НЕ на забраната на "споделено пътуване"

Свържете се с автора на петицията

Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията НЕ на забраната на "споделено пътуване"

Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2016-04-19 08:26



Гост

#2

2016-04-19 08:55

Не правете каквото искате с избора на хората,това е все едно някой да е намерил начин да изкарва хубави и без пари домати,да ги копае ,полива и отглежда,и да си ги събира и вие да кажете забраняваме отглеждането на домати,само от магазина ще си ги купувате.

Гост

#3

2016-04-19 09:06

Подписвам тази петиция защото ми омръзна лобизма и интересите на групички хора да взима превес на инициативите на обществото, особено когато са в интерес на цялата държава- като намаляване на трафика и замърсяването.Да не говорим за по-удобното пътуване и новите запознанства и емоции с приятни хора.
На всичко това трябва да се сложи край, защото няколко "правилни" фирми са се оплакали на "правилния" министър , че това ги лишава от приходи.
Това е същия този министър, който не си мърда пръста когато бакшиши и тираджии блокират центъра на София или единствената магистрала в държавата, а сега е нечувано инициативен.Може да отстъпи и пред нас

Гост

#4

2016-04-19 09:15

Много моля някой да ми обясни как законно може да се забрани пътуването през групите за споделено пътуване. Тези групи са правото ни на свободно общуване. Може би Московски и вождът Му началник Б. Б. ми казват, че не мога да кача гаджето си на път за Пловдив и защото съм кавалер, задължително не трябва да взимам пари от него за общата сметка... Всъщност проблемът е точно в комуникацията. Явно в нечие болно мозъче се върти идеята за забрана на общуването въобще. Все едно сме в някоя от азиатските диктатури. Живи сме още тия, дето помним Пол Пот и Йенг Сари в Камбоджа.

Гост

#5

2016-04-19 10:21

Поредният опит за ограничаване на свободите, с извинение няколко измамника с нелицензирани бус компании, които е изключително лесно да хванат, стига да искат.

Гост

#6

2016-04-19 10:36

Трябва да имам свободата да избирам как ще пътувам и отговорността за това е само моя. А иначе сигурност никой не може да гарантира.
Жорик

#7

2016-04-19 10:39

Сериозно си подритват здравните книжки от любимата ни власт. След ЮБЕР и палаткуването, ще забраняват споделеното пътуване, с което пестиш емисии и пари и облекчаваш трафика. Навсякъде го има, Германия, Франция...Не са се сетили още да забранят източването на банки и корупцията в обществените поръчки, ама предполагам всяко нещо с времето си.


Гост

#8

2016-04-19 11:42

Подписах защото наистина е по-удобно,по-бързо и много по-приятно пътуването така,отколкото да се съобразяваме с маршрутите и бавенето на автобусните превозвачи.

Гост

#9

2016-04-19 12:03

по света съществуват такива услуги хора за хората, не във фейсбук но в официален сайт, www.blablacar.com , разбира се че ще пътувам споделено с кола, а не с автобус със спирка 1 път на 4 часа или в БДЖто,където сам в запазено купе не можеш да спиш защото всеки си влиза и си прави каквото иска, страх и нехидиеничност = БДЖ - ГНУСОТИЯ. по добре в кола с непознати , отколкото в автобус или купе пълно с миризливи индивиди
В.

#10 Пълни глупости.

2016-04-19 12:09

Първо министъра иска да се забранят сайтовете за организацията на тези пътувания, не самите пътувания.

Второ петицията е представена все едно ви се отнема правото да се возите в автомобили, а всъщност забраната е за бизнеса върху това.

Трето: Цената на автобусния превоз е по-висока заради фактора, че обществената поръчка е договорена на такава цена, и че автобуса ще се движи без значение дали пътниците са 1 или 40.

Четвърто: В примерите за цена на пътуване, повечто хора смятат само прекия разход за гориво, но никой не смята цените на застроховки, винетки, ремонти на автомобила, амортизация или стойността на самият автомобил. Реалната цена на автомобилният превоз може да е доста по-висока ако се взимат тези неща предвид.

Пето: Често нелицензирани превозвачи се възползват от тези сайтове да предлагат транспортни услуги на черно. Т.е. извършват транспортна дейност, без да заплащат съответните данъци и такси или да декларира тези доходи - това е предпоставка за нелоялна конкуренция и също е незаконна дейност.

Шесто: Сравнението за замърсяването: един автобус с 45 човека, замърсява по-малко от 15 коли. Сравнението е изкривено само от страната от която е изгодно на 'петицията'.

Като цяло е много трудно да се направи разграничение между правилно и неправилно в тази ситуация.

От една страна всички искат да могат да пътуват възможно най-евтино, но и всички искат да могат да пътуват безопасно и да им е гарантирано, че ще стигнат там за където са тръгнали.

