Връщане на работа на учителя Ангел Грънчаров
Връщане на работа на учителя Ангел Грънчаров / Съобщения / Благодарност! / Коментари
Гост |
#12018-03-06 07:56Работата е там, че попаднах на тази подписка случайно. Признавам си, дори не бях запозната със случая. Очевидно не е бил много на фокус на медиите. Затова предполагам, че и с другите хора е така - не че не ги интересува или са безразлични, или са лоши хора, просто не знаят. Аз не вземам спонтанни решения, проверих старателно нещата и тогава застанах на негова страна. Затова и Вас призовавам да сложите повече материали - за незапознатите. |
Гост |
#22018-03-06 19:23Здравей, Ангеле, Приятелю, Здравейте Съмишленици, Подкрепям подписката-искане за прекратяване на преследванията и наказанията на Ангел Грънчаров и съпругата му и възстановяването му на длъжността „учител по философия“, а на съпругата му - предоставяне на възможност да продължи учителската си работа. Верен на своите убеждения, основани на филисофска концепция, определяща непреклонна преданност на идеите за свобода на личността и съответна същностна промяна в образованието, Ангел влиза в противоречие с правилата на социума, с нормите на изграждане, организиране и функциониране на настоящата образователна система. Утвърдената нормативна база на образованието и МОН оправдава управленско поведение на директорите, каквото е това на директорката на Ангел Грънчаров и директорите от Пловдив. НО, това „оправдано“ управленско поведение, има своите различни, конкретни измерения в различните типологии на директорите т.е. то е в пряка зависимост от гносеологическата, аксиологическата, психологическата, интелектуалната, моралната, прогностичната, прогресивната и т.н. нагласа, ориентация и дълбочина на съзнанието, мисленето и активност на съответния дириктор, подчинена на стремеж към успех /на всяка цена или при определена цена/. Специфичната подреденост на тези качества определя различието в отношението към желана или нежелана публечност на вътрешноучилищния живот. Различието в тази подреденост на качества у стария и новия директор се откроява в отношението, страха и реализацията на формулата „Той прави публечно достояние всичко ставащо в училището“. Старият директор не се притеснява от реализацията на подобна формула, защото няма от какво да се притеснява и естествено не се стига до нейното осъществяване и Ангел не е враг. При новия директор спецификата на тази подреденост е друга и наличието, а още повече реализацията на тази формула е жизнено важна и неприемлива, поради което този, който прави публично достояние негативни вътрешноучилищни факти става враг. Затова Ангел става враг. От изявите и изявленията на директорката на Ангел разбирам, че не мога да се надявам да ме разбере. Убеден съм, че същата директорка и другите ортодокси в образованието ще действа най-малкото уважително към Ангел и другите като него, ако нормативната база определя, одобрява, награждава и изисква от нея да внедрява методи, принципи и механизми на свободното образование, да утвърждава общуване между учители, директори, ученици, родители основано на свободното взаимодействие между субектите в училище, подчинени на непринуденото развитие на способностите на децата и разгръщане на техните таланти. Много от учителите не желаят, а вероятно и не могат да разберат коренното различие на свободното образование от нашето настоящо масово образоване и се чувстват добре в своето „свободно“ битие на училището и самодоволно са готови да смачкат всеки, който не мисли като тях. Причините за съществуването на тази непрогресивна нормативната база са много и още дълги години борещите се за адекватна на съвремието ни същностна промяна в образованието ще страдат, така както страда Ангел и неговото семейство. Съчки в огъня на това страдание хвърлят не само ортодоксалните директори, учители, родители, но и тези, които в друга по-свободна училищна и учебна среда биха се спрели и противопоставили. Безнадеждността за същностна промяна в образованието е определена и от липсата на гражданско съзнание за тази промяна, а структурите на гражданското общество /НПО-та/ са ориентирали своята идейна платформа и дейност към палиативни промени или към прикрити меркантилни цели. Нямаме избор – НПО – та са далече от борбата за същностна промяна в образованието и затова не подкрепят Ангел и го отхвърлят: езикът му бил остър, принципите му били неподходящи за установените правила и изисквания, невъздържан и рязък бил в критиката на другите, бива критика на образованието, но чак пък толкова. А нима е възможно езикът да е благ, принципите да са конюнктурни, а критиката да бъде