Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ


Гост

#526

2012-02-26 13:45

Нека не спираме децата да се развиват (при това едни от най-талантливите от тях) по възможно най-добрия начин!

Гост

#527

2012-02-26 13:51

s tozi zakon li6avat decata ot razvitieto na talantite im

Гост

#528 Re:

2012-02-26 13:56

#527: -

И по какъв точно начин ги лишават?

Когато не е имало прием в МГ от 5-ти клас имало ли е медали от международни олимпиади? Да, имало е. Тогава?

Има толкова курсове, школи, помагала, по които всяко дете може и само да се подготвя, ако наистина има талант и желание. В края на 7-ми клас децата сами ще могат да преценят дали наистина искат да се занимават с математика или ще изберат друг път на развитие.


Гост

#529

2012-02-26 13:59

mnogo tap zakon koito go e izmislil e mnogo tap ama yjasno tap i sigorno niama deca za tova go e izmislil

Гост

#530

2012-02-26 14:04

pravitelstvoto sa idioti kakto i zakona ni6to sviastno ne mogat da izmisliat

Гост

#531 Re:

2012-02-26 14:06

#529: -

Братята Кирил и Методий са измислили една азбука, на която би трябвало да пишат българите.

Има измислени и препинателни знаци. Българска граматика се учи във всяко училище.


Гост

#532 Re:

2012-02-26 14:07

#530: -

А ти – неграмотник.


Гост

#533 Re:

2012-02-26 14:15

#530: -

А ти в МГ ли учиш? Ако е така, то значи нещата са по-зле, отколкото си ги мислех. Ако пък просто смяташ да кандидатстваш, искрено се надявам да не те приемат – в МГ не би трябвало да има място за такива като теб, защото те са причината МГ да не са това, което бяха преди много години.


Гост

#534 Re: Re:

2012-02-26 15:51

#528: - Re:

Имало е медали. Но тази година за пръв път, и то даже на два пъти, деца от СМГ биха китайците и всички други азиатци и станаха абсолютни шампиони в своята възрастова група. Това ДОСЕГА не се е случвало и май няма и да се случи.

http://www.btv.bg/news/liubopitno/story/358137328-Triumf_na_mladite_matematitsi.html

http://bg.time.mk/read/0c100f6037/aeadd06380/index.html

 

И да, някои от децата може и да успеят сами да се подготвят (други не), но защо нещо трябва да е сложно и трудно, ако вече има отъпкана пътека???

 

 

П.П. Нещо се е случило със сайта на БТВ и непрекъснато препраща към актуалните новини. Трябва 5-6 пъти да го втъщап назад докато те остави да видиш материала от линка.

 


Гост

#535

2012-02-26 16:10

Podkrepqm priema sled 4 klas v PMG

Гост

#536

2012-02-26 18:00

Това правителство май мрази умните, начетените и образованите. Защо ли?

Гост

#537

2012-02-26 18:38

Аз съм ЗА петицията!

Гост

#538 Re: Re: Re:

2012-02-26 18:40

#534: - Re: Re:

И какво спечелихме като ги бихме китайците? Станахме по-силно развити в икономическо отношение от тях ли? А не само китайците, а и математици от други националности сме били на МОМ и ще продължаваме да ги бием! По-голямата част от медалистите ни от МОМ не са учили в МГ от 5-ти клас и това не им е попречило. В някои МГ има прием от 5-ти клас едва от 2-3 години (такава е информацията в нета), а докато търсех информация за международни изяви на математиците ни, попаднах на материали, според които ученици от тези МГ имат доста медали от международни олимпиади по математика и информатика. Е как са го постигнали, след като са приети от 8-ми клас? И как въобще са се класирали за националния отбор, като са се състезавали с ученици от СМГ и др. МГ, в които отдавна е имало прием от 5-ти клас? Отговорът, според мен, е: талант и много труд. Сега тези МГ имат прием от 5-клас, но нещо не виждам техни ученици в националните класирания, а в тези, в които ги има ,  са към края. Дали от 5-ти или от 8-ми клас – все тая. Някои и от детската градина да бъдат приети в МГ, пак нищо няма да постигнат, било поради липса на талант, било поради мързел.

Истината е, че има отлив от математиката и това особено силно проличава 10-12 клас.

 


Гост

#539 Re: Re: Re: Re:

2012-02-26 19:02

#538: - Re: Re: Re:

Да имаш златен медал и да си пръв в отборното са различни неща. Златен медал вземат 10-15% от състезателите. А първи на МОМ сме били ...само  веднъж през 2003 година. И тогава са се явявали деца, учещи в МГ от 5 клас. Поне повечето.

Освен това по-горе ставаше дума за малките, които още не ходят на МОМ, а на състезанията за по-малки ученици.

И най-накрая, ако интересът към математиката спада, то не е ли редно да се работи за неговото култивиране, а не за неговото дозагробване? икономическитя растеж пък зависи от толкова много неща, че не му е тук мястото да го бистрим.


