Против външното оценяване по математика за 11 и 12 клас през 2014

Quoted post


Гост

#10

2013-12-12 08:00

Айде моля ви се! Било по-добро. Учебната програма, която се изучава от 12 клас, особено по математика, е ненужно усложнена. Хората сядат и се готвят по матурата, на която ще ходят. Аз съм против изведнъж няколко седмици преди това, да се казва, че ще има външно оценяване. Тези неща се съобщават още в началото на годината. Не се правят реформи по този начин. Учениците от 12 клас не могат да си позволят да се готвят и за още един изпит. Просто няма как да стане, след като отделят огромна част от времето си да учат за втората матура. И не ми ги обяснявайте тези, че само седят по кафенетата. Във всяко поколение си има утайки, но това не означава, че няма качествени деца, които наистина учат и се подготвят. Против съм да се набедяват последните поколения за малоумни, глупави и некачествени. Както винаги си е имало двойкаджии, така си е имало и отличници. Положението не се е променило от 20 години, така че да не ми обяснявате колко некачествени били децата днес. На един 12-класник му е само до още един тест, нали знаете? Той се готви за втора матура, отделно препрочита и нещо за тази по БЕЛ, а отделно има и хора, които вече ходят на уроци по избраната специалност, за която възнамеряват да кандидатстват. Не се правят така нещата, в последния момент.

Отговори

Цв. Христов

#11 Re:

2013-12-12 15:18:55

#10: -

Аз завърших преди 3 години училище и имам много добра представа от това какво се учи. Матурите в момента изискват само да се научи основния материал и да се напише запомненото. Ако оценките,които се пишат в училище са реални, то на матурата се изкарват почти същите или може би малко по-ниски поради притеснение и стрес.

Аз изкарах моите с 5.01 по БЕЛ и 5,79 по География (оценки,които реално отговаряха на тези,които изкарвах в училище). В същото време се подготвях за изпити в УАСГ ,които изискват материал,който не се учи в училище и също така сам си водех кандидат-студентската кампания за обучение в чужбина. На допълнителни уроци съм ходил само по математика,защото не можех да си позволя да ходя на други поради финансови причини и защото материала не се преподаваше в училище.

Напълно съм съгласен обаче,че реформи не се правят по средата на годината. Ако трябва да се направи такова нещо то дори не може да се съобщи в началото на годината, а трябва да се въведе след 3-4 години,за да могат учениците,които сега тепърва започват гимназиалното си обученение, да се подготвят за такива изпити. Също така се съгласявам ,че "на един 12-класник му е само до още един тест" защото изпитите,които са за кандидатстване във ВУЗ са ненужно усложенени, не матурите или учебния материал. В момента един от проблемите е ,че учениците отделят 80% от времето си да се подготвят за кандидат-студентски изпити и от това идва лошата подготовка и ниските оценки на матурите. Като пример ще дам изпитите по математика и рисуване  УАСГ за специалност Архитектура (за които се готвех) и по история в Софийския Университет за  специалност Право.

Силно се надявам да въведат реформа в която да се усложнят матурите (задължителни по БЕЛ и математика и трета по желание),за да може да се отсяват по-добре кандидатстващите ,но да се кандидаства с тези матури във университетите. В същото време да отпаднат изпитите във ВУЗ-овете, които изискват да се ходи на уроци при предодаватели или да се купуват книжки с примерни въпроси и да се пълнят джобовете на преподавателите във университетите.

Надявам се ,че не ме разбирате погрешно,защото аз съм ЗА изпит по математика да се въведе,но ПРОТИВ да го въведат тази или следващата година.

деница

#17 Re:

2014-06-16 13:39:43

#10: -

напълно прав... за матури ли да мислим, за кандидатстване или за някакво си външно оценяване.... на колко процента от учениците математиката им се отдава? Това е безсмислено! Малко ще са хората които ще изкарат хубави оценки по математика.... ХАЙДЕ СТИГА С ТАЗИ БЪЛГАРСКА ПРОСТОТИЯ! КАЗВАТ ПРЕДИ НЯМА И МЕСЕЦ ЧЕ ЩЕ ИМА ВЪНШНО ОЦЕНЯВАНЕ... :X