Protiv Naredbi MON

Свържете се с автора на петицията

Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията Protiv Naredbi MON


Гост

#26

2015-11-09 10:19

Благотворителна кауза, искаме качествено образование и запазване на учебните часове.

Гост

#27

2015-11-09 11:22

Политиката,която се води през последните 25 години е престъпление спрямо българите!!!

Гост

#28

2015-11-09 16:58

Аз съм възпитаник на 1 -ва езикова гимназия във Варна , щастлива съм , че съм получила стабилна потготовка по езика ,който съм изучавала и смятам ,че за това са необходими достатъчно часове и доста труд. Намаляването на броя часове ще се отрази негативно на работата на преподавателите и на добрата потготовка на учениците .

Гост

#29

2015-11-10 05:28

..............


Гост

#30

2015-11-10 11:50

Към тази петиция трябва да се добави и искането на оставката на целия екип, предложил реформата, най-вече на Министъра на образованието!!!!

Гост

#31

2015-11-10 12:27

Защото съм съгласен протеста против поредните полу-промени в учебния план и налагането на матрица на обучение, която не дава достатъчно свобода на директорите и децата.

Гост

#32 Re: Re:

2015-11-10 19:14

#9: - Re:  

Родител съм на ученик в 5 клас. Всяка година има "избираеми" предмети. До момента никой не е попитал нито нас родителите, нито децата какво искат да изучават допълнително или по-задълбочено. Никога не са предлагани дори няколко възможности измежду които да се избира. За 5 години само сме били информирани какви са "избираемите" предмети. Между какво се избира тогава ?!?

 

"Учебните предмети, изучавани в избираемите учебни часове, и разпределението на учебното време между отделните предмети се определя на училищно равнище в зависимост от желанията на учениците и възможностите на училището" - какво се случва в:

случай 1 - 30 ученика, 10 желания - какво ще се изучава в избираемите часове?

случай 2 - 30 ученика, 1 желание, невъзможност от страна на училището да осигури преподавател ...

случай 3 - има достатъчно желаещи за изучаване на даден предмет, има преподавател, но желанията на учениците не се вземат под внимание от ръководството на училището?

 


Гост

#33

2015-11-10 19:15

Ама никак не одобрявам тези промени в образованието, защото ощетяват децата ни по много показатели.

Гост

#34

2015-11-10 19:53

Имало някакъв план за затъпяване на населението на земята. Явно изпълнителите на този план вече са в МОН!-

Гост

#35

2015-11-10 20:09

На пресконференцията днес (де)монската централа разхвали учебните планове срещу които е петицията. Не е ли време за протест/стачка на родителите-данъкоплатци и на ограбените им деца?


Гост

#36

2015-11-10 20:30

ами... това което МОН прави тотално ще деградира обществото - навремето колкото и да мразех химия като предмет сега ми е полезна в живота - трябва да се учи всичко - ей тъй за обща култура. Иначе утре ще се появят поредните "Златки" които не знаят кой град на коя държава е столица. По-скоро съм за това да има профили в училищата където основни предмети да се учат с приоритет пред другите


Гост

#37

2015-11-10 21:44

Петицията трябва да набере по-голяма скорост, защото след самохвалствата и лъжите от МОН днес обществото ще остане в ролята на заблудената овца. Днес на ход бяха вълците в овчи кожи. Утре...


Гост

#38

2015-11-11 04:41

За мен Вие,многоуважавани работещи в МОН и създатели на този проект,сте убийците на българското образование.Разбирам,че искате да произвеждате безмозъчни гласоподаватели,но все още има хора,които ги е грижа какво учат децата им!

Гост

#39

2015-11-11 04:55

Проектът вече е на път да стане рамков/примков учебен план след пресконференцията вчера - формално няма пречки. Мина "общественото обсъждане" до 9 ноември, а на 10 бяха обобщени 250-те становища, получени в МОН според мин. изявления. Как успяха експертите за  половин ден да го направят ли? Ами защото са гении, чиято образователна философия не е предназначена за неразбиращото простолюдие. То само трябва да плаща и да ръкопляска. Няма ли как да се заведе дело за правата на децата? 


