Да спасим последната българска теснолинейка от закриване!


Гост

#1

2014-12-12 22:23

В тази носталгична романтика се крие много заряд за туризма в района в бъдеще! Трябва да остане и да се развива!

Гост

#2

2014-12-13 06:52

vlakcheto e unikat,ne moje da zakrivame takova nasletstvo.
Петя Миткова

#3 Да спасим теснолинейката Добринище-Септември!!!

2014-12-13 08:26

Богатство и ресурс,наследство оставено от предците ни-това е теснолинейката. Пътуването с нея през чудни места,където рядко стъпва човешки крак е вълнуващо. Уникални гледки, оставащи прекрасен спомен за цял живот. Необходимост от жизнено значение за местното население,което ползва оскъдните транспортни възможности и средства в този район. Съществуването на теснолинейката е  важна за България! Благодаря!


Гост

#4

2014-12-13 09:27

Респект за инициативата и гражданската позиция,смятам ,че трябва още една петиция като цяло за железницата,защото както е тръгнало,ще останем и без нея!

Гост

#5

2014-12-13 09:33

Построеното е уникално!, по никакъв начин не трябва да се унищожава а да се поддържа и развива.

Гост

#6

2014-12-13 12:24

Само изрод и национален предател може да си помисли за закриването на жп линията Септември-Добринище.

Гост

#7

2014-12-13 14:14

Как, кой и къде е казал че ще бъде закривана? Това не беше ли тема преди години? Нали се реши че ще остане. Няма информация от кога е този проблем и какво ще се направи и постигне при подписване на петицията.


Гост

#8 Re:

2014-12-13 14:30

#7: -  

 Грешката, че не посочих какво цели петицията е моя. Съжалявам за което! 

Ето как стоят нещата:
Прав сте, че за закриване на линията стана дума през 2011 година. Факт е и че същите хора, които сега управляват БДЖ и Министерство на транспорта, го предложиха. По неясни причини бяха притиснати и закриването остана на хартия. Тогава обаче те успяха да спрат два от най-натоварените влакове по линията и по този начин я осакатиха жестоко, като прехвърлиха десетки ежедневнопътуващи на автобуса. Мотивът беше, че няма хора за спрентие влакове, а де факто те бяха най-пълните и мнозина работещи разчитаха на тях всеки ден. 
Днес картината е подобна - влаковете, които се обслужват по теснолинейката са изключително малко, а разписанието не е съобразено с хората, което води до изкуственото опразване на композициите. То, от своя страна, довежда до мерки като тези, които чухме тези дни - спиране на над 200 влака, като ще се започне от най-губещите линии, където няма хора (поне по данни на БДЖ) и където те са толкова малко, че може да се прехвърлят на влака. (думи на министъра от вестник "Труд"). Както знаем, по една или друга причина, теснолинейката също се смята за губеща линия и евентуалните сигурни (засега) спирания на 1/3 от влаковете ще засегнат пряко 16-та линия Септември - Добринище. Но ситуацията е такава, че ако и един влак се спре от малкото останали, хората съвсем ще избягат от влака. 
Реалната цел на петицията е една евентуална подкрепа на вас - хората, в борбата срещу осакатяването на линията откъм брой влакове и (в краен случай, ако се върнат на идеята си за цялостно закриване) подкрепа срещу такова едно безумно решение! 

Благодаря за вниманието и се надявам никой да не е останал подведен от информацията в петицията!
/Кристин Ваклинов/


Гост

#9

2014-12-13 14:53

125 км. безвремие и красота.
В други държави изкуствено създават такива неща.
В България имаме изобилие и него ценим.

Гост

#10

2014-12-13 15:22

Писна ми мутри и дебели да разрушават всичко по пътя си! Именно уникалните неща могат да спасят туристическия бизнес.
Димитър

#11 Re: Re:

2014-12-13 15:29

#8: - Re:  

 Благодаря ти за изчерпателния отговор, вече ми стана ясен проблема.

А като решение, освен че ще съберем гласове тук, какво можем да направим?

Ежегодно и ние, както и много други правим разходка с приказната композиция и всяка година с нетърпение чакаме момента в който отново ще се съберем и ще се порадваме на прекрасната природа и емоция!

