Да спасим последната българска теснолинейка от закриване!

Свържете се с автора на петицията

Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията Да спасим последната българска теснолинейка от закриване!


Гост

#26

2014-12-14 20:49

Това лято бях в едно малко градче в Колорадо съединените щати. Основното препитание на това градче беше една теснолинейка с красив маршрут и хората търпяха свирката и защото знаеха, че това влакче прави града посещаем.
А у нас? Имаме теснолинейка, която не е пригодена за съвременните стандарти на туризма и въпреки това тя привлича хора от цял свят с красивия си маршрут. И вместо да развиваме богатството, което имаме - железница с прокопани тунели и прочее, ние трябва да го погребем. Поредната мъдрост на някой чиновник.

Гост

#27

2014-12-14 21:39

Ima edna pogovorka balgarska , koqto mnogo mi haresva vsichko mu na nash Petko bir tekmi ta se zael da stroi -taka e i s tezi koito iskat da premahnat i poslednata hubava chast ot jivota ni -ako trqbva shte otidem i gore pri tezi tam golemite kakto gi narichat iiiiiiiiiiii

Гост

#28

2014-12-14 21:43

Престъпление е да се съсипе тази красота! Жалко и за линията до Рилския манастир! Който я помни.

Гост

#29

2014-12-14 23:09

Никакво премахване! 


Гост

#30

2014-12-15 03:08

Тия управници много са ги удряли по главата! Да закрият теснолинейката ще е същото като да закрият всички трамвайни линии в София - тотален хаос, защото както има места в София, до които само с трамвай може да се стигне, така до редица градове в Родопите може да се стигне само с теснолинейката, защото оня тесен път през планината изобщо не е добре да се пътува по него.
100% въпросните управници са резняците и предателите от ДПС, за които ще е много по-лесно да превземат родопските градове, ако първо ги откъснат от света. Закрият ли теснолинейката, точно това ще стане. Само "богопомазаните" с коли ще могат да ходят във Велинград и другите населени места.

Гост

#31

2014-12-15 07:40

Возих се.Няма друго такова усещане!!!
Ваклиновец

#32

2014-12-15 08:36

Да запазим и съхраним това което поколенията преди нас са построили.Тази уникална теснолинейка да остане и за поколенията и след нас.Уникални са и емоциите и преживяванията които човек изпитва пътувайки по тази линия!!!!

Гост

#33 Петиция за теснолинейката

2014-12-15 08:52

Преди няколко години пътувахме със съпруга ми с теснолинейката от гара Септември до Добринище - това е невероятно преживяване! Бяхме се заредили с книжки за пътуването (все пак 6 часа са си прилично време, за да ти доскучее ;) ). Но, както сами се досещате, не се наложи да отворим книжките - местехме се от лявата страна на седалките на дясната, за да се наслаждаваме на чудните гледки (понякога не успявахме да обхванем всичко). Сигурно в очите на местните сме изглеждали странни със своите възклицания: "Виж..., погледни тук... прекрасно е...!!!" Няма къде да видиш такава чудесна природа, толкова разнообразна и непокътната! А самите хора, с които са запознахме, са честни, мили и добронамерени.

От друга страна, това е единственият, сравнително евтин и бърз съвременен начин за придвижване на хората тук. А те не живеят лесно и в охолство, за което има белези навсякъде!

Считам, че това ще е поредната глупост в държавата ни, и ще загубим нещо, което едва ли някога някой ще може да върне на следващите поколения!

Ще разпространя по-наататък тази идея за петицията, за да стигне до повече хора и да има положително развитие за теснолинейката!!!

Даниела Бенекова


Гост

#34

2014-12-15 09:41

IMA NESHTA , KOITO E LESNO DA SE UNISHTOJAT, NO POSLE? NEKA ZAPAZIM AVTENTICHNOTO I NESHTO KOETO E U N I K O L N O! Da se raboti I da se dorazvie I da bade ATRAKTIVNO I NEPOVTORIMO! Kazvam NE !!!!!!

Гост

#35

2014-12-15 11:01

Стига сме закривали и затривали...

