Връщане на работа на учителя Ангел Грънчаров
Връщане на работа на учителя Ангел Грънчаров / Съобщения / Благодарност! / Коментари
|
Гост |
#12018-03-06 07:56Работата е там, че попаднах на тази подписка случайно. Признавам си, дори не бях запозната със случая. Очевидно не е бил много на фокус на медиите. Затова предполагам, че и с другите хора е така - не че не ги интересува или са безразлични, или са лоши хора, просто не знаят. Аз не вземам спонтанни решения, проверих старателно нещата и тогава застанах на негова страна. Затова и Вас призовавам да сложите повече материали - за незапознатите. |
|
| |
|
Гост |
#22018-03-06 19:23Здравей, Ангеле, Приятелю, Здравейте Съмишленици, Подкрепям подписката-искане за прекратяване на преследванията и наказанията на Ангел Грънчаров и съпругата му и възстановяването му на длъжността „учител по философия“, а на съпругата му - предоставяне на възможност да продължи учителската си работа. Верен на своите убеждения, основани на филисофска концепция, определяща непреклонна преданност на идеите за свобода на личността и съответна същностна промяна в образованието, Ангел влиза в противоречие с правилата на социума, с нормите на изграждане, организиране и функциониране на настоящата образователна система. Утвърдената нормативна база на образованието и МОН оправдава управленско поведение на директорите, каквото е това на директорката на Ангел Грънчаров и директорите от Пловдив. НО, това „оправдано“ управленско поведение, има своите различни, конкретни измерения в различните типологии на директорите т.е. то е в пряка зависимост от гносеологическата, аксиологическата, психологическата, интелектуалната, моралната, прогностичната, прогресивната и т.н. нагласа, ориентация и дълбочина на съзнанието, мисленето и активност на съответния дириктор, подчинена на стремеж към успех /на всяка цена или при определена цена/. Специфичната подреденост на тези качества определя различието в отношението към желана или нежелана публечност на вътрешноучилищния живот. Различието в тази подреденост на качества у стария и новия директор се откроява в отношението, страха и реализацията на формулата „Той прави публечно достояние всичко ставащо в училището“. Старият директор не се притеснява от реализацията на подобна формула, защото няма от какво да се притеснява и естествено не се стига до нейното осъществяване и Ангел не е враг. При новия директор спецификата на тази подреденост е друга и наличието, а още повече реализацията на тази формула е жизнено важна и неприемлива, поради което този, който прави публично достояние негативни вътрешноучилищни факти става враг. Затова Ангел става враг. От изявите и изявленията на директорката на Ангел разбирам, че не мога да се надявам да ме разбере. Убеден съм, че същата директорка и другите ортодокси в образованието ще действа най-малкото уважително към Ангел и другите като него, ако нормативната база определя, одобрява, награждава и изисква от нея да внедрява методи, принципи и механизми на свободното образование, да утвърждава общуване между учители, директори, ученици, родители основано на свободното взаимодействие между субектите в училище, подчинени на непринуденото развитие на способностите на децата и разгръщане на техните таланти. Много от учителите не желаят, а вероятно и не могат да разберат коренното различие на свободното образование от нашето настоящо масово образоване и се чувстват добре в своето „свободно“ битие на училището и самодоволно са готови да смачкат всеки, който не мисли като тях. Причините за съществуването на тази непрогресивна нормативната база са много и още дълги години борещите се за адекватна на съвремието ни същностна промяна в образованието ще страдат, така както страда Ангел и неговото семейство. Съчки в огъня на това страдание хвърлят не само ортодоксалните директори, учители, родители, но и тези, които в друга по-свободна училищна и учебна среда биха се спрели и противопоставили. Безнадеждността за същностна промяна в образованието е определена и от липсата на гражданско съзнание за тази промяна, а структурите на гражданското общество /НПО-та/ са ориентирали своята идейна платформа и дейност към палиативни промени или към прикрити меркантилни цели. Нямаме избор – НПО – та са далече от борбата за същностна промяна в образованието