Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ


Гост

#76

2012-02-20 08:02

Да запазим малкото хубави неща в нашето образование!!!!!

Гост

#77

2012-02-20 08:11

Логическото мислене се формира точно във възрастта 5-8-ми клас. А най-добре го развива математиката. Би било крайно необмислено, да се премахне работеща практика, вместо да се помисли как да се увеличи приема.
Нека повече Български деца имат шанс, а не по-малко!
b?a?t

#78 Re: За неразбралите

2012-02-20 08:17

#74: -  

 

Математическите гимназии са специално място.Точка. Математическите гимназии на България са доказали в ЦЯЛ СВЯТ качеството на образованието което децата получават в тях.Точка. Математическите гимназии на България са доказали в България качеството на образованието което децата получават в тях.Точка. Политиците на България са доказали, че най-големият им талант е да губят спечелени битки.Точка. Математическите гимназии трябва да имат ясен статут ПО ЗАКОН.ТОЧКА.

Гост

#79

2012-02-20 08:21

Необходими са ни повече такива училища в София и страната! Нека ги създадем, а не да ги унищожим!

Гост

#80 Re:

2012-02-20 08:26

#74: -

И като станат не гимназии, а средни училища, ще трябва да обучават не от пети, не от седми, а от ПЪРВИ клас. Абсурдно е някой в предучилищна възраст да прецени, че детето има математическо мислене. Това, което трябва да се разреши в закона, е да има училища с обучение 5-12 клас и тогава всичко заспива.  Всички приказки, че проблемът е само юридически са прах в очите.


Гост

#81

2012-02-20 09:11

Подкрепям тази петиция защото от опит знам как се преподава в училищата.Да ме прощават господата от МОН, но в тази наука всичко има последователност, която се спазва единствено в математическите гимназии.Обучението на децата от 5-ти до 7-ми клас дава шанс на повече от тях, които в последствие чрез конкурс продължават в мат.гимназии.

Гост

#82

2012-02-20 09:15

Без думи оставам...

Гост

#83

2012-02-20 09:24

Не разбирам защо трябва да коментирам тази петиция.
Предпочитам да коментирам действията на един
абсолютно некомпетентен и некадърен министър.
Математическите гимназии са едно от малкото хубави
неща останали в тази държава. Там родителите могат спокойно да пратят децата си без да се страхуват толкова, че ще станат наркомани.

Гост

#84

2012-02-20 09:41

Доброто образование трябва да бъде запазено.

Гост

#85 Re: Re:

2012-02-20 09:41

#80: - Re:  

 

"И като станат не гимназии, а средни училища, ще трябва да обучават не от пети, не от седми, а от ПЪРВИ клас. Абсурдно е някой в предучилищна възраст да прецени, че детето има математическо мислене. Това, което трябва да се разреши в закона, е да има училища с обучение 5-12 клас и тогава всичко заспива.  Всички приказки, че проблемът е само юридически са прах в очите."

 

 

Юридически- таратанци. Какъвто го направят законът- такъв ще бъде. Ако желаят, могат да регламентират по- ясни правила за приема от V клас. Никой не им е сложил автомат до тиквите  и никой не ги е заставил от І-ви клас или от VІІ-ми клас да се приема в училища, където децата ще изучават предмети според интереса и насочеността си.


Гост

#86

2012-02-20 09:49

# 34 "В МГ изобщо не става дума за безплатна подготовка по математика. Става дума за СРЕДА. Среда, в която не ти казват "зубър", когато спечелиш състезание, среда, където има здравословна конкуренция, среда, където учителите преподават, а не се правят на пъдари. "

Това е цялата истината!
ПО-добре не може да се каже.

По-скоро това Министерство трябва да бъде закрито, отколкото
да се посегне на Математическите гимназии.
Защото те са доказали какъв продукт на световно ниво могат
да произвеждат, а това Министерство нищо не е показало.