Гост

#40

2015-11-11 06:41

За незапознатите: действащите в момента учебни планове и програми произтичат от приетите стандарти през 2000 година, които трябваше да действат 4 години и да се усъвършенстват, но действат 15 вече. А това е фатално много време за образователната система, която претърпя жесток срив. Повечето възможности за истинско модернизиране, каквото беше нужно, бяха пропуснати - изключенията са при информатиката, философията, при отделни сполучливи учебници и помагала. Беше свален материал по науките биология, химия, физика надолу, едновременно с това се детайлизира излишно много, така че да отчужди децата от фундаменталните науки. В 3-те задължителни часа по български език и литература в 11. и 12.клас трябваше да се разгледат почти 100 текста за матура. Е, няма такава матура в света - учениците бяха подтикнати да намразят литературата, а родителите получиха основание да трупат недоволство, че не се работи върху грамотността. Предопределената езикова неграмотност се превърна във функционална, защо ли? Учителите станаха фокус на обвинения в некадърност, вместо вниманието да бъде насочено към чиновниците, направили условията за работа в училищата кошмарни. Часовете за езици в езиковите в 8.клас бяха намалени от 22 задължителни на 18. А и учебните планове на езиковите бяха почти уеднаквени с тези на всяко друго училище с интензивно обучение по чужд език. Това са само част от дефектите, видими резултати от онази реформа. Страшното е, че старите учебни планове, с които се удари едно дъно, са по-добри от публикуваните нови. Представяте ли си тези скудоумия да траят също 15 години? Видимите резултати ще бъдат доубиване на доброто обществено образование, което все още оцеляваше в старите езикови, в математическите и природоматематическите, училищата по изкуства и в някои други. Задава се повсеместна уравниловка на нечастните училища, въпреки заклинанията за свободен избор. Всичко това е заложено в  новия Закон, приет преди месец, чиито последици започваме да търпим - рамкови планове, стандарти, учебни програми, публикувани на парче, за да не може да се анализира цялата картина, като междувременно текат и изтичат сроковете за "обществено обсъждане". Престъплението е в това, че в този закон проличава стратегията качеството да се концентрира само в частните училища - настоящи и бъдещи - те ще бъдат и държавно субсидирани от 2017 от същия бюджет за образование, на който чакат общинските училища и който се формира от данъците на всички. Но разбира се, не всички ще могат да си позволят частно образование. И за каква конкуренция между частно и нечастно образование може да става дума, след като частните ще прибират и субсидии, и ще си определят свои такси, и ще могат да въвеждат свободни програми и свои учебни планове, докато клетите общински изнемогват, задушавани в примката на спуснатия централно/свише "рамков план" и ще се гетоизират все повече.

Ето защо трябва да се реагира сега!


Гост

#41

2015-11-11 12:20

Предвид състоянието на културата в България, всяко орязване на часове по музика и изобразително изкуство би било пагубно за децата ни.


Гост

#42

2015-11-11 13:59

Мнението ми е, че колкото повече часове имат за упражнение децата толкова повече ще знаят. В СМГ в годините 5-7клас децата имат повече часове да упражняват задължителната програма по математика и резултатите се виждат на матурата по математика след 7 клас. Същото важи и за езиковите гимназии.
Загрижен

#43

2015-11-11 16:06

Защото съм против системното унищожаване на българското образование! Не е нормално толкова важни промени, засягащи всички деца, които учат в България, да се прокарват тихомълком, без адекватно обществено обсъждане! Не е нормално и да не се изучават история и география в последните гимназиални класове - освен ако целта, разбира се, не е лесно манипулируем електорат! Не е нормално да се занижават стандартите за знания по чужди езици в езиковите гимназии, нито тези по математика за математическите!


Гост

#44

2015-11-11 16:14

Защото искам да дам шанса, който имах аз и децата ми, за добро образование и на внуците ми един ден. Защото не разбирам как се реформира нещо, което дава прекрасни плодове; примерите за това са много - успешни, прекрасни млади хора, поколения наред, навсякъде?


Гост

#45

2015-11-11 18:33

Не стига че и сегашните учебници и програма не са наред и че не е безопастно да ги пращаш на училище .... ами и още нови епизоди от тримата глупаци искат да вкарат ....НЕКА МОН ДА ПОГЛЕДНЕ УЧЕБНИКА ПО МУЗИКА ИЛИ РИСУВАНЕ НА ПЪРВИ КЛАС И ДА СЕ ОПИТА ДА ГО РАЗГАДАЕ !!!!Ако пък успее да се справи с интересните ребуси в учебника по математика и български отново за първи клас може да му дадем диплом за средно!!!

 


Гост

#46

2015-11-11 18:35

Щот от МОН са залухави

Гост

#47

2015-11-11 20:49

Само за протокола да отбележа, че когато едно дете си подава документите за кандидатстване в чужд университет от там се изисква сл.бележка, която да са упоменати оценките от 11 и 12 кл.+ хорариума от часове по езика от ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА ПОДГОТОВКА, а НЕ ОТ СИП! И сега какво излиза, че нашите деца освен, че са лишени от качествено образование им се затварят вратите и за там, където могат да получат такова!


Гост

#48

2015-11-11 21:31

Възмутена съм от поредното осакатяване на образователната система! Пореден експеримент на гърба на учители, деца и родители! Докога ще имаме такива екипи от министър и заместници, които нищо не разбират от образователни политики!!! Всеобщото мото е "Учене през целия живот", но това явно изключва екипа на МОН!!

Гост

#49

2015-11-11 21:36

Трябва да се дебатира и приетият Закон за предучилищното и училищно образование. Категорично съм против предложените нови учебни програми. Считам, че тези промени са недообмислени и вредни за нашите деца.

Гост

#50 Re:

2015-11-11 22:22

#30: -  

 Напълно съм съгласна! Проблемът с образованието на децата ни започва още с постъпването им в първи клас - неадекватно поднесен материал, неточности в учебниците и помагалата и т.н. Мисля, че родителите трябва да отстояваме правото на децата на качествено обучение.

 А на учителите искам да кажа,че е крайно време да защитят мисионерския статут на своята професия. Не е редно с години гилдията им да се примирява със съсипването на бъдещето на цяло поколение, в резултат от непрестанните експерименти в системата