и затова не подкрепят Ангел и го отхвърлят: езикът му бил остър, принципите му били неподходящи за установените правила и изисквания, невъздържан и рязък бил в критиката на другите, бива критика на образованието, но чак пък толкова. А нима е възможно езикът да е благ, принципите да са конюнктурни, а критиката да бъде въздържана и милозлива, когато бъдещето на България е обречено на неграмотност, безперспективност, немотия и несвобода, когато образованието е вклещено в командноадминистративни принципи и правила. Образованието ще се ориентира към своята същностна промяна и респ. учители като Ангел ще бъдат добре приети, когато мисленето в така несбъдналото се гражданско общество, мисленето в българския парламент и правителство постигне мисленето във Финландия и други европейски страни. До постигането на този тип мислене, на първо време ще бъде полезно да бъдат нормативно осигурени възможности за внедряването на иновативни идеи от отделни учители /като Ангел/, които имат съответно убеждение и желание за осъществяването им в образователната практика. И нещо за троловете и пишещите със злоба, ненавист, с много удивителни и др.п.: Ако искат да участват смислено в дебатите, да отговарят на характеристиките на достойния учител /директор/, на достойния човек, нека да знаят, че мотивите за поведението на Ангел Грънчаров, за неговата непреклонна борба не са основани на някакви първични нужди или неспособности, а тъкмо обратното. Неговата борба е предпоставена от задълбочено философско осмисляне на човешката същност и предназначение /в измеренията на съвременния български учител/. ЩЕ НАМЕРИТЕ СЪЩЕСТВЕНИТЕ ПРЕДПОСТАВКИ В МИСЛЕНЕТО И МОТИВИТЕ НА АНГЕЛ ГРЪНЧАРОВ ПРИ-ВНИМАТЕЛНО ПРОЧИТАНЕ НА НЕГОВИТЕ КНИГИ ЗА ФИЛОСОФИЯТА, ФИЛОСОФИТЕ И ОБРАЗОВАНИЕТО. Ангеле, Приятелю, Борбата ти за свобода в образованието е смислена и ориентирана към бъдещето. Подкрепям те!!! Райчо Радев |
|
| |
|
Мария Василева Авторът на тази петиция |
#3 Re: Здравейте, след съдебното дело, ако не е спечелено, ще вмъкнем инфо2018-03-26 12:14 |
|
| |
|
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
Справедливост за Мая – по-строги мерки срещу жестокостта към животните
225405 Създадено: 2025-11-09
Стоп на корупцията в съда. Оставка на Галина Захарова-председател на ВКС.
14720 Създадено: 2025-11-11
100% реимбурсация на инсулиновите помпи за хората с диабет в България
8746 Създадено: 2025-11-01
ОТВОРЕНО ПИСМО относно законопроект за държавния бюджет на Р България за 2026 г.
2726 Създадено: 2025-11-04
Подписка за възстановяване на законността и премахване на незаконното строителство в ж.к. Филиповци, район "Люлин", гр. София
1585 Създадено: 2025-11-09
СЪД И ЗАТВОР ЗА НЕНАД ЦОНЕВСКИ "ХИРУРГА" ПРЕГАЗИЛ УМИШЛЕНО КУЧЕНЦЕТО МАЯ В СОФИЯ НА 09.11.2025г!
1500 Създадено: 2025-11-10
Против въвеждането на зелена зона в "Хаджи Димитър" и "Сухата река" в район "Подуяне" при недостиг на паркоместа!
985 Създадено: 2025-11-14
Creation of a "European Court of Animal Rights"
1027 Създадено: 2025-03-20
Куриерска фирма Sameday – искаме качество и контрол!
418 Създадено: 2025-11-12
В подкрепа на Отец Стоян Храм "Св.ВМЧК Георги Победоносец" и Отец Жельо-Църква Света Троица гр.Ямбол
382 Създадено: 2025-11-12
Предложение за законодателни промени против презастрояването на села и населени места към Столична община
832 Създадено: 2025-10-21
Справедливост за Мая — по-строги мерки срещу насилието над животни
348 Създадено: 2025-11-11
И ДПС, заедно с Пеевски — в 'Магнитски'!
555 Създадено: 2025-11-04
Справедливост за детето жертва на учителката Мариета Герова в детска градина "Радост" гр. Каблешково
124204 Създадено: 2025-09-29
Отвореното писмо от медицинските специалисти, работещи в детски и училищно здравеопазване! Ние не сме невидими. И няма да мълчим.
221 Създадено: 2025-11-14
Срещу предложеното разделяне на кв. „Гоце Делчев“ на подзони 44 и 45 при въвеждането на платена зелена зона
163 Създадено: 2025-11-13
ДА ЗАЩИТИМ ПЕНСИИТЕ! За справедливо Швейцарско правило и достойни старини в България
273 Създадено: 2025-10-23
ЗАТВАРЯНЕ НА ХОСПИСИТЕ МИЛАДИНОВСКИ
159 Създадено: 2025-11-07
Петиция за уволняването на,, лекар'' - Андрей Куртенков
157 Създадено: 2022-12-20
За ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ на Паметника на Съветската Армия в София!
91 Създадено: 2025-11-15