Петиция за правото на качествено образование на децата със СОП

Quoted post


Гост

#72

2015-01-16 19:21

Здравейте отново! Нямам нищо против да поспорим-уважавам собственото Ви мнение и изводи, които сте извадили според впечатленията си от работата с вашето дете, но нека всяка дискусия тук не се превръща във вид атака срещу когото и да било. Всички участници в този процес от години са подложени на непрекъснато напрежение, свързано с нобмислени реформи във всяка сфера. Всички политици напоследък се упражняват в това, как по-трудно да се случват нещата за всички. Слагат всевъзможни бариери спрямо правата на децата за лични асистенти, орязват възможности за рехабилитация и тяхната продължителност, услуги  и т.н и т.н. да не изброявам, че мога да пиша с часове! Функцията на ресурсните центрове е подкрепяща и винаги е била такава! Нама други учители с по-голям брой часове от ресурсните специалисти. Очакванията на родителите в повечето случаи са огромни и с право. Всеки родител иска най-доброто за своето дете, въпреки неговите възможности и способности. Ресурсните специалисти също са живи хора с мотивация, характерна за всички работещи в тая сфера, със своите плюсове и минуси. Никой тук не скача, никого не защитава разпалено и в нищо не иска да Ви убеждава, но с това, което сте написали, няма как някой да се съгласи.

Нямам представа кой Ресурсен център визирате, но за първи път чувам такова нещо! Хора с няколко месечни курсове - това звучи много несериозно и невероятно! Чували сме, че има недостиг на такива специалисти в страната и то доста, но това пък сигурно са логопеди, които имат специалност и нужните умения да работят като ресурсни учители-може би тях имате в предвид. Същите са не по-малко мотивирани от своите колеги. В нашия Ресурсен център със сигурност няма такива, за които споменавате и няма как да има. Всички наши специалисити са със съответното образование и с дългогодишен стаж в сферата, доказали се многократно със своята работа и подкрепени напълно от страна на родителите. Какви по-добри специалисти можем да осигурим за децата от самите тях! Съгласявам се ако има такива назначени псевдоспециалисти, но аз такъв не познавам-поне при нас такива няма. И вместо тия хора да се зачеркнат с лека ръка и да предполагаме, дали утре ще бъде създаден някакъв си център, с неясни функции и статут-какво по-лесно и елементарно е към сегашните да се подберат и назначат допълнителни такива и да се намали по-този начин броя на децата в групите. Всички родители искат повече часове за децата си -това е начина. В цял свят грижата за децата е грижа на държавата-кой ще ме убеди в противното? Няма как да стане-стане ли ще си говорим постфактум за последиците.

И ни-най малко се притеснявам за работата си. Имам над двадесет години отдадени на дейността си, пълно доверие от страна на родители и тяхната безрезервна подкрепа, същото се отнася и за моите колеги и затова сме болезнено чувствителни към всякакви непремерени, безпочвени и неоснователни нападки към нашата работа!

Нека бъдем обективни, безпристрастни и да уважаваме работата на хората на които сме поверили децата си!

 

Отговори

morrena

#76 Re:

2015-01-16 21:16:20

#72: -  

Вижте, моята цел не е да влизам в спорове- аз изложих факти, които и за вас  са неприемливи, както трябва и да бъде. Не съм посочвала какъв е срокът за придобиване на преквалификации- не знам дали продължава месеци, или година, не знам и вашето образование какво е, но от написаното разбирам, че и вие  приемате въпросните курсове като несериозни.Но не се съмнявайте във вероятността за съществуването им- съществуват! Похвално е, че във вашия център няма  псевдоспециалисти ,но тъй като в този, който визирам, в по- голямата си част са само такива, червейчето на съмнението ме спира да повярвам в това. Дали наистина е възможно само тук да има подобен проблем?! И не става дума за логопед, психолог, сурдо-, тифло- или друг "тесен" специалист- не, за рес. уч-л става дума- тези, които са в недостиг, както казвате. Това обаче не приемам като причина да предам детето си в ръцете на некомпетентен такъв. Всички родители имат право за избор на уч-ще и кл.р-ли и всички избират най- доброто за децата си- най- добро уч-ще, най-добър директор, най- добър кл.р-тел- според тяхната лична преценка.Вие бихе ли избрали за детето си учител-преквалифициран инженер, бивш партиен функционер и др. професии, на светлинни год. разстояние от педагогическата? Аз отказвам да го направя, отказвам в/у него да се "упражнява" в учителство и полуобразован полуспециалист-т.е. полувисшист с преквалификация,  кой знае защо наречен "професионален бакалавър", което на практика нищо не означава. Има бакалаври и магистри- такива са  уч-лите в масовите уч-ща, там "професионалните  бакалаври" просто нямат място! Защо моето дете не се ползва с равни права като останалите- да се обучава и възпитава от истински специалисти, като тези в СОУ, дори НЯМАМ право да  избера рес. уч-л (защото, макар и малко, и в нашия център има специални педагози с Университетско образование)?! Ето, това са причините да не приемам Ресурсните центрове- защото отнемат правото на детето и родителя за избор, както е във всяко ОУ; списъкът с учениците на рес.уч-л се изготвят от директора на РЦ, без оглед желанието на родителя.....за какви равни права с останалите деца говорим?! Ами, хайде, зачеркнете тия псевдоспециалисти, да видим как ще стане тази работа, като точно те са  най- големите "връзкари"- НЯМАТ мърдане!!! И не се чудете, ако наистина този закон бъде приет- и това няма да е заради мен, или друг като мен. Постфактум търсете вината в съществуването на порочни центрове като този, който визирам и който е пословичен в страната с най-слабата си дейност! М/у другото- а директорът ви с какво образование е?