За запазване на помощните училища като държавни специални училища


Гост

#26

2015-01-28 08:08

Моето мнение е,че не само трябва да се съхранят ПОМОЩНИТЕ УЧИЛИЩА,но и да се увеличи издръжката по ЕРС
ели

#27

2015-01-28 16:40

Подкрепям подписката за запазване на  създадените до момента помощни училица за деца с увреждане. Смятам,че това закриване на тези институции е плод на няко болен мозък от образователното министрество. Хвърлете тези деца които до този момент  живеят и се изявяват след себеподобните си и се чувстват щастливи на малките хиени в масовите училища.  Но за голямо съжаление проблемите в училище ,подигравките  и предизвиканото неудобство от съучениците им,  ще си остане  проблем на родителите и децата с увреждания. Толкова млади хора се записаха и завърщиха начална и училищна педагогика, социална педагогика, но не упражняват  професията си а станаха секретарки по фирмите или продавач консултанти. Дайте възможност и на тези млади хора не да мечтаят за чужбина но да се реализат и в РБългария.

ммм

#28 Re: КАТЕГОРИЧНО ДА

2015-01-28 17:37

#15: очевидец - КАТЕГОРИЧНО ДА 

 Ще учат в масови училища в паралелки за деца с увреждания.


Гост

#29

2015-01-28 17:45

Считам, че израз на хуманната държавна образователна политика ще бъде запазването на училищата за ученици със специфични потребности и особености в интелектуалното развитие, както и с други специфични нарушения (множество увреждания и разстройства от аутистичния спектър) като държавни специални училища.



Гост

#30 Re: Абсолютно за запазване на Помощните училища

2015-01-28 19:34

#3: Марина Христова - Абсолютно за запазване на Помощните училища 

 NAPALNO SAM SAGLASNA. NE SAMO CHE TRIABVA DA SASHTESTVUVAT POMOSHTNITE UCHILISHTA, NO TRIABVA DA SA DO 12 KLAS. ZASHTOTO MOETO DETE E SAS SOP I PREDI DA ZAPOCHNE V POMOSHTNO UCHILISHTE POSESHTAVASHE MASOVO, KADETO MU SE OTRAZI MNOGO ZLE!

"Вносител" на разум

#31 Пълна подкрепа за Помощните Училища

2015-01-28 21:51

Господа вносители на "идеята" за закриване на Помощните училища, затворете си очите и си представете как някое ваше дете с множество увреждания, нуждаещо се от специализирана помощ в специализирано училище(а не в някакъв недоносен, зле финансиран от общините център) отиде в масово училище за т.н. интегриране и всеки ден се връща подтиснато, унизено, "смачкано" от подигравките на неговите нормално развити връстници, където никога няма да посмее да изяви своите умения и заложби колкото и оскъдни да са те, защото се чувства неуверено в тази среда и се страхува да не дава поводи за нови подигравки.Такива деца в такава среда никога няма да се развият и подготвят за нормален живот !!! Или сте сигурни, че на вас няма как да ви се случи това и не ви пука, защото си мислите, че с вашите финансови възможности ще успеете да победите природата и да се справите с такъв проблем? За бога, вразумете се ! Не поставяйте насилствено в такава ситуация нито родителите на такива деца, нито самите деца !!!

Тана

#32 Помощните училища като специални държавни училища

2015-01-29 13:56

Децата с умствена изостаналост и множество увреждания са различни ,но с равни права.В проектозакона за образованието тези деца са лишени от достъп до образование и от възможността за избор на подходяща образователна среда,каквато има в ПУ.Не подлагайте децата на дискриминация.Учениците в ПУ се чувстват спокойни и защитени.Свободно изразяват емоциите си,без никой да им се подиграва.Педагогическите специалисти работят за развитието на потенциалните им способности.Децата стават по-самоуверени.Изявяват се в общоучилищни,национални и международни дейности.Чувстват се полезни и оценени.

Яни

#33

2015-01-29 14:06

Подкрепям подписката за съществуването на ПУ като специални държавни училища.Децата с увреждане само в тези училища се чувстват в своя среда и отворени за изява на своите възможности и интереси.


Гост

#34

2015-01-30 06:13

Аз съм против това децата с проблеми от всякакъв характер, физически и умствени, да бъдат крити и пренебрегвани от обществото.

Гост

#35

2015-01-31 13:44

Бях начален учител 38 г. В момента работя същото по заместване. Имала съм в класовете си деца със СОП.Много е трудно да се отделя специално внимание и време за индивидуална работа с такива деца,ако са в клас с още 20 или 24 други ученици. Ресурсните учители и ресурсните кабинети са от голяма помощ за децата. Колегите ресурсни учители имат нужната подготовка за работа с деца с увреждания, докато повечето други учители нямат специализирана подготовка.
Ресурсните центрове трябва да останат!