Гост

#87

2012-02-20 09:53

Най-често срещаните аргументи на поддръжниците на приема в МГ след 4-ти клас  са "здравословна среда" и "добра подготовка по всички предмети". Ами какво ѝ е на средата в ПЧМГ, 125 СОУ и 107 ОУ например? Ако към тях бъде насочен напливът от кандидатстващи четвъртокласници, нали приемният изпит отново ще отсее най-добрите, така че "здравословната среда" ще е на лице.
Най-висок приемен бал през 2011 г. в София постигнаха именно възпитаници на ПЧМГ и 107 ОУ и бяха приети в...СМГ. И това ако не е отлична подготовка...След 7-ми клас учениците от изброените училища също са приемани в елитни училища – АК, 91 НЕГ, 1 АЕГ, СМГ...
Ученици от 125 СОУ, 107 ОУ и ПЧМГ печелят призови места на национални състезания. Не са малко и медалите им от участия в международни състезания.
Предполагам, че курсовете в СМГ ще се запазят, дори да бъде прекратен приемът след 4-ти клас. Ами какъв е тогава проблемът? Кой в случая пречи на развитието на таланта на децата и по какъв точно начин – среда ще има, подготовка и в училище, и в курсовете на СМГ?
Който иска, след 7-ми клас ще може да продължи образованието си в СМГ.То и без друго около 50% от постъпилите в 8-клас в СМГ идват от други училища. И много от тях се справят с математиката по-добре от училите до 7 клас в СМГ.
Във всеки голям град в страната има математически паралелки в някои ОУ и СОУ. Не е проблем и откриването на такива в останалите градове.
Мислите ли, че в МОМН не са запознати с всичко това и някой ще е в състояние да ги убеди, че волът всяка година си ражда по едно теле?


Гост

#88

2012-02-20 10:00

Не бива една практика, доказала своите предимства, успехи и актуалност, да бъде подвластна на конюнктърни и политически експерименти.

Гост

#89

2012-02-20 10:02

Изключителна недомислица е спирането на обучението по математика независимо кога и къде. Кое ще формира аналитичното мислене у децата ни? Аз ИСКАМ моето дете да учи математика!

Гост

#90

2012-02-20 10:06

Не съм съгласна относно промените.

Гост

#91

2012-02-20 10:07

Светът се движи в днешно време от мениджъри (комплексари на тема наука) - хора, неспособни да мислят и решават проблеми. Хора който могат само да говоря -бла бла, дълбоко в себе си мразещи и търсещи всевъзможни начини да унищожат този "звяр" математика (физика ...), заради който са отнасяли подигравките на свойте съученици.
България, българският народ се гордееше с две неща - историята си и учебната си система .Е дойде момента в който историята ни от давна се тъпчи и подменя ,а в училище освен да се пуши по прозорците друго не става.

Успех.

Гост

#92 Re:

2012-02-20 10:12

#87: -  

 Вие забравяте, че тези даца са ходили на курсове и школи именно в СМГ ! А погледнете резултатите от състезанията на - 5 - 7 клас. Кой е с най-добри резултати?


Гост

#93 Re: Re:

2012-02-20 10:17

#92: - Re:

Не, не са ходили. Подготвяни са в своите си училища – 125 СОУ, 107 ОУ и ПЧМГ. Погледнете Вие резултатите от нац. състезания – аз съм ги гледала.


Гост

#94

2012-02-20 10:19

стегнете се малко и помислете защо сте учители.

Гост

#95 Re: Пак до неразбралите

2012-02-20 10:25

Най-често срещаните аргументи на поддръжниците на приема в МГ след 4-ти клас са "здравословна среда" и "добра подготовка по всички предмети". Ами какво ѝ е на средата в ПЧМГ, 125 СОУ и 107 ОУ например? Ако към тях бъде насочен напливът от кандидатстващи четвъртокласници, нали приемният изпит отново ще отсее най-добрите, така че "здравословната среда" ще е на лице. Най-висок приемен бал през 2011 г. в София постигнаха именно възпитаници на ПЧМГ и 107 ОУ и бяха приети в...СМГ. И това ако не е отлична подготовка...След 7-ми клас учениците от изброените училища също са приемани в елитни училища – АК, 91 НЕГ, 1 АЕГ, СМГ... Ученици от 125 СОУ, 107 ОУ и ПЧМГ печелят призови места на национални състезания. Не са малко и медалите им от участия в международни състезания. Предполагам, че курсовете в СМГ ще се запазят, дори да бъде прекратен приемът след 4-ти клас. Ами какъв е тогава проблемът? Кой в случая пречи на развитието на таланта на децата и по какъв точно начин – среда ще има, подготовка и в училище, и в курсовете на СМГ? Който иска, след 7-ми клас ще може да продължи образованието си в СМГ.То и без друго около 50% от постъпилите в 8-клас в СМГ идват от други училища. И много от тях се справят с математиката по-добре от училите до 7 клас в СМГ. Във всеки голям град в страната има математически паралелки в някои ОУ и СОУ. Не е проблем и откриването на такива в останалите градове. Мислите ли, че в МОМН не са запознати с всичко това и някой ще е в състояние да ги убеди, че волът всяка година си ражда по едно теле?#87: -  

