За намаляване броя на депутатите

Свържете се с автора на петицията

Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията За намаляване броя на депутатите


Гост

#301

2013-02-25 16:34

Успех :)

Гост

#302

2013-02-25 18:43

Koлко петиции са влезли за изпълнение?
Иван Азманов

#303 Re:

2013-02-25 18:55

#302: -

В модерната история на България нито една, има само един Референдум който не е иницииран с петиция, а от долното правителство с цел да ни покаже колко е скъпо и безмисленно да се прави референдум. Надявам се обаче този да успее, изглежда ми доста добра тази петиция. Искрено се надявам да има промени и ние сме хората които може да го постигнем, не да чакаме някой друг да го направи. Аз наистина виждам надежда в това, дано успеете, успеем всички заедно. Веднага го споделям на стената си!


Гост

#304 Re: Re:

2013-02-25 19:02

#303: Иван Азманов - Re:

Kоето ме навежда на мисълта че референдум е наложителен! Трябва да се говори със всички за правото на народа да инициатира референдум!

 

Тази публикация е изтрита от автора на петицията. (Покажи подробности)

2013-02-25 19:45



Гост

#306

2013-02-25 20:06

админ

#307 Прехвърлено от предна страница!

2013-02-26 00:08

Гошо
#292 чл. 67 от Конституцията също2013-02-25 09:09
Необходимо е да се промени коренно и чл.67 от Конституцията, както и чл.69 и чл.70 В сегашния им вид може да създадат пречки при бламирането на Народен представител. С представите за депутатски имунитет, наложени с тях, създават усещането за безнаказаност в народните представители. Необходимо е и преосмисляне на чл. 71, относно възнаграждението на депутатите. Особено по странични , безумни дейности, като участие в комисии, бордове на дружества, и т.н. Всичко това може да стане и в този Референдум. Такова е и преобладаващото мнение на участниците във форума.
ДА МИСЛИМ ПО ТЕКСТОВЕТЕ!
====================
Чл. 67. (1) Народните представители представляват не само своите избиратели, а и целия народ. Обвързването със задължителен мандат е недействително.
(2) Народните представители действат въз основа на Конституцията и законите в съответствие със своята съвест и убеждения.
======================
Чл. 69. Народните представители не носят наказателна отговорност за изказаните от тях мнения и за гласуванията си в Народното събрание.
Чл. 70. (1) (Предишен текст на чл. 70, изм. - ДВ, бр. 27 от 2006 г.) Народните представители не могат да бъдат задържани и срещу тях не може да бъде възбуждано наказателно преследване освен за престъпления от общ характер, и то с разрешение на Народното събрание, а когато то не заседава - на председателя на Народното събрание. Разрешение за задържане не се иска при заварено тежко престъпление, но в такъв случай незабавно се известява Народното събрание, а ако то не заседава - председателя на Народното събрание.
(2) (Нова - ДВ, бр. 27 от 2006 г.) Разрешение за възбуждане на наказателно преследване не се изисква при писмено съгласие на народния представител.
Чл. 71. Народните представители получават възнаграждение, чийто размер се определя от Народното събрание.

Тази публикация е изтрита от автора на петицията. (Покажи подробности)

2013-02-26 10:10



Гост

#309

2013-02-26 11:51

Всеки който има възможност може да промотира тази петиция!
Гошо

#310

2013-02-26 11:53

Президентът има правомощията да направи национален референдум по тази петиция незабавно. Търсете начин.

 

Кой и как да стане, че да бъде връчена на президента . Със съответното разгласяване преди това. Тази петиция е подписана от над 5000 човека, това не е шега работа.

 

Ще следим за изпълнението, и да не се променят въпросите.

Иван Азманов

#311

2013-02-26 12:00

"Чл. 62 ал.(2) от Конституцията така:

Чл. 62. (2) Народното събрание има самостоятелен бюджет, формиран единствено от средства, заделени от Държавната издръжка на народните представители, в размер, определен от самите народни представители."

