Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието
Гост |
/ #1552012-02-25 22:09Не само не трябва да се закриват помощните училища, а трябва да се направят по европейски стандарт. Запозната съм с холандските програми, с които работят в Бургас. Прекрасни програми, децата усвояват знания, работят с желание. Какво става с децата, които уж се интегрират в масовото училище. Нищо. Не постигат минимума знания, защото не могат. Какво правят ресурсните учители – нищо, пишат си дейности. По два – три часа седмично трябва да се занимават с едно дете, обаче когато в класа има две деца, за това време уж работят с двете. И как ги обучават, като пречат на останалите в класа. Представяте ли си двама учители да обясняват едно и също нещо – единият по-високо, а другият шепнешком обяснява. През другото време, когато трябва да работят индивидуално с децата, те са във фитнеса – пак отбелязват дейност. Не казвам, че всички ресурсни учители са еднакви, но не виждам някаква полза от тях в масовото училище. Трябва да работят в специална среда, да бъде пригодено за децата, а самите те, трябва да усвояват това, което ще им е нужно в живота. Освен това учителите не са подготвени за тези деца, колкото и обучителни семинари да посещават, те си оставят неподготвени. И как иначе, след като олигофрено-педагозите учат с години, а другите – няколко часа. Тук говоря за деца, които са с лека степен. Макар че се полагат рехабилитатори, не се осигуряват. Липсват и психолозите, които да работят с тях. В така наречените помощни училища, когато на едно дете му омръзне да се занимава с една дейност, то може да се насочи към нещо друго, а в клас, това не е възможно. Те се уморяват много бързо, вниманието им е твърде неустойчиво. И какво искаме от тези деца – да пишат съчинения, да търсят лице на фигура, обем на призма или пирамида, да решават квадратни уравнения. И за какво са им всички тези неща, къде в живота ще им бъдат нужни. Не знам какво препоръчват о ЕК, но това, което се прави в България е безумие. А какво ще кажете за деца, които са с тежка форма на олигофрения, деца дауни, и други тежки случаи. Какво правят в масовото училище? Какво полезно ще научат . Нищо. Тежко е за децата и за техните родители, но трябва да се разбере, че те нямат място в масовото училище. Поне не в нашето. Системата ни е сбъркана и няма полза за тях. Мога да пиша с часове. Но истината е една – ще бълват все повече неграмотни, след като не могат да остават да повтарят докато научат минимума. Кога ще се научат да четат, пишат, смятат – когато отидат в пети клас ли? И тогава ли по програма трябва да се учат да сричат, да учат таблицата, да пишат елементарни преразкази и съчинения. Искам министъра за един месец да бъде учител в четвърти клас, в който има поне 4-5 деца, които не могат да четат гладко, пишат с грешки, не знаят таблицата, а след това с тях да премине в пети клас и да започне да учи с тези ученици действия с дроби, да се опита да направи анализ на една приказка, след като няма да може да я прочете поне до половината, да ги накара да напишат преразказ в сегашно време, след като не знаят какво е това. И понеже това ще си остане докато завършат образованието си, някои от тях ще отидат по някаква случайност в университетите, където според министъра трябва да се учи задължително български език, защото повечето студенти били неграмотни. Ама как няма да са неграмотни, нали вие ги направихте такива, Господин Министър, вие и другите преди вас, специалистите, които работят с Вас и си нямат най- малка представа от работата в училище. Срам ме е, че съм българка, срам ме е, че живея в такава държава, в която се толерира незнанието и неграмотността. Обърнете внимание и на неразбираемите учебници, върху които се трепят българските ученици, учебници, които са напълнили джобовете на много автори, които не разбират от нищо, въпреки че имат степени. |
|
За максимална ефективна присъда за Габриела Сашова и Красимир Георгиев, и за законодателни промени, предвиждащи по-тежки наказания за престъпления, извършени срещу животни!
Отворено писмо против ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО религиозно обучение
Борба срещу насилието над животни: За по-строги наказания и защита
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
Призив за спиране на незаконно изграждане на огромен фотоволтаичен парк и защита на околната среда в община Сухиндол
1584 Създадено: 2025-04-29
В подкрепа на въвеждането на Религия-Християнство-Православие като редовен предмет в българските училища.
11629 Създадено: 2025-02-13
БЕЗ СТРАХ ОТ КУЧЕТА-УБИЙЦИ В БАНСКО/NO FEAR OF KILLER DOGS IN BANSKO
848 Създадено: 2025-05-02
За превръщане на сградата на Руското консулство във Варна в Културен дом
904 Създадено: 2025-04-30
Петиция с искане за средства за проектиране и изпълнение на воден цикъл в квартал Коматево
776 Създадено: 2025-04-10
Да превърнем изоставения терен на бившето военно поделение над магазин Алати в обществен парк.
932 Създадено: 2025-04-08
Отворено писмо против ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО религиозно обучение
8499 Създадено: 2025-02-08
Защита на светският характер в българското образование
206 Създадено: 2025-05-07
За съхраняване на брега на „Варненско – Белославско езеро“ в обхвата на с. Страшимирово
138 Създадено: 2025-05-04
Петиция срещу строежа на две нови сгради пред блок 61 в кв. „Запад-3“, Търговище
123 Създадено: 2025-05-05
Признаване на видеозаписите с автомобилна камера за доказателство
1624 Създадено: 2015-10-22
За максимална ефективна присъда за Габриела Сашова и Красимир Георгиев, и за законодателни промени, предвиждащи по-тежки наказания за престъпления, извършени срещу животни!
203030 Създадено: 2025-03-14
Природа без клетки! Граждани ПРОТИВ изграждането на зоологическа градина в град Пловдив!
877 Създадено: 2025-04-14
В ПОДКРЕПА ЗА ОСИГУРЯВАНЕ НА ФИНАНСИРАНЕ НА ПОНЕ 100 ДНИ В КРАЯ НА ЖИВОТА -100 ДНИ ПАЛИАТИВНИ ГРИЖИ - 100 ДНИ ДОСТОЙНСТВО.
472 Създадено: 2025-03-17
Преустановяване на изграждане на нови соларни и ветрогенераторни паркове на територията на Кюстендилска област.
1340 Създадено: 2025-04-17
Не! На задължителното споделено родителство
1919 Създадено: 2025-03-05
В защита на бъдещето на българския футбол
59 Създадено: 2025-05-04
Минимум 20 млн от годишния бюджет на Столична община за имоти за зелени площи!
1002 Създадено: 2025-04-01
Петиция за забрана управлението на електрически тротинетки, е-мотори, мотопеди, АТВ и е-колела от лица под 18 години
55 Създадено: 2025-05-05
ЗА РЕФОРМА НА БЪЛГАРСКАТА СЪДЕБНА СИСТЕМА
145 Създадено: 2025-04-25