Да спасим последната българска теснолинейка от закриване!


Гост

#101

2014-12-18 21:37

Спасете теснолинейката!

Гост

#102

2014-12-19 03:12

Колко много пъти съм ходела със семейството ми до Велинград. Още помня колко красиво беше! Не трябва да я закриват, а да я поддържат!


Гост

#103

2014-12-19 07:25

Имам прекрасни спомени от пътуванията си с тази теснолинейка по този маршрут. И много често си го спомняме и коментираме! Не бива всичко да се унищожава! Тази теснолинейка е и е туристическа атракция и може да се ползва като такава! Успех!

Гост

#104

2014-12-19 07:25

поредната глупост, която могат да направят.

Гост

#105

2014-12-19 12:17

Водя всички мои гости, посетили ме в България, на пътешествие с теснолинейката. Пътуването по нея е живописно и очарователно, а също така свързва много туристически места като Велинград (SPA), Банско (ски), Света Петка (преходи през гората и историческо място) и др. С подходящ маркетинг, идеята за пътуване с теснолинейката е много продаваема, особено, ако се свържат традиционни празници с пътуването. ПРИМЕР: Индия се е справила изключително добре с теснолинейната си железопътна линия в планините на север, които привличат милиони туристи годишно. Такава задача изисква маркетингов план и ясен поглед върху това как да се „продава“ чара на България. Ако тази линия бъде затворена, тя ще си отиде завинаги и няма да има друга такава, което е загуба за България. Надявам се, да може да се открие работеща визия за теснолинейката, за да работи, да привлича инвестиции и да стане много по-активна и атрактивна, каквато заслужава да бъде.

Гост

#106

2014-12-19 16:16

Ако някой БЪЛГАРИН има акъл, то с прилични инвестиции тази ЗАБЕЛЕЖИТЕЛНА линия може да се рехабилитира и да стане невероятна културно - изторическа ЗАБЕЛЖИТЕЛНОТ. Която да привлича, радва и вдъхновява хиляди туристи. На всичкото отгоре може да стане и ДОСТА печеливша. Освен акъл - трябват и малко пари. Първото го имам, второто за сега НЕ.

Гост

#107

2014-12-19 20:24

В България освен да закриват паметници на културата и да унищожават зони които са в натура 2000 друго не знаят...

Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2014-12-19 20:54



Гост

#109

2014-12-19 21:04

арх. Миломир Богданов:  Престъпление е дори само да мислят за ликвидиране на влакчето обслужващо сума народ в планината!

Да не говорим за туристическата му целесъобразност, а екологичните и социалните последици, ако се допусне премахване на този щадящ природата ж.п. транспорт, са поваче от ясни!  Достатъчно за да я има теснолитнейката е дори само това, че най-високата ж.п. гара, не само в България и на Балканите, но и в Европа извън Алпите е тук в България и трябва да бъде пазена като наше наследство!

Незабавно трябва най-гръмко да се настоява да възстановят и двата свалени от расписанието влака, нужни на местните общности! 


Гост

#110

2014-12-19 21:31

Подкрепям изцяло борбата за запазване на теснолинейката, защото остана много малко жива история в България, под напора на агресивното "ново" строителство!
segal