Гост

#36

2015-02-05 09:36

Да има реформи, но те да са обмислени, градивни, съгласувани точно с работещите в тези училища и те да бъдат такива, че България да е пример в Европа

Гост

#37

2015-02-05 16:11

Напълно подкрепям искането помощните училища да останат. Имат традиции, база, обучен специализиран персонал, учебни помагала, програми и пр. - истинска грижа за децата със СОП, което ще се затрие. В масовите училища не бихме могли да предложим такава специализирана помощ и условия, особено за по-тежките случаи.
Марина

#38 Re: Re: КАТЕГОРИЧНО ДА

2015-02-05 19:24

#28: ммм - Re: КАТЕГОРИЧНО ДА 

 Нека да имат право на  избор, защото сега в помощните училища идват много деца, които НЕ СА УСПЕЛИ да се интегрират в масово училище. НЕ БИВА да има интеграция на всяка цена!!! 


Гост

#39

2015-02-05 20:54

Свидетели сме на още една недомислица на управляващите-дискриминиране на най-уязвимата част от обществото-децата с тежки интелектуални нарушения.Със закриването на помощните училища тези деца ще останат "невидими" за образованието. Подкрепете петицията.

Гост

#40

2015-02-05 20:58

Подкрепям петицията като цяло, но с уточнението, че помощните училища се нуждаят от промяна в начина си на функциониране. Те трябва да се отворят, да станат по-гъвкави за нови подходи и за нова организация. Все по-нужни стават длъжности като "социален асистент", "социален работник", "кинезитерапевт" и т.н. Разделението на дневни центрове и помощни училища е безсмислено, защото децата получават помощ "на парче", грубо се делят на образователни и социални услуги вместо те да се интегрират и да обхванат по-цялостно, следователно по-качествено нуждите на децата със специални нужди..

Гост

#41

2015-02-06 07:59

При запазване Помощните училища като държавни специални училища се налагат кардинални промени в процеса на образование, материалната база, спонсорирането и обезпечеността с нужните специалисти - всичко да е в съответствие с европейските стандарти и практики.
1

#42

2015-02-06 09:08

 

ТОВА СА ДЕЦАТА ОТ ПОМОЩНО УЧИЛИЩЕ. ОБУЧАВАНИ И ВЪЗПИТАВАНИ С МНОГО ПРОФЕСИОНАЛИЗЪМ, ПОСТОЯНСТВО И ОБИЧ!


Гост

#43

2015-02-06 09:46

Незнам само защо не направите нещата по лесни за тази петиция.с едно докосване и да се гласува.защо са ви тези лични данни потвърждения и прочие?

Гост

#44

2015-02-06 10:20

Подкрепям

Гост

#45

2015-02-06 18:24

Когато отричаме проблемите, не ги решаваме!
Anni_lo

#46

2015-02-07 16:46

От 2010 година живея в САЩ . Работила съм в помощно училище в България. Тук също работя в системата на образованието като учител.  Помощните училища съществуват тук, даже за деца до 22 години и никога не са правени опити да бъдат закривани. Паралелно има и интегрирано обучение, но за по-леките случаи ( ако детето е в общообразователен клас) или има отделни класове за деца със СОП ( по-тежки) , които са на отделен етаж, в отделна стая, по 4-5 деца в клас, които са обучавани от специален педагог и помощник-учител. Държавата се грижи хората с увреждания и в частност децата, да се чувстват пълноценни и равноправни граждани. Надявам се, това да се случи и в България.

ДОРА

#47 ПОМОЩНИТЕ УЧИЛИЩА ТРЯБВА ДА СЪЩЕСТВУВАТ

2015-02-07 17:26

РАБОТЯ С ДЕЦА СЪС СОП В ПУ ВЕЧЕ 20 ГОДИНИ.ТУК ДЕЦАТА СА СПОКОЙНИ И СЕ ЧУВСТВАТ НА МЯСТОТО СИ,РОДИТЕЛИТЕ СЪЩО. ГРИЖИТЕ И ОБРАЗОВАНИЕТО,КОЕТО ПОЛУЧАВАТ СА НА ВИСОКО НИВО.УЧИЛИЩЕТО НИ Е МОДЕРНО,А УЧЕНИЦИТЕ НИ УЧАСТВАТ В РАЗЛИЧНИ ПРОЕКТИ И МЕЖДУНАРОДНИ ФЕСТИВАЛИ! ТЕ НЕ СА ЗАТВОРЕНИ В УЧИЛИЩЕТО,КАКТО НЯКОИ СИ МИСЛЯТ! ТОВА ,ЧЕ УЧЕНИЦИТЕ ИДВАТ С УДОВОЛСТВИЕ НА УЧИЛИЩЕ И ДОВЕРИЕТО НА РОДИТЕЛИТЕ СА ПОКАЗАТЕЛ ЗА НАШИЯ  ТРУД! НЕКА ПРЕДИ ДА СЕ НАПРАВИ НЕЩО СЕ ОБМИСЛИ МНОГО ДОБРЕ! 

М1

#48 Re:

2015-02-07 19:57

#40: -  

 Децата завършили помощно училище получават право да упражняват професия или част от професия, докато в център за личностна подкрепа те няма да имат придобита професионална квалификация. А това е важна подробност..много важна!!!


Гост

#49

2015-02-08 08:00

Смятам че петицията е едно мощно средство за да се чуе нашият глас и мнение по въпроса за закриване на помощните училища.От опит знаем,че в България закрие ли се нещо, то вече не се възстановява и открива наново.