Няма ли така да си гласуват прекалено голям бюджет за да се презастраховат, а от там за да няма излишъци да ги нагласят по-някакъв начин?

Гост

#312

2013-02-26 12:02

Да пуснем писмо до президента с петицията, колкото повече хора толкова по-добре, като за начало с копие до медиите!
К.П.

#313

2013-02-26 12:17

Така ми изглежда по-добре

"Чл. 62. (2) Народното събрание има самостоятелен бюджет, формиран единствено от средства, заделени от Държавната издръжка на народните представители, в размер, определен от самите народни представители и бъде удобрен от народа чрез т.8 в тази петиция."

Гост

#314

2013-02-26 12:37

До priemna@president.bg, epsofia@europarl.europa.eu.
Як news@btv.bg, office@ntv.bg, panorama@bnt.bg, tv7@tv7.bg, sales@kanal3.bg, news@skat.bg


може всеки да прати мейл с петицията, колкото повече толкова повече!
Милен

#315

2013-02-26 14:18

Какво ще кажете и за една такава промяна, сегашен текст
"Чл. 98. Президентът на републиката:

1. насрочва избори за Народно събрание и органи на местно самоуправление и определя датата за произвеждане на национален референдум, когато за това има решение на Народното събрание;" да стане
"Чл. 98. Президентът на републиката:

1. насрочва избори за Народно събрание и органи на местно самоуправление и определя датата за произвеждане на национален референдум, когато за това има решение на Народното събрание или подписки от името на народа;" може някой да го промени и доусъвършенства.

Защото в момента това не позволява на президента да свика национален референдум (е да не забравяме и силата на народа, все пак единствено народа решава какво ще се случи). В крайна сметка каквото и да казват, че неможе да се случи не е вярно, ако трябва ще направим нова конституция, написана на ръка, на тротоара и пак ще се съобразяват с нея. Всичко зависи от това колко дълго ще сме единни!

Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2013-02-26 14:34


Тази публикация е изтрита от автора на петицията. (Покажи подробности)

2013-02-26 14:57



Гост

#318

2013-02-26 18:45

Твърдо ДА.
Гошо

#319

2013-02-26 20:31

Вижте пост 254. Идеята е Издръжката да е заявена още, преди да стане депутат. При кандидатиране. По това, колко му трябват, ще преценяваме, дали е в час.
А предизборните отговори (анкета) по смисъла на пост 254 са и предизборни обещания. 
Анкета в сайта на кандидата според мен е задължително. Това ще покаже, че той е наясно с материята, с която иска да се занимава - да бъде законодател. И е предмет на изборния закон, не на конституцията.

За правомощия на президента без народното събрание е в противоречие с разделението на властите. Води до Велико народно събрание, може да бъде оспорван референдума.
Според мен, да не търсим максимума, ще се претрупа. А има да се обяснява на милиони.
Най-важното, според мен, е да си направим работещ парламент. Останалото той може да го свърши.

Админ

#320 Прехвърлено от предна страница!

2013-02-26 21:12


Гошо
#254 Изисквания за народен представител и за работа на Парламента2013-02-24 09:21
При мажоритарен избор в един бъдещ парламент, всеки кандидат за Народен представител да е отговорил на интерент страницата си на следните въпроси, които са поставени до тук в тази петиция. А, сигурен съм, че има и още. Кеф му - партийни платформи да представя,кеф му - лична позиция. Той лично да си носи последствията.

