Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ


Гост

#626 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-02-28 13:42

#624: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Грешка при писането. Имам предвид паралелките с английски. Обърках се, защото там са над 90% от състезателите ( в А клас)


Гост

#627 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-02-28 13:44

#623: - Re: Re: Re: Re: Re:

Кое по-точно е различното? Някой в Европа или Америка да се интересува от това къде точно е издадена дипломата? Гледат Тойфел, САТ (ако е нужен), искат достигнат минимален успех в някои елитни университети (в други – не), интервю (евентуално). Дали идваш от ЕГ, ГПЧЕ, ГЧЕ, просто няма значение.

Еднаква ли е тежестта на дипломата, издадена от всички средни училища в България – да? А едно и също ли стои зад оценките, написани в различните училища – не? Как се изкарва оценка в НЕГ, СМГ и как в МГ в град Х ? Ама някой интересува ли се от това?

В България пък още по-малко се интересуват.


Гост

#628 Re: Re: Re: Re: Re:

2012-02-28 13:45

#621: - Re: Re: Re: Re:

Проблемът е ,че ще трябва да се приемат деца от 1 клас.Как си го представяте?Как ще отсееш седемгодишни деца? Кой ще работи с тях? И най-важното, на кого е нужно това?Много е лесно да разрушиш нещо работещо 25 години и после да се чудиш какво да правиш.

Предполагам, че никое от големите МГ няма да иска да се пререгистрира.В по-малките градове обаче това може да се случи и тогава тежко и горко на тамошните ОУ .


Гост

#629 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-02-28 14:06

#628: - Re: Re: Re: Re: Re:

А как работят в 107 ОУ със седемгодишни? Как ги "отсяват"? И това е работещо, защо отричате?

Ели

#630 Re:

2012-02-28 14:10

#1: -  

 


Гост

#631

2012-02-28 14:11

Много амбициозни родители.Не съм съгласна с този прием.

Гост

#632 Re:

2012-02-28 14:19

#631: -  

 Защо? Ще навреди на теб? На детето ти? На техните деца (на амбициозните родители)?

Или просто така, да им е зле?


Гост

#633

2012-02-28 14:25

Нека спрем да съсипваме образованието си.
Ели

#634

2012-02-28 14:31

От позицията си на учител знам,че в МГ отиват и много посредствени деца.Родителите им стават спонсори на училището и така децата им са"математически таланти".Освен това не е нормално да е след 4 клас.Помислете за психиката на детето.Редно е да си остане след седми клас.И по сега действащия ЗНП е след този клас.

Гост

#635 Re:

2012-02-28 14:35

#634: Ели -  

 Това със спонсорството е минало-заминало. Вече нещата се гледат под лупа. Е, може и да влязат 3-4 деца през задната врата, ама къде не е така? Останалите влизат заради знания.

А на психиката на децата нищо и няма. Съдя по моето. Даже напротив - разцъвтя, отвори се, чувства се добре. Тормоз имаше в кварталното училище - от завистливи майки и от (подтиквани от майките) деца.


Гост

#636 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-02-28 14:45

#629: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

107-мо не отсяват седемгодишните. От 2-ри клас оформят нещо като платени школи за по-добрите по математика.


Гост

#637 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-02-28 14:57

#627: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Да, разбира се че се гледат Тойфел, САТ и т.н. обективни критерии, но за част от елитните университети, където се стремят да попаднат много от бившите възпитаници на МГ-тата всички допуснати кандидати са с много високи резултати. Често има квоти за прием на участниците от даден регион и в тези случаи решаващ фактор при отсяването на хора с близки много високи резултати от една и съща държава може да бъде наличието на награди от международни състезания, наличието на странични интереси и хобита, социална ангажираност; гледа се преподавателят който те е препоръчал има ли други възпитаници във въпросното учебно заведение и как се справят те, както и кое училище е завършил кандидатът.

Представям си как би започнал текстът на една препоръка на преподавател след пререгистрацията:

"Преподавам математика от Х години в едно от най престижните училища в страната (но не се притеснявайте че не сте чували нищо за него - просто то наскоро си смени структурата и името - но иначе си е същото както преди)..."


Гост

#638 Re: Re:

2012-02-28 15:15

#635: - Re:

Еми в моя випуск в МГ-то имаше един-двама връзкари, но много бързо стана ясно че не им е там мястото и ги преместиха. Във висококонкурентна среда, където всички са били най-добри в предишните си класове и обемът на учебния материал и скоростта на преподаване са завишени, децата които са попаднали случайно става ясни още при първите контролни. Те имат пропуски или не могат да възприемат достатъчно бързо. Съответно не успяват да се справят и отпадат. Проблем с психиката и стресът е имало само за тези 2-3 деца, другите сме си били съвсем добре. Поне за мен това е бил най-смисленият период от средното ми образование.


Гост

#639

2012-02-28 15:19

Bravo,gordeq se ,4e vse o6te ima razumni bylgari v tazi skapana dyrjava.Neka ne pozvolim na bezumnicite v tova pravitelstvo da uni6tojat elita na dyrjavata-kakvito sa decata ot mtemati4eskite gimnazii.No,hora,kakvo 6te postignem s edna peticiq?!....Davaite da se vdigame i....pred Narodnoto sybranie.....ako trqbva s kamyni.....ina4e 6te ni obyrne li nqkoi vnimanie ?!?!?

