За намаляване броя на депутатите

Quoted post


Гост

#235

2013-02-21 22:30

Броят на депутатите може да се прецизира в зависимост от броя на жителите в областта. В противен случай няма да има равнопоставено представителство и депутатите от най-малката област, съответно избирателите, които стоят зад тях ще имат пропорционално много по-малка тежест, отколкото останалите от големите области. Ако броят на депутатите е пропорционален на населението на дадена област ще се избегне и риска от манипулиране на вота от страна на мафията.
Избора на съдии, прокурори и т.н да бъде освен от гражданите и от парламента, за да има повече време за проверка на кандидатите.
Тва със забраната за депутати, които са участвали от 1990 г. до сега може да се промени на -
Всеки кандидат за народен представител декларира участието си в народно събрание, считано от 01.01.1990 г. Преди полагане на клетва всеки депутат се проверява в регистъра на парламента, и при установяване на неверни данни в декларацията, автоматично се отзовава.
Иначе текста в Изборния кодекс би бил противоконституционен. Така всеки, който декларира, че е бил депутат, няма да бъде избран.
Мисля и че конституцията се променя само от Велико Народно Събрание, от референдум не може. Но това трябва да се провери. Ако е така трябва да се задължат преди да се разпусне сегашния парламент да гласуват избори за ВНС. Това може и президента да го предложи.

Отговори

Гошо

#236 Re:

2013-02-21 22:57:43

#235: -

В София и софийска област по този начин има 4. С най-голямо население, но компактно. Иначе, дали са 1,9 или 2,1 - все прави 2. Ако имате възможност, сметнете  го. Демографските данни ги има в интернет. Едва ли ще даде голямо отражение.

Преди години имаше избор на съдии и съдебни заседатели. Има практика, може да се потърси. Но това си е сериозна промяна, с референдум не става. На първо време с референдум може да се осъществява последващ контрол. И сега може.

Относно мандатността, не е необходимо кой знае какво. Самото решение на референдума има пряко действие. Дори закон или промяна на конституцията не са необходими. Освен ако виждате противорецие с Конституцията. Ако е така, кажете конкретно.

Конституцията се променя от ВНС, от обикновено народно събрание, или чрез референдум, решенията на който са задължителни за народното събрание. То приема акта за промяна на конституцията, без обсъждане на решението на реферемдума. Ако не приеме съответния акт в тримесечен срок, решението на Референдума се прилага пряко. На по-предни страници във форума са приложени текстовете.

Промените, за които говорим, са от компетентността на обикновено народно събрание и на референдум.

От друга страна, какво значение има дали са двама или трима. Сега, като са десет, да не би да сме им виждали очите. По-скоро смисълът на двама е, ако се разболее единия, да има друг.

Любопитно ми е, това с предтавителството на гражданите как ще стане. Като механизъм, какво ще правят, какъв е смисълът, кой ще плаща, колко струва. Щото са хора, ще си губят времето, и те семейства имат. Някаква идея някой има ли, или просто ей така?

 

Има и една друга форма на активно участие. Виждал съм резултатите, действа страхотно. С отправяне на молба от гражданите. Може да звучи смешно, но работи.

Като последен въпрос на референдума може да стане: Гражданите на Република България най учтиво умоляват досегашните народни представители, от 1989-та година насам, да не се кандидатират в парламентарните избори.