Народно събрание, Народни представители
1. Отношение към броя Народни представители, аргументирана защита на 56, 60, 80, 100, 120 или друг брой
2. Отношение към разходите, необходими за издръжка на един народен представител
3. Отношение към референдуми за по-важни въпроси, касаещи гражданите на България, всяка година, по веднъж най-малко.
4. Отношение към правото на Президента на законодателна инициатива.
5. Отношение към привилегията за служебен транспорт на депутатите
6. Отношение към привилегията за жилище на депутатите
7. Отношение към привилегията за ползване на резиденциите и други държавни бази от депутатите
8. Отношение към другите привилегии на депутатите
9. Отношение към мързела
10. Отношение към избора на депутати с партийни листи
11. Отношение към отзоваването с народен вот в системите на Законодателната, изпълнителната и съдебната власти
12. Отношение към нарушаване на депутаската клетва
13. Отношение към нарушаване на Конституцията от депутат
14. Отношение към депутатския имунитет
15. Отношение към мандатната система и въвеждане до 2 мандата
16. Отношение към разходите на Народното събрание, министерствата и ведомствата, точни съпоставки със Закона за държавния бюджет 2013
17. Отношение към организацията на гласуването, към електронното гласуване, работата на ЦИК
18. Отношение към похарчените 20 милиона за последния Референдум
19. Отношение към финансирането на партиите от Държавния бюджет
20. Отношение към финансирането на партиите с набиране на собствени средства, дарения и други, различни от членския внос
21. Отношение към пряко отзоваване от народа на депутати от партийни листи и механизъм за това
22. Отношение към купуването на гласове
23. Отношение към финансирането на кандидат-депутатски кампании от инициативния комитет, издигнал кандидатурата им.
24. Отношение към участие в бордове и заплащането за това
25. Отношение към парламентарните комисии, дейността и състава им, както и заплащането за това
26. Отношение към привличането на експерти в работата по законопроекти и заплащането за това
27. Отношение към моралните качества и доброто минало на кандидат – депутата
28. Отношение към долна и горна възрастова граница за Народен представител
29. Отношение към корупцията и други зависимости в Народното събрание, държавни и обществено значими органи;
30. Отношение към излъчване заседанията на Народното събрание и парламентарните комисии по интернет
31. Отношение към правилникът за дейността и вътрешния ред на Народното събрание
32 Отношение към безпричинни отсъствия на Народен представител
33. Отношение към гласуване с чужда карта

Държавно и местно управление
1. Отношение „Който не работи,.не трябва да яде“ към всички нива на държавното и местно управление
2. Отношение към кражбата на служебно влияние
3. Отношение към кражбата на работно време
4. Отношение към мандатната система и въвеждане до 2 мандата в отговорни постове
5. Отношение към намаляване на броя на държавните служители, които стоят и дремят на топло за наша сметка
6. Отношение към държавни служители, които се водят на две работни места, за да могат да получават по-големи пенсии - разбира се, тия, които имат възможност да манипулират с това

Съдебна власт
1. Отношение към избора на главен прокурор чрез национални избори.
2. Отношение към избора на прокурори чрез национални избори.
3. Отношение към избора на Началници на управления в системата на МВР чрез национални избори.
4. Отношение към ДАНС и контрола върху дейността на настоящи и бивши служители.
5. Отношение към НСБОБ и контрола върху дейността на настоящи и бивши служители.
6. Отношение към системата на МВР и контрола върху дейността на настоящи и бивши служители.
7. Отношение към системата на МО и контрола върху дейността на настоящи и бивши служители.
8. Отношение към избора на Конституционният съд чрез национални избори.
9. Отношение към избора на Висш съдебен съвет чрез национални избори.
10. Отношение към избора на съдии и съдебни заседатели чрез национални избори.
11. Отношение към възможността граждани да сезират Конституционния съд
12. Отношение към прякото прилагане на Конституцията в съдебната система
13. Отношение към задължителното гласуване от Български граждани и наказателна отговорност за негласувли
14. Отношение към смъртното наказание за особено тежки престъпления срещу държавата и народа
15. Отношение към мандатната система и въвеждане до 2 мандата
16. Отношение към имунитета на съдии и прокурори
17. Отношение по въпроса районните съдии да бъдат избирани от местното население за период не по-дълъг от 6 години
18. Отношение към мутрите и силовите групировки
19. Отношение към въвеждането на 30 годишна давност за особено тежки престъпления срещу държавата, Държавното имущество и срещу благосъстоянието на българския народ.
20. Отношение към въвеждане на долна и горна граница на наказанията

