Подписка

Quoted post


Гост

#135 Re:

2012-02-24 18:47

#134: -

"Според мен подписката е ужасно глупава и си личи че е инициирана от хора, които нямат достатъчно добра представа как се работи в едно МГ. И без да съм специалист мога да видя че и двете алтернативи, които имат МГ-тата за реорганизация към момента ще разстроят сериозно работата им и качеството на подготовката на възпитаниците им!"

Според проектозакона и частните училища трябва да проведат продецури по реорганизация, която като чета законопроекта не е никак лека. След което да подадат заявление за продължаване на дейността. След което могат да получат отказ. Не че лично се застъпвам за тях или за когото и да е, само казвам, че не само на МГ ще им се наложи да се реорганизират, за да влезе цялата образователна система най-накрая в ясен и единен стандарт.

Но от всичко прочетено разбирам, че не това е проблемът за повечето хора. Проблемът е, че ще загубят буквално една думичка в заглавието, а именно "гимназия". Не им харесва да са средни училища, държат си на "марката". Което вече ми се вижда прекалено детинско от тяхна страна, но те си знаят.

Отговори


Гост

#136 Re: Re:

2012-02-24 19:07:42

#135: - Re:  

 Много сте прав!

 


Гост

#151 Re: Re:

2012-02-24 23:44:56

#135: - Re:  

 

Въпроси на които до момента не виждам някой тук да е успял да отговори:

- Защо търябва МГ-тата да се преорганизират - дайте поне един смислен и конкретен аргумент с какво ще подобри това обучението в тях? (Не ми излизайте с приказките за единни европейски стандарти - искам да знам какво и как точно ще се подобри!)

- Защо едно спортно училище ще има право да приема деца от 5-ти клас, а една математическа гимназия вече няма да може?

 - Ако има нещо успешно и уникално, което не отговаря на стандара то ли не е наред или стандарта?

Разбира се, че пререгистрацията като СОУ не е алтернатива по много по сериозни причини от загубата на имидж - четох статия, в която директорката на СМГ обясняваше подробно защо това е технически невъзможно. И на мен ми е странно, че се акцентира именно на това, но  предполагам, че от загуба на "марката" се оплакват предимно родители и ученици,които ще кандидатстват в чужбина, а от организационната страна на въпроса - учителите и директорите. (т.к. и при двата варианта, които имат МГ-тата се очаква загуба на паралелки и промени в личния състав, неясноти ще бъде ли регламентиран премама с конкурс или ще трябва да записват всеки който поиска).

Хората, които не усещат, какъв е проблемът с "марката", явно не са възпитаници на училище, чието име е марка - добрите чужди университети знаят как се КАЗВАТ добрите училища в България и знаят че в тях се влиза ТРУДНО. В моя бранш името на някои гимназии в биографията гарантира незабавен достъп до интервю,  и ако привлечеш такъв човек в повечето случаи той оправдава очакванията ти...

Но стига приказки - случаят с тези паралелки ще покаже недвусмислено дали твърденията, че качественото образование и създаването на добри специалисти е приоритет са истина или са просто популистки слоган :)