Представете си, че сайтовете за споделено пътуване станат толкова големи, че 90% от хората започнат да ги използват - мислите си 'ей супер, ще пътувам евтино', да ама то е евтино, защото хората които ви превозват работят нерегламентирано и не плащат данъци и не отговарят пред никой и не ги инспектират - от това страда Вашата сигурност (надеждност на автомобила, адекватност на шофьора, ами ако е изнасилвач или убиец или просто пияница?). Допълнително автобусните линии се закриват, защото не са рентабилни, и тук вече избора ви си отива - имате възможността да изберете между това да ходите с личен автомобил (ако има такъв) или да се молите да има някой с когото да 'споделите' пътуването и да поверите сигурността си в ръцете на напълно непознат без никакво удостоверение за него, който може и да ви поиска в пъти повече пари. Ами ако няма и такъв? Ще се молите да е имало автобус или друг обществено регламентиран транспорт.

 

Като цяло разбирам, каква е идеята на министъра и тя е, че споделеното пътуване не трябва да става бизнес. Ако имате приятел/познат, който пътува във вашата посока - супер, но да си платите на някой да ви закара до някъде вече е бизнес, нерегламентиран при това.

Валери

#11 Споделено Пътуване

2016-04-19 12:11

Аз съм член на групата ''споделено пътуване'' въпреки, че не съм възползвал до сега от такова. Всичко написано в обяснението за петицията е вярно - екологично, намалява разходи, удобно.

Валери

#12 Re: Пълни глупости.

2016-04-19 12:15

#10: В. - Пълни глупости. 

 Би било бизнес, ако се всема и надценка. Ако просто се делят разходите не е бизнес :) Факт е обаче, че никой свързан с бизнеса с превози няма как да хареса "Споделено Пътуване", както ще е факт и това, че опита за забрана на сайтовете ще бъде крах - колкото са успяли да забранят торентите и други подобни :)


Гост

#13

2016-04-19 12:31

защото вече една година не съм използвал друг транспорт

Гост

#14

2016-04-19 13:52

Депутатска наглост!

Гост

#15

2016-04-19 14:26

Не виждам защо, трябва да пречите на хората да спестят и време и пари и удобство само и само да пълним гушите на Превозваческите фирми с некъдърни шофьори и неизправни автобуси. Загубих много близка приятелка в абтобусна катастрофа, именно заради старите автобуси и ОТКАЗВАМ някой да ми налага право на избор с кккво и кал да пътувам.

Гост

#16

2016-04-19 15:27

Що за въпрос как няма да подпиша това е повече от разумно!!!
Shibani politici

#17 Re: Пълни глупости.

2016-04-19 15:33

#10: В. - Пълни глупости. 

 Всеки ще пътува както реши за добре,никой не може да направи избор вместо мен.


Гост

#18

2016-04-19 16:41

Е то по тая логика споделено пътуване ще се счита всяко пътуване в което в колата има повече от един човек


Гост

#19

2016-04-19 16:43

По цял свят хората си пътуват както им е удобно, а тези примитиви решили съвсем да се подмазват на транспортната мафия. цената на транспорта в България е изключително и незаконно скъпа - не говорим за малките разстояния и качеството на пътуване. Миналото лято за един час пътуване от София до едно градче платихме в една посока 8 лв. автобусът някой каза, че бил на гриша ганчев??? доиде с 40 мин закъснение, вътре нямаше еъркондиционери, беше задушно и горещо, средата на август...Създава се впечатление, че транспортната мафия подкрепяна от правителството иска да прави все повече пари без да дава необходимото качество. пътувал съм по работа в много страни, но такова чудо не съм видял..може у африка някъде..позор и национализиране на целия транспорт..За тези условия не повече от 20-30 ст билетче за трамвай, а за междуградски автобус, 2-3 лв макс.


Гост

#20

2016-04-19 18:38

Защото ще е по-екологично

Гост

#21

2016-04-19 18:46

За по-екологично чиста България

Гост

#22

2016-04-19 19:52

Подписах ,защото ми омръзна разни хора министри и правителства да ми казват как да живея като имигрант в собствената си държава.Стига с монополи,които не инвестират в нови автобуси и когато падат горивата,цените да остават високи,защо един път не направиха среща с народа който плаща всички сметки,да видят как изкарва месеца и какво яде.Не само популистки приказки как след 20 години заплатата в БГ ще стане 2000 Евро,като сега изкарваме по 2000 евро,но ни плащат 400,защото била ниска производителността!

Гост

#23

2016-04-19 20:14

Не съм ползвала инициативата "споделено пътуване", макар, че имах възможност, защото се уплаших. В колата имаше само цигани, но такъв беше района. А с автобусите е кошмарно пътуването - наблъскани тесни седалки, за по-широките хора е мъчение

Гост

#24

2016-04-19 21:42

Нежелая долните своеволия на Путатите, да ми налагат пошли ултиматуми !

Гост

#25

2016-04-19 23:55

Бизнесът трябва да отговаря на нуждите на хората, а не хората да отговарят на нуждите на бизнеса!