#111 liniqta septemvri dobrinishte

2014-12-20 09:53

mislq 4e za poreden put boiko borisov zaedno s ministura na transporta moskovski.koito ima mutra na iodit..dokazvat 4e tazi partiq e absuliutno neadekvatna..ako tova pravitelstvo iska da ostane na vlast..trqbva da zabravi za zakrivane na tazi liniq..purvo zashtoto tuk mnogo hora si iskarvat prehranata za decata si..raboteiki v tazi struktura..vtoro ne e vuzmojno gradove kato velingrad qkoruda basko razlog da ostanat bez jp gari..osven tova tuka po4ti vseki den aide i da e na 10 dena vednuj vinagi ima patuvashti turisti ot septemvri za bansko koito se naslajdavat na patuvaneto ot edna strana i razo4arovani ot druga 4e ima sumati spirki koito sa zaprili4ali na toaletni zashtoto vmseto da se gradi te se rushat...4etvurto mnogo  hora predpo4iat da si patuvat s vlak vmesto s tupite avtobusi ..na koito shofiori karat nato ludi i se 4udish po koe li vreme avtobusa shte izleti ot putq..de ne govorim za zimata...peto taka nare4enite pomaci tuk e raion s dosta ot tozi edtnos i tova shte e obqvqvane na voina kum tqh s mahaneto na tazi liniq zashtoto te jiveqt v raion v koito osven vlak drugo ne gi ustroiva ...zashtoto kogato zavali po seriozen snqg tuk ne moje da mine tang kamoli avtobus..zatova mislq 4e e vreme naroda nie kato bulgari i taka nare4enite pomaci .sushto da se vzemem v ruce i da se nadignem sreshtu smahnatata uprava gore v parlamenta koqto vseki znae 4e celta im e da zakriqt tazi liniq za da si pusnat tehnite avtobusi koito durjat li4no te..za da moje da pe4elqt za sobstvena smetka...a tova govorqt gluposti ot roda na tq bila gubeshta ami kakto kaza po nagore v komentarite i kolegata vsqka liniq v evropa i kudeto i da e e gubeshta zashtoto tq e  napravena s cel  v polza na naroda....a ne s cel pe4elba.......

taka 4e neka ako slu4aino se stigne do tam da se zakriva liniqta to da pokajem na onezi maloumnici gore 4e ve4e upravlqva naroda a ne "te" kakto si mislqt...tuk jiveqt blizo 100 000 4oveka ako ne i pove4e...oshte nai malko tolkova patuvat jegono po tazi liniq....da ne govorim za tova kakva prostotiq napraviha i s policiqta spiraiki gi ot vsqkakvi prava...edva li ne te ve4e stanaha izlishni v skoro vreme shte mahnat i neq zashtoto shtom kato ne vurhsat nikakva rabota za kakvo sa im i te...shofiorite shte po4nat da si karat koi kak si mu doide na akula...i shte stava voina i po putishtata...zamislete se i za tova.......shto za ludi hora sme slojili da ni upravlqvat..

taka 4e da sukratish tazi liniq e kato da obqvqt voina na cql edin region ot bulgari etnos-pomaci i nai ve4e na sobstveniq si narod....mislq 4e ako tova produlji protestite koito bqha v poslednite godini pred parlamenta sreshtu boiko kakto i sreshtu oresharski...shte im se stori 4e vse edno ne e imalo hora...togava.....

kak taka pri ednite ima i pari vdigat se zaplati ...nazna4avat se hora..pri tezi idioti po4vat sukreshteniq nqma pari vsi4ki sa im krivi za neshto i vsi4ko e gubeshto pri tqh...

 

ama stranno zashto pak gi izbirame...mai nie naroda neshto ne sme nared

 

segal

#112 sushtata tema

2014-12-20 10:17

taka 4e bratq bulgari ..kakto i vie gospoda bulgaro mohamedani ili kakto vie si se opredelqte tam ..romi i drugi koito jiveqt v bulgaria .vsi4ki onezi  koito rabotqt v bdj i vsi4ki koito patuvat s vlak navsqkude po bulgaria.... neka ne stoim sus  skrusteni ruce... i da napulnim ploshtada pred parlameta i tozi ministur moskovski da si zaminava na momenta .a mojebi i cqloto upravlenie  zashtoto o4evidno to se vodi po zakonite koito im nalaga evropa, a ne ot tova kakvo se nujdae bulgarskiq narod...ili shte dopunsem da ostavim semeistvati bez hrana za smetka na onezi maloumnici gore ....