Прежде управляващи
1. Оценка на състоянието на Република България
2. Отношение към преждеуправляващите депутати, министри
3. Отношение към бившите служби на Държавна сигурност и контрола върху дейността на бивши служители.
4. Отношение към бандитизма и обществено опасното заговорничество при бивши и настоящи от службите (Тук попадат медиите, банките, приватизацията, дипломатическите среди, браншовите организации, ползването на ресурса на силовите служби за собствени или партийни цели, и какво ли не, и какво ли не);
5. Отношение към първоначалното финансиране от партийните каси като злоупотреба с народни пари;
6. Отношение към нарушаване правата върху природните ресурси на Родината ни за чужди интереси;
7. Отношение към безпричастността на държавните органи с доходите, със свободата в икономиката, със собствеността в полза на чужди интереси;
8. Отношение към дружествата от значение за Националната ни сигурност

Българския народ – господар, суверен на Република България
1. Отношение към народното единство
2. Отношение към народното недоволство
3. Отношение към неграмотността в България
4. Отношение към образованието в Република България
5. Отношение към волята на суверена (народа-господар) в съставянето и промените на закони и нормативни актове
6. Отношение към мизерното съществуване на пенсионерите
7. Отношение към икономическата емиграция на Български граждани
8. Отношение към образователния ценз за избирателите
9. Отношение към гражданското общество и какво означава то за Вас
10. Отношение към чалгата
11. Отношение към въвеждането на специален закон за престъплания срещу българския народ.
12. Отношение към етносите в България
13. Отношение към етническите партии в България
14. Отношение към по-приемливи цени на хранителните продукти и начини за постигане на това
15. Отношение към поносими цени на тока и парното,
16. Отношение към необходимостта пенсионна реформа, гарантираща екзистенц-минимума на българските пенсионери
17. Отношение към цените на лекарствата
18. Отношение към здравната система

19. Отношение към правото на собственост на Българина и какво разбира под това

20. Отношение към конституционните права на българина и какви са му разбиранията за тези права.

Други
1. Отношение към възобновяемите енергийни източници
2. Отношение към цената на АЕЦ Белене и към разходите, направени до сега
3. Отношение към преставителството на гражданите в управлението, цена и от къде ще дойдат средствата
Гошо

#321

2013-02-27 09:41

Напълно съм съгласен с отмяната на чл.69 от Конституцита. Като основен мотив - зачестилите опити за създаване на междуетническо напрежение от парламентарната трибуна. Това са обществено опасни злоупотреби с депутатския имунитет, безскрупулни заигравания.
ицо

#322 Служебно или Програмно

2013-02-27 12:35

т.11 казва служебно, аз казвам Програмно, ето защо:
http://rustocks.blog.bg/politika/2013/02/25/slujebno-ili-programno-pravitelstvo.1057576
Краманов

#323 Re: Служебно или Програмно

2013-02-27 12:46

#322: ицо - Служебно или Програмно

Реално ако се подготвят изборите взимайки предвид тези искания (в тази петиция), много лесно нещата ще се случат, в деня на изборите се гласуват, тези промени и парламента започва работа, като вече ще има точни поправки в констотуцията! След изборите като задача номер едно ще е да се направи платформа за електронно гласуване и нещата се нареждат изцяло в наш интерес. Относно линка който си постнал ако си направиш труда до го редактираш и аз ще си аправя труда да го прочета.

Поздрави: И Караманов


Гост

#324

2013-02-27 13:33

56 човека са много. 40 може
Гошо

#325 Re: Re: Служебно или Програмно

2013-02-27 13:42

#323: Краманов - Re: Служебно или Програмно

Сега пише, че трябва да са 240. Мислех го в началото, бройката пречи. И тоя натиск от всякаквите за партийни листи ... Иначе ставаше само с нов изборен кодекс, и едновременно с изборите да се проведе и Референдума. Опитват се та се изхлузят.