 

Има традиции и среда, създавани с години и те са в Математическите гимназии. Не в паралелки. Резултатите от съзтезания и олимпиади са категорични. Математически гимназии. Изброените ОУ-та, СОУ-та и частни училища просто се опитват да откраднат това, за което естествена и доказана среда са МАТЕМАТИЧЕСКИТЕ ГИМНАЗИИ. Да, ПЧМГ. Пак ГИМНАЗИЯ. ГИМНАЗИЯ. Не ПЪРВА ЧАСТНА ПАРАЛЕЛКА по МАТЕМАТИКА. Защо ли? Простичко е. Средата за обучение по математика са ГИМНАЗИИТЕ. Та в ПЧМГ затова има и първи клас. ПЪРВИ КЛАС? В МАТЕМАТИЧЕСКА ГИМНАЗИЯ? АМА ЧАСТНА. В ПЧМГ може от първи клас, но в СМГ от пети не може. Това, което пишете, са абсурдни неща. А за състезанията просто НАГЛО ЛЪЖЕТЕ. Но да си позволявате да лъжете за такива неща, при положение че информацията за състезанията е публична?

Гост

#96

2012-02-20 10:42

Изумена съм от поредното действие на Министерството на Образованието, насочено срещу българското образование!!!!
Господа (не)образователни деятели, ако не можете да направите нещо по-добро за българското образование, поне не съсипвайте малкото останали училища в България, осигуряващи на децата ни качествена подготовка!!!

Гост

#97

2012-02-20 10:44

Изцяло подкрепям инициативата за активно гражданско отношение, касаещо бъдещето на децата ни и на страната. Ясно на всички е, че децата, които са завършили математически гимназии, са сред най-успелите хора, които успяват не само в страната, но и в чужбина. Логическото мислене, което се развива, конкурентната среда, явяването на състезания е в основата на техния успех и реализация във всички сфери на живота. Призовавам всички да не се примиряваме с този явен пропуск, може би тенденциозен, но все пак се надявам - случаен. Ще коства много малко на законодателите да направят поправката в закона и се надявам, че ще го сторят. Защото нека не се надяват, че ние будните родители ще оставим това така. Нещо градено с години и най-вече работещо, какъвто е опитът с математическите гимназии - политици без опит и идея се опитват с лека ръка да забранят. Защото отпорът им, че няма да бъдат включени математическите гимназии като специализирани училища, е меко казано смущаващ. Надявам се, че няма за пореден път да се налага медиите и нашия протест да ги принуждава днес да говорят как в никакъв случай няма да променят проектозакона, а на следващия ден да се окаже че това е съвсем възможно, даже наложително. Особено както става в последно време - след като вълната на протест стане толкова голяма, се налага г-н Бойко Борисов публично да поставя някои хора (министри, зам.министри и др.)на място след като са натворили разни каши и така да се измива срама. Нека не позволяваме да бъде забранен един от малкото добри и утвърдени модели в нашето многострадално образование. Убедена съм, че успешно ще защитим нашата кауза и правото на децата ни да получат най-доброто образование, което в момента могат да получат именно в математическите гимназии.

Гост

#98

2012-02-20 10:44

Математическа гимназия изгражда хора, изгражда мислещи, можещи и искащи хора.

Гост

#99

2012-02-20 10:45

Имах късмет децата ми да учат в СМГ от 5-ти до 7-ми клас. Това им даде толкова сериозна основа, че и досега - вече в 12-ти клас, се справят благодарение на това. Не само знания, но и подготовка и психика за състезание и конкуренция. Глупаво е да се затварят възможности.

Гост

#100

2012-02-20 10:50

Като възпитаник на математическа гимназия от 5ти до 12ти клас мога с чиста съвест да заявя, че тя предоставя най-доброто образование в града между 5ти и 7ми клас и допринася неизмеримо към успехите на българските ученици с изявени интереси в областта на математиката, което допринася към дългогодишното присъствие на България във върховете на всички ученически математически състезания.