Всичко което е написано в началото на петицията е вярно и всяко ограничаване до тази красота и история е престъпление!

Кристиан Ваклинов
Гост

#12 Re: Re: Re:

2014-12-13 15:56

#11: Димитър - Re: Re:  

 Засега не знам какво друго можем да направим и дано не се налага. Аз имам събрани около 450 подписа на редовно пътуващи местни хора, които са другата страна на нещата - те нямат алтернативен превоз. 
Ако все пак се наложи да правим нещо друго против появило се такова безумно решение ще пиша във фейсбук страницата на линията, която поддържам: "Теснолинейката - романтично приключение от миналия век". Ако желаете се присъедините и следете там, старая се да споделям с феновете й всичко, което се случи - добро и лошо! Можете и да ме намерите във фейсбук, където да ми пишете на лично съобщение! 

ЗАСЕГА МОЖЕ ДА СПОДЕЛЯТЕ ПЕТИЦИЯТА НА ВАШИ ПРИЯТЕЛИ С МОЛБАТА И ТЕ ДА Я РАЗПРОСТРАНЯВАТ, ЗА ДА СЪБЕРЕМ СТОТИЦИ ПОДПИСИ, ТАКА ЧЕ УПРАВЛЯВАЩИТЕ ДА НЕ МОГАТ ДА ГИ ПОДМИНАТ С ЛЕКА РЪКА!!! 

Благодаря за готовността и вниманието!
Жалко е да се погуби такова уникално нещо, а ние очевидно сме способни на това!


Гост

#13

2014-12-13 17:58

Освен атракция тази линия е и средство за предвижване на много хора.

Гост

#14

2014-12-13 19:42

Да, много неща в България струват пари, а всъщност не носят доходи, но трябва да пазим това което имаме и да го поддържаме. Толкова много пари се усвояват по разни проекти, повечето от които потъват в на някой си джоба и никой не го интересува какво ще се случи когато изчезне всичко от нашето минало

Гост

#15

2014-12-13 23:47

Маршрутът на теснолинейката е прекрасен, тя осъществява връзка с места, които иначе са отделени.

Гост

#16

2014-12-14 01:56

v nashata mila BALGARIA e palno sas UMNI GLAVI koito ni komanduvat.neka im pokajem 4e TE NE SA za tezi postove na koit0o sme gi izdignali.da gi IZMETEM ot toplite im mestenca.

Гост

#17

2014-12-14 11:55

Може да е бавна, но маршрутът, през който минава, е прекрасен! Влак от там не може да мине, нека поне си запасим теснолинейката!


Гост

#18

2014-12-14 13:54

Трябва да остане непременно. Ако я закрият това е престъпление

Гост

#19

2014-12-14 14:39

smjatam, che e nujno tazi infrastruktura da se zapazi

Гост

#20

2014-12-14 16:02

Подкрепям инициативата за спасяване на теснолинейката Септември - Добринище, защото съм пътувал по нея на млади години и съм се възхищавал от гледките, които се откриват от прозорците на вагоните. Да спомена и огромната полза на местното население от връзките, които осигурява тази жп линия- за пътуване, за превоз на стоки, на дървесина и какво ли още не!!!

Гост

#21

2014-12-14 17:12

Пътувала съм още от малка с теснолинейката и до ден днешен,въпреки автобусния превоз до Велинград,обичам да пътувам с теснолинейката.Макар и до болка познато трасето винаги се наслажавам на пътуването.

Гост

#22

2014-12-14 18:13

Пътувал съм с нея през 1978 г. от Пловдив до Велинград. Усещането и емоциите бяха неописуеми щом съм ги запомнил до ден днешен! Подкрепям!

Гост

#23

2014-12-14 18:34

Съгласен съм изцяло с доводите на автора и смятам,че е много лесно да се вземе решение за закриване и унищожаване на нещо,създадено с толкова труд и ентосиазъм,неща,които не се ценят особено в днешно време.

Гост

#24

2014-12-14 19:35

Силно се надявам да не я закрият. Тя минава през една от най - красивите места на България!!!

Гост

#25

2014-12-14 21:21

Благодаря за инциативата ви.Заслужава възхищение.
Facebook