал учител, дори за по-висока заплата – трудно се работи с деца (особено със сегашното поколение). В училищата най-често сега отиват тези, които не могат да се реализират другаде – не говоря за преподавателите с дългогодишен стаж като такива (те са много малко).

 


Гост

#874 Re: Re: Re:

2012-03-11 17:47

#873: - Re: Re:  

 

Сбъркани хора.Добрите ТРЯБВА да получават повече, а не дали ще станат по-добри.Добрите в училищата, които са на бюджетна издръжка.Смешно е система с толкова бумащина, да не може да каже кой става и кой не.Арогантно е училища с престиж и кандидати по 5-6 за място да не бъдат стимулирани.Трябва гъвкавост.Това е съвремнният свят.Този закон е ретрограден. За да не стане като в Швеция.И то да получават, сравнимо с това което получават в ЧУ.Иначе става опасно. А този проектозакон не казва нищо по това.С това той е опасен, и най-вече нерешаващ нито един съществен проблем. Ето какво пишат за Швеция.http://www.telegraph.co.uk/education/educationnews/7846599/Swedish-free-schools-fail-to-improve-results.html

Гост

#875 Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-11 18:11

#872: - Re: Re: Re: Re: Много преди тази подписка! Не си приписвайте заслуги! В законопроекта беше предвидена възможност за обучение от 1-ви клас (по желание) и пререгистрация. Как ще си я правят, те си знаят! Техен е проблемът! Пререгистрацията не отнема две години.

Да, законът предвиждаше прием от 1 или от 7 клас. След петицията вече обещаха избор (какво ще изпълнят е друг въпрос) - прием след 1 ИЛИ след 4 клас. Това ИЛИ е новост.

Как ще се прави пререгистрацията съвсем не е работа на училището. Има си процедури. И ако пререгистрацията наистина е била толкова лесна защо зам.минисър Дамянова обеща да се направи процедура за лесна пререгистрация? Защо да се прави нещо, детп го има???

 

Иначе не мога да разбера какво стимулира противницте на МГ. Те нищо не губят от съществуването на МГ. Освен може би накърнено его.