Петиция за правото на качествено образование на децата със СОП

Quoted post

morrena

#76 Re:

2015-01-16 21:16

#72: -  

Вижте, моята цел не е да влизам в спорове- аз изложих факти, които и за вас  са неприемливи, както трябва и да бъде. Не съм посочвала какъв е срокът за придобиване на преквалификации- не знам дали продължава месеци, или година, не знам и вашето образование какво е, но от написаното разбирам, че и вие  приемате въпросните курсове като несериозни.Но не се съмнявайте във вероятността за съществуването им- съществуват! Похвално е, че във вашия център няма  псевдоспециалисти ,но тъй като в този, който визирам, в по- голямата си част са само такива, червейчето на съмнението ме спира да повярвам в това. Дали наистина е възможно само тук да има подобен проблем?! И не става дума за логопед, психолог, сурдо-, тифло- или друг "тесен" специалист- не, за рес. уч-л става дума- тези, които са в недостиг, както казвате. Това обаче не приемам като причина да предам детето си в ръцете на некомпетентен такъв. Всички родители имат право за избор на уч-ще и кл.р-ли и всички избират най- доброто за децата си- най- добро уч-ще, най-добър директор, най- добър кл.р-тел- според тяхната лична преценка.Вие бихе ли избрали за детето си учител-преквалифициран инженер, бивш партиен функционер и др. професии, на светлинни год. разстояние от педагогическата? Аз отказвам да го направя, отказвам в/у него да се "упражнява" в учителство и полуобразован полуспециалист-т.е. полувисшист с преквалификация,  кой знае защо наречен "професионален бакалавър", което на практика нищо не означава. Има бакалаври и магистри- такива са  уч-лите в масовите уч-ща, там "професионалните  бакалаври" просто нямат място! Защо моето дете не се ползва с равни права като останалите- да се обучава и възпитава от истински специалисти, като тези в СОУ, дори НЯМАМ право да  избера рес. уч-л (защото, макар и малко, и в нашия център има специални педагози с Университетско образование)?! Ето, това са причините да не приемам Ресурсните центрове- защото отнемат правото на детето и родителя за избор, както е във всяко ОУ; списъкът с учениците на рес.уч-л се изготвят от директора на РЦ, без оглед желанието на родителя.....за какви равни права с останалите деца говорим?! Ами, хайде, зачеркнете тия псевдоспециалисти, да видим как ще стане тази работа, като точно те са  най- големите "връзкари"- НЯМАТ мърдане!!! И не се чудете, ако наистина този закон бъде приет- и това няма да е заради мен, или друг като мен. Постфактум търсете вината в съществуването на порочни центрове като този, който визирам и който е пословичен в страната с най-слабата си дейност! М/у другото- а директорът ви с какво образование е?

Отговори


Гост

#77 Re: Re:

2015-01-17 08:38:23

 В тоя ред на мисли забравих да спомена най-същественото и тогава може би нямаше да има нужда от всички тези обяснения. Във всички Ресурсни центрове в рамките на последните една две години бяха извършени многобройни проверки, точно  поради умишленото настройване от страна на все едни и същи неправителствени организации, лично заинтересовани, по непонятни за нас причини да разушат за пореден път изградена и развиваща се общност и институция, както направиха по-рано със закриването на половината помощни училища в страната и сега това вече се отчита като грешка! Именно за правото на избор иде реч! Защо, след като родители настояваха помощните училища да останат, не се зачиташе тяхното мнение, защо нямаше чуваемост от страна на предишните министри и се прилагаше авторитарно налагане на правила, без да се вземат под внимание хилядите подписи на родители, учители и общественост, внесени по надлежен ред и скрити някъде под тезгясите на парламента? Така ли ще я караме през 21 век? Та за проверките- резултатите след тях бяха, забележете-повече от прекрасни. Организацията, работата и дейността  на ресурсните ни центраве могат да бъдат пример за всяко едно училище в страната! Не зная дали такава е имало във вашия център, но резултатите са такива. И сега ми отговорете, защо след като всичко в центровете е на нужното ниво, някой ще иска да ги преструктурира или каквото и ще там да е? Вие сигурно знаете отлично отговора? И след като няма такива добри специалисти във вашия център, откъде мислите, че ще паднат, от небето ли?  В становището на новия проектозакон пише- при нужда и липса на такива, щели да се закупуват от други близки общини -та ние да не сме добитък, та ще ни купуват?  Ресурсните специалисти са много огорчени от безцеремонното отношение и неуважение към техния труд и въпреки всичко вършат своята робота с огромно желание и чувство за отговорност. Пътуват в дъжд и пек и по-най отдалечените населени места със старите си автомобили и ако има евентуално до тях някакво транспортно средство. Ние си знаем какво ни коства това, но сме там навреме и си вършим съвестно работата. Да права сте-трябва да имате право на избор, но хайде се поставете за малко на мястото на един такъв директор, които трябва да разпредели 6 или 7 ресурсни учители измежду двадесет и пет училища и детски градини, в които учат съответно около 80 деца или ученици. Вие как ще го направите, за да удовлетворите всички желания на родителите, каквото в случая е вашето? И в селото в което има само едно дете, родителя също има желание да избира-това е проблема. Ресурсните специалисти са малко, а вашите очаквания най-често са трудно осъществими, поради точно тази причина и вместо да желаете съсипването на нещо, което е доказано, че работи, то по-добре настоявайте за увеличаване броя на добрите специалисти в тази сфера. Само така броя на децата в групите може да намалее и вашите желания спрямо възможностите да бъдат удовлетворени!