 


Гост

#113

2014-12-20 16:52

Да! Днес сме в криза. Парите не стигат за нищо. Но, специално това съоражение би било прекрасна инвестиция в бъдещето. Да. Ще трябват не малко пари за 1) Саниране на трасето - нуждае се от сериозен ремонт 2) Модернизация на подвижния състав, като се запазят уникални дизайнерски концепцее 3) Реставриране на гарите 4)Постоянни разходи за поддръжка. Въпреки това си струва. А можем да потърсим и външно финансиране. Такъв проект е защитим. Да извълвим този път....пък да видим. Тази инвестиция е гарантирано ефективна.

Гост

#114

2014-12-20 18:35

:) :) :) :) :) :) :) :) :)


Гост

#115

2014-12-20 19:40

Не знам какво да пиша. Не е вярно това, че железниците са губещи. Освен, ако нарочно не се правят на губещи, за да може някой друг да превозва пътници и товари. А теснолинейката наистина е уникална. Много са чуждите туристи, които я посещават и се възхищават. Наистина не знам какво да пиша. Боли ме за българските железници.
Георги

#116

2014-12-20 21:26

Боже мой, не вярвайте на неща написани от човек търсещ мимолетна слава. Утре  ще подпишете като овце петиция срещу забрана за закона за земното притегляне!!!  Теснолинейката НЯМА ДА БЪДЕ ЗАКРИВАНЕ И НЕ СЕ ДИСКУТИРА ТОЗИ ВЪПРОС!!!


Гост

#117

2014-12-21 08:12

Трябва да се направи така, че да НЕ стане-"Като ми пееш Пенке ле-кой ли ми те слуша"!!! ЗАЩОТО до сегашния опит показва, че "БЪЛГАРСКИ ПОЛИТИК ОТ ПЕТИЦИЯ И МИРЕН ПРОТЕСТ РАЗБИРА - КОЛКОТО ЦИГАНИН ОТ ЕКОЛОГИЯ И СВИНЯ ОТ КЛАДЕНЧОВА ВОДА!!!"

Гост

#118

2014-12-21 08:43

Нельзя закрывать то, что дорого людям, что им нужно!

Авторът

#119 Re:

2014-12-21 12:05

#116: Георги -  

 Господин Георги, моля Ви когато толкова нахъсано говорите срещу мен и дребната борба това нещо да го има, поне застанете с името си! Смешно е поведението ви! Нито правя нещо лошо, нито печеля нещо от направеното!!! За каква мимолетна слава става дума... Аз не съм казал, че някой е тръгнал сега да закрива линията, но разписанието, което се прави за нея гони пътниците с всеки изминал ден, гари са планирани за закриване, знаете добре, че същите упраляващи заложиха линията за закриване през 2011. Да, сега не се говори за това, но ако утре се повдигне въпросът?! Кое е лошото на петицията? Целта е тя превантивно да покаже, че ако някой ден еди кой си реши да я закрива - хората масово не са съгласни и не им е все едно! Дребнавостта ви ме изумява и именно заради такива хора нещата все не ни се получават!!! Благодаря! И пак казвам - кажете кой сте и откъде ме познавате, за да говорите, че аз си правя едва ли не личен ПР по този начин!!! 


Гост

#120

2014-12-21 18:17

Нашето семейство изцяло и безусловно подкрепя тази петиция!!! Ние сме туристи и сме ползвали теснолинейката. Това е уникално преживяване! В никакъв случай не бива да бъде закрита!!!

Гост

#121

2014-12-21 21:55

Приветствам тази инициатива.


Гост

#122

2014-12-21 22:02

Да живее БДЖ!!!

Гост

#123

2014-12-21 22:05

И инж. Никола Гайдаров, чийто талиги задвижват тази жп линия, както и множество други по цял свят. Един истински Български гении!


Гост

#124

2014-12-21 23:39

Това е едно от красивите неща в България с много недоразвит потенциал!

Гост

#125

2014-12-22 07:17

Уникална!