Гост

#640 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-02-28 15:56

#637: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ами какъв е проблемът? Високи резултати могат да се постигнат и в СМУ, нали? Също така, получени вече награди могат да се презаверят от училището, МОМН, предполагам – така както става със завършилите неомъжени студентки. След като се омъжат, дипломата им за завършено висше образование се презаверява – издава се нещо като документ, удостоверяващ, че става въпрос за едно и също лице.

В препоръката от преподавател може просто да се спомене например, че има възпитаници от същото училище, което до ....  се е наричало ......Какво лошо има в такава препоръка, ако е написана грамотно? Много се задълбавате в неща, които едва ли са от съществено значение.


Гост

#641 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-02-28 16:02

#637: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Това че често има квоти за прием по региони е пълна измислица. Не се косете за чуждите университети. Малко от тях си заслужават, а за тях вие нямате пари.


Гост

#642 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-02-28 16:15

#641: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Всъщност познавам доста българи в елитни университети на пълна или почти пълна стипендия, точно поради международните им успехи в ученическите години и подготовката им в МГ. Над две трети от съучениците ми завършиха чужди университети ......и почти никой от тях не се върна след това. Малцина сме тези дето още имаме нерви за късане с  такива като вас :)


Гост

#643 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-02-28 16:31

#640: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Явно не си се интересувал много и даваш необусновано мнение. За чуждите университети е мн важно от какво училище идваш. Ако си от престижно училище знаят, че оценките отговарят на на високо ниво, като си от обикновенно училище , за което нищо незнаят и ще си рисков студент така да се каже. За пример ще дам СМГ. Преди Warwick (университет в Англия, Ковънтри) трудно са приемали български студенти доколкото знам. Приет е бил преди няколко години златният медалист Алесандър Даскалов, които на първата година е направил повече кредити отколкото теоретично е било възможно, и от тогава приямат много повече студенти от СМГ и от България като цяло.

Тоест ако си учил в престижно училище и се бориш за място с някои друг от по-малко престижно училище, то ще приемат теб.

И  за пример, защо е важно къде учиш ще дам статия на New York Times - цитат :

“Colleges are reaching out to a broader range of people around the world today,” says William R. Fitzsimmons, Harvard’s dean of undergraduate admissions. “They go to Africa and China. If you want first-class mathematicians, try looking in Bulgaria.”

http://www.nytimes.com/2011/10/02/opinion/sunday/meet-the-new-super-people.html?pagewanted=all

 

И не съм съгласен, че в чужбина нямало много университети, които да си заслужават....


Гост

#644

2012-02-28 16:35


Гост

#645 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-02-28 16:47

#642: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Може би по-точно е да пишете не българи, а софиянци. Сигурно става въпрос за такива, завършили преди това СМГ.

А от останалите градове? Те дали имат медалисти, които да получат стипендии, ако въобще това е възможно в условията на криза?

Все по-малко са университетите, отпускащи такива стипендии. Вече е почти невъзможно това в САЩ например. В Германия няма, в Холандия – също, в Англия има поименна стипендия за 1 студент годишно в един университет.

В Софийския университет учат голяма част от медалистите ни от МОМ и Международната олимпиада по информатика от последните няколко години. В същото време, ученици, завършили МГ, които никога не са ходили по състезания, учат в западни университети, но защото имат средства.

А вие защо се върнахте? Тези, които са наистина добри и успеят да се реализират в чужбина, остават там.


Гост

#646 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-02-28 16:53

#643: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

И сега, ако някой завърши не СМГ, а СМУ няма да може да направи кредити ли? Всеки студент е сам за себе си. Те СМГ го завършват много, ама не всички са добри математици, нали? Някои от тях си остават в ТУ – София. Това, че един е бил много добър, не значи, че всички са такива. Не бива да се поставят под един знаменател. Те на Запад не са тъпи. Какво струва да се даде бележка на завършващия СМГ например, че СМУ всъщност е СМГ, преименувана през .....година?


Гост

#647

2012-02-28 17:10

Подкрепям една работеща практика в българското образование.

Гост

#648 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-02-28 17:10

#643: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Има, но не много. По 1-2 в няколко държави. В Англия малко повече, а в САЩ около 10-15.

А този университет в Англия (в Ковънтри) мислите ли, че си струва? Определено не. На кое място в класацията на университетите е – на 130. Друго си е MIT или Калифорнийския технологичен например. За тях си струва да се напъне човек.


Гост

#649

2012-02-28 17:24

Да не унищожаваме едно от малкото хубави неща в образованието на страната ни. Децата ни не е нужно да учат в чужбина за да получават адекватни познания

Гост

#650 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-02-28 17:29

#646: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Не ме разбра. Идеята ми е,че си това каде си учил ти помага при приемането в университет. Незнам защо ми говориш за кредити.

 

Иначе СМГ няма място да има 1,2,3,4 клас , ще трябва нова сграда...А премахването на курсовете 3-4 клас не е хубаво, защото от така се събират пари, с които учениците да ходят по съзтезания.