Гост

#540 Re: Re: Re: Re:

2012-02-26 20:36

#538: - Re: Re: Re:

Не мога да разбера каква точно е Вашата позиция. По Вашата логика излиза, че с достатъчно помагала, курсове и труд може и да не се ходи на училище. Съгласна съм с това, но то е по джоба на хора с пари, а другите какво да правят? Разбирам от изявленията на Министър Игнатов, че изходът е в частните училища. Мисля, че точно за това се прави този закон: може би още догодина ще видим и частни математически гимназии. Няма лошо, но все пак хубавото в нашите МГ е, че социалното положение няма никакво значение за приема и дори деца от незаможни семейства могат да бъдат приети. Също така смятам, че не може винаги да гледаме чуждия опит и да се опитваме да го внедряваме при нас, защото всеки народ си има свои национални особености и култура. Например в Германия има 4 степени в училищата и учителят преценява детето, в коя степен да попадне. Как си представяте това да се приложи в България с корупционния ни начин на мислене. Отклоних се малко, но прочетох и някакво мнение как във Финландия нямали МГ и домашни нямали, аа били най-добри показатели в Европа. Мисля, че може и трябва да се гледа чуждия опит, но трябва да се съобразява и съчетава и с българската ни действителност. Ако МГ имат слабости, достойнствата им са в пъти повече. Имаме нещо работещо, което трябва да се доразвива. Докато нашите частни училища достигнат нивото на държавните, (ако това изобщо се случи), ще мине много време. Може би в София, но аз съм от Варна и тукашните частни училища имат изключително ниска репутация. Освен това заможните, които могат да си позволят да пращат децата си в частно училище, изобщо не са толкова много. Тогава колкото и да е добро образованието, подборът на децата ще е от доста ограничена извадка от населението и възможностите да направиш от тях медалисти-състезатели драстично спадат. Тук става дума все пак и за природна дарба. Народът не случайно е казал, че от всяко дърво свирка не става. Не мисля, че помагалата и труда са достатъчни.


Гост

#541

2012-02-26 20:41

Ако интересът към математиката спадаше нямаше да има толкова много мат.състезания, нямаше да има и 700 кандидата за СМГ от 5-ти клас при 100 места. Дали има много университети, които могат да се похвалят с толкова кандидата???

Гост

#543 Re: Re: Re: Re:

2012-02-26 21:09

#538: - Re: Re: Re: Четейки мнението Ви разбирам, че е безсмислено българите да се явяваме по международни състезания. Че успехите там не ни носят никаква полза. Че едва ли не, повечето медалисти от математически състезания не са от МГ, т.е. явно смятате, че всякаква допълнителна подготовка по математика, каквато обикновено се получава в МГ, дава по-скоро обратен резултат (щом повечето медалисти са от обикновените училища). Правилно ли Ви разбрах?  Ако има досатъчен брой деца(или родителите им), които искат да учат в определено училище, смятате ли, че е редно това да им бъде отказано и защо? И не се ли определя едно училище или форма на обучение дали е добра или не по броя желаещи? Всеки родител, търсейки най-доброто за детето си, проучва кои са добрите училища. Ако МГ не са толкова добри и повечто медалисти излизат от обикновените училища, защо напливът не е към обикновените училища?

 


Гост

#544

2012-02-26 21:15

Докога само спорта ше се насърчава?
Докога хората, които управляват ще се стремят да разрушават една работеща система за развитие на образованието и науката? Никой ли не вижда успехите на децата постъпили в Математически гимназии след 4 клас?

Гост

#545 Re:

2012-02-26 21:23

#544: -  

 "Никой ли не вижда успехите на децата постъпили в Математически гимназии след 4?"

И ги виждат, и умрят да се снимат с тях...

http://www.teacher.bg/Article/Details/1672

gost

#546 Тема

2012-02-27 08:32

Напишете коментар...

Гост

#547

2012-02-27 08:48

Има много неща за махане в тази държава. Нека да махнем тях, нека не ги оставяме да махат малкото хубаво, което все още го има.


Гост

#548

2012-02-27 09:24

Прочетох доста коментари тук. На тези, които са "ЗА' закриването на МГ искам да кажа следното: като родител при избора на училище за своето дете съм безпристрастен и не се ръководя от нищо друго освен доброто на детето си. Ето защо, когато събирам информация за училищата, това което ме интересува не е, че в еди кое си ОУ учило дете-генийче или че дете-генийче спечелило медал, а пък било от ОУ. Това,което ме интересува е от кое училище децата показват масово добри резултати на изпити и състезания. Това е, което говори дали едно училище дава добра подготовка или не. Затова и напливът към МГ е висок. Или казано по-простичко: Няма да запиша детето си в училище, в което е учил геният "Х", а в училище, където и тъпакът "У" на изпита е показал добър резултат. Това е добро училище! Така че нека подкрепим МГ като наистина даващи отлична подготовка на максимално голям брой деца.
~

#549

2012-02-27 09:45

Не могат да махнат точно тези години! В седми клас се дава началото на сериозната математика. Всимат се теореми по геометрия, учат се равенства и неравенства. Това е основата на науката. Ако не се учи в математически гимназии, къде ще се учи? И не са само в СМГ силните ученици, не подценявайте гимназии като ПМГ Бургас, МГ Варна, ОМГ Пловдив, НПМГ София, МГ Плевен, МГ Русе, ПМГ Стара Загора, които също имат награди по целия свят! (:

Гост

#550

2012-02-27 10:33

Опитвате се да затъпите колкото се може повече българското общество!