Гост

#36

2014-12-15 11:34

Теснолинейката е основен и единствен транспорт за някои населени места! Г-н министре, бихте ли искали да ви преградят коридора кьм спалнята у вас и да не можете да си легнете с жена ви? Идентични нещо правите с тези хора, те имат роднини и близки в околията, регионьт е беден, няма спор, не може да се мери с тльстите столични, варненски, свиленградски и т.н. зони... Сьс сигурност не печелите от точно този влак, но не можете да отцепите едно място от света и спокойно да си гледате жьлтите павенца от кабинета!

Гост

#37

2014-12-15 11:57

Нямам коментар

Гост

#38

2014-12-15 12:53

Пет години съм пътувала с тази теснолинейка. На нея съм изживяла много хубави моменти,завързала съм страхотни и неичаквани запознанства с уникални хора,българи и чужденци. Не унищожавайте родното богатство и спомените на много хора!

Гост

#39

2014-12-15 13:01

Tesnolineikata ne triabva da se zakriva.Koito e rechil da ja zakriva,znae li prez kakva krasota minava i kakva atrakcija e......ne samo tova,za takava tesnolineika mnogo darjavi mogat samo da mechtajat! Tova e bogatstvo,koeto imame,da ne go pogubvame i nego!!!

Гост

#40

2014-12-15 13:12

Хора не допускайте да се случи това закриване както стана с теснолинейката от Червен бряг до Оряхово ! Всичко вече е разрушено и не съществува - гари , релси и прочие..........Разсипия голяма !

Гост

#41

2014-12-15 13:14

Влакчето е уникално за България! Има сериозен социален ефект и съм сигурен, че при добър мениджмънт от хора работещи със Сърце тази линия ще е печеливша. Просто някои хора е време да си размърдат задниците и да сършат нешо за благото на другите!

Гост

#42

2014-12-15 14:12

Да запазим теснолинейката,тя е забележителност и необходимост.

Гост

#43

2014-12-15 14:17

Някога учех в Ракитово,беше удоволствие да се пътува особенно пролетно време,тоеа не може да се опише затова не го и описвам,то може само да се види,мо докато е Герб на власт така щер е те искат да закрият тази линия а и касто цяло БДЖ,моля госпофа управеляващи нер закривайте този ферномен ,за мене е феномен
Kalin

#44

2014-12-15 14:27

Закриването на теснолинейната линия до Велинград не бива да се допуска поради следните причини:

- Теснолинейката е важна и доказала се туристическа атракция за региона;

- Теснолинейката в частност и влаковете като цяло, замърсяват въздуха в значително по-малка степен от автомобили и автобуси. Това е доказан факт.

Би трябвало линията и влаковете да се реновират, а не да се закриват.


Гост

#45

2014-12-15 14:50

Успех! Без борба, няма победа!

Гост

#46

2014-12-15 15:41

Докато Герб е на власт ,ще е така ,те просто искат да ликвидират БДЖ и да го приватизират,просто нямам думи ,да закрият една атракция,моля господа управляващи осъзнбасйте се ,нер закриеайте тази линияв ,бях малък ,нас 11 или 12 год,когато доидоха първитер диьели на Хеншерл ,това беше радост ,голяма вече нямаше да ги има чайниците,това ми е един споменб от далечнатс 1962 г

Гост

#47

2014-12-15 15:45

На сегашно време,лесно се закрива ,но откриите нещо ново

Гост

#48

2014-12-15 17:30

Защо се разрушава всичко хубаво в тази страна.Защо не можем да запазим красотата която са постигнали нашите родители на доброволен труд.Да погледнат европейските забележителности те рушат ли нещо не пазят си го като културна ценост.

Гост

#49

2014-12-15 17:54

Теснолинейката трябва да се запази. Един ден ще се превърне във важна туристическа атракция и допълнително развлечение за туристите в Банско и Велинград. Но допуснем ли да я закрият, всичко ще бъде разграбено и възстановяването й ще бъде скъпо. Ще се загуби и автентичността. Затова, ако БДЖ няма интерес към нея, да се финансира като паметник на културата. Ако се предостави на подходяща фирма за стопанисване, бързо ще излезе на печалба.

Гост

#50

2014-12-15 18:00

тази железница е уникална за всички туристи и туристически пътувания