въздържана и милозлива, когато бъдещето на България е обречено на неграмотност, безперспективност, немотия и несвобода, когато образованието е вклещено в командноадминистративни принципи и правила. Образованието ще се ориентира към своята същностна промяна и респ. учители като Ангел ще бъдат добре приети, когато мисленето в така несбъдналото се гражданско общество, мисленето в българския парламент и правителство постигне мисленето във Финландия и други европейски страни. До постигането на този тип мислене, на първо време ще бъде полезно да бъдат нормативно осигурени възможности за внедряването на иновативни идеи от отделни учители /като Ангел/, които имат съответно убеждение и желание за осъществяването им в образователната практика. И нещо за троловете и пишещите със злоба, ненавист, с много удивителни и др.п.: Ако искат да участват смислено в дебатите, да отговарят на характеристиките на достойния учител /директор/, на достойния човек, нека да знаят, че мотивите за поведението на Ангел Грънчаров, за неговата непреклонна борба не са основани на някакви първични нужди или неспособности, а тъкмо обратното. Неговата борба е предпоставена от задълбочено философско осмисляне на човешката същност и предназначение /в измеренията на съвременния български учител/. ЩЕ НАМЕРИТЕ СЪЩЕСТВЕНИТЕ ПРЕДПОСТАВКИ В МИСЛЕНЕТО И МОТИВИТЕ НА АНГЕЛ ГРЪНЧАРОВ ПРИ-ВНИМАТЕЛНО ПРОЧИТАНЕ НА НЕГОВИТЕ КНИГИ ЗА ФИЛОСОФИЯТА, ФИЛОСОФИТЕ И ОБРАЗОВАНИЕТО. Ангеле, Приятелю, Борбата ти за свобода в образованието е смислена и ориентирана към бъдещето. Подкрепям те!!! Райчо Радев |
Мария Василева Авторът на тази петиция |
#3 Re: Здравейте, след съдебното дело, ако не е спечелено, ще вмъкнем инфо2018-03-26 12:14 |
|
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
За ефективна присъда за насилника на Джеси - Стоил Георгиев!!!
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
Подписка против касирането на епархийския избор на кандидати за Сливенски митрополит
ОТВОРЕНО ПИСМО – ВЪЗВАНИЕ В ПОДКРЕПА НА УКРАИНСКАТА ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА И ЗА ЗАПАЗВАНЕ НА КАНОНИЧНАТА СЪБОРНОСТ НА ЦЪРКВАТА ХРИСТОВА
Петиция за импийчмънт на Румен Радев от поста президент на Република България.
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
За ефективна присъда за насилника на Джеси - Стоил Георгиев!!!
5782 Създадено: 2024-04-12
Искане за ВЕТО на Приетите на извънредно заседание на НС от 19.04.2024 г. изменения на ЗООС и ЗУТ, внесени от народните представители ДОБРЕВ;АНАСТАСОВ;ХАМИД
2742 Създадено: 2024-04-20
Подкрепа за Розовата къща!
1244 Създадено: 2024-04-07
ЗА Възобновяване на полетите на Wizz air по линията Варна-Ларнака и Ларнака-Варна
742 Създадено: 2024-03-31
Запазване на професия: Маникюр, педикюр , ноктопластика
704 Създадено: 2024-04-06
Подкрепям откриване на директни полети от Виена до Пловдив
573 Създадено: 2024-04-13
Да се затвори "зоната за контакт" в зоокът Шумен
534 Създадено: 2024-03-31
Равнопоставеност между педагог. и непедагог. специалисти в системата на предучилищното и училищното образование относно реда и условията за получаване на представително облекло
391 Създадено: 2024-04-11
Петиция с искане за уволнение на настоящия и бившия управители на клиника Връбница и Иван Марков и Андрей Симон, както и на диспечера Марта Ганова
388 Създадено: 2024-04-20
Незабавно отзоваване на посланик Юрий Щерк и обяснение по официалната позиция на Р. България за конфликта в Газа
335 Създадено: 2024-04-13
„Изграждане на обект за складиране и обработка на СЖП от селскостопанска дейност“
285 Създадено: 2024-04-18
Пълна забрана на рекламите на хазарт в България
6197 Създадено: 2024-02-21
Доживотен затвор за убиеца на Димитър Малинов и присъда, предвидена за съучастие в убийство на лицата Валентин и Борислав Динкови
6361 Създадено: 2023-08-01
Петиция за касиране на конкурса за Директор на 192 СУ "Христо Ботев", с. Бистрица
165 Създадено: 2024-04-01
За "Зелена зона" в целия жк. Студентски град в София!
153 Създадено: 2024-04-22
Втора категория труд за учители,лекари и медицински сестри
6802 Създадено: 2022-12-05
Застанете на страната на свободата: Спрете експулсирането на политическия дисидент Абдулрахман ал-Халиди в Саудитска Арабия
901 Създадено: 2024-03-04
ЗА увеличаване на паричното обезщетение за отглеждане на дете през втората година и обвързване на обезщетението за отглеждане на дете през втората година на майчинството с размера на минималната работ
5852 Създадено: 2023-11-09
Петиция срещу билбордите със сатаната
138 Създадено: 2024-04-01
Да спасим децата от хазарта! За забрана на рекламата на хазарт
10746 Създадено: 2022-12-02